Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 21
    Member
    iTrader
    0

Nautische Wetenschappen

Hallo allemaal,

Ik ben een rechtenstudent die eind september aan zijn tweede bach rechten begint, de herexamens (3) zijn achter de rug en ze zijn goed gelukt, dus ik denk dat ik zonder vakken mee te nemen aan mijn tweede jaar mag beginnen

Ik ben de laatste weken hechter zwaar aan het twijfelen geslagen over mijn studiekeuze, ik doe graag rechten en heb redelijk goede resultaten, maar heb het gevoel dat mijn toekomst hier niet in ligt, ik zie me dan ook niet mijn hele leven aan een bureau of dergelijke zitten... iets avontuurlijkes ligt me veel beter... Ik heb ook het gevoel dat ik als rechtenstudent maar een nummer ben...

daarom was mijn oog gevallen op de opleiding Nautische Wetenschappen aan de Hogere Zeevaartschool te Antwerpen...

Ik heb hier enkele vraagjes over en hoop dat iemand die hier ervaring mee heeft ze kan beantwoorden:

- ik kom oorspronkelijk van een richting Humane Wetenschappen en heb dus redelijk weinig wiskundige en wetenschappelijke voorkennis. Wiskunde en chemie waren af en toe een behoorlijk blok aan mijn been, maar ik was nooit gebuisd en het is ook niet dat ik er veel voor deed eerlijk gezegd, fysica en aardrijkskunde waren dan weer wel vakken waar ik geïnteresseerd in was. Op het vlak van talen heb ik hechter nooit problemen gehad (Nederlands, Frans, Duits, Engels, allemaal geen probleem eigenlijk). Ik kom ook uit 1 van de betere middelbare scholen in Vlaanderen en heb in mijn rechtenstudie al bewezen dat ik heel wat capaciteiten heb. (die rechtenstudie zou me ook goed uitkomen voor rechtenvakken in de opleiding nautische wetenschappen). Mijn eerste vraag is dus of mijn voorkennis zou volstaan? Daarbij moet ik zeggen dat ik zeer gemotiveerd ben!