Hallo allemaal,
Ik ben een rechtenstudent die eind september aan zijn tweede bach rechten begint, de herexamens (3) zijn achter de rug en ze zijn goed gelukt, dus ik denk dat ik zonder vakken mee te nemen aan mijn tweede jaar mag beginnen
Ik ben de laatste weken hechter zwaar aan het twijfelen geslagen over mijn studiekeuze, ik doe graag rechten en heb redelijk goede resultaten, maar heb het gevoel dat mijn toekomst hier niet in ligt, ik zie me dan ook niet mijn hele leven aan een bureau of dergelijke zitten... iets avontuurlijkes ligt me veel beter... Ik heb ook het gevoel dat ik als rechtenstudent maar een nummer ben...
daarom was mijn oog gevallen op de opleiding Nautische Wetenschappen aan de Hogere Zeevaartschool te Antwerpen...
Ik heb hier enkele vraagjes over en hoop dat iemand die hier ervaring mee heeft ze kan beantwoorden:
- ik kom oorspronkelijk van een richting Humane Wetenschappen en heb dus redelijk weinig wiskundige en wetenschappelijke voorkennis. Wiskunde en chemie waren af en toe een behoorlijk blok aan mijn been, maar ik was nooit gebuisd en het is ook niet dat ik er veel voor deed eerlijk gezegd, fysica en aardrijkskunde waren dan weer wel vakken waar ik geïnteresseerd in was. Op het vlak van talen heb ik hechter nooit problemen gehad (Nederlands, Frans, Duits, Engels, allemaal geen probleem eigenlijk). Ik kom ook uit 1 van de betere middelbare scholen in Vlaanderen en heb in mijn rechtenstudie al bewezen dat ik heel wat capaciteiten heb. (die rechtenstudie zou me ook goed uitkomen voor rechtenvakken in de opleiding nautische wetenschappen). Mijn eerste vraag is dus of mijn voorkennis zou volstaan? Daarbij moet ik zeggen dat ik zeer gemotiveerd ben!
- Hoe zit het qua werkgelegenheid in de zeevaartsector en wat zijn de beginlonen voor een starter? ik heb gehoord dat er behoorlijk wat geld te rapen valt, dat geld interesseert me hechter niet zoveel, iets in de zeevaartsector doen is al van jongsaf een droom, je hebt maar 1 leven en dus vind ik dat ik er moet voor gaan! Hoe zit het met de werkgelegenheid op lange termijn??
- Nog iets: ik woon in Brussel dus moet ik op kot in A'pen als ik dit doe... wat zijn de huurprijzen zoal in A'pen?
Het is zowiezo de bedoeling dat ik de opleiding zou starten in het academiejaar 2012-2013
Nog iets over mezelf:
- ik ben behoorlijk intelligent (mijn opleiding Humane Wetenschappen was een behoorlijke foute keuze in mijn secundaire opleiding, ik had veel meer gekunnen...)
- ambitieus
- heb heel wat mensenkennis
- het woord heimwee ken ik niet
- perfectionistisch
- leergierig
ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn vragen, ik hoop dan ook dat ik mijn persoonlijke situatie zo goed mogelijk heb geschetst zodat jullie een goed advies kunnen geven!
groeten
G.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

(no offence)