Sta me toe om mezelf kort voor te stellen:
Ik heb in juni mijn bachelordiploma nmct behaald (het vroegere Multimedia & Communicatie Technologie) en sinds kort ben ik aan het werk als ontwikkelingsingenieur in de softwaremarkt.
Door de laatste jaren echter uitsluitend en intensief met informatica bezig te zijn, ben ik mijn interesse een flink stuk verloren. Vandaar dat ik mijzelf gelukkiger zou zien met een 'mindere' job maar met wat meer vrije tijd om aan mijn hobby's te spenderen.
Daarom overweeg ik sterk om in het onderwijs te stappen om zo van de schoolvakanties te kunnen genieten. Nog eens een lerarenopleiding van minstens 2 jaar volgen is uitgesloten, vandaar dat ik zou opteren voor een functie als opvoeder (ook wel bekend als surveillant). Het lijkt me wel een leuke job waarbij je continu in contact staat met andere (jonge) mensen. Bovendien hoef ik dan ook niet meer een ganse dag naar een scherm staren.
Het grote nadeel in mijn geval is dat ik met mijn huidige diploma waarschijnlijk geen zo'n goeie uitgangspositie heb hiervoor.
Desondanks dit zou ik toch graag jullie mening en eventueel advies hierover horen. Er zullen waarschijnlijk wel mensen zijn dat ik overdrijf, en dat ik gelukkig moet zijn dat ik werk heb. Ik ben dat ook, maar ik zie het mezelf niet doen tot aan mijn 65e. Ik hoef helemaal geen huis met dubbele garage, 4 slaapkamers en dure wagen. Eens mens is niet gemaakt om het overgrote deel van z'n leven dingen tegen z'n zin te doen.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

Wat lullen en vantijd een oude versleten cassette van zo van die typische moraalfilmkes en van die zever.