Hallo iedereen,
ik denk eraan om mijn werkcarrière een nieuwe wending te geven. Ik ben op zoek naar een job met variatie en waar ik kan bijleren.
Ik denk meer bepaald in de richting van consultancy. Ik ben van opleiding TEW (en heb geen tot weinig technische IT-kennis). Ik denk aan de consultancy waar je "bedrijfsprocessen" in kaart moet brengen.
Waarom deze thread? Wel, omdat ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet weet wat een dergelijk job écht inhoudt. Je leest er hier veel over, maar nooit wat die job nu eigenlijk daadwerkelijk betekent. Bv een SAP-consultant, wat doet die? Ik heb het dan over de mensen met mijn profiel: TEW-ers zonder technische kennis. Ik weet dat die ook vaak werken in zulke bedrijven.
Kan er mij eens iemand in duidelijk taal uitleggen wat zo'n job inhoudt? Beschrijf een dag in het leven van zo'n persoon. Liefst iemand die de job doet/deed.
Als illustratie geef ik een link naar twee vacatures (louter willekeurig gekozen), kan er mij eens iemand uitleggen wat hiervan te verwachten?
Junior Consultant - Vacatures - Delaware Consulting Belgium
: Jobs @ Threon: Junior Consultant
Bij getuigenissen kom ik vaak niet verder dan: "je brengt de bedrijfsprocessen in kaart en dan zet je de programmeurs met jouw informatie aan het werk".
Eerlijk gezegd zegt mij dat niet veel. En kan de klant niet beter zelf haar bedrijfsprocessen in kaart brengen denk ik dan?
Alvast bedankt als er mij eens iemand duidelijkheid zou kunnen verschaffen. En los daarvan misschien de voor- en nadelen van een dergelijke job opsommen.
Alvast bedankt!

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

damn de nederlandse taal !