Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: keuzevakken

Member lorenzz's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Question keuzevakken

Binnen een maand da ik starten aan een opleiding HW en ik heb heb de keuze uit volgende keuzevakken:

Eerst moet ik een keuze maken tussen Frans of Duits.
    Dan heb ik de keuze uit: Frans of Duits (diegene die ik bij de eerste keuze niet genomen heb), Spaans, filosofie en economische geschiedenis.

Ik zou niet goed weten welke te kiezen. Heeft er iemand een idee wat het meest interessante is?
    Ben je iets met filosofie of economische geschiedenis?

Member zipke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik persoonlijk zou voor de twee talen gaan, Duits en Frans.
    Economische geschiedenis hebben wij (HI) sowieso gezien? Heb je geen ander vak dat daar op gelijkt in de volgende jaren?
    En filosofie ja.. Ofwel ligt je dat ofwel niet, dat moet je zelf weten of je daarin ge´nteresseerd bent..

Member Kowalskii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je goed bent in talen, kies dan frans en duits. Anders neem je best iets anders, zodat je niet onnodig afziet

Approved 9-lifer Domieneo's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Ik begin binnenkort ook aan hw en ik koos voor Frans en economische geschiedenis.
    Frans omdat ik hier al een goede basis van heb uit het middelbaar. Duits er nog bij zou voor mij te belastend zijn, idem voor Spaans.
    Er is een jaar geleden al een soortgelijk topic geopend en toen kwamen deze reacties:

Economische geschiedenis = vrijwel zeker door (denk niet dat er daar iemand op gebuisd was in tijd) en nog toffe onderwerpen soms.
    Filosofie heb ik nooit gekregen aan HoGent, maar ge gaat daar de facto veel meer moeten voor leren en bovendien hoogstwaarschijnlijk enkel zeer sumiere basisinfo over een aantal superbekende "basisfilosofen" krijgen; hetgeen geen enkele meerwaarde geeft. Ofwel gade daarin tot op het bot ofwel zit ge daar in feite uw tijd te verdoen.

Maw, alsge u interesseert in filosofie begin dan met "beyond good and evil" van Nietzsche te lezen; de rest volgt vanzelf
    Ik zou ook voor economische geschiedenis kiezen als je echt geen Duits meer wilt doen (ik heb het nog 1 jaar als keuzevak genomen, maar dit jaar toch ook iets interessanter gekozen).
    Precieze details van de keuzevakken in Gent ken ik niet. Ik weet alleen dat ik Economische Wereldgeschiedenis als vakgebied heel interessant vond en ik bijna genoten heb van het studeren, Filosofie daarentegen was een hoop nutteloos blokwerk en ik was blij dat ik daar mijn tientje op had. Zo heb ik het ervaren, iedereen heeft andere interessegebieden
    http://www.9lives.be/forum/werk-stud...ppen-gent.html
    Dit is het topic.

Veel succes met je keuze en misschien tot op de campus! Hogent?

Member lorenzz's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Bedankt voor de reactie, Hogent idd, tot op de campus!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten