Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Volwassen Onderwijs

Member
    iTrader
    0

Volwassen Onderwijs

Hallo,

Ik vroeg me af of sommige onder jullie volwassen onderwijs volgen (eventueel in Kortrijk?), en hoe het jullie bevalt.
    Ik heb al 2 eerdere richtingen gestudeerd en ben de schoolbanken een beetje beu, dus wou weten hoe het voelt om 1dag per week naar school te gaan de rest is praktijk.
    Is het lastig? Veel werk? Hoe zit het met vakanties?
    Ik ben bijna zeker dat ik dit zal studeren, maar heb er een vreemd gevoel bij, ik weet alleen niet precies wat... Misschien is het omdat ik al voor de 3de keer mij zal inschrijven, of voelt het raar omdat volwassen onderwijs 'anders' is.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb 2 jaar volwassenenonderwijs gedaan (VSPW Mol). Ik heb hier jeugd- en gehandicaptenzorg gedaan. Ik vond het systeem van 1 dag les en de rest stage super. Zo kan je meteen je theorie omzetten in je praktijk. Je raakt snel gewend aan het maar 1 keer per week naar school gaan hoor.
    Op mijn stageplaatsen hielden ze er ook rekening mee als ik examens had, dan kreeg ik de dagen ervoor vrij. Bij ons waren het wel meer opdrachten dan examens. Dus meer een globale beoordeling dan enkel beoordeling op het examen. Dus qua opdrachten was het bij ons wel druk, maar doenbaar.
    Silence speaks louder than words.

Member
    iTrader
    0
    en had je daar dan ook de gewone vakantie zoals krokus, herfst enz?
    Ik overweeg om me in te schrijven in Orthopedagogie.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Bij ons waren het alle gewone vakanties zoals in het middelbaar. Dus herfst, kerst, krokus, pasen en natuurlijk de feestdagen en dergelijke. Ik deed in de vakanties soms wel nog stage, maar dat was gewoon omdat'k een heel leuke stageplaats had . Maar dan kan je gerust op je stageplaats zeggen dat je dan liever niet wil werken.
    Als je orthopedagogie gaat doen kan je je best voorbereiden op veel verslagen schrijven

Member
    iTrader
    0
    Verslagen vind ik niet erg, ik hou wel van schrijven
    echt enorm bedankt!!!!
    Het voelt gewoon vreemd denk ik, omdat het traject zo'n 4jaar duurt en ik al 2 jaar 'verloren' ben...
    Dat houd me nog een beetje tegen, want volgend jaar studeren bijna al mn vrienden af, ik zit dan nog laar in het 2de...
    Ik hoop ook dat, met al die stage, ik mijn vriendin genoeg zal kunnen zien.
    Van Kortrijk naar Brugge is niet bepaald dichtbij. Misschien zoek ik wel een kot in Brugge

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten