Ik hoop dat dit hier hoort, mijn excuses indien ik fout ben
Beste,
Ik heb mijn 6de jaar STW afgemaakt en moet dus nu kiezen wat ik doe met "mijn leven". Ik had hier al problemen mee want ik wist niet zeker wat ik zou moeten doen. Omdat ik graag bezig ben met computers (graphische kaarten, assemblage, zeg maar hardware) wou ik eerst PC Technicus gaan doen in Syntra, Sint Niklaas. Maar het is een beroepsopleiding.. en niet echt ruim en kan niet echt veel 'opties' van beroepen geven.
Opeens heb ik grote twijfels en neem ik het meer serieuzer. Mijn 2de optie is Bachelor Toegepaste taalkunde aan het Hogeschool Gent. Ik woon er niet ver van en zou graag Engels + Russisch nemen als 2 extra talen (naast het NL natuurlijk).
Ik ben zelf van Russische afkomst en woon hier al een 9 jaar. Dus ik heb dan toch een kleine voordeel indien ik voor deze richting ga.
Maar is het wel de juiste keuze? Je hebt dan wel een diploma + het hogeschool ervaring en misschien ben je er beter mee in je toekomst. Aan de andere hand PC Technieker is misschien een baan voor mij dat ik graag zou doen omdat het met mijn intresse te maken heeft.
Ook een vraag is of mijn basistaal (Nederlands) wel voldoende zal zijn. Aangezien ik een buitenlander ben. Misschien wordt er perfecte Nederlandse taalvaardigheid verwacht die ik misschien niet zal kunnen aan voldoen.
Mensen die deze richtingen hebben gedaan, kunnen jullie je ervaringen enzo delen? Of gewoon mensen die hun mening willen meedelen om mijn keuze wat makkelijker te maken.
Alvast bedankt![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren