Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
    Member
    iTrader
    11 (92%)

In beroep gaan medisch onderzoek NMBS ( update contract toch ondertekend)

Hallo

Gisteren ben ik op medisch onderzoek gegaan in brussel bij CPS om te werk gesteld te worden voor een bediende functie ( coördinator logistics )
    Ik ben jammer genoeg afgekeurd geweest voor toch wel een heel banale reden!
    Ik ben namelijk volgens hun niet "soepel" genoeg.
    Ik kan dus niet met men vingers helemaal tot aan de grond raken als ik rechtopsta en me voorover buk.

Wat heeft dit er toe te doen om administratief werk te doen!?
    Op men vorige job als het kalm was heb ik nog in containers gekropen waar ik amper halve meter plaats over had... Ik heb testen afgelegd , naar een infosessie geweest en sollicitatie gesprek gedaan en er werd nooit gesproken van een medisch onderzoek! Bellen ze mij op dat ze met mij in zee willen gaan.
    Ik natuurlijk zo fier als een gieter overal gaan rond vertellen dat ik weer een mooie job heb. Een week later hoor ik dat ik nog eerst medisch ondezoek moet slagen voor ik eigenlijk de job heb , hadden ze me dat maar eerder gezegd...
    Ik heb nog andere mooie jobaanbieding in die week laten schieten omdat ik zei dat ik al werk had. Mooi hoor...
    Men andere " collega" is voor andere reden afgekeurd geweest door operatie aan zen knie. Wat ook weer banaal is voor een administratieve functie! De frequentie dat we op de sporen begeven is amper 10%... De andere 90% is administratief wat ze bij de NMBS zelf niet verstonden waarom CPS die uitspraak deed...

Nuja ik kan in beroep gaan tegen hun beslissing maar haalt dit veel uit ?
    Ik weet dat de persoon die men gesprek enzo heeft afgelegd zelf uit de lucht viel en geneerd voelde en haar druk maakte dat ze al personeels tekorten hebben.

Nuja wat kan ik doen ?
    - Medisch attest halen van vorige werkgever ?
    - Naar huisdokter gaan?
    - Naar de vakbond stappen ?

Ik vind het echt een banale reden wat niet van toepassing is voor de job!
    Laatst gewijzigd door Farmstera; 12 augustus 2011 om 12:13 Reden: update verdere verloop

Member
    iTrader
    0
    De nmbs is van de overheid.
    Je kan in beroep gaan, maar dit zal toch niets helpen.
    De mensen van de nmbs staan veel te sterk in hun schoenen.
    Je kan altijd proberen, maar de kans is wel klein dat je dat wint.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    - naar vakbond gaan
    - functievereisten opvragen (medsiche vereisten).

Member
    iTrader
    11 (92%)
    Gebeld naar ACV transcom die zich bezighoudt met dergelijke middelen.
    Ze krijgen steeds meer en meer klachten binnen voor banaliteiten en vragen hun af waar ze naartoe gaan.
    Mijn klacht is alvast ingediend en vanaf ik mijn documenten binnen heb van hen naar huisdokter en transcom stappen

Member makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een kapotte knie, tot daar toe. Maar niet fit genoeg? Een weekje trainen én je bent fit genoeg hé (lees, een weekje trainen en je kan wel de grond raken met je vingers sé ..) Dat is echt wél banaal.

Member Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat een zever: mensen afkeuren omdat ze niet lenig zijn en/of omdat ze toevallig relatief lange extremiteiten hebben.
    Ik had vroeger een zeer goede conditie, ik liep met speels gemak +15 km. in een uur en ik kon met mijn vingers de grond raken maar toch ook maar net hoor.
    Dat zegt nada over je gezondheid, het zegt technisch gezien wel iets over je conditie maar enkel omdat lenigheid officieel een component van conditie is.

Zouden ze dit gebrek aan lenigheid als smoes gebruiken omdat ze Farmstera om een andere reden eigenlijk niet willen hebben?

Wat betreft het advies: ik zou doen wat JPV voorstelt, dat lijkt mij het beste en het enige wat je kan doen.
    If you think education is expensive, try ignorance.

Member
    iTrader
    11 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin Bekijk bericht
    Wat een zever: mensen afkeuren omdat ze niet lenig zijn en/of omdat ze toevallig relatief lange extremiteiten hebben.
    Ik had vroeger een zeer goede conditie, ik liep met speels gemak +15 km. in een uur en ik kon met mijn vingers de grond raken maar toch ook maar net hoor.
    Dat zegt nada over je gezondheid, het zegt technisch gezien wel iets over je conditie maar enkel omdat lenigheid officieel een component van conditie is.

Zouden ze dit gebrek aan lenigheid als smoes gebruiken omdat ze Farmstera om een andere reden eigenlijk niet willen hebben?

Wat betreft het advies: ik zou doen wat JPV voorstelt, dat lijkt mij het beste en het enige wat je kan doen.
    Ik ga een document opgestuurd krijgen waar ik voor in beroep kan gaan tegen hun beslissing. Vakbond is al gecontacteerd en huisdokter ook die eens ik het dossier binnen heb en klare taal opstaat waarom ik afgekeurd ben die dat gaat argumenteren.
    Nu gewoon afwachten en verder jobhunten dit heeft nu wel serieus men motivatie naar beneden gebracht maar niets meer ondernemen haalt ook niets uit Toch bedankt voor jullie reacties !

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin Bekijk bericht

Meer nog, met uw vingers aan de grond geraken zegt niet veel over uw lenigheid. Ik heb jaren tae-kwondo gedaan, en kon ook bijna nooit de grond raken met mijn vingers. Maar tijdens oefenwedstrijdjes (sparring) trapte ik de helm van mijn tegenstander (die meestal evengroot of groter was al mij) regelmatig er vanaf.
    Als ge niet "soepel/lenig" zijt doet dat zoiets niet zonder kwetsuur

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ik voel mij helemaal hetzelfde.

Ik ben vorige week woensdag 3/08 op medisch onderzoek geweest voor de functie van Ground Operator. Ik ben ook afgekeurd wegens het nemen van antidepressiva. Is in het verleden nog nooit een reden geweest om niet te mogen werken. Ik ben nu naar de dokter geweest om af te bouwen en morgen moet ik nog lichte dosis nemen en dan gedaan.

Ik vraag mij nu ook af aangezien ik gestopt ben hoeveel kans ik nog maak als ik in beroep ga gaan. Want feitelijk kunnen ze mij niks meer in de weg leggen want alles was anders in orde. Ik ga morgen de brief om in beroep te gaan + attest van dokter op de post doen. Eind augustus is er een beroepscommissie. Ben eens benieuwd en hopelijk mag ik toch nog beginnen aan de opleiding.

groeten Joeri.

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poldeleeuw Bekijk bericht
    Ik ben nu naar de dokter geweest om af te bouwen en morgen moet ik nog lichte dosis nemen en dan gedaan.
    In één week tijd? Pas daar mee op hoor. Het normale afbouwen is 1/4de per paar weken (de ene zegt 2 weken, de ander 1 maand). Op één week afbouwen is... best snel.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ja, dat weet ik wel, maar ik doe dat voor die job he. Als ik deze week stop zullen ze eind augustus niks meer vinden bij een bloedtest die ze zullen nemen. Want bij de kleinste hoeveelheid nog in je bloed keuren je ze ogenblikkelijk terug af, heb daar gisteren voor gebeld naar CPS.

iTrader
    2 (100%)
    Dat snap ik wel, maar breng je gezondheid niet in gevaar hé. Je kan daar serieuze bijwerkingen hebben. Sowieso als je stopt met antidepressiva, heb je een kans dat je depressie (als die daarvoor dienden, indien niet mijn excuses) terugkomt. Daar zal de NMBS ook niet blij mee zijn hé, als je daar uiteindelijk werkt.

Ik vind het trouwens een absurde reden voor afwijzing en vraag me af of dat wel legaal is.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ja, ik vraag mij dat ook af, maar volgens die arts staat in de wet dat je geen veiligheidsfunctie mag uitoefenen als je antidepressiva neemt. Dus dat wil zogezegd zeggen dat niemand binnen de NMBS antidepressiva neemt, lijkt me heel raar en zelfs onwaarschijnlijk.

Het kan misschien in mijn voordeel spelen dat ik die medicatie nam voor hyperventilatie en niet voor een depressie en ook het feit dat ik eerlijk ben geweest en openlijk en dat ik het niet verzwegen heb.

iTrader
    2 (100%)
    volgens die arts staat in de wet dat je geen veiligheidsfunctie mag uitoefenen als je antidepressiva neemt
    Daar heeft hij een punt. In sommige bijsluiters staat dat je niet met de auto mag rijden of machine-toestanden bedienen.

Succes in ieder geval.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Hallo,

Heb gisteren toch nieuws gekregen dat ik mijn contract al mocht gaan tekenen vandaag. Dus dan moeten ze er toch al wat zekerheid in hebben dat het gaat goed komen.

Groeten.

Member
    iTrader
    11 (92%)
    Hallo,

Heb gisteren toch nieuws gekregen dat ik mijn contract al mocht gaan tekenen vandaag. Dus dan moeten ze er toch al wat zekerheid in hebben dat het gaat goed komen.

Groeten.
    Hallo polderleeuw

Ik heb gisteren ook mijn contract mogen gaan ondertekenen en ze gaan zelf in tegen de beslissing in van de arbeidsgenees heer.
    Ik word tewerk gesteld als coördinator logistics
    Ik heb ACV ( transcom) al gecontacteerd en ze zouden graag de beslissing en arbeidsovereenskomst hebben ( kwestie van mezelf in te dekken )
    Ik heb ook men nodige documenten vandaag opgestuurd.
    Laatst gewijzigd door Farmstera; 12 augustus 2011 om 12:15

Member Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emerxill Bekijk bericht
    Meer nog, met uw vingers aan de grond geraken zegt niet veel over uw lenigheid. Ik heb jaren tae-kwondo gedaan, en kon ook bijna nooit de grond raken met mijn vingers. Maar tijdens oefenwedstrijdjes (sparring) trapte ik de helm van mijn tegenstander (die meestal evengroot of groter was al mij) regelmatig er vanaf.
    Als ge niet "soepel/lenig" zijt doet dat zoiets niet zonder kwetsuur
    Interessant. Ik heb een jaartje aan taekwondo gedaan maar ik heb daar helaas geen talent voor. Wanneer je de helm van een even grote of grotere ´tegenstander` met kracht en souplesse kan raken dan ben je inderdaad lening genoeg.
    Jij hebt zeker erg lange benen in verhouding tot je bovenlijf? Met lange benen kom je minder ver bij de grond met je vingers (met rechte benen en gebogen rug natuurlijk) en heb je een groter bereik met trappen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten