Pagina 171 van 334 EersteEerste ... 71121161167168169170171172173174175181221271 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.551 t/m 2.565 van 4997
    Member profound's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master S Bekijk bericht
    Volgens uw profiel zijt ge op het einde van de maand 24, hoe kunt gij dan al 1.5 jaar aan het werk zijn ? Burgerlijk is toch tot uw 23 jaar ?
    Als je laat in het jaar verjaard ben je 17 als je naar unif gaat, en kan je in principe op uw 22ste uw diploma hebben. Uiteraard na 2-3 maanden ben je 23.

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door profound Bekijk bericht
    Als je laat in het jaar verjaard
    Volgens uw profiel zijt ge op het einde van de maand 24
    Volgens mij is het nog vrij vroeg op het jaar

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    Kan een jaar voor zitten hé, komt vrij vaak voor.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Member profound's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Volgens mij is het nog vrij vroeg op het jaar
    Idd, sorry. Ik ben dan ookl niet al te nuchter meer

edit: of idd zoals norotiius zegt, hij/zij kan idd een jaar voorop zitten.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Paar vraagskes uit curieusiteit.
    Is er geen bedrag voorzien voor onkostenvergoedingen? Vergoeding voor voeding?
    En in welke functie?
    Onkosten worden vergoed maar hier is geen vast bedrag voor. Het betreft een functie als application consultant (voornamelijk implementatieprojecten).

Ook nog extra vergoeding voor projecten in het buitenland (longdays) en ecocheques.

Member iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JasperW Bekijk bericht
    Onkosten worden vergoed maar hier is geen vast bedrag voor. Het betreft een functie als application consultant (voornamelijk implementatieprojecten).

Ook nog extra vergoeding voor projecten in het buitenland (longdays) en ecocheques.
    Hmm dan zou ik zeker ook eens mijn licht gaan opsteken bij de big four . 2100 bruto, bedrijfswagen + tankkaart, iphone + (internet)abonnement, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, laptop, een 250€ netto allowances + vergoeding van iedere mogelijke kost die ge maakt (parkeertickets/uit eten met team/hotel/etc) en ook wel ecocheques en bonussysteem.

Bovendien is ieder overuur recupereer- of uitbetaalbaar.
    Everybody wants to be hollywood

Member aXl_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master S Bekijk bericht
    Volgens uw profiel zijt ge op het einde van de maand 24, hoe kunt gij dan al 1.5 jaar aan het werk zijn ? Burgerlijk is toch tot uw 23 jaar ?
    ik heb in de basisschool het 2de overgeslagen.

Approved 9-lifer stvw's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Bovendien is ieder overuur recupereer- of uitbetaalbaar.
    Ik hoor andere dingen van bij de big-4, ieder overuur is recupereer- of uitbetaalbaar maar dan kan je fluiten naar je bonus enzo
    I'd agree with you but then we'd both be wrong

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Wat zijn eigenlijk de voor/nadelen van in Nederland te werken en in België te wonen? Op het eerste zicht hou je meer loon over, maar wat vergeet ik ?

Member iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stvw Bekijk bericht
    Ik hoor andere dingen van bij de big-4, ieder overuur is recupereer- of uitbetaalbaar maar dan kan je fluiten naar je bonus enzo
    Waar haal je dat? Ik kan gerust ook paar nadelen schetsen omtrent big four maar als er 1 voordeel is dat niet valt te ontkrachten, dan is het wel het feit dat je ieder overuur kan recupereren of laten uitbetalen en dat NIEMAND daar moeilijk rond doet of enige nadelen oplegt. Ergens maar normaal, je zou bijna zot moeten zijn om zulke dagen te presteren zonder te weten dat er iets direct tegenover staat .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1 Bekijk bericht
    Wat zijn eigenlijk de voor/nadelen van in Nederland te werken en in België te wonen? Op het eerste zicht hou je meer loon over, maar wat vergeet ik ?
    Daar ga ik u binnenkort alles rond kunnen vertellen . Nieuwe job, ik ga mij vanaf 1 mei verdiepen in alle fiscale en juridische aangelegenheden omtrent global movement van personeel.
    Everybody wants to be hollywood

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (98%)
    Wat zijn voor jou de nadelen?

Member Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het eerste waar ik zou aan denken is dat auto's in Nederland een pak duurder zijn dan in België (zowel lease als aankoop) dus dat kan wel een serieuze hap nemen uit je extra loon.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Waar haal je dat? Ik kan gerust ook paar nadelen schetsen omtrent big four maar als er 1 voordeel is dat niet valt te ontkrachten, dan is het wel het feit dat je ieder overuur kan recupereren of laten uitbetalen en dat NIEMAND daar moeilijk rond doet of enige nadelen oplegt. Ergens maar normaal, je zou bijna zot moeten zijn om zulke dagen te presteren zonder te weten dat er iets direct tegenover staat .
    Dat specifieke voorbeeld weet ik van een Belgische PWCer, en de Nederlandse Deloitters waar ik met samenwerk die doen geregeld onbetaalde of niet recupeerbare overuren in het weekend voor Deloitte intern(en die laatste zien dat zelfs als part of the job).
    Dus voor mij zijn die dan ook goe zot

iTrader
    52 (100%)
    Op het eerste zicht meer netto van het pure bruttoloon maar minder vergoedingen ed. die vaak gegeven worden in BE.
    Ook 13maand is veel minder gegeven in NL, daar eerder de uitzondering.
    En idd een wagen kost daar veel meer door de 25% bijtelling.

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Leeftijd: 26
    Opleiding: Master elektrotechniek en hernieuwbare energie
    Werkervaring (wat / hoelang) : 2 jr wetenschappelijk medewerker
    Burgerlijke staat (+ten laste?): Ongehuwd
    -------------
    Werkgever/Industrie waar je in werkt: onderzoek (universiteit)
    Huidige functie: PhD onderzoeker (bursaal)
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38 uur
    Afstand woon/werk: 15 km (2 dagen per week), 65 km (3 dagen per week)
    -------------
    Vakantiedagen: 35 vrij te kiezen, aangevuld met de wettelijke en decretale feestdagen en de periode tussen kerst en nieuw
    ------------
    Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): volledig
    GSM: Gedeeltelijk (50% betaald door werkgever)
    Auto: Nee
    Laptop: Ja
    Maaltijdcheques (bedrag?): Nee
    Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...): dubbel vakantiegeld, parkeerkaart voor alle campussen (zeker in het centrum zeer handig), gebruik sportfaciliteiten, personeelstarief universitaire restaurants, strijkdienst, fietshersteldienst, opleidingen, gratis openbaar vervoer en fietsvergoeding (niet combineerbaar met parkeerkaart tho), flexibel werkregime, 'prestige'
    -------------
    Maand salaris (bruto): 2075 (excl. bonus)
    Maand salaris (netto): 1900

Als bursaal betaal ik geen belastingen, enkel sociale bijdragen. Dat is eerlijk gezegd niet zo interessant als het klinkt, omdat ik nu natuurlijk geen aftrekposten heb .

Over het loon kan ik echter niet klagen. Ik heb al aanbiedingen uit de privé gekregen met ongeveer dezelfde cijfers aangevuld met zaken zoals een bedrijfswagen, maar die paar euro's meer wegen niet op tegen de ervaring en de sfeer van aan een unief te werken. Ook de vele (niet belaste ) voordelen zijn handig meegenomen. Enkel jammer van de vakantiedagen: het is altijd een probleem die op te krijgen. Dat zou mss wel anders zijn in de privé: daar zou ik op het einde van de dag op tijd (kunnen) stoppen denk ik. Maar daar zou het werkregime wss ook minder flexibel zijn.

Zeer belangrijk aan een job vind ik ook het 'prestige'. Dat klinkt mss blasé, maar ik wil werken voor een werkgever waarin je gelooft en waarmee je een visie deelt. Dergelijke instituten zijn er steeds minder, zowel bij de overheid als in de privé. Onze unief is ook een zeer grote boite, maar iedereen die er werkt heeft het gevoel mee te tellen. En dat gevoel is onbetaalbaar.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Pagina 171 van 334 EersteEerste ... 71121161167168169170171172173174175181221271 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten