yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master S Bekijk bericht
    Welk traject ?
    Het traject om tot dit loon te komen :-). Denk je dat ze dit "zomaar" betalen aan een 23 jarige. Dit gaat over motivatie, de wil tot bijleren, betrokkenheid etc.... waarvoor deze persoon wordt beloond.

th43ns's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yaris Bekijk bericht
    Het traject om tot dit loon te komen :-). Denk je dat ze dit "zomaar" betalen aan een 23 jarige. Dit gaat over motivatie, de wil tot bijleren, betrokkenheid etc.... waarvoor deze persoon wordt beloond.
    Klopt absoluut :-) Zaken die me hebben geholpen;

- In tijden waarin de consultancy minder vlotte, heb ik die kans gegrepen om cursussen te geven. (Ons bedrijf doet ook IT-training) Staat goed op de cv, en je eigen skills gaan er ook een pak op vooruit.
    - Zo snel mogelijk mezelf inwerken op nieuwe projecten, desnoods onbetaald.
    - 'S avonds technologieën bekijken, blogs lezen, .. Dat hoort er ook af en toe bij (zeker niet iedere dag, pak 1 dag per week), maar dat doe ik graag :-)
    - Als er iets is dat ik niet ken maar dat me wel handig lijkt; opzoeken
    - Ik wil trots zijn op hetgeen dat ik aflever aan de klant. De klant apprecieert het, mijn werkgever ook + ik dwing respect af van de klant wat weer naar nieuwe opdrachten leidt. Zorgde wel ooit voor lange en moeilijke dagen...
    - Verantwoordelijkheid nemen voor projecten, voorstellen aan management om mee de inschattingen te maken voor offertes, ...
    - Jongere collega's begeleiden op trajecten op een manier waarop ik zelf ook begeleid zou willen worden (maar waar dat helaas vaak faalde toen ik begon )
    - Geluk hebben in de projecten die je mag doen (vooral qua nieuwheid van technologieën)
    - Toegetreden tot medewerkersraad
    - Heb in mijn huidige bedrijf het snelst mogelijke doorgroeitraject doorgemaakt
    - Ik werk graag in een team en ik vind dat je daar ook veel plezier mag maken op de momenten waarop het toegelaten is. Dat werd me tot nu toe altijd in dank afgenomen.

Ik heb ook een paar keren moeten vallen en weer opstaan. Dat vallen vergeet ik gelukkig heel snel. Ik heb bovendien de neiging om (soms te) veel naar de zin van de anderen te doen, en mezelf daar wat uit het oog te verliezen.

Ik kwam nu op een moment waar ik wat opportunistischer kon zijn; ik had enkele bedrijven die me in januari hadden gecontacteerd. Gezien ik in een vrij sterke positie stond (ik ben heel content van mijn huidige werkgever), heb ik die dan ook gebruikt om een degelijk salaris af te dwingen. (Staan wel enkele pittige certificaties tegenover maar voor wat hoort wat he...)

Nu moet ik het nog waarmaken natuurlijk, dat geeft wel wat stress/twijfels... Ik heb sowieso veel geluk gehad maar het is alleszins niet zomaar uit de boom komen vallen hoor ;-) En er staan ook wat kilometers tegenover; 50.000+ / jaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master S Bekijk bericht
    Consultancy zou ik persoonlijk nooit doen, om de zoveel tijd ergens anders moeten gaan en nooit echt collega's kunnen maken waar je zit.
    Dat vind ik nu net een voordeel se :-) En ik word nog steeds uitgenodigd voor etentjes met vroegere projectleden. Wat dat betreft kan ik nog steeds een band uitbouwen op een paar maanden..
    Laatst gewijzigd door th43ns; 26 februari 2012 om 23:48

iTrader
    0
    Over welke pittige certificaten gaat het hier?

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sonysystems Bekijk bericht
    Over welke pittige certificaten gaat het hier?
    Pittig is relatief natuurlijk maar het gaat in eerste instantie om MCPD3.5 en 4.0 Web Dev

caoimhin's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Certificaten, ik heb er een dubbel gevoel bij. Er zijn er genoeg die geen bal waard zijn. Zend (PHP) is daar een mooi voorbeeld van. En toch staat het mooi op je CV. Maar het zegt niets over hoe goed je kan scripten in PHP.
    If I agreed with you we'd both be wrong.

iTrader
    0
    Met de certificaten kan je wel meer loon vragen. Bovendien moet je niet telkens opnieuw jezelf bewijzen in de vorm van testen bij elke sollicitatie. Je hebt het certificaat dus ze gaan er vanuit dat je het kan. Ik merk zelf dat ervaring veel meer invloed heeft op je loon dan je diploma en/of certificaten. Maar zonder ervaring zijn de certificaten wel een meerwaarde.

Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Veel certificaten zijn inderdaad waardeloos omdat het vaak niet verder gaat dan aan te tonen dat je de syntax van een taal kent. Laat syntax aanleren nu net het makkelijkste zijn dat er is in de IT sector.
    “In terms of how we evaluate schooling, everything is about working by yourself. If you work with someone else, it’s called cheating. Once you get out in the real world, everything you do involves working with other people.”
    PSN: Cycloon - Final Fantasy XIV: A realm reborn character

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ongeveer alle certificaten kunt ge behalen via pass4sure, wat de waarde van certificaten enorm naar beneden haalt.

iTrader
    12 (100%)
    Ik vind een certificaat vooral handig omdat het u dwingt om toch tenminste noties te hebben van bepaalde onderwerpen. Als ge dan ook nog het voordeel van die kennis ziet, (bijvoorbeeld het niet door de mand vallen bij de klant) dan vind ik certificaten zeker een meerwaarde hebben hoor.
    Ja ge kunt het gemakkelijk slagen zonder het echt te beheersen, maar wa zijt gij of de klant er dan mee? Juist ja, niks... Ge gaat alleen met uw mond vol tanden staan als er eens een bepaald onderwerp zich aandient.

caoimhin's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Veel certificaten zijn inderdaad waardeloos omdat het vaak niet verder gaat dan aan te tonen dat je de syntax van een taal kent. Laat syntax aanleren nu net het makkelijkste zijn dat er is in de IT sector.
    Idd, dat bedoel ik. Wat boeit het dat je van functie x (die je raar of zelden gebruikt) weet wat het derde optionele argument is dat je kan meegeven. Dat kan Google mij ook onmiddellijk vertellen.

Maar feit is dat het wel kan helpen om het te hebben, omdat er genoeg zijn die niet verder staren dan naar dat papiertje.
    If I agreed with you we'd both be wrong.

Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Ik heb soms zelf de indruk dat het aantal certificaten omgekeerd evenredig is met iemand zijn kennis.
    “In terms of how we evaluate schooling, everything is about working by yourself. If you work with someone else, it’s called cheating. Once you get out in the real world, everything you do involves working with other people.”
    PSN: Cycloon - Final Fantasy XIV: A realm reborn character

MetalG's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Ik heb soms zelf de indruk dat het aantal certificaten omgekeerd evenredig is met iemand zijn kennis.
    Niet zo zeer. Hoewel ik moet toegeven dat die examens van microsoft zo debiel zijn. Staat vol stof die je nooit zal gebruiken.

---
    iPhoned
    iMac 27" Quad i7 - HP probook i5 - iPhone 4 16 GB Black 
    Sony A35 + Tamron 17-50mm 2.8

Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Een certificaat toont ook aan dat je ambitie hebt, dat je een doel voor ogen kan hebben en dit behalen (zelfs al is het niet zo moeilijk) en je onderscheidt je onmiddellijk van diegenen die geen certificaat hebben.

Ben je daarom een betere consultant? Niet altijd. Maar je toont aan dat je toch iets of wat leergierig bent of in staat bent om zaken bij te leren.
    Mingl - Ontmoet nieuwe mensen.

DarkRaider12's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Net evaluatie gehad en opslag gekregen:

Leeftijd:25
    Opleiding:Master industriële wetenschappen
    Werkervaring (wat / hoelang) : 2,5 jaar
    Burgerlijke staat (+ten laste?): ongehuwd
    -------------
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): ICT
    Huidige functie: Application Engineer
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 37u
    Afstand woon/werk: 45 km
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Gent
    Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?):20
    Vakantiedagen (andere extra): 10
    Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): geen
    14e maand of winstuitkering: Indiv. bonus + winstbonus met garantie voor minstens een 13de maand
    GSM: nee
    Auto: ja, VW
    Laptop: nee
    Maaltijdcheques (bedrag?):7 euro (1.09 euro eigen bijdrage)
    Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...):
    - Groepsverzekering, Hospitalisatieverzekering, cadeaucheques, ecocheques, korting bij de werkgever,...
    Maand salaris (bruto):2975 (+ gemiddeld 200 aan extra prestaties)

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    37 uur werken, maar wel tien extra verlofdagen boven die wettelijke twintig.
    Dat ruikt naar de banksector.
    Money always returns to its true owners

Pagina 162 van 334 Eerste ... 62112152158159160161162163164165166172212262 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten