U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | Hitman Absolution | Assassin's Creed 3
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Werk & Studie

Werk & Studie - Hier kan je terecht voor alles wat met werk en studie(keuzes) te maken heeft.

Reageren

LinkBack Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 4,50 gemiddeld.
Oud 27 februari 2012, 15:37   #2361  
caoimhin is nu online caoimhin Stuur een bericht via MSN naar caoimhin Stuur een bericht via Yahoo naar caoimhin Stuur een bericht via Skype™ naar caoimhin
caoimhin's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 3 (100%)
Certificaten, ik heb er een dubbel gevoel bij. Er zijn er genoeg die geen bal waard zijn. Zend (PHP) is daar een mooi voorbeeld van. En toch staat het mooi op je CV. Maar het zegt niets over hoe goed je kan scripten in PHP.
Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 16:13   #2362 (permalink)  
sonysystems is offline sonysystems
Member
Met de certificaten kan je wel meer loon vragen. Bovendien moet je niet telkens opnieuw jezelf bewijzen in de vorm van testen bij elke sollicitatie. Je hebt het certificaat dus ze gaan er vanuit dat je het kan. Ik merk zelf dat ervaring veel meer invloed heeft op je loon dan je diploma en/of certificaten. Maar zonder ervaring zijn de certificaten wel een meerwaarde.
Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 17:33   #2363 (permalink)  
Cycloon is offline Cycloon Stuur een bericht via ICQ naar Cycloon
Cycloon's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 47 (100%)
Veel certificaten zijn inderdaad waardeloos omdat het vaak niet verder gaat dan aan te tonen dat je de syntax van een taal kent. Laat syntax aanleren nu net het makkelijkste zijn dat er is in de IT sector.
Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 17:49   #2364 (permalink)  
Gray is offline Gray
Gray's schermafbeelding
Member
Ongeveer alle certificaten kunt ge behalen via pass4sure, wat de waarde van certificaten enorm naar beneden haalt.
Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 18:44   #2365 (permalink)  
th43ns is offline th43ns
th43ns's schermafbeelding
Member
iTrader: 12 (100%)
Ik vind een certificaat vooral handig omdat het u dwingt om toch tenminste noties te hebben van bepaalde onderwerpen. Als ge dan ook nog het voordeel van die kennis ziet, (bijvoorbeeld het niet door de mand vallen bij de klant) dan vind ik certificaten zeker een meerwaarde hebben hoor.
Ja ge kunt het gemakkelijk slagen zonder het echt te beheersen, maar wa zijt gij of de klant er dan mee? Juist ja, niks... Ge gaat alleen met uw mond vol tanden staan als er eens een bepaald onderwerp zich aandient.
Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 19:09   #2366 (permalink)  
caoimhin is nu online caoimhin Stuur een bericht via MSN naar caoimhin Stuur een bericht via Yahoo naar caoimhin Stuur een bericht via Skype™ naar caoimhin
caoimhin's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 3 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
Veel certificaten zijn inderdaad waardeloos omdat het vaak niet verder gaat dan aan te tonen dat je de syntax van een taal kent. Laat syntax aanleren nu net het makkelijkste zijn dat er is in de IT sector.
Idd, dat bedoel ik. Wat boeit het dat je van functie x (die je raar of zelden gebruikt) weet wat het derde optionele argument is dat je kan meegeven. Dat kan Google mij ook onmiddellijk vertellen.

Maar feit is dat het wel kan helpen om het te hebben, omdat er genoeg zijn die niet verder staren dan naar dat papiertje.
Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 20:10   #2367 (permalink)  
Cycloon is offline Cycloon Stuur een bericht via ICQ naar Cycloon
Cycloon's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 47 (100%)
Ik heb soms zelf de indruk dat het aantal certificaten omgekeerd evenredig is met iemand zijn kennis.
Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 07:48   #2368 (permalink)  
MetalG is offline MetalG Stuur een bericht via MSN naar MetalG
MetalG's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 32 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
Ik heb soms zelf de indruk dat het aantal certificaten omgekeerd evenredig is met iemand zijn kennis.
Niet zo zeer. Hoewel ik moet toegeven dat die examens van microsoft zo debiel zijn. Staat vol stof die je nooit zal gebruiken.

---
iPhoned
Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 07:54   #2369 (permalink)  
Stimpy is offline Stimpy Stuur een bericht via MSN naar Stimpy
Stimpy's schermafbeelding
Member
iTrader: 8 (100%)
Een certificaat toont ook aan dat je ambitie hebt, dat je een doel voor ogen kan hebben en dit behalen (zelfs al is het niet zo moeilijk) en je onderscheidt je onmiddellijk van diegenen die geen certificaat hebben.

Ben je daarom een betere consultant? Niet altijd. Maar je toont aan dat je toch iets of wat leergierig bent of in staat bent om zaken bij te leren.
Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 19:12   #2370 (permalink)  
DarkRaider12 is offline DarkRaider12
DarkRaider12's schermafbeelding
Member
iTrader: 6 (100%)
Net evaluatie gehad en opslag gekregen:

Leeftijd:25
Opleiding:Master industriële wetenschappen
Werkervaring (wat / hoelang) : 2,5 jaar
Burgerlijke staat (+ten laste?): ongehuwd
-------------
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): ICT
Huidige functie: Application Engineer
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 37u
Afstand woon/werk: 45 km
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Gent
Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?):20
Vakantiedagen (andere extra): 10
Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): geen
14e maand of winstuitkering: Indiv. bonus + winstbonus met garantie voor minstens een 13de maand
GSM: nee
Auto: ja, VW
Laptop: nee
Maaltijdcheques (bedrag?):7 euro (1.09 euro eigen bijdrage)
Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...):
- Groepsverzekering, Hospitalisatieverzekering, cadeaucheques, ecocheques, korting bij de werkgever,...
Maand salaris (bruto):2975 (+ gemiddeld 200 aan extra prestaties)
Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 19:16   #2371 (permalink)  
jawadde001 is offline jawadde001
jawadde001's schermafbeelding
Member
37 uur werken, maar wel tien extra verlofdagen boven die wettelijke twintig.
Dat ruikt naar de banksector.
Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 19:37   #2372 (permalink)  
DiHa is offline DiHa
Member
2011:

Citaat:
Leeftijd: 21
Burgerlijke staat: Ongehuwd
Kinderen ten laste: Geen
Diploma: Handel TSO
Ervaring: 1 jaar

Sector: Elektriciteit PC 149.01
Functie: HR-Officer / Preventieadviseur (PC 218.00)
Anciënniteit: 1 jaar
Afstand woon-werk: 5km enkel
Werkweek: Voltijds 40u

Vakantiedagen: 0 dagen (niet gewerkt in 2010)
Vakantiedagen (andere extra): 12 dagen (door 40u-week)
Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: nvt
Bruto-wedde: 1520,49 EUR, barema klasse B
Neto-wedde: +- 1225,00 EUR
GSM: Nokia 1616 met 20EUR/maand privé inbegrepen
Auto: nee
Laptop: Ja, maar wordt niet als voordeel aanzien en is enkel zakelijk.
Maaltijdchecques: nee
Andere voordelen: Ecocheques
Wijzigingen in 2012:

Citaat:
Ervaring: 1 jaar
Anciënniteit: 1 jaar

Vakantiedagen: 20 dagen
Bruto-wedde: 1873.08 EUR, barema klasse D
Neto-wedde: +- 1350,00 EUR
GSM: Blackberry Bold 9900 twv 569,00EUR met BES-abo en 20EUR/maand privé inbegrepen
Een goeie 300EUR bruto erbij gekregen in 1 jaar tijd door opslag en indexatie. Het werk zelf doe ik ook nog altijd graag, wat ook niet onbelangrijk is. M'n doel is om binnen een jaar (dus na 2j anciënniteit) zo'n 2000EUR bruto te verdienen.

Ben nu ook aan het uitkijken naar geschikte opleidingen, want zou graag in de toekomst (en dan spreek ik over een aantal jaar) in een iets grotere KMO terechtkomen bij de HR-dienst.
Carrière maken zonder bachelor of master is niet altijd gemakkelijk, dus zo probeer ik langzaam en stap per stap hogerop te komen.
Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 20:03   #2373 (permalink)  
Pieter3770 is offline Pieter3770
Pieter3770's schermafbeelding
Member
iTrader: 173 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
Leeftijd:27
Opleiding: Master Communicatie (KUL)
Werkervaring (wat / hoelang) : 3 jaar en 9 maanden zelfde job
Burgerlijke staat (+ten laste?): wettelijk samenwonend, geen kinderen
-------------
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Media Sector, PC218
Huidige functie: Media Buyer
Anciënniteit (*) : zie werkervaring
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime 40u, effectief probeer ik dat ook te doen. Zal 42u zijn meestal.
Afstand woon/werk: 45km enkel. 's Ochtends ongeveer 1,5u, 's avonds ongeveer 40min.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Brussel
-------------
Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?): 20 (gedurende 3 jaar 3 extra omwille van bizarre reden)
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 0
------------
Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: Eerste 2 jaar bonus gehad, sindsdien "crisis"
GSM:/
Auto: Citroën C2 Sport 1,5 maand geleden overgenomen van collega die wegging. Auto loopt in juni af, wissel 'm volgende week in tegen Peugeot 207 die nog 1 jaar heeft, dan in principe zelf ene kiezen. Tankkaart Shell nationaal.
Laptop:/
Maaltijdcheques (bedrag?): 7 euro
Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...): hospitalisatieverzekering, groepspensioenopbouw,
-------------
Maand salaris (bruto):2.400
Maand salaris (netto): 1.450

Je kan mijn oude posts opzoeken. Ik ben ooit zo dom geweest aan een schandalig laag loon van 1.750 € bruto te beginnen.
Na jaar, eerste evaluatie, gestegen naar 2.000 €.
Na 2de jaar niks gekregen omwille van crisis, maar op papier belofte dat ik na 3de jaar 400 € bij zou krijgen. Dat kwam er dus in januari 2011 bij.
Bij evaluatie maart 2011 dan maar niks gevraagd. En nu dus in november een auto gekregen.
Binnenkort weer evaluatie in maart, maar daar zullen ze dus weer verwijzen naar die auto.
De werkdruk is gigantisch het laatste jaar, en ik heb dus eindelijk mijn solicitatie-luiheid opzij kunnen zetten. Heb er eentje opzitten, en heb er een goed gevoel bij, heb er zin in! Volgende week moet ik terug gaan!

Spannende tijden dus. Zeker het ontslag indienen gaat pijn doen bij de collega's en de baas.
Ik had bij eerste gesprek gezegd dat ik opzeg had van 6 weken, maar nu begin ik te twijfelen of 't niet 3 maanden is. Hopelijk niet!
Ik zal nog moeten bedenken hoe ik de termijn te weten ga komen zonder pp 't werk iemand te alarmeren. Kan contract niet echt vinden momenteel.

Nieuwe job zou in zelfde sector zijn, dichter bij huis.
BMW1 of A3, gsm, laptop, internet thuis, 75 netto vergoeding, maar van echt loon is nog niks besproken.
Ze vroegen wel al wat ik nu had. Nieuwe job zou een deel op commissie zijn (no like), maar ze zeiden dat ze behoorlijke brutolonen geven en dat de commissie moet gezien worden als extra.

Ik hoop op hetzelfde loon als nu vast, en dan de mogelijkheid om meer te verdienen. Bij vast een minder loon dan nu moet ik toch eens heel erg goed nadenken en denk ik niet dat ik 't zal aannemen.

Soit, allemaal nog redelijk voorbarig. Eerst het 2de gesprek doorkomen.
Of anders zo snel mogelijk op andere dingen soliciteren, want ik wil echt weg!
Heb dus de nieuwe job aangenomen. Zwaar getwijfeld en lang gewacht met bevestiging geven, want niet tevreden met 't loon. Wou graag wisselen met 400 € bruto erbij, was ook makkelijk mogelijk als ik in Brussel en de exacte sector bleef, maar wou absoluut iets anders, of vooral, wou weg waar ik nu zit/zat.

Soit,
Bruto is dus idem gebleven: 2.400 € (idem als nu)
Maandelijkse bonus: van 100 tot max 450 € bruto extra (had ik nu uiteraard niet)
Jaarlijkse bonus: kan oplopen tot 3.000 € dacht ik. Moet ik eens checken. (nu enkel eerste jaar bonus gehad daarna crisis)
Netto vergoeding: 75 € per maand. Na 1 jaar 111,55 € (had ik nu niet)
Laptop (had ik nu niet)
GSM (privé bellen in principe apart laten registreren tegen voordelig tarief) (had ik nu niet, maar niet zo interessant)
Internet thuis (had ik nu niet)
Auto + tankkaart nationaal. Eerste 6 maand ene die ze hebben staan. Daarna keuze maken BMW1 of Audi A3 (reed nu met Peugeot 207)
Groepsverzekering: 2%-2% (had ik nu ook, maar ken verhouding niet)
Hospitalisatie betalend indien gewenst (had ik op huidig werk wel inbegrepen, zal me bij vriendin zetten)
Maaltijdchecks: 2,83 €, 1.74 werkgeversbijdrage - 1.09 werknemersbijdrage (Ik had nu 7€ met split die ik niet ken)
Pro rate eindejaarspremie (had ik nu ook)
Nu enkele dagen meer verlof.

Zoals je kan zien echt super moeilijke afweging.
Het niet meer willen werken voor huidige werkgever heeft dus de doorslag gegeven samen met de afstand tot het werk (en mogelijkheid tot thuis werken). Nieuwe bedrijf heeft ook veel meer mogelijkheden om door te schuiven...
Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 18:29   #2374 (permalink)  
Pred is offline Pred
Pred's schermafbeelding
Member
iTrader: 4 (100%)
Ik heb eens een vraagske

stel ik werk Leuven en rij elke dag 80km enkel
Ik krijg hiervoor een dubbele woonwerkvergoeding van pakweg €200 maand (sociaal abonnement)

Ik moet nu een week naar Antwerpen op cursus, dat is 100km enkel, via een andere route dan mijn normaal woonwerkverkeer. Ik vertrek dus vanuit thuis en passeer niet eerst aan het bedrijf.
Ik doe dus extra km's met mijn eigen wagen voor mijn job, dus ik krijg hiervoor een kilometervergoeding van ongeveer €0.33 per km.

Kan ik die €0.33 dan eigenlijk enkel krijgen voor die (100km-80km= 20km) * 2 = 40km/dag die ik extra doe?

of voor de volledige 200km aangezien dat eigenlijk niet mijn vaste woonwerkroute is (meer kans op ongevallen etc etc)

Allez ja, ik denk dat ze het op mijn werk ook niet goed weten hoe zoiets normaal geregeld wordt want ik heb ooit al eens de volledige afstand betaald gekregen maar ook ooit al eens gewoon de extra kilometers... 't scheelt 'm natuurlijk wel een hele hoop .

Hoe zit dat bij jullie? Of wat beschouwt de overheid als gebruik van eigen wagen voor professionele verplaatsingen? Alle verplaatsingen die niet naar uw vaste werkplaats gaan?
Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 18:36   #2375 (permalink)  
jawadde001 is offline jawadde001
jawadde001's schermafbeelding
Member
Woon-werkverkeer met de eigen auto wordt bij de overheid niet vergoed. De brandstofkosten hiervan draag je dus volledig zelf.

Dienstverplaatsingen (tijdens de uren) uiteraard wel.
Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 18:41   #2376 (permalink)  
Pred is offline Pred
Pred's schermafbeelding
Member
Ja zover was ik ook wel al

Maar ik werk niet bij de overheid hé
't is dat dienstverplaatsingen in de privé ook onbelast zijn tot €0.33

Maar als ik nu voor ne keer 100km naar antwerpen moet ipv mijn vaste woon-werkverplaatsing van 80km naar Leuven, hoeveel km dienstverplaatsing doe ik dan?
Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 19:44   #2377 (permalink)  
Chieftain is offline Chieftain
Member
Volgens mij is alles wat niet onder de woon-werk verplaatsing valt een verplaatsing voor het werk met privé wagen.

In uw geval is de route van de verplaatsing voor het werk, maar niet gelijk aan de woon-werk route, dus volledig aan 0.3352 (ongeveer, kan het ook niet precies zeggen).

Ik kan mij natuurlijk vergissen..
Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 19:48   #2378 (permalink)  
JPV is offline JPV Stuur een bericht via MSN naar JPV
JPV's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 1 (100%)
je vergist je niet, maar hoe zo'n zaken geregeld zijn is, behalve voor bepaalde sectoren, niet vast bepaald, hangt dus af van de werkgever.

Als het van mij afhangt, zou ik als werkgever ervoor kiezen om enkel de extra km's aan dat tarief te rekenen. Lijkt me gewoon ook het meest logische.
Met citaat reageren
Oud 2 maart 2012, 19:17   #2379 (permalink)  
Pres is offline Pres
Member
Vandaag gesprek gehad met een vertegenwoordiger van een leverancier van ons. Die zei dat hij €12,5/maand moet betalen voor gsm gebruik van de firma. Dit zou blijkbaar verplicht zijn van de overheid. Weet iemand hier iets meer van? Andere vertegenwoordigers van onze firma wisten ook van niets.

Aangezien ik gsm van het werk enkel gebruik voor werkgerelateerde gesprekken te doen, zou ik het vreemd vinden moest ik hiervoor nog betalen ook.
Met citaat reageren
Oud 2 maart 2012, 19:39   #2380 (permalink)  
JPV is offline JPV Stuur een bericht via MSN naar JPV
JPV's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 1 (100%)
Voor privé-gebruik van een GSM (en dus niet voor enkel werkgerelateerde gesprekken) zijn er een aantal forfait-bedragen die de ronde doen. 12,5 euro is wel naar de hoge kant. Bij ons was het (na controle door de RSZ) vroeger 5 euro.
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten