|
|
#2361 | ||||
|
Certificaten, ik heb er een dubbel gevoel bij. Er zijn er genoeg die geen bal waard zijn. Zend (PHP) is daar een mooi voorbeeld van. En toch staat het mooi op je CV. Maar het zegt niets over hoe goed je kan scripten in PHP.
|
||||
|
|||||
|
|
#2362 (permalink) | ||||
|
Met de certificaten kan je wel meer loon vragen. Bovendien moet je niet telkens opnieuw jezelf bewijzen in de vorm van testen bij elke sollicitatie. Je hebt het certificaat dus ze gaan er vanuit dat je het kan. Ik merk zelf dat ervaring veel meer invloed heeft op je loon dan je diploma en/of certificaten. Maar zonder ervaring zijn de certificaten wel een meerwaarde.
|
||||
|
|||||
|
|
#2365 (permalink) | ||||
|
Ik vind een certificaat vooral handig omdat het u dwingt om toch tenminste noties te hebben van bepaalde onderwerpen. Als ge dan ook nog het voordeel van die kennis ziet, (bijvoorbeeld het niet door de mand vallen bij de klant) dan vind ik certificaten zeker een meerwaarde hebben hoor.
Ja ge kunt het gemakkelijk slagen zonder het echt te beheersen, maar wa zijt gij of de klant er dan mee? Juist ja, niks... Ge gaat alleen met uw mond vol tanden staan als er eens een bepaald onderwerp zich aandient. |
||||
|
|||||
|
|
#2366 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Maar feit is dat het wel kan helpen om het te hebben, omdat er genoeg zijn die niet verder staren dan naar dat papiertje. |
|||||
|
||||||
|
|
#2369 (permalink) | ||||
|
Een certificaat toont ook aan dat je ambitie hebt, dat je een doel voor ogen kan hebben en dit behalen (zelfs al is het niet zo moeilijk) en je onderscheidt je onmiddellijk van diegenen die geen certificaat hebben.
Ben je daarom een betere consultant? Niet altijd. Maar je toont aan dat je toch iets of wat leergierig bent of in staat bent om zaken bij te leren. |
||||
|
|||||
|
|
#2370 (permalink) | ||||
|
Net evaluatie gehad en opslag gekregen:
Leeftijd:25 Opleiding:Master industriële wetenschappen Werkervaring (wat / hoelang) : 2,5 jaar Burgerlijke staat (+ten laste?): ongehuwd ------------- Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): ICT Huidige functie: Application Engineer Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 37u Afstand woon/werk: 45 km Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Gent Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?):20 Vakantiedagen (andere extra): 10 Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): geen 14e maand of winstuitkering: Indiv. bonus + winstbonus met garantie voor minstens een 13de maand GSM: nee Auto: ja, VW Laptop: nee Maaltijdcheques (bedrag?):7 euro (1.09 euro eigen bijdrage) Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...): - Groepsverzekering, Hospitalisatieverzekering, cadeaucheques, ecocheques, korting bij de werkgever,... Maand salaris (bruto):2975 (+ gemiddeld 200 aan extra prestaties) |
||||
|
|||||
|
|
#2372 (permalink) | ||||||
|
2011:
Citaat:
Citaat:
Ben nu ook aan het uitkijken naar geschikte opleidingen, want zou graag in de toekomst (en dan spreek ik over een aantal jaar) in een iets grotere KMO terechtkomen bij de HR-dienst. Carrière maken zonder bachelor of master is niet altijd gemakkelijk, dus zo probeer ik langzaam en stap per stap hogerop te komen. |
||||||
|
|||||||
|
|
#2373 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Soit, Bruto is dus idem gebleven: 2.400 € (idem als nu) Maandelijkse bonus: van 100 tot max 450 € bruto extra (had ik nu uiteraard niet) Jaarlijkse bonus: kan oplopen tot 3.000 € dacht ik. Moet ik eens checken. (nu enkel eerste jaar bonus gehad daarna crisis) Netto vergoeding: 75 € per maand. Na 1 jaar 111,55 € (had ik nu niet) Laptop (had ik nu niet) GSM (privé bellen in principe apart laten registreren tegen voordelig tarief) (had ik nu niet, maar niet zo interessant) Internet thuis (had ik nu niet) Auto + tankkaart nationaal. Eerste 6 maand ene die ze hebben staan. Daarna keuze maken BMW1 of Audi A3 (reed nu met Peugeot 207) Groepsverzekering: 2%-2% (had ik nu ook, maar ken verhouding niet) Hospitalisatie betalend indien gewenst (had ik op huidig werk wel inbegrepen, zal me bij vriendin zetten) Maaltijdchecks: 2,83 €, 1.74 werkgeversbijdrage - 1.09 werknemersbijdrage (Ik had nu 7€ met split die ik niet ken) Pro rate eindejaarspremie (had ik nu ook) Nu enkele dagen meer verlof. Zoals je kan zien echt super moeilijke afweging. Het niet meer willen werken voor huidige werkgever heeft dus de doorslag gegeven samen met de afstand tot het werk (en mogelijkheid tot thuis werken). Nieuwe bedrijf heeft ook veel meer mogelijkheden om door te schuiven... |
|||||
|
||||||
|
|
#2374 (permalink) | ||||
|
Ik heb eens een vraagske
stel ik werk Leuven en rij elke dag 80km enkel Ik krijg hiervoor een dubbele woonwerkvergoeding van pakweg €200 maand (sociaal abonnement) Ik moet nu een week naar Antwerpen op cursus, dat is 100km enkel, via een andere route dan mijn normaal woonwerkverkeer. Ik vertrek dus vanuit thuis en passeer niet eerst aan het bedrijf. Ik doe dus extra km's met mijn eigen wagen voor mijn job, dus ik krijg hiervoor een kilometervergoeding van ongeveer €0.33 per km. Kan ik die €0.33 dan eigenlijk enkel krijgen voor die (100km-80km= 20km) * 2 = 40km/dag die ik extra doe? of voor de volledige 200km aangezien dat eigenlijk niet mijn vaste woonwerkroute is (meer kans op ongevallen etc etc) Allez ja, ik denk dat ze het op mijn werk ook niet goed weten hoe zoiets normaal geregeld wordt want ik heb ooit al eens de volledige afstand betaald gekregen maar ook ooit al eens gewoon de extra kilometers... 't scheelt 'm natuurlijk wel een hele hoop .Hoe zit dat bij jullie? Of wat beschouwt de overheid als gebruik van eigen wagen voor professionele verplaatsingen? Alle verplaatsingen die niet naar uw vaste werkplaats gaan? |
||||
|
|||||
|
|
#2376 (permalink) | ||||
|
Ja zover was ik ook wel al
Maar ik werk niet bij de overheid hé 't is dat dienstverplaatsingen in de privé ook onbelast zijn tot €0.33 Maar als ik nu voor ne keer 100km naar antwerpen moet ipv mijn vaste woon-werkverplaatsing van 80km naar Leuven, hoeveel km dienstverplaatsing doe ik dan? |
||||
|
|||||
|
|
#2377 (permalink) | ||||
|
Volgens mij is alles wat niet onder de woon-werk verplaatsing valt een verplaatsing voor het werk met privé wagen.
In uw geval is de route van de verplaatsing voor het werk, maar niet gelijk aan de woon-werk route, dus volledig aan 0.3352 (ongeveer, kan het ook niet precies zeggen). Ik kan mij natuurlijk vergissen.. |
||||
|
|||||
|
|
#2378 (permalink) | ||||
|
je vergist je niet, maar hoe zo'n zaken geregeld zijn is, behalve voor bepaalde sectoren, niet vast bepaald, hangt dus af van de werkgever.
Als het van mij afhangt, zou ik als werkgever ervoor kiezen om enkel de extra km's aan dat tarief te rekenen. Lijkt me gewoon ook het meest logische. |
||||
|
|||||
|
|
#2379 (permalink) | ||||
|
|
Vandaag gesprek gehad met een vertegenwoordiger van een leverancier van ons. Die zei dat hij €12,5/maand moet betalen voor gsm gebruik van de firma. Dit zou blijkbaar verplicht zijn van de overheid. Weet iemand hier iets meer van? Andere vertegenwoordigers van onze firma wisten ook van niets.
Aangezien ik gsm van het werk enkel gebruik voor werkgerelateerde gesprekken te doen, zou ik het vreemd vinden moest ik hiervoor nog betalen ook. |
||||
|
|||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|