Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 34
    Member
    iTrader
    0

Syntra voltijdse dagopleiding boekhouden;vrijstellingen

Hey

Ik heb een vraag ivm de vrijstellingen.

Stel dat ik een voltijdse dagopleiding bij de syntra succesvol heb beŽindigd als boekhouder. Denken jullie dat ik wat vrijstellingen kan verkrijgen als ik volgend jaar bedrijfsmanagemnt financie enverzekingswezen zal doen?
    Hier kunnen jullie de vakken terug invinden wat er wordt gegeven.

PS: Deze opleiding is erkend door het BIBF
    Ik heb dit ook gevraagd aan de hogescholen maar ze gaan me pas een antwoord kunnen geven op 17 augustus.

Banned
    iTrader
    0
    Nee.

Member
    iTrader
    0
    hmm...
    En waarop baseer jij je antwoord?
    Ken je iemand die ook in een zulke situatie zat? ,.....

Member
    iTrader
    0
    jawel maar enkel aan KATHO afstandsonderwijs Kortrijk. Zij gebruiken daar dezelfde cursus als bij syntra. Andere hogescholen geven geen vrijstelling. Waarom ga je niet werken met jou diploma?

Member
    iTrader
    0
    Ik zou graag eerst een jaar voltijdse dagopleiding boekhouden willen volgen en daarna zou ik graag bedrijfsmanagement willen volgen.(dit doe ik omdat het mij nu het best uitkomt,vraag niet waarom )

Ik vroeg het aan de Hogent en ze zeiden dat de lectoren op vakantie waren maar ze kon me wel zeggen dat ik vrijstellingen kon krijgen.
    Maar ze kon niet zeggen voor hoeveel studiepunten dat dat het geval was.

Member
    iTrader
    0
    Kan dan niemand me zeggen dat ik vrijstellingen kan verkrijgen of niet?

Member Vrallie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ja, de docenten kunnen u dat zeker vertellen, maar pas vanaf september (duh?)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vrallie Bekijk bericht
    Ja, de docenten kunnen u dat zeker vertellen, maar pas vanaf september (duh?)
    1. Niet vanaf september maar vanaf 15 augustus
    2. Bedoel je met 'Ja' dat ik vrijstelling kan krijgen?

Member Jornolo's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Als je vrijstellingen zou kunnen krijgen zullen er dat volgens mij toch maar een paar zijn.. ( ik denk aan personenbelasting, sociaal recht, eventueel burgerlijk recht of financiŽle analyse)

Member nteractive's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Het is al een iets ouder topic maar misschien heb je hier wat aan:

Of je een vrijstelling krijgt of niet hangt af van de docent. Dit was toch zo bij mij. De school vraagt normaal aan de docent om in te kijken of de vakken en cursussen overeen komen met hetgeen hij geeft en hetgeen gevraagd wordt door de ECTS. Dus je zal moeten wachten tot de school dit aan de docent vraagt en deze dit heeft ingekeken.

Persoonlijk denk ik niet dat je een vrijstelling zal krijgen omdat het geen niveau van een hoge school is ( wat bij mijn vrijstellingen wel het geval was).
    PS3: Nteractive
    Wii u: Nteractive

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nteractive Bekijk bericht
    Persoonlijk denk ik niet dat je een vrijstelling zal krijgen omdat het geen niveau van een hoge school is ( wat bij mijn vrijstellingen wel het geval was).
    Wat had jij gevolgd?

iTrader
    9 (100%)
    Ik ben bezig met een opleiding tot leerkracht secundair onderwijs via afstandsonderwijs. Omdat ik vroeger een jaar MCT gevolgd had in kortrijk en ik voor veel vakken wel geslaagd was, kon ik een aantal vrijstellingen verkrijgen ( omdat ik informatica als 1 van mijn 2 onderwijsvakken doe).

Nu wil ik bv. als voorbeeld geven dat het niet zo is omdat ik in het secundair hetzelfde boek heb moeten leren voor elektriciteit als dat ik in mijn vorig semester heb moeten leren, ik hier natuurlijk niet vrijgesteld was.

Misschien ook even interessant om mee te geven, maar niet echt relevant met jouw vraag: Mocht je een opleiding doen via afstandsonderwijs of avondonderwijs voor een hoger diploma ( je hebt secundair maar geen bachelor) dan kan je ook €250 extra opleidingcheques aanvragen, dus in totaal voor €500 aan cheques.

Member
    iTrader
    0
    En ik heb nog een vraag.
    En stel dat ik eerst een jaar voltijdse dagopleiding bij de Syntra volg en daarna me inschrijf bij de CVO voor een graduaat boekhouden kan ik dan vrijstellingen verkrijgen.
    en zo ja hoeveel denken jullie.
    heeft er ieamnd hier ervaring mee?

Volgens deze link hier kan ik vrijstellingen verkrigen maar er staat niet hoeveel.

iTrader
    9 (100%)
    Daarvoor kan je waarschijnlijk best CVO contacteren. Deze zullen weldra weer uit vakantie zijn denk ik?

Member
    iTrader
    0
    Is het niveau van een graduaat even hoog als een diploma dat gegeven wordt door de Syntra?
    Daarnet had ik een medewerker van de Syntra aan de lijn en ze zei dat ik na mijn opleiding bij de Syntra ongeveer 92 studiepunten vrijstelling kreeg als ik een bachlor wou behalen met Accountancy Fiscaliteit.

En hier kan je zien dat iemand met een graduaat diploma ook 92 studiepunten vrijstelling kon krijgen als men zich inschrijft voor accountacy en fiscaliteit.

Zijn die 2 diploma's dan evenwaardig?

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door samsonite Bekijk bericht
    Is het niveau van een graduaat even hoog als een diploma dat gegeven wordt door de Syntra?
    Daarnet had ik een medewerker van de Syntra aan de lijn en ze zei dat ik na mijn opleiding bij de Syntra ongeveer 92 studiepunten vrijstelling kreeg als ik een bachlor wou behalen met Accountancy Fiscaliteit.

En hier kan je zien dat iemand met een graduaat diploma ook 92 studiepunten vrijstelling kon krijgen als men zich inschrijft voor accountacy en fiscaliteit.

Zijn die 2 diploma's dan evenwaardig?
    NEEN, Syntra behoort niet tot het ministerie van Onderwijs en kan dus geen diploma's uitreiken. Het enige wat je dus verwerft na zo een opleiding is een certificaat, en niets meer. Van een graduaat naar een bachelor zal je idd wel voor 92 studiepunten vrijstellingen krijgen, maar ik betwijfel het ten sterkste of je die ook zal krijgen met je certificaat... Ik heb zelf een 'paar' Syntra opleidingen gevolgd en het niveau is echt NIET vergelijkbaar met hoger onderwijs.

My advice: ga voor een bachelor of desnoods een graduaat, syntra is tijdsverlies (en geld in het water)

edit: voor de zekerheid jouw opleiding bij Syntra eens opgezocht (ze is trouwens al volzet )

"Indien de cursist(e) de opleiding succesvol beŽindigt, ontvangt hij / zij het diploma van " boekhouder " .
    Het diploma is erkend en wordt uitgereikt door de Vlaamse Gemeenschap ( SYNTRA Vlaanderen ) .
    Het diploma is ook erkend door het BIBF ( Beroepsinstituut van erkende boekhouders en Fiscalisten ) en geeft de mogelijkheid om de erkenningsprocedure bij dit instituut in te leiden , om zelfstandig boekhouder te worden"

Als je tussen de lijntjes leest kom je tot de volgende conclusie: met het 'diploma' van "boekhouder", erkend door de Vlaamse Gemeenschap (Syntra Vlaanderen en NIET Onderwijs) en ook erkend door het BIBF, dat de mogelijkheid schept om de erkenningsprocedure te starten, zodat je zelfstandig boekhouder kan worden.

Zij omschrijven het dus uiteraard als een diploma, maar ze hebben de bevoegdheid niet waardoor het de waarde krijgt van een certificaat, voldoende om zelfstandig boekhouder te worden.
    Want daar draait het nu eenmaal om bij S, opleidingen voor de middenstand.
    Laatst gewijzigd door Vrallie; 12 augustus 2011 om 00:24

Member
    iTrader
    0
    "Iedereen die voldoet aan de hoger vermelde inschrijvingsvoorwaarden (werkend of uitkeringsgerechtigd en minstens 23 jaar) kan zich inschrijven voor deze opleiding.
    Syntra-afgestudeerden, graduaten boekhouden behaald in CVO en mensen met werkervaring in de sector kunnen hun bachelordiploma behalen via een verkort traject (ongeveer 90
    studiepunten)"

bron

Dus de Syntra-afgestudeerden krijgen dezelfde vrijstelling,als ik het goed heb begrepen.

iTrader
    1 (100%)
    De essentie blijft nog altijd dezelfde: je investeert tijd, energie & geld in een opleiding waarbij je op het einde van de rit geen diploma krijgt. Waarom je niet onmiddellijk start met een bacheloropleiding is mij een raadsel, maar waarom je Syntra boven een CVO verkiest is mij nog een groter raadsel (diploma vs geen diploma)

Member
    iTrader
    0
    ik ga ook een CVO volgen voor de graduaat diploma maar momenteel zijn de kantoren van CVO gesloten en kan ik niet langsgaan om te vragen voor welke vakken ze vrijstellingen gaan geven. ik vermoed dat ze toch heel wat vrijstellingen gaan geven maar we gaan zien.

Member
    iTrader
    0
    Ik ga ook een graduaat diploma behalen door CVO. De CVO kantoren zijn gesloten vanaf ze open ga ik vragen voor welke vakken ik een vrijstelling ik kan verkrijgen als mijn studie bij de syntra is gedaan. en zo heb ik mijn graduaat diploma ook

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten