Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
    Member
    iTrader
    0

Mening gevraagd / Projectvoorbereider

Zal even kort de situatie schetsen, daarna hoop ik van enkele hun mening te kunnen horen. Hopelijk zijn er hier ingenieurs of mensen met een bouw-gerelateerde functie..

Dus. Ik werk nu ongeveer 1 jaar als een soort van all-round bediende bij een bedrijf die elektriciteitswerken en grond/wegenwerken doet. Het bedrijf ken ik dus nog niet door en door, maar toch zeker de grote lijnen en de werking van de meeste zaken. Het is dan ook niet zo'n groot bedrijf (momenteel een 30-tal werknemers, bedienden inbegrepen).

Wij hebben nu al een tijdje een vacature openstaan voor een nieuwe projectleider/projectingenieur. Door de flexibele werkuren (nacht-en weekendwerk is geen uitzondering) en het schaars aanbod aan b. ingenieurs, is deze nog altijd niet ingevuld.. en het is nochtans een vacature waarvoor dringend een persoon moet worden gevonden.

Nu heeft de zaakvoerder vorige week met mij m'n contract besproken (ik krijg opslag) en kwam hij met een idee. Z'n idee is om mij aan te stellen als de nieuwe projectleider. Ik heb totaal geen geschikt diploma (hoogstens secundair onderwijs - boekhouden informatica), maar de zaakvoerder denkt dat ik de functie wel aankan mits een inwerkingsperiode. Zijn bedoeling is dan ook om een nieuwe bediende aan te werven om mij te vervangen.. en ik zou dan voor een bepaalde periode (stel nu 2 maanden) die nieuwe bediende "opleiden" en wegwijs maken in het bedrijf.. en terwijl ook meewerken met de andere projectleider zodat ik de taken en verantwoordelijkheden van m'n nieuwe functie zou kunnen aanleren in die periode.

Nu is m'n vraag, denken jullie dat het mogelijk is om zonder een projectleider-gelijkaardige opleiding en zonder voorkennis van noch bouw noch elektriciteit een dergelijke functie te hebben?