Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
    Member
    iTrader
    0

bedrijfsmanagement (Financie- en Verzekeringswezen)

hey
    Ik denk eraan om volgende jaar bedrijfsmanagement te gaan studeren(waarschijnlijk in HUB maar ben nog niet zeker).
    Weet iemand toevallig waar ik die lessenroosters kan downloaden of kan ze iemand hier posten en als het mogelijk is ook de slaagkansen want ik heb ze ook niet kunnen vinden op het net?

mvg
    Laatst gewijzigd door jan12; 6 mei 2011 om 14:55

Member BurgerKing's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Elke klas heeft een ander uurrooster en die veranderen elk jaar (en onder het jaar soms ook), vandaar dat ze die ook niet op hun site zetten als voorbeeld,omdat het weinig zin heeft. Over het algemeen geldt dat ge bijna elke dag in de voormiddag les hebt en soms in de namiddag.

Member
    iTrader
    0
    hmm,en hoeveel vakken krijg je in het eerste trimester?

Member BurgerKing's schermafbeelding
    iTrader
    0

Member eXe./special's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Je kan toch moeilijk gaan beslissen of je iets wil gaan studeren op basis van het uurrooster? Deze richting is zeker te doen, als je voldoende interesse hebt. Wanneer die lessen dan vallen maakt toch geen zak uit! Je zal je niet te veel moeten inspannen, don't worry

Member
    iTrader
    0
    Dat doe ik ook niet
    ik wou de lessenrooster eens zien om een zicht te hebben of ik ook veel les had na de middag.

En waarom is het geen richting waarop je veel inspanning moet leveren, heb je dit gevolgd of heb je kennissen die dit doen of hebben gedaan kun je er meer over vertellen

jds
    jds is offline
    Member
    iTrader
    0
    Ik doe bedrijfsmanagement afstudeerrichting financiŽn en verzekeringswezen, maar wel in Arteveldehogeschool in Gent. Die richting valt heel erg goed mee, enkel de financiŽnvakken zijn wat op je tanden bijten, maar als je uit een wiskundige richting komt zie ik geen enkel probleem hiervoor

Member
    iTrader
    0
    en zijn de taalvakken vooral Frans te doen
    Frans: zwak
    Engels:goed

En mijn grootste zorg is ook dat ik nooit boekhouden heb gehad in het secundair.
    Ik ben van plan om een snelcursus voor boekhouden te volgen zou dat voldoende zijn,denk je?

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan12 Bekijk bericht

En mijn grootste zorg is ook dat ik nooit boekhouden heb gehad in het secundair.
    Ik ben van plan om een snelcursus voor boekhouden te volgen zou dat voldoende zijn,denk je?
    Totaal niet nodig, zo'n cursus

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1

Bedenk gewoon dat het bijlange niet allemaal mensen zijn die van het secundaire economie komen, die in een economische richting gaan verder studeren he.

Member
    iTrader
    0
    dat lucht me een beetje op.
    En worden er veel taken end. gegeven?

jds
    jds is offline
    Member
    iTrader
    0

In artevelde is het frans wel redelijk intensief, heel veel taken en testen enzo. Ook een redelijk moeilijk examen. Engels is vooral in het 2e jaar zeer intensief, iedere week een blog schrijven en podcasts maken over economische onderwerpen. In het 3e jaar houdt het niets meer in. Je hebt helemaal geen snelcursus nodig voor boekhouden, bij ons in bedrijfsmanagement gaan ze ervan uit dat de studenten nog nooit boekhouden gezien hebben, en zo leggen ze dus alles vanaf 0 beginnende uit.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eXe./special Bekijk bericht
    Je kan toch moeilijk gaan beslissen of je iets wil gaan studeren op basis van het uurrooster? Deze richting is zeker te doen, als je voldoende interesse hebt. Wanneer die lessen dan vallen maakt toch geen zak uit! Je zal je niet te veel moeten inspannen, don't worry

eXe./special zei dat je je niet veel moest inspannen. Ik denk dat hij dat zegt door te vergelijken met andere richtingen.
    Wat denken jullie over mening.

@eXe./special Doe jijzelf bedrijfsmanagement (Financie- en Verzekeringswezen) of heb je vrienden dat dat richting volgen en dat zeggen?
    Laatst gewijzigd door jan12; 7 mei 2011 om 20:28

jds
    jds is offline
    Member
    iTrader
    0
    eXe./special zei dat je je niet veel moest inspannen. Ik denk dat hij dat zegt door te vergelijken met andere richtingen.
    Wat denken jullie over mening.

@eXe./special Doe jijzelf bedrijfsmanagement (Financie- en Verzekeringswezen) of heb je vrienden dat dat richting volgen en dat zeggen?
    Ik heb zowel vastgoed makelaardij in hogeschool gent gedaan als nu bedrijfsmanagement in artevelde, en dat is gewoon compleet verschillend. In de hogeschool gent word je aan je lot overgelaten vond ik, je krijgt geen tussentijdse testen enzo, taken ook amper, dus eigenlijk moet je alles op je examens zetten. Bij artevelde daarentegen is dat anders, je krijgt constant taken en tussentijdse testen, en presentaties die je moet geven enzo. Ik vind dat persoonlijk beter, je moet je er wel wat voor inspannen, maar ik vond dat vastgoed makelaardij bvb moeilijker was dan bedrijfsmanagement!

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ik doe Latijn Wetenschappen en ga heel waarschijnlijk ook deze richting doen. Ik ga ook geen cursus of iets dergelijks volgen aangezien ik weet dat ze vanaf nul beginnen. Maar geloof mij, je zal bijlange na niet de enige zijn die nooit iets van economie of boekhouden heeft gezien in het secundair.

Member
    iTrader
    0
    en met hoeveel zit men dan in zo'n richting in de klas of aula?
    zijn er meer mannen dan vrouwen en vice versa?
    zijn er veel migranten?

Member Njula's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    en met hoeveel zit men dan in zo'n richting in de klas of aula?
    zijn er meer mannen dan vrouwen en vice versa?
    zijn er veel migranten?
    Bij hogeschool gent is het in klassen over andere scholen kan ik nie echt spreken. Maar denk dat het meeste wel in klassen zal zijn aangezien da het hogeschool is.
    Er zijn in de meeste klassen ongeveer evenveel mannen en vrouwen.
    naar mijn menig is de sfeer toch nie altijd evengoed en zijn der nogal mensen die denken daze beter zijn dan alles en iedereen maja das mijn menig dan weer.
    ik doe kmo-management en vind de opleiding best wel goed meevallen.
    In artevelde is het naar het schijnt wel wat moeilijker en meer opdrachten en ook de talen zijn daar van een hoger niveau.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten