4000 netto, Audi A4 full option, en alle verzekeringen die je maar kan bedenken?
Serieus, in één week tijd kun je al enorm veel leren. Laat staan in 2 maanden.
Van 0 beginnen?
.NET wordt niet aan elke school als hoofdtaal gebruikt. Mij lijkt er dus wel degelijk een verschil tussen een afgestudeerde in een informatica richting die bijvoorbeeld Java als hoofdtaal gekregen heeft (en zoveel andere gerelateerde vakken) en iemand die filosofie gestudeerd heeft![]()
Iedereen kan op dag 1 hello world programmeren, dus iedereen kan programmere, allemaal die indiërs zonder werk zeg ..
beginnen vanaf 0, meende da nu
iemand met een diploma informatica ga volgens mij toch wa sneller kunnen programmeren dan iemand da gans zijn leven patatte geplant heeft ze (om maar iets te noemen) .. tenzij ze informatica tegenwoordig in den open lucht geven
Het is inderdaad grappig wat men verwacht als laatste jaars van een job in IT consulting. Zelf bleek ik daar zo slecht nog niet gegokt te hebben, maar er zijn er die beweren dat ze geen consulting job onder de 3000 euro netto, + wagen + maaltijdvergoeding + .... gaan aannemen.
Als starter mag er zeker niet geklaagd worden, maar cht toplonen zijn het ook niet. Maar het loopt wel makkelijker op, terwijl in andere sectoren dit al bij al nog traag gaat.
Maar het is wel lachen soms![]()
![]()
Zelfs met twee maanden komt ge niet toe om al de opgesomde onderdelen aan te leren. Theoretisch misschien wel, maar boekenkennis is onvoldoende om in de praktijk vooruit te komen. Zeker wanneer het aankomt op ontwikkelen met Silverlight, WCF of WPF.
Nu, ik kan me wel inbeelden dat dergelijke personen voort kunnen werken als ze op ieder moment kunnen terugvallen op een mentor. Maar iemand met zo'n gelimiteerde kennis inschakelen als een consultant? Sorry, maar dat zie ik niet goedkomen voor de betreffende klant of diegene die achteraf het werk moet verderzetten.
Niet verkeerd bedoeld.
en voor een master informatica?
kwestie van motivatie te vinden voor als ik men bachelor zou halen![]()
Laatst gewijzigd door phixiuZ; 21 april 2011 om 13:59
phixiuz, enig idee of dat met of zonder auto is ?
moeilijk te zeggen, maar in de it-sector krijg je toch vaak een wagen, dus vermoed dat bij de meeste ondervraagden dit met wagen zou zijn? ofwel hebben ze de wagen er in euro's bijgeteld
http://www.vacature.com/blog/de-10-b...aalde-diplomas
Hmmm, als ik kijk naar de HIR's lijkt het eerder alsof er gewoon geen rekening gehouden is met het krijgen van een wagen
Op de jobbeurs bij ons op school werd een gemiddeld startloon aangegeven van 2100 bruto + wagen (en de gangbare voordelen) voor een master IT. En dat was consistent met wat we te horen kregen van de bedrijven. Is dat niet een stuk meer als 2500 bruto of overschat ik de kost van een leasewagen?
De leasewagens voor een starter kost een bedrijf ongeveer 400-450 euro per maand. 400 euro brutoloon kost een bedrijf een pak meer dan de kost van een bedrijfswagen. Een eigen wagen kost je ongeveer 250-300 euro per maand. Naar mijn mening kan je 2100 bruto + wagen ongeveer gelijk stellen aan 2350-2400 euro bruto (zuiver in reële kost voor de werknemer gezien).
Voor een ruwe berekening van de kost van een wagen: http://www.9lives.be/forum/14763019-post3728.html
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)