Oorspronkelijk geplaatst door
eXe./special
Hoh, moeilijke vraag sowieso omdat alles afhangt van de persoon bij wie je op interview moet vind ik. Bij Fortis is het ook maar een halve dag omdat je alle testen op pc vooraf moet doen, terwijl bij KBC moet je ze daar op een pc maken. Dus om op die vraag te antwoorden: de testen/interviews lopen idd wel gelijk en zijn gelijkwaardig. Bij KBC werken ze met rondes, wat ik wel interessant vind. Als je de eerste 2 testen en 1 interview 'niet overleefd' wordt u gezegd dat je niet bent wat KBC zoekt en kan je beschikken. Zo zijn er nog twee rondes. In de laatste ronde wordt dan een onderscheid gemaakt tussen operationele vacatures en commerciële vacatures. Ik ging voor de commerciële (toevallig de enige die dag) en ik moest toen nog een verkoopsgesprek (heb ik ook moeten doen bij Fortis) hebben met een van de assessoren. De anderen moesten nog een pc-test doen en een presentatie geven.
Om dan te zeggen naar waar mijn voorkeur uitgaat zou ik geneigd zijn om nu KBC te zeggen. Met verschillende redenen .. Ik voelde me goed ontvangen bij KBC en je bent niet alleen. Daarbij komt dat je niet de hele dag aan dezelfde assessor vast hangt, terwijl bij Fortis wel. Ik voelde me bij KBC iets meer op mijn gemak dan bij Fortis, ik vond de druk daar iets hoger liggen. Let op, dit is allemaal maar naar mijn gevoel, kan ook zijn dat ik toen moest schijten ofzo .. ik schrijf het maar neer

. Het klikte ook niet echt bij Fortis, terwijl dat bij KBC wel het geval was. Ik voel me ook meer gewild bij KBC dan bij Fortis, onder meer omdat ik gisteren al direct antwoord kreeg dat ik op gesprek mag morgen met de regiomanager ... Op de assessmentday zeiden ze dat daar zelfs al over een contract kan gesproken worden ..

Van Fortis heb ik nog altijd niets gehoord, al zeiden ze wel maximaal tot eind deze week.
Dus om op uw vraag te antwoorden van exact dezelfde voorwaarden, kies ik voorlopig voor KBC. Die traineeship aan de andere kant is wel heel interessant bij Fortis. Ik zeg het, ik ben er nog niet over uit, morgen eens gaan horen of ik daar een contract aangeboden krijg. En dan nog eens Fortis afwachten .. Het zal ook afhangen van waar ik moet gaan bij KBC ...