Pagina 19 van 27 EersteEerste ... 9151617181920212223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 285 van 400

Discussie: Werken bij een bank

Member Tiger's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bank holidays verschillen soms wat per jaar, maar bv in 2011 waren dit goede vrijdag, brugdag bij hemelvaart en 2e kerstdag. Bij KBC krijg je ook nog de regionale feestdag (11 juli in Vlaanderen) vrijaf.

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    KBC stuurt me een mail om online een drietal cognitieve tests af te leggen. Ten laatste op 7 december, dus ik heb nog even tijd. Heeft iemand dit al gedaan en waar moet ik me aan verwachten?

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    KBC stuurt me een mail om online een drietal cognitieve tests af te leggen. Ten laatste op 7 december, dus ik heb nog even tijd. Heeft iemand dit al gedaan en waar moet ik me aan verwachten?
    Toevallig al gezien van waar de tests komen? Bv. Shl-on-demand, Hudson, .. Algemeen gezien zijn dit numerieke tests, abstract redeneren en verbale testen. Weet natuurlijk niet of dat binnen de banksector anders is..
    What you do today can improve all your tomorrows.

iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuvdv Bekijk bericht
    Toevallig al gezien van waar de tests komen? Bv. Shl-on-demand, Hudson, .. Algemeen gezien zijn dit numerieke tests, abstract redeneren en verbale testen. Weet natuurlijk niet of dat binnen de banksector anders is..
    Wel, het is op de website van KBC zelf. Maar goed, 't zal wel een kwestie van logisch nadenken zijn. Op zo'n dingen kan je je moeilijk voorbereiden.

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Wel, het is op de website van KBC zelf. Maar goed, 't zal wel een kwestie van logisch nadenken zijn. Op zo'n dingen kan je je moeilijk voorbereiden.
    Doe die testjes eens op Vacature. Ze lijken simpel maar ze hebben bij mij (Big Four) wel geholpen.
    What you do today can improve all your tomorrows.

Member eXe./special's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EagleEye Bekijk bericht
    Ja, 's avonds staan die daar ook (ben regelmatige pendelaar in Noordstation, werk niet bij KBC).

Dat ze nog mensen aannemen bij KBC zeg straf! Ze gooien er juist een hele hoop buiten in januari...
    Hoe ik het ervaar van dat aanwerven .. weer superveel aanwervingen binnen kbc, maar er gaan er ook superveel op pensioen. Ik denk dat er meer op pensioen gaan dan er aangeworven worden, dusja, zo lijkt het alsof er afdankingen zijn maar in feite worden wel veel jonge gasten aangeworven hoor .

Je kan je idd moeilijk voorbereiden op zo'n dingen maar als ik toch een tip mag geven: bekijk zeer goed de 'voorbeeldvragen' in die testjes zodat je goed begrijpt hoe het in mekaar zit. En wees dan ook niet verrast als de eerste "echte" oefening die je krijgt toch nét iets moeilijker is dan de voorbeelden ...
    Playing: Fifa 13
    PSN: pie-jie

iTrader
    0
    Weblogs
    21
    't Is niet meer nodig. Ergens anders werk gevonden!

Member AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    't Is niet meer nodig. Ergens anders werk gevonden!
    Bij een bank?

iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AsusV Bekijk bericht
    Bij een bank?
    Nope, een andere sector die me beter ligt.

Member Darks's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eXe./special Bekijk bericht
    Hoe ik het ervaar van dat aanwerven .. weer superveel aanwervingen binnen kbc, maar er gaan er ook superveel op pensioen. Ik denk dat er meer op pensioen gaan dan er aangeworven worden, dusja, zo lijkt het alsof er afdankingen zijn maar in feite worden wel veel jonge gasten aangeworven hoor .
    Ze hebben inderdaad veel nieuw volk nodig, er gaan er echt veel op pensioen. De selectie is niet de allersimpelste, maar de begeleiding is top en alles verloopt heel professioneel.

Member
    iTrader
    0
    Iemand enig idee wat je als starter met een master verdient bij KBC ? En of dit marktconform is ivm de andere banken?

Member kareldk's schermafbeelding
    iTrader
    4 (83%)
    Morgen moet ik op gesprek bij de regiomanager bij BNP paribas fortis. (voor functie commerciële medewerker)

Iemand die weet waaraan ik me mag verwachten, en is dit de laatste "ronde"?
    Antec sonata III (500W) - Intel core2quad Q6600 @ 3,4 - Scythe Mugen - Gigabyte p35c-ds3r - EVGA 8800GT superclocked - 4Gb Corsair XMS pc 5400 4-4-4-12 - Maxtor 320GB SATA II

Member
    iTrader
    9 (100%)
    @Perkele: zal rond de 2400/2500 zijn als je aangenomen wordt als master.
    @Kareldk: volgens mij wel ja. Althans bij mij was dat zo.

Moesten er mensen naar de onthaaldagen van BNP Paribas-Fortis gaan, eind maart, mogen die me zeker contacteren.

Member kareldk's schermafbeelding
    iTrader
    4 (83%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht
    @Perkele: zal rond de 2400/2500 zijn als je aangenomen wordt als master.
    @Kareldk: volgens mij wel ja. Althans bij mij was dat zo.

Moesten er mensen naar de onthaaldagen van BNP Paribas-Fortis gaan, eind maart, mogen die me zeker contacteren.
    En wat wordt daar zoal nog gevraagd? Motivatie etc is toch al uitvoerig aan bod gekomen bij gesprek van HR?
    Antec sonata III (500W) - Intel core2quad Q6600 @ 3,4 - Scythe Mugen - Gigabyte p35c-ds3r - EVGA 8800GT superclocked - 4Gb Corsair XMS pc 5400 4-4-4-12 - Maxtor 320GB SATA II

Member Guazala's schermafbeelding
    voorbij het rond punt links en dan aan de lichten
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kareldk Bekijk bericht
    En wat wordt daar zoal nog gevraagd? Motivatie etc is toch al uitvoerig aan bod gekomen bij gesprek van HR?
    Zal een beetje afhangen van met wie je net een gesprek hebt en hoe de stemming van die persoon op dat moment is zeker. Bij mij was dat een gesprek dat eerst een beetje ging over studies en van die dingen. En daarna heb ik een kwartier gebabbeld over het parkeerbeleid in de gemeente waar ik woon, omdat die mens hier soms komt winkelen. En dat was het dan zo'n beetje.
    Heb al gehoord van anderen dat dit nu niet direct standaard was, want dat er vaak heel erg wordt doorgevraagd over hoe je zou reageren in die of die situatie.
    Dus maak je niet druk op voorhand, je kan niet voorspellen wat ze gaan vragen. Laat het dus gewoon op je afkomen.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

Pagina 19 van 27 EersteEerste ... 9151617181920212223 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten