Iemand enig idee wat je als starter met een master verdient bij KBC ? En of dit marktconform is ivm de andere banken?
Iemand enig idee wat je als starter met een master verdient bij KBC ? En of dit marktconform is ivm de andere banken?
Morgen moet ik op gesprek bij de regiomanager bij BNP paribas fortis. (voor functie commerciële medewerker)
Iemand die weet waaraan ik me mag verwachten, en is dit de laatste "ronde"?
@Perkele: zal rond de 2400/2500 zijn als je aangenomen wordt als master.
@Kareldk: volgens mij wel ja. Althans bij mij was dat zo.
Moesten er mensen naar de onthaaldagen van BNP Paribas-Fortis gaan, eind maart, mogen die me zeker contacteren.
Zal een beetje afhangen van met wie je net een gesprek hebt en hoe de stemming van die persoon op dat moment is zeker. Bij mij was dat een gesprek dat eerst een beetje ging over studies en van die dingen. En daarna heb ik een kwartier gebabbeld over het parkeerbeleid in de gemeente waar ik woon, omdat die mens hier soms komt winkelen. En dat was het dan zo'n beetje.
Heb al gehoord van anderen dat dit nu niet direct standaard was, want dat er vaak heel erg wordt doorgevraagd over hoe je zou reageren in die of die situatie.
Dus maak je niet druk op voorhand, je kan niet voorspellen wat ze gaan vragen. Laat het dus gewoon op je afkomen.
I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
Kan je ook spontaan solliciteren bij bv. KBC, vindt momenteel niet echt een functie waarvan ik denk, dat is ze. Heb trouwens ergens gelezen dat de meeste functies ingevuld worden na een spontane sollicitatie.
Op de website 9tolife vindt ik echter geen mogelijkheid om spontaan te solliciteren, het gaat hier allemaal over aparte functies.
Of dien je hier een functie te kiezen en er achteraf in je motiviatiebrief/interesses te verduidelijken waarnaar je op zoek bent.
Deze week heb ik via de website 9tolife.be gesolliciteerd bij KBC. Ik heb enkele dagen geleden een mail gekregen om online 3 cognitieve proeve af te leggen. Ze waren helemaal niet simpel en de tijdsdruk is groot. Heb mijn tests net niet binnen de tijd afgelegd, maar ik heb me ook niet verlaagd tot gokken.
Iemand ervaring met deze cognitieve proeven en hoe kbc (of een andere ON) hiermee omgaat?
Mijn advies is hierop te oefenen. Dit zijn zogenaamde IQ oefeningen om te zien hoe snel je kan rekenen. Je kan je eigen prestaties hiervoor sterk verbeteren als je op voorhand wat oefent bij je thuis.
Als je ze al hebt afgelegd, afwachten. Voel u zeker niet te ontgoocheld als ge het niet hebt, hoor. Ik ben ooit bij KBC gaan solliciteren en vond het daar één belachelijke bedoeling. Ze deden daar net alsof ze Goldman Sachs ofzo waren als werkgever, en dat voor zo'n gewone bank als KBC .. .
Ik doe af en toe eens van die testen omdat ik ze wel leuk vind. Op zich waren ze ook niet moeilijk, maar telkens bij de laatste 10 vragen ging de moeilijkheidsgraad exponentieel omhoog.
Het gaat trouwens om een job als commercieel adviseur in een bankkantoor. Ik heb hun stand bij de Jobbeurs van de Provinciale Hogeschool Limburg bezocht en ze hadden wel een interessante uitleg klaar.
Het feit dat ik bij hun kan solliciteren voor ik daadwerkelijk afstudeerde (accountancy-fiscaliteit) was wel een pluspuntje.
Interessante threads maar niet altijd even up to date ...
Ik ben op zoek naar up to date info over KBC
Ik start binnenkort als master met +10j ervaring bij KBC in Leuven
Wie kan wat recente info delen over werken in KBC Leuven ... ?
- cultuur
- projecten
- mensen
- werktijden (gemiddelde einde van de dag?)
- interessante info
- minder positieve dingen
- ....
Bedankt!
Eigenlijk is het beste om gewoon naar een jobbeurs te gaan. Daar zijn er zo'n 3 per jaar (in Gent expo / Brussel tour&taxi / en in Leuven) en KBC staat altijd op die beurzen, best je cv daar eens afgeven.
Ik heb nogal een persoonlijke afkeer van alle gegevens voor de zoveelste keer te moeten ingeven op ne site van een bank omdat (da's mijn ervaring) dat nooit bij de persoon komt bij wie het effectief zou moeten geraken en ze dat zo lang trekken alvorens ze reageren dat de functie waar je wilt voor solliciteren, tegen dan al weg is...
There's something to be said about brute force ... it's usually followed by brute stupidity
Dragons In Exile - Guild Wars 2
Ik krijg morgen een voorstel van Belfius. Iemand die bij hen werkt? Hoe bevalt het je? Ik zou terechtkomen in een zelfstandig kantorennet in mijn regio. Hoeveel loon mag je verwachten als startende master?
Ik verdien momenteel vrij veel als starter, dus dat zal ik ten volle proberen uit te spelen.
Welke investeringsbank is het meest interessante om voor te mogen werken in België (of eventueel Europa)?
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)