Pagina 14 van 20 EersteEerste ... 4101112131415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 280 van 385

Discussie: Werken bij een bank

Member
    iTrader
    0
    Ik ga volgende week op gesprek bij een bank voor administratieve bediende A2.
    Maar er worden eerst testen afgenomen.
    Weet iemand hoe die testen in mekaar zitten?

Member
    iTrader
    0

KBC Brussel

Kan iemand mij iets meer vertellen over de tewerkstellingsplaats van KBC in Brussel?

Is het vlot bereikbaar met de trein? Ik bedoel dan vooral vanaf aankomst in het station (Brussel-Centraal neem ik aan) tot aan het kantoor. Hoe lang is dit nog te voet?

Iemand die mij kan zeggen wat het aantal dagen verlof is? Ik lees net dat het aantal mss 27 dagen kan zijn maar dat lijkt me precies weinig. Of ben ik hier fout in?

Bedankt voor de feedback!

Member Darks's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sven. Bekijk bericht
    Kan iemand mij iets meer vertellen over de tewerkstellingsplaats van KBC in Brussel?

Is het vlot bereikbaar met de trein? Ik bedoel dan vooral vanaf aankomst in het station (Brussel-Centraal neem ik aan) tot aan het kantoor. Hoe lang is dit nog te voet?

Iemand die mij kan zeggen wat het aantal dagen verlof is? Ik lees net dat het aantal mss 27 dagen kan zijn maar dat lijkt me precies weinig. Of ben ik hier fout in?

Bedankt voor de feedback!
    Het hoofdkantoor in de Havenlaan is met de trein bereikbaar via het Noordstation, en daar heeft KBC pendelbussen die je aan de deur afzetten

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Dunno wat het specifiek bij banken is, maar verlof is toch bij veel werkgevers 20 dagen dacht ik.
    Vergeet niet dat dat werkdagen zijn he, 27 dagen, dat is dus 5 werkweken en een half.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk bericht
    Het hoofdkantoor in de Havenlaan is met de trein bereikbaar via het Noordstation, en daar heeft KBC pendelbussen die je aan de deur afzetten
    Wauw knap! Mooie geste voor de werknemers daar!
    En dat is ook 's avonds voorzien voor het terugreizen?

Member EagleEye's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ja, 's avonds staan die daar ook (ben regelmatige pendelaar in Noordstation, werk niet bij KBC).

Dat ze nog mensen aannemen bij KBC zeg straf! Ze gooien er juist een hele hoop buiten in januari...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EagleEye Bekijk bericht
    Ja, 's avonds staan die daar ook (ben regelmatige pendelaar in Noordstation, werk niet bij KBC).

Dat ze nog mensen aannemen bij KBC zeg straf! Ze gooien er juist een hele hoop buiten in januari...

Amai handig, zouden ze bij meer bedrijven in het Brusselse moeten doen.
    Alé is mss het geval, dat weet ik niet.

Tja aannemen en mensen ontslagen, dat is bij veel bedrijven denk ik en is iets van deze huidige maatschappij.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Dunno wat het specifiek bij banken is, maar verlof is toch bij veel werkgevers 20 dagen dacht ik.
    Vergeet niet dat dat werkdagen zijn he, 27 dagen, dat is dus 5 werkweken en een half.

Met 27 dagen bedoel ik wel degelijk verlofdagen (20 wettelijke + 7 ADV-dagen per jaar). Maar 7 ADV-dagen lijkt me aan de lage kant precies of klopt dit toch?

Member EagleEye's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Met 27 dagen bedoel ik wel degelijk verlofdagen (20 wettelijke + 7 ADV-dagen per jaar). Maar 7 ADV-dagen lijkt me aan de lage kant precies of klopt dit toch?
    KBC doet geen "lange" werkweken he, die hebben een 37.5 (of zoiets raar) schema typisch aan banken. En ge krijgt dan ook nog de "bank holidays". Maar 12 ADV zoals bij 40u-weken hebben ze zeker niet.

edit:
    <x> 7.4 per dag
    <x> 37 dus
    <x> maar hun contract is maar 36 uur, dus die krijgen 6.5 ADV dagen

Member
    iTrader
    0
    KBC doet geen "lange" werkweken he, die hebben een 37.5 (of zoiets raar) schema typisch aan banken. En ge krijgt dan ook nog de "bank holidays". Maar 12 ADV zoals bij 40u-weken hebben ze zeker niet.

edit:
    <x> 7.4 per dag
    <x> 37 dus
    <x> maar hun contract is maar 36 uur, dus die krijgen 6.5 ADV dagen

En hoeveel bedragen de bank holidays? Stuk of 3 ofzo?

Member Tiger's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bank holidays verschillen soms wat per jaar, maar bv in 2011 waren dit goede vrijdag, brugdag bij hemelvaart en 2e kerstdag. Bij KBC krijg je ook nog de regionale feestdag (11 juli in Vlaanderen) vrijaf.

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    KBC stuurt me een mail om online een drietal cognitieve tests af te leggen. Ten laatste op 7 december, dus ik heb nog even tijd. Heeft iemand dit al gedaan en waar moet ik me aan verwachten?

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    KBC stuurt me een mail om online een drietal cognitieve tests af te leggen. Ten laatste op 7 december, dus ik heb nog even tijd. Heeft iemand dit al gedaan en waar moet ik me aan verwachten?
    Toevallig al gezien van waar de tests komen? Bv. Shl-on-demand, Hudson, .. Algemeen gezien zijn dit numerieke tests, abstract redeneren en verbale testen. Weet natuurlijk niet of dat binnen de banksector anders is..

iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuvdv Bekijk bericht
    Toevallig al gezien van waar de tests komen? Bv. Shl-on-demand, Hudson, .. Algemeen gezien zijn dit numerieke tests, abstract redeneren en verbale testen. Weet natuurlijk niet of dat binnen de banksector anders is..
    Wel, het is op de website van KBC zelf. Maar goed, 't zal wel een kwestie van logisch nadenken zijn. Op zo'n dingen kan je je moeilijk voorbereiden.

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Wel, het is op de website van KBC zelf. Maar goed, 't zal wel een kwestie van logisch nadenken zijn. Op zo'n dingen kan je je moeilijk voorbereiden.
    Doe die testjes eens op Vacature. Ze lijken simpel maar ze hebben bij mij (Big Four) wel geholpen.

Member eXe./special's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Hoe ik het ervaar van dat aanwerven .. weer superveel aanwervingen binnen kbc, maar er gaan er ook superveel op pensioen. Ik denk dat er meer op pensioen gaan dan er aangeworven worden, dusja, zo lijkt het alsof er afdankingen zijn maar in feite worden wel veel jonge gasten aangeworven hoor .

Je kan je idd moeilijk voorbereiden op zo'n dingen maar als ik toch een tip mag geven: bekijk zeer goed de 'voorbeeldvragen' in die testjes zodat je goed begrijpt hoe het in mekaar zit. En wees dan ook niet verrast als de eerste "echte" oefening die je krijgt toch nét iets moeilijker is dan de voorbeelden ...

iTrader
    0
    Weblogs
    21
    't Is niet meer nodig. Ergens anders werk gevonden!

Member AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    't Is niet meer nodig. Ergens anders werk gevonden!
    Bij een bank?

iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AsusV Bekijk bericht
    Bij een bank?
    Nope, een andere sector die me beter ligt.

Member Darks's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eXe./special Bekijk bericht
    Hoe ik het ervaar van dat aanwerven .. weer superveel aanwervingen binnen kbc, maar er gaan er ook superveel op pensioen. Ik denk dat er meer op pensioen gaan dan er aangeworven worden, dusja, zo lijkt het alsof er afdankingen zijn maar in feite worden wel veel jonge gasten aangeworven hoor .
    Ze hebben inderdaad veel nieuw volk nodig, er gaan er echt veel op pensioen. De selectie is niet de allersimpelste, maar de begeleiding is top en alles verloopt heel professioneel.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten