Pagina 11 van 20 EersteEerste ... 789101112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 220 van 385

Discussie: Werken bij een bank

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    'k Ben wel benieuwd of er geen enkele HR manager inziet dat "het gaat toch gewoon om een job vinden?" bij 99% van de kandidaten het enige eerlijk antwoord is. Want wie kiest er nu voor een specifieke bank om te gaan werken? Precies of de andere banken niet hetzelfde (of zelf beter) bieden. Ikzelf zou zo'n antwoord nog wel appreciŽren eigenlijk . Het toont toch aan dat je eerlijk bent en recht voor de raap.
    Ik weet niet of eerlijk zijn id bankwereld een voordeel is.

Member TekkaBlade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iemand Bekijk bericht
    Ik weet niet of eerlijk zijn id bankwereld een voordeel is.
    Inderdaad. Bankieren draait absoluut niet rond vertrouwen opbouwen en correcte informatie verstrekken.
    Je moet zoveel mogelijk inkomsten uit klanten persen, kosten verzwijgen en enkel over mogelijke winst ipv verlies spreken.

Approved 9-lifer Ikkie's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TekkaBlade Bekijk bericht
    Inderdaad. Bankieren draait absoluut niet rond vertrouwen opbouwen en correcte informatie verstrekken.
    Je moet zoveel mogelijk inkomsten uit klanten persen, kosten verzwijgen en enkel over mogelijke winst ipv verlies spreken.
    Zegt veel over jou kantoor dan
    Zo werk je enkel op korte termijn relaties en dat feestje blijft niet duren.

Member
    iTrader
    0
    wat is eigenlijk jullie drijfveer om voor een bank te willen werken?

Member Jack's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    voor mij was het simpel: het was de enige werkgever die Masters zonder ervaring als System Engineer aan het werven was ten tijde van de bankencrisis (2009). Plus het was de bank waar ik mijn rekening had, dusja.

Member TekkaBlade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ikkie Bekijk bericht
    Zegt veel over jou kantoor dan
    Zo werk je enkel op korte termijn relaties en dat feestje blijft niet duren.

Member Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lilliputter Bekijk bericht
    wat is eigenlijk jullie drijfveer om voor een bank te willen werken?
    Omdat het superinteressante bedrijven zijn, er werkt keiveel volk, het betaalt goed, de producten en processen zijn interessant (als je van financiŽn houdt), er zijn tal van mogelijkheden, je krijgt meer verlof dan bij de meeste bedrijven, veel carriŤremogelijkheden, heel internationaal georiŽnteerd, ...

Member [BAT] Hydra's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Omdat het superinteressante bedrijven zijn, er werkt keiveel volk, het betaalt goed, de producten en processen zijn interessant (als je van financiŽn houdt), er zijn tal van mogelijkheden, je krijgt meer verlof dan bij de meeste bedrijven, veel carriŤremogelijkheden, heel internationaal georiŽnteerd, ...
    In mijn contract staan bankvakantiedagen + 20 vakantiedagen. Ik heb een 36u week (dus geen recuperatie voor overuren boven het wettelijk maximum van 38u/week in de vorm van verlof).

Dat zijn toch niet zo veel vakantiedagen ? (Of mis ik hier iets? )

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Hoeveel uur werk je effectief Hydra?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommie314 Bekijk bericht
    Hoeveel uur werk je effectief Hydra?
    Ik ben nog niet begonnen, da's voor binnenkort

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [BAT] Hydra Bekijk bericht
    In mijn contract staan bankvakantiedagen + 20 vakantiedagen. Ik heb een 36u week (dus geen recuperatie voor overuren boven het wettelijk maximum van 38u/week in de vorm van verlof).

Dat zijn toch niet zo veel vakantiedagen ? (Of mis ik hier iets? )
    Ik heb ook een 36 uren-week en bij mij worden overuren wel gerecupereerd. Ik heb dit jaar in totaal al 42 dagen verlof gehad en ga nog een 6 tal dagen nemen voor eind 2011. Met een 36 uren week moet je ook maar 7u12min aan overtime hebben voor een volledige dag verlof

iTrader
    0
    Ik heb ook een 36 uren-week en bij mij worden overuren wel gerecupereerd. Ik heb dit jaar in totaal al 42 dagen verlof gehad en ga nog een 6 tal dagen nemen voor eind 2011. Met een 36 uren week moet je ook maar 7u12min aan overtime hebben voor een volledige dag verlof
    Wow, da's inderdaad behoorlijk veel!

Worden zulke overuren automatisch geregistreerd als je badget? Of moet je die rapporteren en is er in dat opzicht een sociale controle/druk om niet teveel overuren te laten registeren? En geldt dat recuperatiesysteem ook voor (niet-commerciele) trainees?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [BAT] Hydra Bekijk bericht
    Wow, da's inderdaad behoorlijk veel!

Worden zulke overuren automatisch geregistreerd als je badget? Of moet je die rapporteren en is er in dat opzicht een sociale controle/druk om niet teveel overuren te laten registeren? En geldt dat recuperatiesysteem ook voor (niet-commerciele) trainees?
    Tot 1 uur overtime wordt het automatisch geregistreerd (door te badgen), alles daarbovenop wordt ook geregistreerd, maar als je dat vergoed wilt hebben moet je het via een programma doorsturen naar je manager die het dan moet goedkeuren en dan wordt het geregistreerd. Op sommige diensten telt alles na 18.20 ook nog eens dubbel door.

Qua rapportering van die overuren, dat hangt van jezelf en je manager af natuurlijk. Je kan niet zomaar tot 20:00 daarblijven zitten en dat dan als overtime inbrengen, je moet er een goede reden voor kunnen neerleggen.

Let wel: bij sommige functies geldt dit allemaal niet. Daar tellen overuren gewoon niet mee en worden die overuren (of iets van werktijden) geregistreerd. Voor commerciŽle functies weet ik niet of dit geregistreerd wordt.

Member
    iTrader
    0
    hier ook 20 dagen verlof + adv-dagen + opname glijtiijd.

wij mogen tussen 8.00u en 9.30u beginnen en tussen 15.52u en 17.22u stoppen. Wanneer je vroeger begint of later stopt, werk je voor niets

geldt niet voor iedereen denk ik, hogere functies moeten niet prikken.

Member
    iTrader
    0
    Hier heb je pech als je te vroeg bent of nog een dossier wil afwerken 's avonds: overuren worden niet gecompenseerd, met als gevolg dat iedereen naar buiten rusht op einde vd dag (er is geen incentive om overuren te doen, dus niemand doet ze waardoor de bank imo kansen laat liggen)

27 dagen verlof.
    Laatst gewijzigd door Smiles_; 23 oktober 2011 om 20:07

Member jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smiles_ Bekijk bericht
    Hier heb je pech als je te vroeg bent of nog een dossier wil afwerken 's avonds: overuren worden niet gecompenseerd, met als gevolg dat iedereen naar buiten rusht op einde vd dag.

27 dagen verlof.
    Zijn dit vrij te nemen dagen of zijn die 7 "extra" verlofdagen door de bank reeds vastgelegd?

iTrader
    0
    Hoeveel van jouw 48 verlofdagen zijn recup voor overuren?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Zijn dit vrij te nemen dagen of zijn die 7 "extra" verlofdagen door de bank reeds vastgelegd?
    27 vrij te kiezen vakantiedagen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smiles_ Bekijk bericht
    27 vrij te kiezen vakantiedagen.
    Ok. Maar daarnaast heb je toch ook nog 'bank holidays' (of hoe noemen ze dit)?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Ok. Maar daarnaast heb je toch ook nog 'bank holidays' (of hoe noemen ze dit)?
    Ja, maar das gene vetten ze. Mss 4/5 ofzo? Ik zal dat morgen eens checken.
    Brug wordt ook amper gemaakt. Neem nu bv ma 31 oktober moeten we werken en de dag erna op 1 november vrij.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten