Pagina 23 van 26 EersteEerste ... 131920212223242526 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 345 van 388
    Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katoom Bekijk bericht
    Hopelijk heeft hij dan wat geluk met zijn gasten.
    ja, is famillie en collegas waar hij op zen vorig werk mee werkte dus hij kent ze wel al een jaar of tien.

Ja onze plakkers waren fransen, volgens mij willen niet veel belgen da nog doen.

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djemz Bekijk bericht
    ja, is famillie en collegas waar hij op zen vorig werk mee werkte dus hij kent ze wel al een jaar of tien.

Ja onze plakkers waren fransen, volgens mij willen niet veel belgen da nog doen.
    Die opleiding wordt dan ook quasi niet aangeboden in het secundair.

Banned Mini's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Soms wou ik dat ik de handigheid van mijn pa had geërfd en diens werklust en mentaliteit

Helaas. Twee linkerhanden en liever wat aan nen bureau plakken

Sent from an undisclosed smarthphone with random spellingcorrector

Member Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Kan er mij trouwens eens iemand uitleggen waarom al de plakkers tegenwoordig Polen zijn? Is dat ginder een verplichte nationale opleiding? Vrijdag zijn we bezig geweest in een woning en de drie plakkers die daar bezig waren waren ook Polen. Pas op niks slecht over die gasten, kheb die van de ganse dag niet zien zeveren of treuzelen.
    die zijn goedkoper

Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katoom Bekijk bericht
    Maar is het dan ook goed gedaan?
    bij mij op het werk is er ook een pool in dienst, en die doet buiten de uren werkelijk alles van werk, ruwbouw, elektriciteit, sanitair, tuinaanleg/onderhoud, auto's herstellen... noem maar op
    werkt snel en efficiënt, klaagt nooit over werkomstandigheden en neemt al genoegen met €8/uur (in het zwart uiteraard)

bovendien ook geen lompe kerel want in Polen heeft hij toch een universitair diploma behaald

iTrader
    0
    Gisteren van een collega gehoord dat het wel eens zou kunnen dat ze in het VTI in Aalst de richting Sanitair & Centrale Verwarming gaan opdoeken in de toekomst wegens te weinig leerlingen. Er zouden er nu slechts 6 deze richting volgen. Deze richting is wel de zwaarste in het BSO.

Ik vraag me echt af welke richtingen dan wel nog populair zijn in TSO en BSO, Handel en Kantoor?

Member Den Deze's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Zoals eerder gezegd, ik denk dat een stiel leren niet meer 'in' is op de dag van vandaag.
    Iedere ouder denkt dat hij een wonderkind heeft en pushen hen om toch maar hoge school/unief te proberen, het moest maar eens lukken...
    Binnen dit en 10 jaar is een stielman onbetaalbaar omdat er een heuse schaarste zal zijn, mark my words

Ik zit nu in mijn laatste jaar als schilder, maar ik weet niet of ik uit het juiste hout gesneden ben om deze job ook effectief uit te oefenen.
    Ik mis wel wat de ervaring, maar ik heb heel hier toch heel veel interesse in.
    Alleen weet ik niet dat ik dit fysiek echt aankan...
    Enkele van mijn 'medestudenten' werken bij enkele grotere schildersbedrijven en als je hoort hoeveel wanpraktijken daar plaatsvinden dan is mijn zin ook helemaal weg.
    Eigenlijk zou ik een klein schildersbedrijf moeten vinden met iemand dat bereid is om iemand enkele maanden 'op sleeptouw' te nemen om meer ervaring te krijgen
    I want to die in my sleep like my grandfather, not screaming and yelling like the passengers in his car

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Elke dag op dezelfde bureau zitten het zou ook niets voor mij zijn. Bv aan een helpdesk zitten of programmeren of whatever. Ik word er echt super gedemotiveerd van.

Ik wil bewegen, op de baan zijn, van hier naar daar. Maar daarom moet ge niet persé ne stielman ofzo zijn eh, ne manager die veel on site shit moet oplossen of constant in een ander filiaal moet gaan checken kan dit ook hebben. En na veel op de baan te zitten kan het mss ook wel is leuk zijn om 3 dagen achter uw bureau ne hoop papierwerk op te lossen.

Voor mij is afwisseling heel belangrijk.
    safir Thom4s

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door master777 Bekijk bericht
    Ik denk dat dat dé reden is waarom veel mensen geen zware arbeidersjob willen. Tot je 65 werken met kapotte rug/knie/schouder/... moet de hel zijn. En op je 50e overschakelen naar een lichtere (bureau) job is geen sinecure.

Veel rondlopen en op de baan zitten is voldoende voor mij, zware arbeid hoeft niet, maar liever dat dan een bureaujob (van mijn leven niet meer, 3 maand stage). Op kantoor wordt ik ongelukkig. (IT).
    Wie als stielman een beetje verstand van zaken heeft werkt tegen dat hij 50 is met volk onder zich hoor. Ik ken er genoeg die enkel nog de baan opgaan voor offertes en controles op de werf maar zelf geen boormachine of sleutel meer in hun handen nemen. Tenzij ze zich het echt niet kunnen laten en hier en daar nog eens meegaan voor een depannage of kleine klus.

Ik ken hier in Aalst een plakkersbedrijf waarbij de baas geen zak uitsteekt maar wel een hoop Polen onder zich heeft werken. Al is dit natuurlijk weer een extreem voorbeeld.

Member Typhoon's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Wonkelrijm,

doet ge het nog altijd even graag?

iTrader
    0
    Ja hoor, ik ben bezig met zelfstandig een zaak op te starten. Komt wel veel bij kijken.

Member
    iTrader
    4 (83%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Kan er mij trouwens eens iemand uitleggen waarom al de plakkers tegenwoordig Polen zijn? Is dat ginder een verplichte nationale opleiding? Vrijdag zijn we bezig geweest in een woning en de drie plakkers die daar bezig waren waren ook Polen. Pas op niks slecht over die gasten, kheb die van de ganse dag niet zien zeveren of treuzelen.
    Die verdienen hier in belgie op een maand tijd evenveel als in polen op 6maand.
    + In polen is veel goedkoper als hier dus kunnen ze ginder meer veroorloven met het geld wat ze hier hebben betaald gekregen.
    Deze mensen zijn ook veeeeel goed koper voor een bedrijf als gewoon belgen want die komen niet op de werf voor bv. 10euro per uur.
    Ook winnen die polen veel op vlak van "verblijf hier", eten, drank, slaapplaats , vervoer... Werkgever maakt in sommige gevallen dat ook allemaal inorde voor hun dus ze besparen zo ook veel. Zit nu zelf 6maand te werken in de bouw en tis een wereldje appart kan ik je zeggen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timotiza Bekijk bericht
    Die verdienen hier in belgie op een maand tijd evenveel als in polen op 6maand.
    + In polen is veel goedkoper als hier dus kunnen ze ginder meer veroorloven met het geld wat ze hier hebben betaald gekregen.
    Deze mensen zijn ook veeeeel goed koper voor een bedrijf als gewoon belgen want die komen niet op de werf voor bv. 10euro per uur.
    Ook winnen die polen veel op vlak van "verblijf hier", eten, drank, slaapplaats , vervoer... Werkgever maakt in sommige gevallen dat ook allemaal inorde voor hun dus ze besparen zo ook veel. Zit nu zelf 6maand te werken in de bouw en tis een wereldje appart kan ik je zeggen.
    Hoe bedoelt ge "de werkgever maakt da allemaal in orde?". Ne werkgever gaat toch ni gewoon ff een verblijfplaats gaan betalen voor die mannen?

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door die_another_day Bekijk bericht
    Hoe bedoelt ge "de werkgever maakt da allemaal in orde?". Ne werkgever gaat toch ni gewoon ff een verblijfplaats gaan betalen voor die mannen?
    Die zitten niet in een luxevilla hé. Heb wel eens verhalen gehoord van krotjes, of slaapkamers waar ze dan met 7 man slapen of zo.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door die_another_day Bekijk bericht
    toch wel, wij hebben ook meerdere mensen uit het voormalige oostblok in dienst en mijn baas heeft voor allen onderdak voorzien, die wonen allemaal in een deftig huis al zitten ze er wel met meerdere in

je moet ook niet denken dat die mannen hier zo weinig verdienen, ik geloof dat ze hier op de boomkwekerij zo'n €12 euro per uur verdienen, dat is op zich niet zoveel maar een hongerloon is het nu ook weer niet

het grote verschil met ons is dat die mannen niet vies zijn van veel uren te draaien, hier beginnen ze rond 6 uur 'smorgends tot 18uur 's avonds (ik ga niet ontkennen dat die gedeeltelijk in het zwart betaald worden)
    en vorige week heeft een Poolse collega nog een week "verlof" genomen om ergens kippenstallen te gaan uitspuiten, een week werken aan 16uur per dag waar hij toch €1500 (ook weer in het zwart) mee heeft verdiend
    allemaal gezond is het niet maar die doen het gewoon puur voor het geld

Pagina 23 van 26 EersteEerste ... 131920212223242526 LaatsteLaatste

Regels voor berichten