Oorspronkelijk geplaatst door
tapisplain
Hey Gloeken,
ikzelf ben vorig jaar gedoopt geweest bij de VEK in Gent en ben ergens wel een beetje blij dat ik het gedaan heb. Dit hoofdzakelijk omdat ik dat gewoon 1 keer wou meemaken als student.
De doop op zich echter, was echt gewoon degoutant en zou ik voor geen geld van de wereld opnieuw willen ondergaan.
We spreken bijvoorbeeld niet over "De dopers zeiden dat er pis en kak in de doopvont zat" maar: 'Doper 1' zegt tegen 'doper 2' dat hij moet pissen, 'doper 2' zegt dat hij maar in de doopvont moet pissen, waarna 'doper 1' dit ook doet (met mijn eigen ogen gezien, dus geen broodje aap).
Je mag je ook voorbereiden op het eten van liters(letterlijk) saus, véél smerig dierenvoedsel, enkele teentjes knoflook(=verschrikkelijk straf) en nog een heleboel andere zaken.
Vorig jaar was er ook een partijtje vechten in beestenstront bij, net zoals een partijtje vechten tussen ingewanden van kippen en koeien.
Ze hadden een strafcomité waar er meelwormen en rupsen en dergelijke gegeten werden, gasten negerlullen(dildo's) mochten(lees:moesten) deepthroaten

, ik zelfs 2 gasten (als straf) heb zien muilen

en redelijk wat mensen heb zien bleiten.
Indien je je laat dopen, zal het dus een lastige dag voor je worden.
Maar de huidige praeses wil in geen geval gerommel met de pers of iets dergelijks (zoals vorig jaar wel het geval was) en staat er dan ook op dat elk lid van het doopcomité zich voor 100% aan het zogenaamde doopdecreet houdt. Dat is dus al een meevaller voor je

.