Pagina 1 van 58 123451151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 1158

Discussie: Studentendoop

Member Gloeken's schermafbeelding
    iTrader
    0

Studentendoop

Hey iedereen,

Je hoort heel wat verhalen rond en over "den doop". Aangezien ik volgende week start met mijn 1ste bach TEW/HIR/EW aan de UGent, en ik het later ook wel zou zien zitten om bij de studentenvereniging te gaan, ben ik serieus aan het twijfelen of ik me zou laten dopen of niet.

Nu vroeg ik me af of "den doop" (van economische) echt zo erg is als ze zeggen, of of dat gerelativeerd moet worden? Heeft er iemand van jullie zich laten dopen, en hoe was die ervaring?

Groetjes !

Member tugrul's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik persoonlijk vind het belachelijk.

Member Gloeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En waarom als ik vragen mag?
    Ik zou dit niet doen voor het "groepsgevoel", maar enkel omdat je gedoopt MOET zijn indien je bij de vereniging wilt gaan.

Approved 9-lifer Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Je hoeft helemaal niet gedoopt te zijn om lid te zijn van de vereniging. Het enige dat uw doop als meerwaarde biedt is dat ge toegelaten wordt op cantussen.

Approved 9-lifer Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    VEK (Vlaamse Economische Kring, de kring voor studenten economie aan UGent) heeft sinds vorig jaar niet zo'n goeie reputatie meer, sinds één of andere journalist een sensationeel artikel wou maken over studentendopen.
    Het Nieuwsblad - Gemeente Gent: Eerstejaarsstudenten economie aan UGent walgen van hun doop

De geïnterviewde studenten zegden achter dat hun woorden ferm verdraaid en sensationeler gemaakt zijn, maar het geeft je misschien een idee.

Bijvoorbeeld die 'Ik ben er zeker van dat er pies, kak en kots in stak' moet eigenlijk vervangen worden door 'de dopers hadden gezegd dat er pies, kak en kots in stak om ons te treiteren, ook al was dat niet het geval'.

Approved 9-lifer InFerNo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    Nutteloos dus

Ik heb nooit het nut gezien van zo'n dopen, tis precies een toegelaten vorm van pesten?
    Hier in antwerpen zie ik meestal dan meisjes lopen vol met stift beschreven als "ik wil pijpen" "hoer".. Meerwaarde?

Member ClayDavis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
    Je hoeft helemaal niet gedoopt te zijn om lid te zijn van de vereniging. Het enige dat uw doop als meerwaarde biedt is dat ge toegelaten wordt op cantussen.
    Persoonlijk : Het was een dag afzien maar al bij al heb ik mij nog goed gehad. Ik zou het niet opnieuw doen gezien een studenten vereniging echt niks voor mij was (en zowat iedereen waarmee ik goed overeenkwam op den doop had dezelfde mening)

Langs den andere kant heb ik daar wel goede vriendinnen van men huidig lief leren kennen zodus ^^

Approved 9-lifer Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door InFerNo Bekijk bericht
    Ik heb nooit het nut gezien van zo'n dopen, tis precies een toegelaten vorm van pesten?
    Oorspronkelijk was het gewoon een soort mysterieus toelatingsritueel met wat proefjes, en dergelijke, maar bij vele clubs (vooral de universiteitskringen) is het inderdaad verworden tot pesterijen en vernederingen. Bij clubs die zich echt houden aan de oude tradities, zul je bijvoorbeeld nooit een smerige doop vinden.
    In veel kleinere clubs, zoals de Sd'A bijvoorbeeld, waar ik momenteel praeses ben, zul je dopen tegenkomen waarbij er wel in lichte mate smerige zaken aan bod komen, (mengen van eten dat niet bij elkaar past, vuilmaken) maar laten we de vernederingen eigenlijk volledig achterwege. Nog geen honderdste van het kaliber van de VEK, dus.

Zie BTW ook dit topic: Studentenclubs/kringen topic
    Laatst gewijzigd door Tr1ploid; 25 september 2010 om 02:46

Member Lospeed's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Iemand hier die weet wat voor doop je kan verwachten bij GFK (gentse farma kring) ?

Approved 9-lifer Obviously's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Ik heb de meerwaarde van een doop ook nog niet gevonden, ben zelf ook wel gedoopt geweest, omdat ik geen andere keus had, maar die doop was wel van een heel andere orde(niet zo extreem).

Dus persoonlijk raad ik het u af.

Member poochie's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik heb bewust niet voor het dopen gekozen.
    Het nut ervan zie ik er dan ook niet in...

Als je het zelf nodig vind om het mee te maken, go for it!

Approved 9-lifer Proim's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Ik ga het alleszins wel doen aan de KULAK.

Member Ironpole's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Kotbuurmeisje van vorig jaar ging zich laten dopen bij het VEK voor het groepsgevoel. (!!) Ze heeft er van afgezien zegt ze. "Ik wil er eigenlijk niets over zeggen."

Nu doet ze een andere richting, enough said.

Member tapisplain's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hey Gloeken,

ikzelf ben vorig jaar gedoopt geweest bij de VEK in Gent en ben ergens wel een beetje blij dat ik het gedaan heb. Dit hoofdzakelijk omdat ik dat gewoon 1 keer wou meemaken als student.
    De doop op zich echter, was echt gewoon degoutant en zou ik voor geen geld van de wereld opnieuw willen ondergaan.
    We spreken bijvoorbeeld niet over "De dopers zeiden dat er pis en kak in de doopvont zat" maar: 'Doper 1' zegt tegen 'doper 2' dat hij moet pissen, 'doper 2' zegt dat hij maar in de doopvont moet pissen, waarna 'doper 1' dit ook doet (met mijn eigen ogen gezien, dus geen broodje aap).
    Je mag je ook voorbereiden op het eten van liters(letterlijk) saus, véél smerig dierenvoedsel, enkele teentjes knoflook(=verschrikkelijk straf) en nog een heleboel andere zaken.
    Vorig jaar was er ook een partijtje vechten in beestenstront bij, net zoals een partijtje vechten tussen ingewanden van kippen en koeien.
    Ze hadden een strafcomité waar er meelwormen en rupsen en dergelijke gegeten werden, gasten negerlullen(dildo's) mochten(lees:moesten) deepthroaten, ik zelfs 2 gasten (als straf) heb zien muilen en redelijk wat mensen heb zien bleiten.

Indien je je laat dopen, zal het dus een lastige dag voor je worden.
    Maar de huidige praeses wil in geen geval gerommel met de pers of iets dergelijks (zoals vorig jaar wel het geval was) en staat er dan ook op dat elk lid van het doopcomité zich voor 100% aan het zogenaamde doopdecreet houdt. Dat is dus al een meevaller voor je .

Member boogje's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Een kennis van mij moest pure mayonaise eten uit een pot tijdens zijn doop. Bij deze: iedereen die in het bijzijn van mezelf een volledige pot mayonaise opvreet, mag bij mijn retecool clubje komen. We doen dat al ettelijke jaren en het is een echte traditie in mijn club, dus dat maakt het veel minder idioot en achterlijk om zoiets walgelijk vrijwillig te eten! Wie deze opdracht voor mijn exclusief clubje niet uitvoert, heeft duidelijk geen studententijd gehad.

Approved 9-lifer gille's schermafbeelding
    iTrader
    34 (95%)
    Toch wel ff verduidelijken... Niet alle studentenclubs/kringen (belangrijk verschil toch imo) doen zo'n vadsige dopen. Laetitia, studentenclub waar ik nu zedenmeester bij ben, doet bvb geen vuile doop.

Ze krijgen enkele opdrachtjes en moeten zich tijdens het jaar bewijzen door naar activiteiten enzo af te komen, een betere manier om vriendschappen te kweken dan een dagske in de vuiligheid rond te tsjollen.

Approved 9-lifer Japser's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tapisplain Bekijk bericht
    Hey Gloeken,

ikzelf ben vorig jaar gedoopt geweest bij de VEK in Gent en ben ergens wel een beetje blij dat ik het gedaan heb. Dit hoofdzakelijk omdat ik dat gewoon 1 keer wou meemaken als student.
    De doop op zich echter, was echt gewoon degoutant en zou ik voor geen geld van de wereld opnieuw willen ondergaan.
    We spreken bijvoorbeeld niet over "De dopers zeiden dat er pis en kak in de doopvont zat" maar: 'Doper 1' zegt tegen 'doper 2' dat hij moet pissen, 'doper 2' zegt dat hij maar in de doopvont moet pissen, waarna 'doper 1' dit ook doet (met mijn eigen ogen gezien, dus geen broodje aap).
    Je mag je ook voorbereiden op het eten van liters(letterlijk) saus, véél smerig dierenvoedsel, enkele teentjes knoflook(=verschrikkelijk straf) en nog een heleboel andere zaken.
    Vorig jaar was er ook een partijtje vechten in beestenstront bij, net zoals een partijtje vechten tussen ingewanden van kippen en koeien.
    Ze hadden een strafcomité waar er meelwormen en rupsen en dergelijke gegeten werden, gasten negerlullen(dildo's) mochten(lees:moesten) deepthroaten, ik zelfs 2 gasten (als straf) heb zien muilen en redelijk wat mensen heb zien bleiten.

Indien je je laat dopen, zal het dus een lastige dag voor je worden.
    Maar de huidige praeses wil in geen geval gerommel met de pers of iets dergelijks (zoals vorig jaar wel het geval was) en staat er dan ook op dat elk lid van het doopcomité zich voor 100% aan het zogenaamde doopdecreet houdt. Dat is dus al een meevaller voor je .
    1 woord : Belachelijk

Member tapisplain's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Zolang je zelf niet geviseerd wordt en vooral ziet hoe anderen afzien is het wel geinig.

Banned Starrk's schermafbeelding
    iTrader
    33 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Uiteraard. Waarom studenten zich laten vernederen en als stront laten behandelen enkel maar om tot hun clubje van uitschot te behoren is mij een raadsel.

Approved 9-lifer Baats's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ben ook van plan mij te laten dopen binnenkort. Geen idee of het echt heel erg zal zijn, maar de oudste leden wisten mij toch te vertellen dat het al bij al meeviel. Nu weet ik natuurlijk niet of dat gemeend was of niet.

Maar een ding staat vast, op die doop ga ik geen dingen doen die ik niet wil, anders trap ik het gewoon af
    Laatst gewijzigd door Baats; 22 oktober 2010 om 18:29

Pagina 1 van 58 123451151 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten