Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Werken in Belgie

Member
    iTrader
    0

Werken in Belgie

Hallo allemaal,

Ik ben een nederlander dit zeer binnekort zal gaan werken in jullie landje. Ik had alleen nog een vraag die jullie misschien wel kunnen beantwoorden...

Ik vroeg me af wat in Belgie de normale betaal dag is, in Nederland ligt dit normaal tussen de 21e en de 26e van de maand, is dit anders in Belgie?

Ik hoop zeer dat jullie mij kunnen helpen,

Mvg,
    Tyranox

Member
    iTrader
    0

Member Jack's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    verschilt van bedrijf tot bedrijf. Als bediende doorgaans ofwel heel in het begin of heel in het einde van de maand. Je wordt als bediende immers betaald voor de maand die komt, dus betaald voor je er voor gewerkt hebt. Volgens dat principe doet de precieze dag er niet toe, maar je bedrijf zal wel altijd hetzelfde tijdstip behouden om de regelmaat van betaling te houden.

Member
    iTrader
    0
    In de link van eivlys (dank je trouwens) staat het volgende:

- Het loon van arbeiders moet op gezette tijdstippen worden uitbetaald, namelijk ten minste tweemaal per maand, met een tussenperiode van maximum 16 dagen.
    - Het loon van de bedienden moet ten minste om de maand worden uitbetaald.

Het loon moet ten laatste uitbetaald worden op de 4e werkdag na de arbeidsperiode waarvoor de uitbetaling gebeurt. Uitzonderingen hierop moeten vastgelegd zijn in een collectieve arbeidsovereenkomst of het arbeidsreglement. Wanneer de uitbetalingstijdstip wordt vastgesteld in het arbeidsreglement bedraagt de maximumtermijn echter 7 werkdagen.
    Ik neem aan dat het dikgedrukte gedeelte voor zowel arbeiders als bedienden geld?

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    nee, bij arbeiders is er nog een extra betaaldag, meestal in het midden van de maand. Daar moet dan een voorschot betaald worden (ongeveer de helft van het te verwachten maandloon)

Member makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyranox Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

Ik ben een nederlander dit zeer binnekort zal gaan werken in jullie landje. Ik had alleen nog een vraag die jullie misschien wel kunnen beantwoorden...

Ik vroeg me af wat in Belgie de normale betaal dag is, in Nederland ligt dit normaal tussen de 21e en de 26e van de maand, is dit anders in Belgie?

Ik hoop zeer dat jullie mij kunnen helpen,

Mvg,
    Tyranox
    Ik word hier meestal betaald tussen de 26e en 31ste van de maand. Maar het hangt van bedrijf tot bedrijf af.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten