Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Kohierartikel

Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Kohierartikel

Hoi,

Ik heb even een vraagje ivm een kohierartikel, ik heb ondertss al gevonden dat dit gaat over de eerste inschrijving van de belastingsplichtige, allemaal goed en wel ...
    Maar nu heb ik van Financien een bedrag op mijn rekening gestort gekregen met vermelding van kohierartikel:"mijn kohierartikelnr."
    Dit jaar moet ik voor het eerst mijn belastingsbrief invullen maar dat heb ik nog niet gedaan dus ik snap niet goed waar dit geld opeens vandaan komt ...

Ik vraag het hier omdat ik zelfs niet eens weet wie of wat ik moet contacteren om dit te vragen.

Member hyperon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een kohier is een lijst met alle belastingplichtingen met telkens erbij hoeveel ze moeten betalen. Een overheid moet een kohier opstellen voor heel veel soorten belastingen. Dat kan dus geen om een gemeentebelasting, om de onroerende voorheffing, de personenbelasting (je belastingbrief), etc.
    Het hoeft dus niet te gaan over je personenbelasting.
    Het kan ook zijn dat iemand anders voor jou de jaren ervoor je belastingsbrief heeft ingevuld (je ouders vb.) en dat je op basis van die aangiftes nu geld terugkrijgt. Als je vb. al gewerkt hebt in 2008 en ergens dus al bedrijfsvoorheffing hebt betaald, krijg je nu in 2010 dat teveel betaalde geld terug.

Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hyperon Bekijk bericht
    Een kohier is een lijst met alle belastingplichtingen met telkens erbij hoeveel ze moeten betalen. Een overheid moet een kohier opstellen voor heel veel soorten belastingen. Dat kan dus geen om een gemeentebelasting, om de onroerende voorheffing, de personenbelasting (je belastingbrief), etc.
    Het hoeft dus niet te gaan over je personenbelasting.
    Het kan ook zijn dat iemand anders voor jou de jaren ervoor je belastingsbrief heeft ingevuld (je ouders vb.) en dat je op basis van die aangiftes nu geld terugkrijgt. Als je vb. al gewerkt hebt in 2008 en ergens dus al bedrijfsvoorheffing hebt betaald, krijg je nu in 2010 dat teveel betaalde geld terug.
    Da is het net, ik ben maar beginnen werken eind 2009 ( fiscale jaar 2010 dus ).

Member hyperon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
    Da is het net, ik ben maar beginnen werken eind 2009 ( fiscale jaar 2010 dus ).
    Kan het ergo niet slaan op een andere soort belasting?
    Gemeentebelasting, belasting rond bezit woning?
    Of staat er effectief een verwijzing naar personenbelasting?

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    vakantiejob gedaan?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten