Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 104
    Member
    iTrader
    0

Burgerlijk Ingenieur : Wiskunde

Hallo ik zou graag eens informeren naar de wiskunde aanwezig in het lessenpakket van een eerste jaar Bachelor van Burgerlijk Ingenieur.

Momenteel zit ik in het zesde jaar ASO WWi8 en heb een ruime interesse voor fysica, chemie en .. wiskunde. Bij wiskunde echter reikt deze interesse enkel tot analyse bijgevolg haal ik hier dus ook betere punten op dan voor Analytische meetkunde.

Nu is mijn vraag, in hoeverre speelt analytische meetkunde een rol bij de studie van Burgerlijk Ingenieur.

Dit zou weleens de doorslag kunnen geven voor mijn studiekeuze. Momenteel twijfel ik tussen Handelsingenieur en Burgerlijk Ingenieur ( cliché weet ik ). Maar mijn reden zou nochtans duidelijk. Bij Burgerlijk Ingenieur is mijn interesse zeker en vele malen groter. ( kijk nogal vaak naar ingenieursprogrammas op tv als vb.) De studies daarentegen ogen moeilijk en ik weet niet of ik ze aankan. Bij Handelsingenieur is het wederom een gok aangezien ik nog nooit economie heb gehad en je als handelsingenieur een grote kans hebt om in de consultancy terecht te komen. Nu hier is waar het schoentje knelt, ik heb geen idee van mijn interesse voor constultancy. En als ik bijgevolg na 1 jaar handelsingenieur besluit dat het niets voor mij is zal ik hoogstwaarschijnlijk burgerlijk ingenieur ( bouwkunde ) proberen. Andersom is het hetzelfde als ik eerst burgerlijk ingenieur probeer en na een jaar besluit te stoppen vanwege de moeilijkheidsgraad van de studie zal ik hoogstwaarschijnlijk veranderen naar Handelsingenieur.

Moest het aandeel van Analytische meetkunde belangrijk zijn in de studie van Burgerlijk Ingenieur maakt dit de keuze al een beetje makkelijkerer, namelijk richting HIR.

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Kies burgie en zet u gewoon door de vakken waar je moeilijkheden mee hebt.

De inhoud van de wiskunde vakken kan je terug vinden op de website van de KUL of UGent.

Approved 9-lifer gilbereke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicholas1992 Bekijk bericht
    Hallo ik zou graag eens informeren naar de wiskunde aanwezig in het lessenpakket van een eerste jaar Bachelor van Burgerlijk Ingenieur.

Momenteel zit ik in het zesde jaar ASO WWi8 en heb een ruime interesse voor fysica, chemie en .. wiskunde. Bij wiskunde echter reikt deze interesse enkel tot analyse bijgevolg haal ik hier dus ook betere punten op dan voor Analytische meetkunde.

Nu is mijn vraag, in hoeverre speelt analytische meetkunde een rol bij de studie van Burgerlijk Ingenieur.

Dit zou weleens de doorslag kunnen geven voor mijn studiekeuze. Momenteel twijfel ik tussen Handelsingenieur en Burgerlijk Ingenieur ( cliché weet ik ). Maar mijn reden zou nochtans duidelijk. Bij Burgerlijk Ingenieur is mijn interesse zeker en vele malen groter. ( kijk nogal vaak naar ingenieursprogrammas op tv als vb.) De studies daarentegen ogen moeilijk en ik weet niet of ik ze aankan. Bij Handelsingenieur is het wederom een gok aangezien ik nog nooit economie heb gehad en je als handelsingenieur een grote kans hebt om in de consultancy terecht te komen. Nu hier is waar het schoentje knelt, ik heb geen idee van mijn interesse voor constultancy. En als ik bijgevolg na 1 jaar handelsingenieur besluit dat het niets voor mij is zal ik hoogstwaarschijnlijk burgerlijk ingenieur ( bouwkunde ) proberen. Andersom is het hetzelfde als ik eerst burgerlijk ingenieur probeer en na een jaar besluit te stoppen vanwege de moeilijkheidsgraad van de studie zal ik hoogstwaarschijnlijk veranderen naar Handelsingenieur.

Moest het aandeel van Analytische meetkunde belangrijk zijn in de studie van Burgerlijk Ingenieur maakt dit de keuze al een beetje makkelijkerer, namelijk richting HIR.
    Hebt ge al besloten op welke unief ge burgie gaat doen?

Zoja: ga naar de website van die unief en kijk en leerprogramma na van die richting. De vakken staan daar beschreven.
    Ga ook naar een opendeurdag en ga de cursussen inkijken.

Ge gaat op basis van 1 vak toch niet beslissen om geen burgelijk te doen?

En voor de rest zullen de mensen hier wel iets kunnen zeggen, maar vergeet niet: veel hangt af van welke unief ge uiteindelijk kiest. De programmas kunnen al is varieren in manier van lesgeven en hoe het vak verwerkt is in het bachelorprogramma.

Approved 9-lifer DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Qua carriëre achteraf: Als je het toch nog niet weet, doe wat je het liefst zou doen. Met een burgelijk ingenieur diploma, geraak je ook wel in de consultancy sector. Je kan tijdens je burgerlijk altijd een paar keuzevakken nemen bij de faculteit van economie.

Je kan trouwens altijd al na één semester veranderen. Je hoeft niet perse een jaar te wachten daarvoor. Na 1 semester heb je toch al min of meer een feeling van wat je aankan.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilbereke Bekijk bericht
    Hebt ge al besloten op welke unief ge burgie gaat doen?

Zoja: ga naar de website van die unief en kijk en leerprogramma na van die richting. De vakken staan daar beschreven.
    Ga ook naar een opendeurdag en ga de cursussen inkijken.

Ge gaat op basis van 1 vak toch niet beslissen om geen burgelijk te doen?

En voor de rest zullen de mensen hier wel iets kunnen zeggen, maar vergeet niet: veel hangt af van welke unief ge uiteindelijk kiest. De programmas kunnen al is varieren in manier van lesgeven en hoe het vak verwerkt is in het bachelorprogramma.
    Moest ik uiteindelijk beslissen om voor Burgerlijk te gaan zou ik in Gent studeren. Ik heb net het leerprogramma van de Bachelor opleiding bekeken en heb niets gezien van Analytische Meetkunde dus ik neem aan dat het niet zo'n heel belangrijke rol speelt. Er zal echter wel wat gezien worden over Kegelsneden, maar dat zal (hopelijk) geen probleem zijn.

Ik zal zeker nog eens naar de infodag gaan op 8 mei enik zaldan hopelijk de knoop kunnen doorhakken.

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Analytische meetkunde is bij ons een klepper van 8 studiepunten. Grootste vak van het jaar, de rest is 6 of minder.
    Laat je niet te snel in de war brengen door mensen die denken dat je burgerlijk sowieso aankan omdat je goed wiskunde kan. Je moet een zeer goede kop verstand hebben én zin om veel te werken. Als je deze beide hebt dan zijn de studies goed te doen, anders zoek je beter naar iets anders.

iTrader
    48 (100%)
    Moest ik uiteindelijk beslissen om voor Burgerlijk te gaan zou ik in Gent studeren. Ik heb net het leerprogramma van de Bachelor opleiding bekeken en heb niets gezien van Analytische Meetkunde dus ik neem aan dat het niet zo'n heel belangrijke rol speelt. Er zal echter wel wat gezien worden over Kegelsneden, maar dat zal (hopelijk) geen probleem zijn.

Ik zal zeker nog eens naar de infodag gaan op 8 mei enik zaldan hopelijk de knoop kunnen doorhakken.
    Dan heb je toch echt niet goed gekeken, er is een vak dat LINEARE ALGEBRA & ANALYTISCHE MEETKUNDE noemt. Vergeet ook niet dat je de eerste maanden 5 proefexamens hebt (die voor punten meetellen!) op een zaterdagvoormiddag.

Member aXl_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    In leuven bevatten de wiskundige vakken in het eerste jaar (tenzij ze het onderhand terug veranderd hebben) analyse en lineaire algebra. Analytische meetkunde en kegelsneden ben ik in mijn hele opleiding niet meer tegengekomen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicolasv Bekijk bericht
    Dan heb je toch echt niet goed gekeken, er is een vak dat LINEARE ALGEBRA & ANALYTISCHE MEETKUNDE noemt. Vergeet ook niet dat je de eerste maanden 5 proefexamens hebt (die voor punten meetellen!) op een zaterdagvoormiddag.
    Oh daar heb ik dus over gekeken
    Maar bij nader inzien denk ik dat ik met deze voorkennis (4u analytische per week) en met motivatie het wel zou moeten aankunnen. (2 oudstudenten van mijn school doen ook burgerlijk en hebben WWi6 gevolgd en zeggen dat zij zonder probleem maar mits inzet de richting relatief goed aankunnen)

Ik dacht bij mijn keuze van WWi8 ook dat het moeilijk ging zijn. Uiteindelijk behaal ik toch goede punten met relatief weinig studeren.

iTrader
    0
    Oh daar heb ik dus over gekeken
    Maar bij nader inzien denk ik dat ik met deze voorkennis (4u analytische per week) en met motivatie het wel zou moeten aankunnen. (2 oudstudenten van mijn school doen ook burgerlijk en hebben WWi6 gevolgd en zeggen dat zij zonder probleem maar mits inzet de richting relatief goed aankunnen)

Ik dacht bij mijn keuze van WWi8 ook dat het moeilijk ging zijn. Uiteindelijk behaal ik toch goede punten met relatief weinig studeren.
    Ga voor uw eerste keuze!
    Valt het tegen met januari examens, schakel dan over.

Ge moet doen wat ge graag doet en waar uw interesse ligt.
    Ik vind het nogal bizar dat ge handelsingenieur als alternatief kiest aangezien ge nougabollen economie enzo gehad hebt. (of talen)
    Lijkt mij dat uw interesse daar niet echt ligt hé.

iTrader
    0
    Ga voor uw eerste keuze!

Ik vind het nogal bizar dat ge handelsingenieur als alternatief kiest aangezien ge nougabollen economie enzo gehad hebt. (of talen)
    de meerderheid die een economische richting volgen hebben in het middelbaar weinig tot geen economie gekregen hoor

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aXl_ Bekijk bericht
    de meerderheid die een economische richting volgen hebben in het middelbaar weinig tot geen economie gekregen hoor
    Tja dat kan goed zijn, maar doorgaans is het middelbaar toch een soort van waardemeter qua interesse?

Ik denk als iemand wewi8 uur doet dat deze persoon meer geinteresseerd is in wetenschappen en wiskunde dan in talen en economie?

Tenzij hij erdoor gedehgouteerd geraakt is natuurlijk door dat te volgen in het middelbaar

Member
    iTrader
    0
    Ga voor uw eerste keuze!

Mijn besluit keert zich meer en meer richting burgerlijk op dit moment hopelijk zal ik met een gerust hart beslissen op de infodagen van KUL en Gent.

Talen zit eerlijk gezegd wel goed, 2u duits, 3u engels, 3u frans. Maar over economie moet ik je helaas gelijk geven.

Uiteindelijk zal de motivatie voor een bepaalde studierichting toch doorslaggevend zijn denk ik.

Bedankt alvast voor de hulp

iTrader
    0
    Tja dat kan goed zijn, maar doorgaans is het middelbaar toch een soort van waardemeter qua interesse?

Ik denk als iemand wewi8 uur doet dat deze persoon meer geinteresseerd is in wetenschappen en wiskunde dan in talen en economie?

Tenzij hij erdoor gedehgouteerd geraakt is natuurlijk door dat te volgen in het middelbaar
    ww8 en ww6 worden anders ook wel vaak gekozen door mensen die nog lang niet weten wat ze met hun hogere studies willen aanvangen en zo zoveel mogelijk opties open en doenbaar willen houden.

Member
    iTrader
    0

Eco-Wis 8 bestaat niet é, en ik denk dat WeWi8 een betere vooropleiding is dan Eco-Wis 6.

En TS: Je hebt je imo te veel laten bang maken, als je geïnteresseerd bent in wetenschappen en wiskunde (waardoor je volgend jaar wel gemotiveerd gaat zijn?) en deftig punten haalt in de WeWi8 dan is er echt geen enkele reden om het niet te proberen. Wie weet blijkt volgend jaar dat je analytische meetkunde interessanter vindt dan analyse, allemaal moeilijk te voorspellen, laat je keuze dus niet afhangen van 1 vak ...

PS: De meetkunde in Lin-alg en meetkunde valt vrij goed mee, alles is driedimensionaal en dus perfect voor te stellen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aXl_ Bekijk bericht
    ww8 en ww6 worden anders ook wel vaak gekozen door mensen die nog lang niet weten wat ze met hun hogere studies willen aanvangen en zo zoveel mogelijk opties open en doenbaar willen houden.
    Klopt ik spreek uit ervaring

iTrader
    48 (100%)
    Over welke 2 heb je het die nu burgelrijk in gent studeren en n jaar ouder zijn dan jou? Je mag het ook PM'en

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicolasv Bekijk bericht
    Die proefexamens sucken inderdaad ongelofelijk, als eerstejaars studentje maak je je daar veel te druk in, terwijl ze eigenlijk maar voor 2 van 20 punten meetellen. Maar dat je gaat afzien in het eerste semester in bepaalde weken is wel een feit.

Member FrostByte's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Kijk, ik heb de topic niet gelezen maar een klein stukje advies is misschien niet misplaatst.

1. Vergeet alles wat je leraars in het middelbaar tegen je zeggen. Deze hebben alleen maar een inzicht op jouw van hetgeen ze van je middelbare prestaties gezien hebben. En luister NOOIT naar het CLB of hoe die tegenwoordig ook noemen.

2. Gebruik je verstand en je eigen inschattingsvermogen. Wees wel eerlijk met jezelf en doe wat je gevoel zegt.

3. Laat u niet afschrikken door horror-verhalen van mislukte studenten. "Ooooh, dat vak is onmenselijk, er zijn er vorig jaar 6 vermist geraakt tijdens het examen!! etc...". Hun ervaring is de uwe niet.

Dus doe gewoon uw zin, doe je best en dan heb je jezelf niets te verwijten als je in januari voelt van "ik kan het niet aan". Dan heb je niet gefaald, dan heb je geprobeerd maar het mocht niet zijn. Falen is gewoon niet proberen, imo.
    You cannot depend on your eyes when your imagination is out of focus. -Mark Twain

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f_dieleman Bekijk bericht
    Eco-Wis 8 bestaat niet é, en ik denk dat WeWi8 een betere vooropleiding is dan Eco-Wis 6.

En TS: Je hebt je imo te veel laten bang maken, als je geïnteresseerd bent in wetenschappen en wiskunde (waardoor je volgend jaar wel gemotiveerd gaat zijn?) en deftig punten haalt in de WeWi8 dan is er echt geen enkele reden om het niet te proberen. Wie weet blijkt volgend jaar dat je analytische meetkunde interessanter vindt dan analyse, allemaal moeilijk te voorspellen, laat je keuze dus niet afhangen van 1 vak ...

PS: De meetkunde in Lin-alg en meetkunde valt vrij goed mee, alles is driedimensionaal en dus perfect voor te stellen.
    Ik denk dat ik kan besluiten dat de meesten me aanraden om het alleszins te proberen. Ik denk dat dat ook zal zijn wat ik ga doen. Ik zou mezelf later enkel kwellen met het idee dat ik het nog niet eens geprobeerd heb.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten