Oorspronkelijk geplaatst door
Nicholas1992
Hallo ik zou graag eens informeren naar de wiskunde aanwezig in het lessenpakket van een eerste jaar Bachelor van Burgerlijk Ingenieur.
Momenteel zit ik in het zesde jaar ASO WWi8 en heb een ruime interesse voor fysica, chemie en .. wiskunde. Bij wiskunde echter reikt deze interesse enkel tot analyse bijgevolg haal ik hier dus ook betere punten op dan voor Analytische meetkunde.
Nu is mijn vraag, in hoeverre speelt analytische meetkunde een rol bij de studie van Burgerlijk Ingenieur.
Dit zou weleens de doorslag kunnen geven voor mijn studiekeuze. Momenteel twijfel ik tussen Handelsingenieur en Burgerlijk Ingenieur ( cliché weet ik ). Maar mijn reden zou nochtans duidelijk. Bij Burgerlijk Ingenieur is mijn interesse zeker en vele malen groter. ( kijk nogal vaak naar ingenieursprogrammas op tv als vb.) De studies daarentegen ogen moeilijk en ik weet niet of ik ze aankan. Bij Handelsingenieur is het wederom een gok aangezien ik nog nooit economie heb gehad en je als handelsingenieur een grote kans hebt om in de consultancy terecht te komen. Nu hier is waar het schoentje knelt, ik heb geen idee van mijn interesse voor constultancy. En als ik bijgevolg na 1 jaar handelsingenieur besluit dat het niets voor mij is zal ik hoogstwaarschijnlijk burgerlijk ingenieur ( bouwkunde ) proberen. Andersom is het hetzelfde als ik eerst burgerlijk ingenieur probeer en na een jaar besluit te stoppen vanwege de moeilijkheidsgraad van de studie zal ik hoogstwaarschijnlijk veranderen naar Handelsingenieur.
Moest het aandeel van Analytische meetkunde belangrijk zijn in de studie van Burgerlijk Ingenieur maakt dit de keuze al een beetje makkelijkerer, namelijk richting HIR.