Pagina 1 van 251 123451151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 5018
    Super Moderator Dakantochnie's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Job: Politie - deel 2

Hopla!

Approved 9-lifer Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vervolg van http://www.9lives.be/forum/werk-stud...b-politie.html , voor zij die in het vorige topic willen zoeken achter tips over de toegangsproeven.
    (sterk aan te raden! dezelfde vragen zijn al 100x gesteld)

Approved 9-lifer koebeest's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Zo! Ik heb alweer een abonnement genomen op deze discussie dat ik snel kan terugreageren en goed kan meevolgen

Member Lodogan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    HLN België - Politieopleiding wordt volgend schooljaar strenger (1059587)

Na de fysieke selectieproeven wordt nu ook de opleiding zelf strenger. Ik kan dit alleen maar toejuichen.

Member FlikBlade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor mij mag de lat gerust hoog gelegd worden...zal harder zwoegen en zweten zijn.

Heb al vaak gemerkt dat AINP met de gedachten rondlopen dat ze al binnen zijn...niet is minder waar dus, en onze minister duwt blijkbaar het gaspedaal iets dieper in (figuurlijk bedoeld hé)

Member Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lodogan Bekijk bericht
    HLN België - Politieopleiding wordt volgend schooljaar strenger (1059587)

Na de fysieke selectieproeven wordt nu ook de opleiding zelf strenger. Ik kan dit alleen maar toejuichen.
    Het mag gerust allemaal wat "militairer" worden

Member L0k1-'s schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    meer richting de oude rijkswacht dus?

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Hoeveel keer mag je de toelatingsproef meedoen? Is dit onbeperkt?

Member L0k1-'s schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    3 keer als inspecteur en 3 keer als agent van de politie.

Ik vraag me wel af hoe het bij mij zal zijn, in april kan ik de laatste keer proberen, maar men zei dat ik naast de 4de ook terug de 2de proef opnieuw moest afleggen. Ik hoop dat dit de enige 2 dan terug zijn, want niet echt zin om terug een medische proef af te leggen....

Member
    iTrader
    0
    Net gebeld om mij op een lijst te zetten voor oktober, maar mijn antecedentenonderzoek is nog niet afgerond.. Zou dit lang duren?

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Ook ff abonneren.

Ben benieuwd wat er nog allemaal gaat veranderen aan de opleiding...

Member speeding.be's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Net mijn uitnodiging gekregen. Binnen een week mag ik gaan!

Iemand enig idee hoe ik mijn hersenen wat kan opfrissen? Cijferreeksen en reekesen met letters? :d

Member
    iTrader
    0
    Tips voor de 1ste proef

Inleiding

Deze proef, die ongeveer een halve dag duurt, bestaat uit verschillende testen die de volgende vaardigheden evalueren:

● de potentiële mogelijkheid om de basisopleiding te volgen. Dit gebeurt door psychotechnische testen die het abstract redeneervermogen, de manier van omgaan met informatie en cijfers nagaan;
    ● de kennis van de taal die de kandidaat bij de inschrijving heeft gebruikt. Deze testen beoordelen de spelling- en grammaticakennis;
    ● de rapportagevaardigheden. (noteren tijdens de film is verboden!)

Tips omtrent "de rapportagevaardigheden"

Let ten eerste zeer goed op, dit zijn zaken die ergens te verwachten zijn zoals; de nummerplaten van auto's, de kleur, welk merk, duidelijk in beeld getoonde tijdstippen.
    Print deze zaken enorm goed in je hoofd, maar verlies daarenboven ook de focus niet op het eigenlijke verhaal, dus fixeer je niet zo hard op de details, dat je de scènes
    nadien niet meer in chronologische volgorde kunt plaatsen.

Bij je verslag gewoon beschrijven wat je hebt gezien in chronologische volgorde zonder er je eigen mening bij te geven. Zie je een koffer met daarin wit poeder schrijf je dat ook.
    Niet schrijven dat je drugs (cocaïne of heroïne het kan evengoed waspoeder zijn ) ziet bijvoorbeeld.

Iets als: de voornoemde bestuurder van de auto, kunnen wij als volgt beschrijven: man, ongeveer 1,80m, sportief postuur, kort bruin haar, vol gezicht, jas, broek, schoenen
    en wordt dan in je verslag vernoemd als:
    Vrouw A - Rode broek , bestelwagen, ...
    Man B - Bruine envelop, GSM nummer: 0488 99 99 99

Fixeer je toch ook wel op achtergrond (lantaarnpalen, wat voor voertuigen er nog op het rond punt rijden , ...).

Een verslag stel je op met de W-woordjes in gedachten:

- Wat gebeurde er?
    - Waar?
    - met Wie?
    - Waarom?
    - Waarmee?

Velen die de test hebben gedaan, raden aan het hele verhaal te beschrijven en nadien alle details er tussen te gooien. Zijn er belangrijke details te vermelden, kan dat altijd nog op
    het einde, na het verhaal. Zo blijft het verhaal goed leesbaar.

MAAR, vergeet niet dat je een beperkte tijd hebt wat dus het gebruik van het kladblad moeilijk maakt of alleszins afgeraden wordt door velen (net omdat het zo tijdrovend is).

Wat je dan wel kan doen is rap de informatie opnemen in je korte termijn geheugen en zodra de lichten aanschieten die sleutelwoorden en cijfercombinaties zo snel mogelijk neerpennen.

Schrijf wel enkel zaken op waarvan je 100% zeker bent.
    Dit is om te vermijden dat je uit je nek begint te kletsen en is handig omdat je nadat je het verslag afgegeven hebt
    een multiple choice test krijgt over het filmpje.

Als je 100% zeker ben van de feiten die je genoteerd hebt en de tijd die je misschien over had bij het neerpennen
    van het verslag gespendeerd hebt om dan ook dat verslag vanbuiten te leren, verlicht dat de druk ook wat
    voor de meerkeuzevragen.

Als je iets niet 100% zeker weet, kleur dan ook geen bolletje. Want deze proef werkt namelijk met giscorrectie
    en ernaar raden kan in je voordeel spelen, maar ook flink in je nadeel en sinds je maar 3 kansen hebt is het
    misschien toch aangeraden even op zeker te spelen.

Tips omtrent "basiskennis"

Voor de testen op de computer. Tja dat is logisch denken (zet de reeks voort enz). Ook Nederlands komt aan bod.
    Niet panikeren als je het niet weet (want er zitten echt moeilijke tussen) als je het echt niet ziet ga dan door naar de volgende oefening.
    Google zeker eens woorden als "spellingsregels" en "dt- fouten", ...

Enkele interessante websites zijn :
    Antoniementest. Test je woordkennis via woorden met een tegengestelde betekenis | 123test.nl
    Cijferreeksen en numerieke IQ test. Test je capaciteit tot logisch rekenen en je rekenvaardigheid. | 123test.nl
    http://users.telenet.be/wiskundehoekje/ned.htm
    Analogien test. Test je capaciteit tot logisch redeneren met deze analogie vragen | 123test.nl
    Associatie test | test je capaciteit tot logisch redeneren via woord associatie vragen | 123test.nl
    Logische plaatjes reeksen | afbeeldingen, plaatjes begrijpen | 123test.nl
    http://vrttaal.net/taaldatabanken_ma...kwesties.shtml
    Nederlands Spelling Werkwoorden

ook zeer interessant; inloggen op Site van de Directie van de rekrutering en de selectie> en daar kun je eens zien hoe de psychotechnische en grammaticale testen in elkaar zitten (rapportagevaardigheden kun je daar dus niet testen).

Let wel, de moeilijkheidsgraad van de testen op de website ligt een pak lager dan in het echt.

Veel geluk en ik hoop dat deze tips je van dienst kunnen zijn!
    Kev1n / den_bompa

Member
    iTrader
    0
    Net telefoon gehad dat ik geslaagd ben op alle proeven maar dat mijn antecedentenonderzoek nog niet is afgerond? Kan dit lang duren?

Men had mij gevraagd of ik eventueel in februari nog kon beginnen in Brussel maar dit is moeilijk, dus zal het oktober worden in Genk normaal.

Member FlikBlade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Proficiat Svensson!!

Bij mij duurde dit ongeveer 2 weken, maar dit onderzoek stelt eigenlijk niet veel voor hoor als je altijd een brave jongen geweest bent

Member
    iTrader
    0
    een paar verkeersovertredingen maar voor de rest niets ... Hopelijk heb ik snel iets op papier want dat is toch nog anders ...

Member
    iTrader
    0
    maandag 8 februari tweede proef
    als agent van de politie iemand goeie tips
    mijn maat heeft bericht gekregen 2de proef gebuisd

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svensson85 Bekijk bericht
    een paar verkeersovertredingen maar voor de rest niets ... Hopelijk heb ik snel iets op papier want dat is toch nog anders ...
    Ik ooit een fietsdiefstal 5 jaar geleden, fiets stond los en hem effe geleend ! Ze hebben er op 4de test toch geen probleem van gemaakt

Member Combi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hallo studenten :-)

Heb vandaag mijn uitnodiging ontvangen voor mijn eerste proef op 2 februari (valt inderdaad nog niet samen met de fysieke proeven op dezelfde dag)

Nu ben ik wel een beetje ongemakkelijk. Ik ging voor een voorbereidende test naar CEFIG op 3 februari. Nu valt dus de proef daags voordien... Ik wou een optimale voorbereiding en zie dit nu een beetje in het water vallen.

Zijn er mensen die ook de voorbereidende testen bij CEFIG hebben gedaan? Raden jullie me aan om uitstel te vragen voor de proef omdat de voorbereidende proef toch meer dan zin heeft ? Of vinden jullie dit voor de eerste proef toch niet echt nodig?

Alvast bedankt voor de reacties.

Approved 9-lifer koebeest's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    In hoeverre ik de opleiding al genoot kan ik een verstrenging op vlak van discipline zeker en vast een goede zaak. Om de leerstof effectief te verzwaren, daar ga ik me nog niet over uitspreken

Pagina 1 van 251 123451151101 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 4 gebruikers deze discussie. (0 leden en 4 gasten)

Regels voor berichten