Pagina 195 van 251 EersteEerste ... 95145185191192193194195196197198199205245 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.881 t/m 3.900 van 5018
    Member Krueger F's schermafbeelding
    iTrader
    36 (97%)
    Gezien je vraag heb je vermoedelijk ook wel een reden om niet in het potje te willen plassen... je nick zegt eigenlijk al genoeg

Dus men zou kunnen stellen dat ze je met reden ontbieden en de politie dus eigenlijk hun werk goed doet.

Member Rizla+'s schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Wel, nog nooit problemen gehad met de politie allesinds. Heb wel een vermoeden over wie het gaat, maar ben er ook niet zeker van, en als mijn vermoeden waar is is het helemaal te belachelijk dat ik zou moeten komen...

Member Pudmeister's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizla+ Bekijk bericht
    Maar je moet wel voor een gewoon verhoor potje plassen? Vind dat tamelijk belachelijk eigenlijk...
    Voor meer duidelijkheid, er zou iemand opgepakt zijn met dealen en ik zou verdacht veel naar die persoon hebben gebeld, daarmee dat ik op de koffie zou mogen komen...
    Ik zou toch maar zorgen dat ge clean zijt als ge moet pissen De politie heeft nu eenmaal het recht om die controle te doen, ze moeten daar ook niet direct verantwoording voor afleggen denk ik. Ge kunt wel de test weigeren (naar 't schijnt kunt ge ook weigeren te blazen op een alcoholcontrole), maar 'k weet niet welke gevolgen dat heeft...

Member Simonn's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pudmeister Bekijk bericht
    Ik zou toch maar zorgen dat ge clean zijt als ge moet pissen De politie heeft nu eenmaal het recht om die controle te doen, ze moeten daar ook niet direct verantwoording voor afleggen denk ik. Ge kunt wel de test weigeren (naar 't schijnt kunt ge ook weigeren te blazen op een alcoholcontrole), maar 'k weet niet welke gevolgen dat heeft...
    Eens testen hť

Member _Robo_'s schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door insane01 Bekijk bericht
    Ik sta dus kort voor mijn eerste 2 proeven en had graag wat feedback gehad ivm het verslag schrijven. Ik heb even een voorbeeld gemaakt kan iemand mij zeggen of deze stijl goed is ? :
    Je moet relevante zaken aanhalen. Dat de vrouw naaldhakken draag, ja, ok, maar het essentiŽle zeg je niet: hoe oud is ze, hoe groot, haardracht, ras, postuur, houding, ... kortom: dingen waaraan je iemand kunt herkennen. Kledij kun je wisselen.
    Ook geen conclusies trekken: je moet zintuiglijk vaststellen!
    Je ziet geen verdacht poeder, maar pakjes met een witte inhoud.
    Dat je dat verdacht vindt, dat is een gevolg, maar geen vaststelling meer.
    In een pv ga je dat vermelden als reden van een controle, dat wel, maar ze vragen je neer te schrijven wat je ziet/vaststelt.

Vraag voor de politie hier ons ons. Als men je oproept voor verhoor (overtreding van drugswet staat er, ook al weet ik zelf niet over wat het gaat), kunnen ze je dan dwingen tot plasproef (of hoe het ook noemt)?
    Aan plastesten doen we niet meer. Nu swappen we. (speekseltest).
    Aan gekende druggebruikers kan wel opgelegd worden dat ze een test ondergaan, maar in jouw geval ga ik er van uit van niet.
    Pin me er niet op vast. Dat is niet mijn core-business

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pudmeister Bekijk bericht
    De politie mag niet zomaar alles doen hoor. Gelukkig.
    Je kunt uiteraard een alcoholtest weigeren. Je zult alleen de gevolgen moeten dragen. De weigering is namelijk strafbaar en op het moment van de vaststellingen zul je behandeld worden als iemand die boven de limiet zit.

iTrader
    36 (100%)
    Als ik me van mijn rijbewijs nog veel herinner is niet blazen gelijk aan 6 uur niet rijden. Heb nog nooit in aanraking gekomen met politie, dus opzich is dat geen probleem. Vind het eigenlijk gewoon enorm belachelijk dat ze iemand in de problemen zouden brengen dat hij af en toe eens een joint rookt. Beter dat dan elk weekend comazuipen, niet?

Xo0
    Xo0 is offline
    Member Xo0's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als het onderzoek over die persoon gaat, zal het verhoor dienen om te zien hoe nauw je contacten zijn met die persoon en wat je rol is.
    Het feit dat de drugtest positief zou zijn is bezwarend, maar er zal normaal gezien wel meer nodig zijn om jou te linken met de verdachten.

Hoe ze gaan omspringen met het feit dat je positief bent weet ik niet. Hou ons op de hoogte :-) Misschien ook een goed moment om te stoppen?

iTrader
    36 (100%)
    Hmm, ik zou niet weten waarom. Ik ben er van overtuigt dat je beter af en toe een joint kunt roken dan elk weekend drinken (wat ik nooit doe), en ik ben er nog nooit mee in de problemen gekomen en mijn "omgeving" heeft er nog nooit iets van gemerkt. Maar snap wel dat ze sommige dingen errond aanpakken, als ik dan eens zie op mijn school...

Member
    iTrader
    0
    [QUOTE=_Robo_;16039226]Je moet relevante zaken aanhalen. Dat de vrouw naaldhakken draag, ja, ok, maar het essentiŽle zeg je niet: hoe oud is ze, hoe groot, haardracht, ras, postuur, houding, ... kortom: dingen waaraan je iemand kunt herkennen. Kledij kun je wisselen.
    Ook geen conclusies trekken: je moet zintuiglijk vaststellen!
    Je ziet geen verdacht poeder, maar pakjes met een witte inhoud.
    Dat je dat verdacht vindt, dat is een gevolg, maar geen vaststelling meer.
    In een pv ga je dat vermelden als reden van een controle, dat wel, maar ze vragen je neer te schrijven wat je ziet/vaststelt.
    QUOTE]

Dankjewel! Dat zijn dingen die logisch klinken maar waar je niet bij stil staat natuurlijk. Hier kan ik veel mee !
    Laatst gewijzigd door insane01; 2 maart 2012 om 23:23

Member Krueger F's schermafbeelding
    iTrader
    36 (97%)
    Hmm, ik zou niet weten waarom. Ik ben er van overtuigd dat je beter af en toe een joint kunt roken dan elk weekend drinken (wat ik nooit doe)
    Typische uitleg natuurlijk
    Beter zou zijn geen van beide te doen...
    Laatst gewijzigd door Krueger F; 3 maart 2012 om 09:20

Member likes to kill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met weigeren te blazen zonder geldige reden wordt niet mee gelachen. Normaal is dat parket bellen om rijbewijs in te trekken

Member Levicious's schermafbeelding
    iTrader
    123 (99%)
    Weblogs
    1
    Als ik me van mijn rijbewijs nog veel herinner is niet blazen gelijk aan 6 uur niet rijden. Heb nog nooit in aanraking gekomen met politie, dus opzich is dat geen probleem. Vind het eigenlijk gewoon enorm belachelijk dat ze iemand in de problemen zouden brengen dat hij af en toe eens een joint rookt. Beter dat dan elk weekend comazuipen, niet?
    En moesten we in nederland wonen zoude u hierover allemaal niet druk moeten maken

Member Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stormtrooper Bekijk bericht
    'k zat vanmiddag te kijken naar "Coppers", een docu over de politie in GB. Zijn de mensen bij ons ook zo marginaal?
    JA

Member Pudmeister's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoe zat die wet nu rond weed, smoren is verboden maar bezitten onder de 2 gram mocht wel of zoiets?

Member _Robo_'s schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Alles is verboden: bezit, vervoer, kopen, verkopen, ... maar bij een gebruikershoeveelheid ga je niet vervolgd worden.
    Je wordt wel geregistreerd als een druggebruiker.

Member FluffyBeast's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Geslaagd voor mijn medische proeven.
    Nu waarschijnlijk nog antecedentenonderzoek en Commissie als ik het niet verkeerd op heb? Gebeurt dit antecedentenonderzoek bij iedereen of niet?
    En wat zijn mijn slaagkansen voor de commissie... aangezien ik nog een jongeling van 17 ben. + eventuele tips omtrent de laatste proef, heb hier al enkele zien staan en op internet enzo maar toch... En wat is echt actueel nu binnen de politie/belgiŽ? op vlak van media. Zo heb je de terechtstelling van hoofdcommissaris van Gent wegens schending van beroepsgeheim, de nieuwe aanstelling tot hoofd van federaal niveau van catherine de bolle. En ook Gewapende diefstallen, geweld in de openbare ruimte en drugs die de nieuwe prioriteiten zijn van de politie... nog zaken die belangrijk zijn?

Member stormtrooper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FluffyBeast Bekijk bericht
    Nu waarschijnlijk nog antecedentenonderzoek en Commissie als ik het niet verkeerd op heb? Gebeurt dit antecedentenonderzoek bij iedereen of niet?
    En wat zijn mijn slaagkansen voor de commissie... aangezien ik nog een jongeling van 17 ben. + eventuele tips omtrent de laatste proef, heb hier al enkele zien staan en op internet enzo maar toch... En wat is echt actueel nu binnen de politie/belgiŽ? op vlak van media. Zo heb je de terechtstelling van hoofdcommissaris van Gent wegens schending van beroepsgeheim, de nieuwe aanstelling tot hoofd van federaal niveau van catherine de bolle. En ook Gewapende diefstallen, geweld in de openbare ruimte en drugs die de nieuwe prioriteiten zijn van de politie... nog zaken die belangrijk zijn?
    de structuur van de politie goed kennen.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FluffyBeast Bekijk bericht
    Wanneer had gij u medische proef gedaan?

Member brodela's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Weigeren te blazen => 6u ingehouden. Dokter wordt gevorderd. Ge weigert te blazen voor de dokter zonder geldige medische reden => parket gebeld => 15 dagen rijbewijs ingetrokken.

Member
    iTrader
    0
    Voor de mensen die aan de opleiding bezig zijn of al afgerond hebben :

Wat is jullie antwoord bij de vraag waarom je bij de politie wil en niet bv maatschappelijk werker of brandweerman ?

Er zijn vele antwoorden natuurlijk maar ik had toch graag jullie mening gehad.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten