Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 476

Discussie: C-attest met 56 %

ringo
    Guest

C-attest met 56 %

Hallo,
    ik zit in mijn 6de jaar middelbaar. Ik doe 6u wiskunde wetenschappen. Ik heb als eindresultaat 55%. Ze hebben me een c-attest gegeven omdat mijn eindresultaat niet goed is en omdat ik gebuisd ben voor 3 wetenschapsvakken (wiskunde, fysica en aardrijkskunde). Nu is mijn situatie zo: toen ze me zeiden dat ik er niet door was omdat ik 3 buizen had, kon ik dat verstaan.

Maar gisteren kregen mijn klasgenoten hun rapport. Veel van hen hadden toen direct naar me gebeld dat er 2 in mijn klas waren die ook voor 3 vakken gebuisd waren. Maar ze hebben nu allebei 52 % als eindresultaat. Ik vroeg dus aan mijn klasleraar hoe het komt dat zij wel doormogen en ik niet. Hij gaf 2 redenen: ze zijn gestegen (met 2 % en ik ben 2 % gezakt) en omdat ze maar voor 2 wetenschapsvakken gebuisd zijn (wiskunde en fysica). Ze zijn dan wel allebei gebuisd voor Nederlands wat we toch 5 uur hebben in een week.

Dit is niet alles, er zijn nog van die onduidelijkheden, maar die zijn niet te bewijzen.

Nu is mijn vraag: is het normaal dat ik niet doormag en zij wel? Of moet ik toch uitleg vragen bij de directeur en in het ergste geval in beroep gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Banned
    iTrader
    13 (100%)
    Ja sowieso eens naar de directie stappen.

Hopelijk blijven al die gastjes in de 50 zitten.

Approved 9-lifer maximvdb's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Zeker klacht neerleggen!!!

Member ClayDavis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ringo Bekijk bericht
    Hallo,
    ik zit in mijn 6de jaar middelbaar. Ik doe 6u wiskunde wetenschappen. Ik heb als eindresultaat 55%. Ze hebben me een c-attest gegeven omdat mijn eindresultaat niet goed is en omdat ik gebuisd ben voor 3 wetenschapsvakken (wiskunde, fysica en aardrijkskunde). Nu is mijn situatie zo: toen ze me zeiden dat ik er niet door was omdat ik 3 buizen had, kon ik dat verstaan.

Maar gisteren kregen mijn klasgenoten hun rapport. Veel van hen hadden toen direct naar me gebeld dat er 2 in mijn klas waren die ook voor 3 vakken gebuisd waren. Maar ze hebben nu allebei 52 % als eindresultaat. Ik vroeg dus aan mijn klasleraar hoe het komt dat zij wel doormogen en ik niet. Hij gaf 2 redenen: ze zijn gestegen (met 2 % en ik ben 2 % gezakt) en omdat ze maar voor 2 wetenschapsvakken gebuisd zijn (wiskunde en fysica). Ze zijn dan wel allebei gebuisd voor Nederlands wat we toch 5 uur hebben in een week.

Dit is niet alles, er zijn nog van die onduidelijkheden, maar die zijn niet te bewijzen.

Nu is mijn vraag: is het normaal dat ik niet doormag en zij wel? Of moet ik toch uitleg vragen bij de directeur en in het ergste geval in beroep gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Het nadeel van een middelbare school zonder herexamens. Bij mijn weten is het legaal dat ze je een C-attest geven als je ergens onder de 50% zit. Aanklagen op basis van "ongelijke beoordelingen" gaat volgens mij niet tenzij het flagrant is, en dat is het in uw geval duidelijk niet.
    Volgens mij is je gedrag in de klas ook slechter dan de andere 2, het is maar een vermoeden.

Voor de rest verwijs ik je door, want ik heb er geen wettelijke kennis over en hetgeen ik hier dus neerpoot is geen absolute waarheid.

B- of C-attest aanvechten

Ik vind wel geen details op welke grond ge zo'n C attest kunt aanvechten.
    - Vb. dubbele standaard? (In welke mate mag gedrag / effort / relatieve verandering in % meespelen in zo'n evaluatie)

Maar hoe meer ik er over nadenk hoe minder dat ik denk dat jij een poot hebt om op te staan. Maar je kan er altijd voor gaan (doe het dan wel snel) en vooral LEES UW SCHOOLREGELMENT ^^

*edit*
    Je kan dus vrij makkelijk een 2e delibiratie afdwingen maar het lijkt me dat dat geen kans maakt tenzij je een goede leerling bent en je "C attest met 56%" terwijl je wel 3 buizen hebt doet het slechtste vermoeden dat je de realiteit niet onder ogen wilt zien (geen gewogen gemiddelde, 70% halen voor dingen zoals muziek / LO).

Heb je voor wiskunde / fysica een extra inspanning gedaan maw

owja en uw locatie "tettn" doet ook altijd het ergste vermoeden. Ik heb hier nog maar zelden een C-attest thread gezien waar de threadstarter een deftig verweer had

http://www.9lives.be/forum/10273920-post166.html
    -> andere thread soortgelijke situatie feel free to mail the TS
    Laatst gewijzigd door ClayDavis; 26 juni 2009 om 16:51
    The only way not to be a hypocrite is by not having any principles

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    tjah, hoe waren uw punten, gedrag en inzet door de rest van het jaar, want of ge nu wilt of nie, daar wordt ook naar gekeken.

Member edraket's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Met zo'n cijfers verdien je het al niet om af te studeren. Pech dus

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fireflymr Bekijk bericht
    Ja sowieso eens naar de directie stappen.

Hopelijk blijven al die gastjes in de 50 zitten.
    Waarom moeten ze blijven zitten omdat ze in de 50 hebben en 2 buizen of zouden ze ook moeten blijven zitten als ze in de 50 hebben en geen buizen?

On topic: ja, ge kunt best is wat uitleg gaan vragen want daar klopt iets niet.

Maar anderzijds: er spelen vaak nog andere factoren een rol: zoals gedrag in de klas enzo.
    Ik weet niet of gij u slecht gedragen hebt?

+ hoe diep waren uw buizen en hun buizen??

Maar sowieso: toch is wat meer uitleg gaan vragen.

Ge kunt in beroep gaan, maar ge gaat sowieso c -attest blijven hebben normaal.
    Ik vrees alleen dat die andere ook een c-attest aan hun broek gaan krijgen als ge die ermee insleurt (als dat juridisch kan?)

Denk eraan: ge kunt in beroep gaan, maar ge hebt geen poot om op te staan om een a-attest te krijgen. Wel gaat ge die andere meesleuren in gezever.

ringo
    Guest
    Mijn gedrag is het niet. Anders zouden de andere 2 zeker moeten blijven zitten. Volgens mijn klasleraar werd ik niet beoordeeld op mijn gedrag, want dat mag niet volgens hem. We hebben namelijk ook een rapportje dat niet voor punten staat, maar waar dat wel mijn gedrag omschreven wordt. Volgens hem is het omdat ik voor 1 wetenschapsvak meer ben gebuisd en omdat ik gedaald ben. Ik zeg niet dat ik het verdien om door te gaan, maar dan vind ik dat de andere 2 ook niet doormogen gaan.

Banned
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coelecant Bekijk bericht
    Waarom moeten ze blijven zitten omdat ze in de 50 hebben en 2 buizen of zouden ze ook moeten blijven zitten als ze in de 50 hebben en geen buizen?
    Als ge minder dan 55 haalt op uw jaartotaal dan hoort ge niet thuis in die richting.

ringo
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket Bekijk bericht
    Met zo'n cijfers verdien je het al niet om af te studeren. Pech dus
    Normaal zou ik dat ook vinden van iemand die 3 buizen heeft en 56 %. Maar als die andere 2 het verdienen, waarom ik dan niet?

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fireflymr Bekijk bericht
    Als ge minder dan 55 haalt op uw jaartotaal dan hoort ge niet thuis in die richting.
    Wat is dat voor flauwe kul.

Ik ben afgestudeerd in de wetenschappen wiskunde 8 uur met een gemiddelde van 55.5% , zonder enige buis.
    Ik ben uiteindelijk afgestudeerd als ind. ing. met grote onderscheiding zonder ooit in mijn leven een jaar te opnieuw te doen.

Cijfers zeggen in het middelbaar bitter weinig.

Als ge een buis hebt of meerdere en zo laag scoort, akkoord dan verdient ge te blijven zitten.

Iemand die 55% haalt in wetenschappen wiskunde acht ik toch hoger in dan iemand die 65 of zelfs meer haalt in een veel lagere richting.

Member edraket's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Normaal zou ik dat ook vinden van iemand die 3 buizen heeft en 56 %. Maar als die andere 2 het verdienen, waarom ik dan niet?
    Ik vind het nogal erg om andere mensen erbij te betrekken. Het zijn uw punten, draag er de gevolgen van...
    Laatst gewijzigd door edraket; 26 juni 2009 om 16:47

Banned
    iTrader
    0
    De argumenten van uw leerkracht begrijp ik wel, maar waar leg je de limiet ? 3 buizen of 2 buizen?

En die andere 2 hadden in totaal dus ook 3 buizen....

Maar hoe diep waren de buizen?

En zijt ge van die andere 2 100% zeker dat het zo is? Ik vermoed dat die 2 dat u niet persoonlijk hebben gemeld, maar wel de klasgenoten?

Member nite's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    Ik vrees alleen dat die andere ook een c-attest aan hun broek gaan krijgen als ge die ermee insleurt (als dat juridisch kan?)

Denk eraan: ge kunt in beroep gaan, maar ge hebt geen poot om op te staan om een a-attest te krijgen. Wel gaat ge die andere meesleuren in gezever.
    Da gaat ni he. Eens gedelibereerd en geproclameerd kunnen ze u diploma heus niet meer aanpakken. Hij hoeft zich echt geen zorgen te maken da anderen door hem hun diploma kwijtraken.

ringo
    Guest

On topic: ja, ge kunt best is wat uitleg gaan vragen want daar klopt iets niet.

Maar anderzijds: er spelen vaak nog andere factoren een rol: zoals gedrag in de klas enzo.
    Ik weet niet of gij u slecht gedragen hebt?

+ hoe diep waren uw buizen en hun buizen??

Maar sowieso: toch is wat meer uitleg gaan vragen.

Volgens me klasleraar heb ik ook geen poot om op te staan, omdat ik me niet mag vergelijken met iemand anders die het slechter doet. Hij zei dat hij me nochtans had verdedigd. Volgens mij heb ik een hele kleine kans dat ik nog een A-attest zou krijgen, maar hebben die andere 2 geen kans om nog een c-attest te krijgen.

Member r_a_c's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket Bekijk bericht
    Ik vind het nogal erg om andere mensen erbij te betrekken. Het zijn u punten, draag er de gevolgen van...

Als ge op uw werk minder betaald kreeg als collega's met hetzelfde werk, zou ge dan ook van dat gedacht zijn?

Banned
    iTrader
    0
    Volgens me klasleraar heb ik ook geen poot om op te staan, omdat ik me niet mag vergelijken met iemand anders die het slechter doet. Hij zei dat hij me nochtans had verdedigd. Volgens mij heb ik een hele kleine kans dat ik nog een A-attest zou krijgen, maar hebben die andere 2 geen kans om nog een c-attest te krijgen.
    Volgens nite kunnen ze een gegeven diploma niet maar afpakken... dus die 2 andere zitten waarschijnlijk wel safe.

Ge kunt dan effectief toch een klacht neerleggen.. baat het niet dan schaadt het niet.

Maar of het een valabel argument is om te zeggen dat 2 andere van uw klas wel een a-attest hebben en gij dan weer niet... dunno, maar probeer het toch maar.

Member Njula's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    dacht ik niet eens het bekend gemaakt is dat ze een A-attest hebben kunnen ze dat niet meer afnemen dacht ik

Member
    iTrader
    0
    bij ons op school hebben ze vaste criteria om te bepalen of iemand erdoor is, dan kan er ook geen discussie zijn want iedereen wordt op dezelfde voorwaarden beoordeeld.

ringo
    Guest
    De argumenten van uw leerkracht begrijp ik wel, maar waar leg je de limiet ? 3 buizen of 2 buizen?

En die andere 2 hadden in totaal dus ook 3 buizen....

Maar hoe diep waren de buizen?

En zijt ge van die andere 2 100% zeker dat het zo is? Ik vermoed dat die 2 dat u niet persoonlijk hebben gemeld, maar wel de klasgenoten?
    Ik geloofde het natuurlijk ook niet toen ze me hadden gebeld. Dus heb ik zelf gebeld naar die 1 van die 2. De ene zegt dat hij voor wisk 45 heeft (ik heb 43) en voor fysica 44 heeft (ik heb 48). De andere moet ik nog bellen. Voor aardrijkskunde heb ik 47.

Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten