|
||||||
| Werk & Studie - Hier kan je terecht voor alles wat met werk en studie(keuzes) te maken heeft. |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#101 | |||||
|
Citaat:
Organen die nu als rudimentair worden beschouwd, zijn dat misschien binnen 10jaar niet meer.. Omdat we nog elke dag bijleren over het menselijke lichaam. We weten lang nog niet alles hoor.. Waarom zou het menselijk lichaam efficienter en eleganter zijn als het 'geschapen' was? Voor alle duidelijkheid, ik geloof niet in evolutie.. Maar wat andere mogelijkheden zijn laat ik in het midden |
|||||
|
||||||
|
|
#104 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Als je er iets of wat over leest en/of studeert, zal je al snel ontdekken dat er weldegelijk fossiele tussenschakels ontdekt zijn tussen bijvoorbeeld reptielen en vogels. |
|||||
|
||||||
|
|
#105 (permalink) | |||||
|
Citaat:
En dat komende van iemand die gelooft dat de mens met zijn hersenen is geëvolueerd uit een dier. De hersenen zijn anders en oneindig veel ingewikkelder dan al het andere wat zich in het bekende universum bevindt. Ik zou nog zoveel struikelblokken kunnen aanhalen van de evolutietheorie, maar veel zin zal het niet hebben. Ik wil jullie ook niet overtuigen ofzo.. Ieder gelooft het zijne.. |
|||||
|
||||||
|
|
#106 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Een struisvogel heeft vleugels, maar vliegt er niet mee. Trouwens evolutie streeft niet naar het beste, als iets 'werkt' is dit ruim voldoende. Wij hebben geen vijf vingers, omdat dit het optimaal aantal is, net zoals het duimpje van een pandabeer verre van ideaal is. |
|||||
|
||||||
|
|
#107 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Is wel vrij dom van u om niet te geloven in evolutie ze xD.In de biochemie is het beste voorbeeld dat organismen met ATP werken. Dan embryo's al eens bekeken , een embryo van een vis ziet er voor de eerste 3 weken just zelfde uit als gij en ik. En fossielen , zou wel grappig zijn dat die verschillende takken uiteindelijk dan niks me elkaar te maken hebben e. Zelfs gij kunt daarin zien dat die een stijgende complexiteit in functie van de tijd hebben. En ge bekijkt het helemaal verkeerd van die organen. Organen ontstaan omdat we die nodig hebben. Als je ze niet meer nodig hebt , dan verdwijnen ze. Dat is toch evolutie ...
||||||
|
|
#108 (permalink) | |||||
|
Citaat:
PS. jij zegt dat je niet in evolutie gelooft, dus je gelooft dat een God dit alles geschapen heeft? Als dit zo is mag je dit zeggen hoor... Eigenlijk wel vreemd, de evolutie van een eencellig organisme naar bijvoorbeeld de mens trek je in twijfel omdat het niet 100% waterdicht is, maar een verhaal over Jezus en wie weet ik nog allemaal aanvaard je zonder problemen... ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#109 (permalink) | |||||
|
Citaat:
In de tijd van darwin waren er ook zo van die tards die niet wouden geloven dat ze 'ALS MEEST COMPLEXE WEZENS' uit een domme aap konden ontstaan zijn. Volgens mij ben jij katholiek... |
|||||
|
||||||
|
|
#110 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Zoals ik al zei ik geloof niet in evolutie, omdat het naar mijn mening simpelweg onmogelijk is. Hoe wij hier wél geraakt zijn..? Ik zou het echt niet weten! Uiteindelijk.. Of het nu door evolutie of schepping of weet ik veel wat is, wat maakt het eigenlijk uit. De mens is veel te nieuwsgierig vind ik.. We weten niet wat er gebeurt is! En niemand zal het ooit weten. |
|||||
|
||||||
|
|
#111 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() De hersenen zijn mss wel ingewikkeld. Maar de basiselementen van de hersenen zijn op zich helemaal niet ingewikkeld. Ge kunt de meest ingewikkelde processen simplificeren tot redelijk eenvoudige processen. Gewoon door associatie van miljoenen simpele bouwstenen wordt een complex iets gevormd. De hersenen van een rat hebben dezelfde elementen als die van de mens. Bij de mens zijn er gewoon complexere interacties, wat ons meer capaciteiten geeft. Zolang ge niet weet hoe hersenen, of wat dan ook, werken. Moet ge dat hier niet als argument aanhalen. Het fijne van evolutie is juist, dat complexe dingen ontstaan uit simpele zaken. Gewoon door telkens kleine aanpassingen ontstaat er uit een stom iets, een ongelofelijk complex iets. Ik bedoel, ne mens ontstaat ook wel slechts uit een simpele eicel hé... Hoe kan zoiets complex nu uit 1 cel ontstaan??? Ewel simpel, een mooi stappenplan met telkens weer een kleine simpele aanpassing... Ge hebt er volgens mij gewoon geen benul van hoe evolutie juist werkt. Anders zie je dat het allemaal héél logisch inéén zit.
||||||
|
|
#114 (permalink) | ||||
|
Als ik me niet vergis is het korte termijn geheugen van een volwassen chimpansee groter dan het korte termijn geheugen van een 4 jarig kind. ff een link zoeken, 't was laatst op discovery channel daarover.
|
||||
|
|||||
|
|
#115 (permalink) | |||||||||||
|
Evolutie is al lang bewezen. In feite, de bewijzen zijn OVERDUIDELIJK. Als er op dit moment nog een iemand beweert dat er geen of te weinig bewijzen zijn voor evolutie, dan is die persoon gewoonweg dom/onwetend/koppig (take your pick).
Citaat:
45-42 miljoen jaar geleden: Eosinias - overgang van Haplorhini naar Anthropoidea 38 miljoen jaar geleden: Propliopithecus - overgang Anthropoidea naar catarrhini 33 miljoen jaar geleden Aegyptopithecus -> 20 miljoen jaar geleden: proconsul - overgang catarrhini naar Hominoidea (mensapen) 12-9 miljoen jaar geleden: Dryopithecus Fontana - overgang Hominoidea (mensapen) naar Hominidae (mensachtigen) 2-4 miljoen jaar geleden: Australopithecus afarensis - overgang Homonidae naar Homo. Ga je nu beweren dat fossielen geen overgang kunnen aantonen? (dat is meestal de volgende stap )Citaat:
On a side note: Self-Replicating Chemicals Evolve Into Lifelike Ecosystem | Wired Science | Wired.com Citaat:
Ik raad je aan eens een handboek 'Genetica' te kopen vooraleer we verder gaan. De genetische overeenkomsten tussen unicellulaire en multicellulaire organismen zijn hét bewijs. Overigens bevestigt de genetica wat de biologen vooraf al hebben voorspeld. Een voorbeeld hiervan is het verschil in aantal chromosomen tussen mensen (46) en apen (48). Het verhaal kun je hier terug vinden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stel: Al het leven sterft morgen uit op aarde. Binnen 10.000 jaar komen aliens onze planeet bezoeken. Ze vinden 'vliegmachines'. Dan vragen ze zich af hoe die daar gekomen zijn. Eentje beweert dat de technologie wel afkomstig moet zijn van een ander ras, omdat de mensen nooit zo maar opeens het vliegen zouden kunnen hebben ontdekt. Om deze theorie tegen te gaan zou je dus de verschillende vliegtuigen die in de loop der tijd zijn ontwikkeld, tot helemaal in het begin: nl. het toestel van de gebroeders wright, moeten vinden. Dit alleen om te kunnen aantonen dat er een evolutie is geweest in het ontwikkelen van zulke vliegtuigen. Nu wil ik aan jou eens vragen: welke toestellen gaan ze nu het vaakst terug vinden? Een Boeiing 747 of oudere toestellen uit de jaren '60, '40 of probeersels uit de jaren '20? Dit kun je evengoed vergelijken met de (transitionele) fossielen. De kans een beest sterft op een plaats waar het miljoenen jaren lang bewaard kan blijven, is enorm klein. De omstandigheden moeten daarvoor perfect zijn. Maar door de decennia's heen zijn zoveel fossielen gevonden die duidelijk gemeenschappelijke kenmerken bezitten van twee verschillende groepen. Het bewijs is overduidelijk. Helaas kunnen we m.b.v. de genetica maar een beperkt aantal jaren terug in de tijd gaan (DNA is niet meer extraheerbaar na +/- 10 miljoen jaar). Maar daaronder, wordt alles bevestigd. |
|||||||||||
|
||||||||||||
|
|
#116 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Springs eens binnen in de bibliotheek en ontleen een boek van pakweg Dawkins -> God als misvatting of de blinde horlogemaker |
|||||
|
||||||
|
|
#117 (permalink) | ||||
|
Inderdaad, zoals ik al eerder zei, het principe van evolutie valt onder logische noodzakelijkheid. Lees eens 'Kaas en de evolutietheorie' di massimo. En dan zul je hopelijk beseffen dat over dat mechanisme niet veel te discussieren valt (over de gevolgen ervan des te meer)... tenzij dan door mensen die het niet goed begrepen hebben.
|
||||
|
|||||
|
|
#118 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#119 (permalink) | |||||
|
Mensen die niet geloven dat we dankzij evolutie ontstaan zijn moeten dit boek eens lezen:
Nieuw Amsterdam | De vis in ons Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#120 (permalink) | |||||
|
We krijgen binnenkort wat reclame over creationisme (niet dat velen de folder zullen geloven denk ik):
De Standaard Online - Alle Vlamingen krijgen 'scheppingsbrochure' in de bus Citaat:
|
|||||
|
||||||
![]() |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/werk-studie/651659-evolutie.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| evolutie | BoardReader | This thread | Refback | 26 juli 2009 10:55 | |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|