|
||||||
| Werk & Studie - Hier kan je terecht voor alles wat met werk en studie(keuzes) te maken heeft. |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#61 | |||||
|
Citaat:
Is er selectiedruk tegen mensen zonder dat gen dat hen zou beschermen tegen AIDS? Is er dan evolutie? Het antwoord is al enkele malen gegeven door Parnakra, indien er iemand zou twijfelen ![]() /thread |
|||||
|
||||||
|
|
#63 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Het is niet alsof laat ons zeggen 10% van de pasgeboren kinderen sterven, dat de mensheid tot stilstand wordt gebracht... Een griep zou veel minder effect hebben, omdat de mensen veel meer verspreid zouden leven... Etc etc... Er zijn genoeg dieren die met 20.000 leden perfect blijven voortbestaan, met als enige bedreiging de mens en vervuiling... Maar gezien wij nogal een "knack for survival" hebben gaan we veel beter zijn in het aanpassen van onze omgeving... Bovendien gaan we zowiezo nog alle oude infrastructuur enzo kunnen gebruiken (bvb wagens, wapens etc...) en alle vergaande kennis kunnen gebruiken... 20.000 man zou meer dan genoeg zijn... En eer er van een ras met 6 miljard leden, nog maar 20.000 man overschiet... Heb wat liggen lezen over bvb Nucleaire winters... Die zijn verrevan niet zo erg als populaire cultuur laat uitschijnen... En perfect overleefbaar... Dus een gigantische wereldoorlog (als er al een oorlog zou uitbarsten die echt de hele wereld platgooit, tot en met bvb gebieden als Nieuw-Zeeland) zou maar een erg kleine kans hebben om de mensheid effectief uit te roeien... Een ijstijd al helemaal niet... Ik blijf bij m'n standpunt dat ik de mensheid echt nog niet zichzelf zie uitroeien op 1 of andere manier... Zolang de aarde niet wordt opgeblazen, blijft de mensheid 100% zeker rustig verderbestaan tot de dag dat we door een externe gebeurtenis allemaal sterven... (bvb Zon die Supernova gaat en we voor 1 of andere reden niet aan ruimtekolonisatie doen...) |
|||||
|
||||||
|
|
#67 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Een biologische oorlog is extreem destructief. Zou 95% van de homo sapiens hierbij om het leven kunnen komen? Absoluut. Even iets zeggen over een nieuwe ijstijd (ohja, die komt er zo goed als zeker). Ik ben er zeker van dat een nieuwe ijstijd enorm verwoestend zou zijn voor de hedendaagse mens. In een dergelijke situatie valt de volledige wereldeconomie op zijn gat... resultaat, miljoenen mensen zullen vroegtijdig sterven. De voedselschaarste zal hierbij gigantisch zijn. Opgelet, ik heb het nu over wat er zou gebeuren met de mensheid wanneer we met dergelijke voorvallen geconfronteerd zouden worden heden ten dage. Ik zeg niet dat we over enkele 1000den jaren hiertegen niet beschermd zouden kunnen zijn. |
|||||
|
||||||
|
|
#68 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Er zullen ENORME hoeveelheden kennis verloren gaan als er zoveel mensen uitsterven, als het niet direct is dan zeker de 100den jaren die volgen waarbij er nog steeds niet genoeg mensen bestaan om de kennis in stand te houden. Laat staan dat men de kennis die men dan zogezegd nog heeft kan uitvoeren. Een vaccin maken is in theorie simpel, in praktijk is dat iets anders. Met zo weinig man heb je simpelweg de draagkracht niet om de kennis te bewaren of toe te passen. Je zal beginnen met wat je echt nodig hebt, zijnde landbouw, basis medische kennis, energie (ik zou niet op elekt. rekenen als ik van u was). En zo gaat dat lijstje wel nog even door hoor. Dat is evolutie ja, maar niet in de biologische (en dus van het topic) zin van het woord. |
|||||
|
||||||
|
|
#70 (permalink) | |||||
|
Citaat:
En @ moehaa!. Natuurlijk gaat jan met de pet in z'n schuilkelder geen vaccins kunnen maken. Maar hij gaat bvb wel geperfectioneerde landbouwtechnieken en visvangsttechnieken kunnen aanwenden he. Of machines terug aan de praat kunnen krijgen. Ik bedoelde met al die vergaarde kennis dat we er nu op het vlak van kennis veel beter voor zouden staan na de "apocalyps" dan pakweg 200 jaar terug... |
|||||
|
||||||
|
|
#71 (permalink) | ||||
|
Het grappige aan heel deze kwestie is het volgende:
Wetenschappers willen alles bewijzen. Als iets niet bewezen is, is het ook geen feit! Weet je wat.. Evolutie is niet bewezen! Logisch, want hoe moet je er in godsnaam aan beginnen om uit te leggen, hoe leven is ontstaan uit levenloze materie?? Om een spontaan begin van leven als een wetenschappelijk feit te kunnen aanvaarden, moet het door de wetenschap bewezen zijn. MAAR, geen enkele theorie over spontane generatie, is door waarnemingen gestaafd! |
||||
|
|||||
|
|
#72 (permalink) | ||||
|
|
zeker wel,
in labo omgeving zijn de basisstoffen voor levende materie (aminozuren,...) ontstaan door dezelfde omstandigheden toe te passen als die er miljarden jaren geleden waren evolutie is bewezen en wetenschappelijk aanvaard, enkel over de exacte mechanismen is nog twijfel, serieus, aan al de nonbelievers, doe is echt wat kennis op over de materie and you will be amazed! |
||||
|
|||||
|
|
#75 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Als je overtuigd ben.. kom gerust met de bron af.. |
|||||
|
||||||
|
|
#76 (permalink) | ||||
|
|
Vermits geen goesting om het op te zoeken vermeld ik als bron de faculteit Geneeskunde op de Universiteit Antwerpen... wat die aan ons vertellen zal ongetwijfeld op goede bronnen steunen (als je daar aant twijfelt... tja... nooit meer naar nen dokter gaan!) dus je kan het daar eens gaan vragen
![]() EDIT: ohja merk op, ik zeg "bouwstenen" voor het leven |
||||
|
|||||
|
|
#77 (permalink) | ||||
|
Wat je zegt over de aminozuren klopt idd wel.. Deze zijn in experimenten inderdaad ontstaan. Nuja, ze zijn ontstaan en meteen weer afgestorven. De enige manier omdeze aminozuren te laten overleven, was door deze uit de 'atmosfeer' te nemen.
Aminozuren zijn ook nog maar de eerste stap naar leven.. Ze zijn de bouwstenen van de eiwitten. Bij deze test, verkreeg men ook maar 4 van de 20 noodzakelijke aminozuren voor leven mogelijk te maken.. De man die deze test deed was een zekere Miller. Hij ging er ook van uit dat zijn gasmengsel overeenkwam met de primitieve atmosfeer van de aarde. Hij nam aan dat er toen geen vrije zuurstof in de atmosfeer aanwezig was. Toch zijn er andere evolutionisten die beweren dat er dan weer wel vrije zuurstof aanwezig was. Met zuurstof in de lucht, zou het eerste aminozuur nooit ontstaan zijn; zonder zuurstof zou het door de kosmische straling vernietigd zijn. Het is dus allemaal op gissingen gebaseerd. Niemand kan met zekerheid zeggen hoe de atmosfeer samengesteld was.. Laatst gewijzigd door di massimo; 13 juni 2009 om 02:25 |
||||
|
|||||
|
|
#78 (permalink) | ||||
|
|
hmm ja maar je moet rekening houden met het tijdsverloop en toeval!
het kon ook 'niet' gebeurt zijn, maar dan waren wij er nu niet om het mee te maken! gelukkig voor ons is het wel gebeurt ![]() het is allemaal in super kleine stapjes gegaan... dat is inderdaad moeiljk om te vatten, probeer je maar is 3,5 miljard jaar voor te stellen! Dat is.. lang. |
||||
|
|||||
|
|
#79 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Dat is het em nu net.. We weten het niet, en we zullen het waarschijnlijk ook nooit weten. |
|||||
|
||||||
![]() |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/werk-studie/651659-evolutie.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| evolutie | BoardReader | This thread | Refback | 26 juli 2009 10:55 | |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|