U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Werk & Studie

Werk & Studie - Hier kan je terecht voor alles wat met werk en studie(keuzes) te maken heeft.

Reageren

LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Discussie waarderen
Oud 12 juni 2009, 11:24   #41  
NotoriousP is offline NotoriousP
NotoriousP's schermafbeelding
Member
iTrader: 105 (100%)
[9/54] NotoriousP is very helpful
We krijgen genetische mutaties die onder een bepaalde omstandigheid een hogere overlevingskans kunnen hebben en zo via natuurlijke selectie de uiteindelijke nieuwe mens worden.

Ik dacht dat Darwin verplicht was in het middelbaar onderwijs?
Met citaat reageren

Oud 12 juni 2009, 11:28   #42 (permalink)  
Hellrabbit is offline Hellrabbit
Hellrabbit's schermafbeelding
Member
[3/18] Hellrabbit just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
Het ging wel over diertjes eigenlijk he.
Zelfde principe.
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 11:36   #43 (permalink)  
jawadde001 is nu online jawadde001
Member
jawadde001 heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door di massimo Bekijk bericht
Evolutie is absolute crap.. Als je er iets of wat over leest en/of studeert, zal je dat al snel beseffen.

Een simpel eencellig organisme, dat evolueert naar het complexe lichaam van een mens.. Sure!

Evolutie is dom?
Ja, idd een God die alles gemaakt heeft is idd een stuk realistischer
Sterker nog, 2000 jaar geleden zou hij alles in 7 geschapen hebben…Hmmm, en hoe zit het dan met overblijfselen van dieren die we uit de grond gegraven hebben en die miljoenen jaren oud zijn? Een mopje van God?
Ohja, vergeet ik nog Adam en Eva…die walgvogels, de stouterikken die van de appel gegeten hebben.
Ja hoor, in dat gezeik geloven we massaal. Hoe komt dit? Omdat we bang en onzeker zijn. We zijn bang van de dood, we zijn onzeker over de toekomst, we willen absoluut geloven dat we onze geliefden terugzien in de hemel,… Deze bange en onzekere mens zal alles wat in zijn kraam past als zoete brei naar binnenslikken.

Ik heb geen zin om hier te veel tijd in te steken, maar de evolutie (natuurlijke selectie) werkt weldegelijk!!! Jij gelooft er niet in, omdat je er niets of veel te weinig van kent, face it.

Enkele voorbeelden?
- Door zorgvuldige selectie van de beste dieren in de veeteelt zijn onze slachtdieren een stuk gespierder (meer vlees) dan indien we niet zouden selecteren.
- Een duivenmelker kweekt alleen met zijn beste dieren.
- Kijk eens naar de variatie in hondenrassen...zijn allemaal vrij recent 'ontstaan'. Of dacht je werkelijk dat God die hier enkele decennia geleden allemaal heeft neergepoot terwijl wij aan het slapen waren?
- We hebben ons 5 miljoen jaar geleden afgesplitst van de chimpansee. Ons dna is voor 99% gelijk aan die van de chimpansee.
- De ontwikkeling/evolutie van een nieuw virus (bv. Mexicaans virus).
- In de 19de eeuw was de berkenvlinder (hij heette zo niet, maar ik kan niet op zijn naam komen) wit/grijs, door de industrialisatie zijn de bomen bedekt geweest met roet en stof -> de witte soort kon zich niet meer camoufleren en stierf uit, gevolg de donkere soorten bleven over.

Dit toont aan dat evolutie geen fabeltje is. Ik benadruk dat hier MILJARDEN jaren van selectie zijn overgegaan en niet zomaar van de ene dag op de andere…

On topic; ja over enkele miljoenen jaren zal de mens ook geëvolueerd zijn. Is trouwens recent nog een artikel van verschenen in American scientific als ik het goed heb.
Maar eigenlijk is dit een irrelevante vraag, de kans dat we dan nog bestaan is ongelooflijk klein: nieuwe wereldoorlogen, een gigantische pandemie, een komeet die op de aarde valt,…

Laatst gewijzigd door jawadde001; 12 juni 2009 om 11:44
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 11:41   #44 (permalink)  
Hellrabbit is offline Hellrabbit
Hellrabbit's schermafbeelding
Member
[3/18] Hellrabbit just joined
jawadde zeg

edit: uw vlinder heet berkespanner trouwens
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 11:46   #45 (permalink)  
metaphore is offline metaphore
metaphore's schermafbeelding
Member
iTrader: 3 (80%)
[1/12] metaphore just joined
Berkenspanner ftw!!!
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 11:49   #46 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metaphore Bekijk bericht
Berkenspanner ftw!!!
klopt, een duidelijk voorbeeld van evolutie en natuurlijke selectie. Voor de mensen die hem niet kennen, google eens
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 11:52   #47 (permalink)  
GMotha is offline GMotha
GMotha's schermafbeelding
Member
iTrader: 3 (100%)
[0/40] GMotha just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gromme Bekijk bericht
Dus is het niet zo dat met de tijd bepaalde dieren zich zullen aanpassen aan de mens? Zich zo zullen aanpassen dat ze extra defensief zijn tegen bepaalde 'wapens' van de mens? Of gaan we daar te snel voor?
Duiven, muizen, ratten, kakkerlakken etc...
Zijn toch goed aangepast aan mensen. Dus dieren evolueren inderdaad onder onze invloed.
Gedomesticeerde dieren dankzij eugenetica, en stadsfauna past zichzelf aan de moderne wereld. Nu is het ook een kwestie van "survival of the fittest".

Voor vele soorten hebben we een paradijs met eten in overvloed gemaakt. Het trekt soorten aan en die passen zich aan aan de nieuwe omgeving.

Mensen daarentegen... Natuurlijk selectie is bijna afwezig en zwakke genen worden even goed doorgegeven.
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 11:56   #48 (permalink)  
Phil is offline Phil Stuur een bericht via MSN naar Phil
Phil's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 2 (100%)
[0/18] Phil just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
Dit toont aan dat evolutie geen fabeltje is. Ik benadruk dat hier MILJARDEN jaren van selectie zijn overgegaan en niet zomaar van de ene dag op de andere…

On topic; ja over enkele miljoenen jaren zal de mens ook geëvolueerd zijn. Is trouwens recent nog een artikel van verschenen in American scientific als ik het goed heb.
Maar eigenlijk is dit een irrelevante vraag, de kans dat we dan nog bestaan is ongelooflijk klein: nieuwe wereldoorlogen, een gigantische pandemie, een komeet die op de aarde valt,…
Miljarden jaren van selectie? xD Right... Miljoenen zal wel genoeg zijn zeker?

En waarom zou de mens in godsnaam volledig uitsterven... We zijn met net iets teveel en net iets te sterk in ons aanpassen aan onze situatie... Zelfs een wereldoorlog met nucleaire winter als gevolg, een gigantische pandemie zal de mensheid niet volledig uitroeien hoor... Enige dat ons echt volledig zou kunnen uitroeien is 1 of andere komeet die onze planeet aan gruzelementen schiet voor we effectief kunnen gaan lopen/er iets aan doen... Voor de rest zal er altijd wel ergens een groep overschieten.. Een paar duizend man op 3-4 verschillende plaatsen is meer dan genoeg voor een creatieve soort als de mens om zich gewoon terug volledig te herstellen na verloop van tijd...

Maar ik zie de mens ook niet echt erg hard meer evolueren... Zoals hellrabbit al zei, er is gewoon nergens enige druk om te evolueren... Zieke/zwakke mensen worden gewoon in leven gehouden, planten zich gewoon voort etc... Er is geen natuurlijke selectie die mensen met bvb zwemvliezen tussen hun vingers meer begeerbaar maken of iets soortgelijks... Zal eerder iets klein zijn, ah la resistentie tegen bepaalde ziektes enzo...

Of natuurlijk zodra we echt aan ruimtekolonisatie gaan beginnen... Dan gaan onze botten enzo vermoedelijk wel beginnen te veranderen.. Vooral moesten we echt altijd in de ruimte blijven... (cfr Wall-E ;-) )
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 11:57   #49 (permalink)  
DesertWolf is offline DesertWolf
DesertWolf's schermafbeelding
Member
iTrader: 4 (100%)
[0/10] DesertWolf just joined
Citaat:
Evolutie is dom?
Sterker nog, 2000 jaar geleden zou hij alles in 7 geschapen hebben…Hmmm, en hoe zit het dan met overblijfselen van dieren die we uit de grond gegraven hebben en die miljoenen jaren oud zijn? Een mopje van God?
Er wordt nergens beweerd dat alles 2000 jaar geleden gecreëerd werd hoor. Afgezien van deze correctie van uw kennis over het heilige geloof der christenen ga ik wel akkoord met uw post ter verdediging van het creationisme
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 12:06   #50 (permalink)  
Member
om van een eencellig organisme te evolueren naar wat we vandaag rondom ons zien, was weldegelijk enkele miljarden jaren nodig.

De kans dat de mens ooit zal uitsterven, is voor mij heel aannemelijk, al kan het nog 100.000 jaren duren. Een komeet die op onze waterplaneet terecht komt, en het is over en uit, een nieuwe ijstijd en de gevolgen zijn niet te overzien (ohja, die komt er hoor). U zegt dat sommige mensen een nucleaire oorlog wel zullen overleven. Geloof ik best, maar hoe lang dient men dan niet in hun schuilkelder te zetten en wat als men terug uit hun hol komt...er is geen electriciteit, zuiver water, dieren (?),...

Evolueren we vandaag nog? Natuurlijk. Concreet voorbeeld; Sommige mensen hebben genetische mutaties die geen minder (of zelf totaal niet) vatbaar maakt voor aids. Zij zullen dus een grotere overlevingskans hebben in bijvoorbeeld Afrika dan die anderen -> gevolg, grotere kans dat zij hun genen kunnen doorgeven.
Trouwens, het is niet omdat blinden en gehandicapten zich voortplanten dat dit negatief zou zijn voor de mensheid. Er is namelijk niet gezegd dat dit een genetische basis heeft. Een blinde vader hoeft helemaal geen blinde kinderen te krijgen.

Laatst gewijzigd door jawadde001; 12 juni 2009 om 12:16
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 12:07   #51 (permalink)  
Raukaris is offline Raukaris
Raukaris's schermafbeelding
Member
iTrader: 13 (100%)
[2/24] Raukaris just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DesertWolf Bekijk bericht
Er wordt nergens beweerd dat alles 2000 jaar geleden gecreëerd werd hoor. Afgezien van deze correctie van uw kennis over het heilige geloof der christenen ga ik wel akkoord met uw post ter verdediging van het creationisme
Ik dacht dat creationisten de wereld een goede 10000 jaar gaven. Ik ken een paar diepgelovige mensen en dat is waarschijnlijk heel leuk om daar allemaal in te geloven maar tijdens een gesprek, als zo'n dingen bovenkomen wordt mijn tolerantiegrens ook serieus getest :')

/edit @jawadde001: Het lijkt mij dat de mensheid als ras een ijstijd wel kan overleven. Zoals Phil zei wss niet iedereen maar toch grote groepen.
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 12:07   #52 (permalink)  
protnie is offline protnie Stuur een bericht via MSN naar protnie
protnie's schermafbeelding
Banned
iTrader: 1 (100%)
[0/12] protnie just joined
Citaat:
Evolutie is dom?
Ohja, vergeet ik nog Adam en Eva…die walgvogels, de stouterikken die van de appel gegeten hebben.
Ja hoor, in dat gezeik geloven we massaal. Hoe komt dit? Omdat we bang en onzeker zijn. We zijn bang van de dood, we zijn onzeker over de toekomst, we willen absoluut geloven dat we onze geliefden terugzien in de hemel,… Deze bange en onzekere mens zal alles wat in zijn kraam past als zoete brei naar binnenslikken.
Er is nooit een appel geweest.
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 12:09   #53 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DesertWolf Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat mijn kennis over het geloof minimaal is, maar het gaat niet om het absolute getal. Was het nu 2000 jaar, 5000 of 10.000, dit verandert niets aan hun geloofwaardigheid.
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 12:10   #54 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door protnie Bekijk bericht
Er is nooit een appel geweest.
Vertel jij mij dan eens het verhaal van Adam en Eva
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 12:12   #55 (permalink)  
Phil is offline Phil Stuur een bericht via MSN naar Phil
Phil's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 2 (100%)
[0/18] Phil just joined
Citaat:
om van een eencellig organisme te evolueren naar wat we vandaag rondom ons zien, was weldegelijk enkele miljarden jaren nodig.

De kans dat de meest ooit zal uitsterven, is voor mij heel aannemelijk, al kan het nog 100.000 jaren duren. Een komeet die op onze waterplaneet terecht komt, en het is over en uit, een nieuwe ijstijd en de gevolgen zijn niet te overzien (ohja, die komt er hoor). U zegt dat sommige mensen een nucleaire oorlog wel zullen overleven. Geloof ik best, maar hoe lang dient men dan niet in hun schuilkelder te zetten en wat als men terug uit hun hol komt...er is geen electriciteit, zuiver water, dieren (?),...
Ah, nja. van een eencellig organisme . Kdacht dat ge meer bedoelde van bvb 1ste zoogdieren tot mensen enzo...

En een nucleaire oorlog gaat toch bvb geen tropische eilanden platschieten, of berggebieden... Het is niet omdat grote delen besmet zijn, dat de hele wereld onleefbaar wordt he... Het is niet omdat er een grote nucleaire winter is, dat echt alles, maar dan ook alles dood gaat he... Ik kan me echt niet inbeelden dat de hele mensheid uitsterft dan... Er zal wel 1 of andere manier zijn om zoiets te overleven...

Een ijstijd gaat echt wel niet de hele mensheid uitmoorden hoor... De aarde is groot en niet alles gaat ondersneeuwen he... Er gaan nog genoeg plaatsen zijn waar dieren en mensen kunnen leven...

En een komeet, inderdaad... Dat is het enige echt gevaarlijke... En dan nog... Enkel en alleen als de aarde echt praktisch vernietigd wordt...
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 12:16   #56 (permalink)  
Member
Heel goed mogelijk dat niet iedereen sterft, maar je gaat mij toch niet vertellen dat pakweg 20.000 mensen een solide basis is om het voortbestaan van de mens te bewerkstelligen.

Concreet voorbeeld, geen kraamkliniek en weinig artsten -> grote kindersterfte.
Een klein griepke en opnieuw 10% die het leven laat.

In zo'n geval balanceert de mens echt wel op het randje.
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 12:25   #57 (permalink)  
protnie is offline protnie Stuur een bericht via MSN naar protnie
protnie's schermafbeelding
Banned
iTrader: 1 (100%)
[0/12] protnie just joined
Citaat:
Vertel jij mij dan eens het verhaal van Adam en Eva
Het is de boom van de kennis van goed en kwaad, geen appelboom.

Waarom weet ik dit toch
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 12:26   #58 (permalink)  
metaphore is offline metaphore
metaphore's schermafbeelding
Member
iTrader: 3 (80%)
[1/12] metaphore just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GMotha Bekijk bericht
Duiven, muizen, ratten, kakkerlakken etc...
Zijn toch goed aangepast aan mensen. Dus dieren evolueren inderdaad onder onze invloed.
Gedomesticeerde dieren dankzij eugenetica, en stadsfauna past zichzelf aan de moderne wereld. Nu is het ook een kwestie van "survival of the fittest".

Voor vele soorten hebben we een paradijs met eten in overvloed gemaakt. Het trekt soorten aan en die passen zich aan aan de nieuwe omgeving.

Mensen daarentegen... Natuurlijk selectie is bijna afwezig en zwakke genen worden even goed doorgegeven.
Aanpassing =/= evolutie hé...
Tis ni omdat een muis in een huis leeft, dat die geëvolueerd is ^^

Een geëvolueerde muizensoort zou er één zijn, die een schild op zijn rug heeft om de kaas van de muizenval te kunnen pakken, zonder daarbij dood te gaan
Om ff een lachwekkend voorbeeld te geven

Ge kunt pas van evolutie spreken als er genetische verandering gebeuren in het voordeel van een soort.
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 13:19   #59 (permalink)  
c3c is offline c3c
Member
iTrader: 4 (100%)
Weblogartikelen: 1
[2/14] c3c just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doomrider Bekijk bericht
Ome Adolf zorge niet echt voor een menselijke evolutie. De mens is kwa uiterlijk niet veranderd, alleen kwa techniet. Miscchien dat met de tsjernobyl ramp de mensen wel wat evalueerde kwa uiterlijk

Dit evolutie process kwa uiterlijk en denkvermogen neemt echter honderduizenden tot miljoenen jaren in beslag.
Ik had het over zijn toch wel geniepige drang om Ubermenschen te scheppen door de sterksten, slimsten en meest blauwogigen met elkaar te laten poepen.
Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 13:21   #60 (permalink)  
vanpraet is offline vanpraet Stuur een bericht via MSN naar vanpraet
vanpraet's schermafbeelding
Approved 9-lifer
[1/11] vanpraet just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metaphore Bekijk bericht
Aanpassing =/= evolutie hé...
Tis ni omdat een muis in een huis leeft, dat die geëvolueerd is ^^

Een geëvolueerde muizensoort zou er één zijn, die een schild op zijn rug heeft om de kaas van de muizenval te kunnen pakken, zonder daarbij dood te gaan
Om ff een lachwekkend voorbeeld te geven

Ge kunt pas van evolutie spreken als er genetische verandering gebeuren in het voordeel van een soort.
Dat is het... Waarom denk je dat de sneeuwuil wit is? Omdat hij dan minder goed zichtbaar is voor vijanden in zijn gebied (dat is doorheen de evolutie zo ontstaan ...)

Evolutie is een goed iets, anders zou er stagnatie zijn en zouden wij in de eerste plaats zelfs niet hier achter onze pc een forumbericht aan het schrijven zijn, maar misschien nog in onze grot rotstekeningen aan het maken zijn.
Met citaat reageren
Reageren

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/werk-studie/651659-evolutie.html
Geplaatst door For Type Datum
evolutie | BoardReader This thread Refback 26 juli 2009 10:55

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten