|
||||||
| Werk & Studie - Hier kan je terecht voor alles wat met werk en studie(keuzes) te maken heeft. |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#21 | ||||
|
Als je kijkt naar ong 1 miljoen jaar geleden. Toen liepen we krom, enorm behaard, dikke tanden en enorm gespierd. De denkkracht stelde niks voor. Als je nou kijkt hoe heel de meinsheid functioneert, dan gaat de vooruitgang kwadratisch en niet in een rechte lijn. Dus over een miljoen jaar zal de mensheid er zekers anders uit zien.
|
||||
|
|||||
|
|
#24 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
Je moet goed begrijpen hoe evolutie werkt. vb. De mens is gevoelig voor bacteriën. We hebben daarvoor antibiotica uitgevonden die die bacteriën doodt. Stel je nu voor dat er iedere dag een nieuwe bacteriestam ontstaat. Als de antibiotica werken, dan moet die nieuwe bacterie wedijveren tegen andere vormen die al duizenden jaren bestaan en daarom "efficiënter" kunnen concurreren. Maar stel je nu voor dat er plots een bacterie ontstaat die niet bestreden kan worden (oa. MRSA). Die zal ook weinig efficiënt zijn, maar aangezien er geen concurrentie is kan die zich zonder meer verspreiden. En ons aanvallen zonder dat we iets tegen kunnen doen. |
|||||
|
||||||
|
|
#25 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
Om toch maar iets uit te leggen: wij hadden haar omdat de apen die geen haar hadden stierven van god weet wat, de koude bevoorbeeld. Neem nu die koude, apen die iets meer haar hadden (mutaties in de genen), hadden meer kans op overleven. Neem nu datzelfde systeem maar dan gedurende duizenden jaren en die apen zullen meer haar gekregen hebben. /middelbare kennis. @Viewer: de mens blijft evolueren door mutaties die worden overgedragen en zo toch nuttige eigenschappen teweeg brengen. Als die eigenschappen plotseling echt een voordeel betekenen, zullen ze versneld overgenomen worden. Of zit ook ik hier verkeerd? |
|||||
|
||||||
|
|
#26 (permalink) | ||||
|
versneld overgenomen niet zoiezo,
bv stephen hawkings is enorm slim, maar zal weinig kinderen hebben omdat 'm nie aantrekkelijk is. sexuele selectie is ook een deel van de evolutie natuurlijk, hoewel dat het al een indirecte methode. Stel da ge een "super mutatie" krijgt: een echt superieure man. Maar de vrouwtjes moeten hem niet (of vinden zijn andere eigenschappen aftstotend), dan zal die mutatie ook uitsterven. Daar tegenover staat de lompje john die elke dag op cafe gaat en elke week met een andere del in bed duikt. Hij zal veel kinderen hebben en zijn eigenschappen gaan wel doorgegeven worden. Evolutie werkt niet zo zwart/wit als gij het voorstelt ![]() Wanneer een mutatie een wezenlijk voordeel geeft kan het zijn dat die mutatie zich over enorm lange termijn verder verspreid. Da zal lang nie altijd het geval zijn, en zal idd minder doorslaggevend zijn in een "softe wereld" zoals we die nu kennen. Da wilt echter nie zeggen dat de evolutie gestopt is, het gaat gewoon te traag om te merken. |
||||
|
|||||
|
|
#29 (permalink) | ||||
|
Evolutie is absolute crap.. Als je er iets of wat over leest en/of studeert, zal je dat al snel beseffen.
Een simpel eencellig organisme, dat evolueert naar het complexe lichaam van een mens.. Sure! ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#31 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#33 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Evolutie is in die zin dus onbetwijfelbaar (niet in strikte zin natuurlijk). Het enige waar je met een beetje goede wil over kunt discussieren is of evolutie voldoende is als verklaring. Maar gezien de treffende kracht van de eenvoud van de evolutietheorie begrijp ik niet hoe je daaraan kunt twijfelen. |
|||||
|
||||||
|
|
#34 (permalink) | ||||
|
Volgens mij wordt de mens nu eerder zwakker. Mensen die vroeger geen kans op overleven hadden, hebben die nu wel en kunnen zich voortplanten. Bvb hartpatienten, diabetes, blinden, je moet zelfs niet meer aantrekkelijk zijn om aan kinderen te graken... Ik vraag me af wat de gevolgen op lange termijn gaan zijn.
Ik had er in ieder geval wss al niet meer geweest, en ik denk dat dat voor veel mensen geldt. Laatst gewijzigd door Kemblin; 12 juni 2009 om 01:14 |
||||
|
|||||
|
|
#36 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Dit evolutie process kwa uiterlijk en denkvermogen neemt echter honderduizenden tot miljoenen jaren in beslag. |
|||||
|
||||||
|
|
#37 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#38 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
![]() |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/werk-studie/651659-evolutie.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| evolutie | BoardReader | This thread | Refback | 26 juli 2009 10:55 | |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|