Pagina 3 van 21 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 305
    Member Erikvt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petersen Bekijk bericht
    'k Zou er veel voor over hebben om er terug op te kunnen werken, ipv dagelijks mijn uren file te slijten in mijn firmawagentje.
    Ik vraag me af waarom je indertijd bij DEME vertrokken bent? (als je daar liever niet op antwoordt, geen probleem hoor )

Member
    iTrader
    0
    Vragen mag hoor (hoe meer hoe liever ), alleen ga ik u ditmaal het anwoord (mijn familiegeschiedenis) schuldig moeten blijven.
    Laatst gewijzigd door petersen; 9 maart 2009 om 23:36

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Waarom ben je eigenlijk bij deme begonnen en niet de nul?

Member
    iTrader
    0
    Hetgeen mij over de streep trok was de indruk die DEME maakte op hun jobdag. Voordeel is dat je er met verschillende werknemers eens een open gesprek kan voeren waardoor je direct ziet welke kanten je op kan binnen het bedrijf, als afstuderende maakte dit grote indruk op mij. Bovendien had je de kans om eens met een hopper te mee te varen.

Member
    iTrader
    0
    Wat de krachtigste cutter betreft:

de JFJ De Nul (27240 kW, volgens JDN website) D'artagnan (28200 kW)

Dat is installed power natuurlijk, dan kan je nog eens gaan zien naar kracht op de cutterkop, naar het vermogen op de pompen , wie het snelste barges kan laden,.......

Sting: Reeds uitizcht op een gesrpek bij JDN?
    Laatst gewijzigd door petersen; 10 maart 2009 om 00:47

Approved 9-lifer stoffer's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Bij de JFJ De Nul geven ze het nominaal vermogen.
    Bij de D'artagnan wordt het maximaal of piekvermogen gegeven.

Dat is een truukje van de concurrentie waarmee je veel kunt bewijzen.
    Maar ik vermoed dat wanneer je zelf op een zo'n schip hebt gewerkt ook wel weet dat er niet wordt gewerkt met piekvermogen maar met nominaal vermogen.
    ---

Member
    iTrader
    0
    Ik denk dat het allemaal zoveel niet uit maakt. Beide schepen verschillen niet veel in vermogen en zijn ongeveer even groot. Uiteindelijk zijn er nog zoveel méér factoren die je productie bepalen, zoals: hoe goed de schipper kan baggeren, de ondergrond, hoeveel druk de drijvende leiding aan kan bij oppersen (en hoe vaak deze stuk gaat), hoe vaak je stil ligt voor technische problemen,....

Naar de verhalen die ik van ex-JDN collega's hoor, en wat ik weet van DEME;

de lonen en het werkritme zijn quasi identiek (in europa 4 weken op/4 weken vakantie, buiten europa 6 weken op/6 weken vakantie)
    De Nul maakt schijnt duurdere en hogere kwaliteit schepen. (ze hoeven geen kosten te verantwoorden tov aandeelhouders) + er zit meer bemanning aan boord

Deme daarentegen heeft dan weer de 'aangenaamste' werksfeer. Bij problemen kan je altijd op 't bureau terecht, en kan je willekeurig door het gebouw wandelen, om de persoon aan te spreken die je nodig hebt. JDN schijnt daar minder 'aangenaam' in te zijn voor hun volk. Heb ook al verhalen gehoord, dat bv één van de broers De Nul aan boord kwam van een schip, iemand zag die geen helm droeg, en die persoon op staande voet zijn ontsloeg.

Bij Deme zien ze je als lid van de DEME-familie bij De Nul ben je eerder een nummer.

(heb nooit bij De Nul gewerkt, is enkel wat ik tot hier toe via verschillende mensen heb opgevangen)

Member
    iTrader
    0
    Hoihoi Bas,

Heb nog op de Atlantico Due gezeten. Een wat oudere hopper, maar zeer robuust opgebouwd, één van de weinige hoppers uitgerust met een heus barbecuedek ;-) . 'k Zou er veel voor over hebben om er terug op te kunnen werken, ipv dagelijks mijn uren file te slijten in mijn firmawagentje. 't amusement op de D'Artagnan /op de krachtigste cutter ter wereld.
    Amai, ja, den Due gaat ook al een tijdje mee

Ik heb zelf ook even op 't punt gestaan te stoppen, ivm met relatieproblemen enzo... uiteindelijk dan toch niet gedaan, aangezien ik het zelf ook niet zou zien zitten die vele uren in de file in firmawagentjes te slijten tegen een fractie van het loon id bagger. Soms moet een mens (hele) moeilijke keuzes maken in 't leven hé.

Member
    iTrader
    0
    Hallo
    Kan iemand mij vertellen welke opleidingen je moet volgen om als baggerwerker aan de slag te gaan? Ik ben zopas afgestudeerd als leerkracht Lo in het secundair onderwijs. Maar leraar zijn spreekt me niet zo aan. 12u werken per dag 7/7 zie ik zeker zitten en 6 weken van huis is geen probleem voor mij.

Banned Stancke's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Heb je BWR gevolgd of een ander vak naast LO?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk bericht
    Heb je BWR gevolgd of een ander vak naast LO?
    Heb BWR gevolgd.

Approved 9-lifer Firestyler's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Wat de krachtigste cutter betreft:

de JFJ De Nul (27240 kW, volgens JDN website) D'artagnan (28200 kW)

Dat is installed power natuurlijk, dan kan je nog eens gaan zien naar kracht op de cutterkop, naar het vermogen op de pompen , wie het snelste barges kan laden,.......

Sting: Reeds uitizcht op een gesrpek bij JDN?
    - De productie
    - Tanden per cuttercheck, aantal cuttercheck's per shift...
    - Soort materiaal moet uitgecutterd worden
    ...
    Den een verslikt em in het materiaal en verslijt zo 200tanden per uur terwijl den anderen op hetzelfde stukje 100tanden per shift doet etc.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ben vorige week op gesprek geweest. Ze gingen mij rond pasen iets laten weten, want ze zijn nu bezig met jobbeurzen om op die manier verschillende mensen te rekruteren.
    K weet eigenlijk niet of het gesprek goed gegaan is of niet, er is niets over loon gezegd, ik heb er dan ook niet achter gevraagd.
    We zullen wel zien zeker, alhoewel ik er precies niet zo een goed gevoel bij heb.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bas himself Bekijk bericht
    Ik denk dat het allemaal zoveel niet uit maakt. Beide schepen verschillen niet veel in vermogen en zijn ongeveer even groot. Uiteindelijk zijn er nog zoveel méér factoren die je productie bepalen, zoals: hoe goed de schipper kan baggeren, de ondergrond, hoeveel druk de drijvende leiding aan kan bij oppersen (en hoe vaak deze stuk gaat), hoe vaak je stil ligt voor technische problemen,....

Naar de verhalen die ik van ex-JDN collega's hoor, en wat ik weet van DEME;

de lonen en het werkritme zijn quasi identiek (in europa 4 weken op/4 weken vakantie, buiten europa 6 weken op/6 weken vakantie)
    De Nul maakt schijnt duurdere en hogere kwaliteit schepen. (ze hoeven geen kosten te verantwoorden tov aandeelhouders) + er zit meer bemanning aan boord

Deme daarentegen heeft dan weer de 'aangenaamste' werksfeer. Bij problemen kan je altijd op 't bureau terecht, en kan je willekeurig door het gebouw wandelen, om de persoon aan te spreken die je nodig hebt. JDN schijnt daar minder 'aangenaam' in te zijn voor hun volk. Heb ook al verhalen gehoord, dat bv één van de broers De Nul aan boord kwam van een schip, iemand zag die geen helm droeg, en die persoon op staande voet zijn ontsloeg.

Bij Deme zien ze je als lid van de DEME-familie bij De Nul ben je eerder een nummer.

(heb nooit bij De Nul gewerkt, is enkel wat ik tot hier toe via verschillende mensen heb opgevangen)

Wat die aangename sfeer bij DEME betreft, daarin kan ik je volkomen gelijk geven. Zelfs toen ik wegging bij de DEME-familie heeft er mij daar niemand scheef bekeken. Wat De Nul werksfeer betreft, daar heb ik minder een idee van, wel kan ik bevestigen dat ik het nummer/ ontslag verhaal ook reeds gehoord heb.
    Al begrijp ik het helm-ontslagverhaal wel enigszins daar de verzekering die De Nul moet betalen waarschijnlijk niet mals is,.....alsook dat het eenvoudige manier is om letsels (en dus verlet) te voorkomen.
    Laatst gewijzigd door petersen; 10 maart 2009 om 22:13

Member
    iTrader
    0
    Zijn er mensen die weten hoe het er bij een Boskalis of een Van Oord aan toe gaat? Sfeer, crew / staff? Samenstelling scheepsbemanning? Kwaliteit schepen? Bedrijfspolitiek?

Pagina 3 van 21 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten