|
||||||
| Werk & Studie - Hier kan je terecht voor alles wat met werk en studie(keuzes) te maken heeft. |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Vrouwen / mannen in ICT
Hallo,
eerst facebook, nu dit! inderdaad hier ben ik weer , nu met een ander onderwerp. Zitten er bij jullie vrouwen op een ICT afdeling / vrouwen die een hoge functie hebben ?- Zijn er meer vrouwen dan mannen in de ICT - Zijn de vrouwen in een stijgende lijn, of eerder dalend? - Graag willen we de reden weten waarom vrouwen wel/niet in de ICT-sector zitten - voor- of nadelen wel/geen vrouwen in de ICT sector (PS: don't shoot me, we krijgen deze vragen )Alvast bedankt! Laatst gewijzigd door MetalG; 16 februari 2009 om 18:16 |
||||
|
|||||
|
|
#3 (permalink) | ||||
|
Er moet volgens mij geen wetenschappelijk onderzoek gevoerd worden om te weten dat er meer mannen in de ICT zitten. Ik denk dat de voornaamste reden is omdat computers etc niet de grote interesse heeft bij vrouwen wanneer zij moeten kiezen voor een studierichting.
Ik denk niet dat het bepaald nadelen heeft dat er geen vrouwen zijn, zo doen de mannen misschien beter hun werk door niet afgeleid te zijn? |
||||
|
|||||
|
|
#8 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Gewoonweg be-lache-lijk.Laten we het zo stellen. Dat is opgegroeid achter een computerken met Bill Gates als voorbeeld. Hier zal ik mij niet over uitweiden of het ontspoort nog in een Apple/Linux discussie. Ik hoop dat mijn degoutantheid u op het juiste pad zet. |
|||||
|
||||||
|
|
#14 (permalink) | ||||
|
Da's een grapje hé :-). Bij ons werkt er 1 vrouw en toegegeven, da's ook één van de meest capabele. Ik heb soms wel de indruk dat ze zich constant "moet" bewijzen. Da's druk dat ze zichzelf oplegt hé.
Voor de rest denk ik dat het een gegeven is dat jongens sneller met computers in aanraking komen via games ( was bij mij toch zo ) en bij vrouwen ( in belgie toch ) is dat minder. In Nederland zouden de cijfers met mijn stelling dan wel anders moeten zijn want daar gamen echt veel vrouwen ook. |
||||
|
|||||
|
|
#20 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Wat te denken van artsen (ooit een mannen-bastion, nu >70% vrouw) en psychologen? Wat te denken van practisch alle unief-richtingen? 60% van de unief-studenten is vrouw, in zowel Europa als de USA. De emancipatie is ruimschoots voltooid. Nu wordt het tijd voor evrouwcipatie. ![]() |
|||||
|
||||||
![]() |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/werk-studie/629122-vrouwen-mannen-ict.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| Female Engineering Syndrome | blinkdagger | This thread | Refback | 10 november 2009 10:55 | |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|