< 1000 euro
1000 euro < brutoloon < 1250 euro
1250 euro < brutoloon < 1500 euro
1500 euro < brutoloon < 1750 euro
1750 euro < brutoloon < 2000 euro
2000 euro < brutoloon < 2250 euro
2250 euro < brutoloon < 2500 euro
2500 euro < brutoloon < 2750 euro
2750 euro < brutoloon < 3000 euro
3000 euro < brutoloon < 3250 euro
3250 euro < brutoloon < 3500 euro
meer dan 3500 euro
Leeftijd: 23
Opleiding: Informaticabeheer
Werkervaring (wat / hoelang) :
- 1 jaar als After Sales Technician (helpdesk)
- 1 jaar als bedieningsman bijproducten (arbeider bij ArcelorMittal
Burgerlijke staat (+ten laste?): Feitelijk samenwonend, met 1 kind ten laste
-------------
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Infrabel (NMBS)
Huidige functie: Onderstationschef specialiteit Infrabel in stage
Anciënniteit: 3.5 maand
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime
Afstand woon/werk: 18km (station Sint-Niklaas) of 20 km (station Dendermonde)
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Momenteel vroege en late shiften, na opleiding komen er weekends en nachten bij
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Dendermonde en Sint-Niklaas
-------------
Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?): 24
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 13
Vakantiedagen (andere extra): 13
------------
Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): Ja, berekening op basis van brutoloon afgelopen jaar
14e maand of winstuitkering: jaarpremie, berekening op basis van brutoloon afgelopen jaar
GSM: nee
Auto: nee
Laptop: nee
Maaltijdcheques (bedrag?): 5.5 (1 per gewerkte dag uiteraard)
Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...)
- Onbeperkt met de trein in de Benelux
- een 30-tal tickets voor 1e klasse
- Eigen mutualiteit
- Hospitalisatieverzekering
- Maandelijkse productiviteitspremie (ook een berekening van hoe tevreden ze zijn over u, in oktober een 150€ hierdoor gekregen)
- Haard- of standplaatstoelage (+- 90€/maand)
-------------
Maand salaris (bruto): 1886.23
Maand salaris (netto): 1411.30 (is inclusief bijdrages voor pensioenen, ziekenkas, vakbondsbijdrage, ... en inclusief de productiviteitspremie, en standplaatstoelage..)
Premies voor nacht- en weekendwerk komen steeds 2 maand na prestatie. Elke vroege of late die je doet worden 2 uur als nacht uitbetaald. Wat ik hiervoor nog zal krijgen zal ik eind december weten e
(Lonen worden altijd op de laatste dag van de maand gestort)
Een mooi aantal dagen vakantieVele zouden hiervoor tekenen.
Je krijgt dus maandelijks een soort van bonus? Wie bepaalt dat bedrag dan, jouw rechtstreekse chef? En wat is het max. bedrag?
Volgens deze website krijg je enkel zo'n haard/standplaatstoelage als je niet-geïndexeerde jaarwedde lager is dan 18 718,39 euro. Maar jouw brutoloon is toch hoger? Of heeft dat iets te zien met die "niet-geïndexeerde"?- Haard- of standplaatstoelage (+- 90€/maand)
Wat kan een bachelor marketing met 1 jaar ervaring in een administratieve functie zoal vragen bij een solliciatie als hij zich ook wil verbeteren qua verloning, onafhankelijke van de sector? Of is mijn vraag echt te afhankelijk van de sector?
Idd, niet slecht
Die bonus wordt inderdaad bepaald door de rechtstreekse chef. Hoe die berekening precies in elkaar zit weet ik niet. Voor die berekening wordt rekening gehouden met het uurloon, aantal uren prestatie, individueel beoordelingscijfer en harmoniseringscoëfficient. Da individueel beoordelingschijfer wordt bepaald door de onmiddelijke chef, en zit tussen 0.9 en 1.5. 0.9 is krijg je sowieso, en normaal krijgt iedereen die in zn stage zit dit. 1.5 is heel uitzonderlijk, en krijg je enkel voor bvb een maand als je iemands leven gered hebt of iets anders heel uitzonderlijks gedaan hebt. Een normaal werknemer die niks speciaals goed of verkeerd doet, zit meestal aan 1.2. Ik zou normaal op 0.9 moeten zitten, aangezien ik nog in mn stage zit, maar ze hebben mij blijkbaar op 1.1 gezet
ivm die haard/standplaatstoelage, ik zit nu aan 14778.73 niet geïndexeerd jaarwedde. Na 4 jaar zit ik aan 18.197,97 (komt overeen met 2309.61 bruto per maand).
We hebben hier een ganse tabel met de weddeschalen. Ik weet dus nu al hoeveel ik ga verdienen binnen bvb 30j (tenzij ik aan examens meedoe voor bvb eerste onderstationschef, dan is het nog meer)
Ik prefereer terugtrekken van de belastingen. Je loopt wat interest mis maar je leeft naar wat je in de maand krijgt. En het terugtrekken zie ik dan als een bonus.
Idem..
Het geld da ik terugkrijg gaat integraal naar mn spaarboek. Elke extra cent is er meer dan welkom voor een huisje
Dit jaar zal ik nog terugkrijgen (een 400€), maar volgend jaar zal ik wss een 1000-tal eurootjes mogen bijleggen, kheb dan een jaar als ploegarbeider gewerkt.
Vanaf erna zal het ongeveer op 0 staan (overheid)
Begrijpelijk langs de ene kant, raar langs de andere want de rekensom komt op het einde van de rit gelijk uit, alleen is het zoals je zelf zegt met minder interest in het ene geval.
Heb vorig jaar weergetrokken en liep vrij ambetant dat ik pas eind oktober dat geld zag, daar hadden nuttigere dingen in de tussentijd mee gedaan kunnen worden
(en met tax on web zie je direct en makkelijk wat de som zal zijn op einde van de rit btw)
Huidige loon is dit:
Door omstandigheden (enkele beslissingen management,...) ben ik op zoek gegaan naar ander werk, maar dat is niet makkelijk in de huidige economische toestand en met mijn niche kennis.
Hieronder een (eerste) voorstel waar ik momenteel over aan het nadenken ben:
-------------
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): JDE/BI consultant (IT dus), pc218
Huidige functie: JDE/BI Consultant
Ancienniteit: ---
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): full time in 38uren systeem, 40u effectief (afh. van de wensen van de klant)
Afstand woon/werk: varieert van 25km tot 250km
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: normaal werken
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Benelux
-------------
Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?): 26
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): geen
Vakantiedagen (andere extra): geen
------------
Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): denk ik niet
14e maand of winstuitkering: neen
GSM: Ja, met budget van 50euro
Auto: ja, A4 of BMW3 mits eigen inbreng 140euro
Laptop: ja
Maaltijdcheques (bedrag?): neenAndere voordelen (bonus, cadeaucheques,...): Onkostenvergoeding 125euro netto, maaltijdvergoeding 120euro netto
-------------
Maand salaris (bruto): 3400
Maand salaris (netto): Volgens hen rond de 2225, volgens mijn berekening amper 2050 euro
Nu ja, dit is een eerste voorstel, ik ga zeker nog een tegenvoorstel doen! Ik mis momenteel de internationale tankkaart en toch wat bruto loon eigenlijk. Ik denk/hoop dat hun bruto loon zoveel lager is aangezien het hun eerste bod is, en er dus mogelijkheden zijn om dit nog omhoog te halen.
Ook de proeftijd van 6 maanden zou ik graag laten vallen, of toch minstens verlagen.
Zien jullie nog iets anders waar ik het zeker over moet hebben?
zeker toch is horen wat voor verzekeringen je erbij krijgt...
Hoi,
Ik ben dit jaar afgestudeerd en ben dus volop aan't solliciteren. Ondertussen heb ik een contractvoorstel, maar als starter heb ik niet echt een goed beeld of het nu een goed voorstel is of niet. Het lijkt mij alleszins maar weinig.
Hun voorstel:
Brutto: 1950 euro, zonder hospitalisatie, groepsverzekering, maaltijdchecks, wagen, gsm,....
Het is een KMO en het is een programmeur functie.
Is dit een goed contract? Of kan ik het beter laten schieten?
Dank bij voorbaat
Goh, ik zou dat aannemen. Als starter is het niet slecht, maar ook niet supergoed. Maar dan kan je wat ervaring opdoen, en ondertussen op het gemak uitkijken naar nieuwe/hogere job.
In deze economie valt dat goed mee, je bent bachelor veronderstel ik?
Jep, bachelor toegepaste informatica.
Een serieus dilemma. Nu tekenen en een job hebben in januari of wachten. 't Is dat ik dan nog een auto moet gaan aankopen, terwijl je bij sommige bedrijven een bedrijfswagen krijgt. Dat scheelt toch ook meteen in de portemonnee.
Van die 1950 zal ik maar een goeie 1300 overhouden waarschijnlijk. Met de bijhorende kosten aan de wagen (verzekering, benzine) schiet daar maar een 1000 euro van over.
Laatst gewijzigd door ThomasV; 18 december 2009 om 18:29
Maar je hebt wel werkervaring tegen dan héBeter dat dan op den dop gaan...
niemand die je verbiedt om te solliciteren bij andere firma's ondertussen. aannemen dus, ook al is eht mss niet je droomjob.
Netto komt 1950 euro bruto trouwens op 1349,44 euro. Vreemd dat er geen enkel extra-legaal voordeel is. Mss hen toch es op de voordelen daarvan wijzen?![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)