Bekijk resultaten enquête: Ik heb een brutoloon...

Aantal stemmers
1601. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • < 1000 euro

106 6,62%
  • 1000 euro < brutoloon < 1250 euro

29 1,81%
  • 1250 euro < brutoloon < 1500 euro

107 6,68%
  • 1500 euro < brutoloon < 1750 euro

142 8,87%
  • 1750 euro < brutoloon < 2000 euro

231 14,43%
  • 2000 euro < brutoloon < 2250 euro

271 16,93%
  • 2250 euro < brutoloon < 2500 euro

188 11,74%
  • 2500 euro < brutoloon < 2750 euro

121 7,56%
  • 2750 euro < brutoloon < 3000 euro

107 6,68%
  • 3000 euro < brutoloon < 3250 euro

47 2,94%
  • 3250 euro < brutoloon < 3500 euro

46 2,87%
  • meer dan 3500 euro

206 12,87%
Pagina 145 van 347 EersteEerste ... 4595135141142143144145146147148149155195245 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.161 t/m 2.175 van 5201
    Member Ari Gold's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Schept idd al heel wat meer duidelijkheid en ben ook van mening veranderd, op 2 jaar van €1850 naar €2400 is idd niet slecht. En nu begrijp ik het verhaal achter die bedrijfswagen ook en kan ik het ook wel begrijpen langs je baas zn kant. Dus ik herzie mn mening, goeie deal!
    It's only luxury when you ain't got it, it's lifestyle when you can't live without it

PSN: darkchild777

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hyperon Bekijk bericht
    Ik vermoed dat hij ook al zijn extralegale voordelen (de forfaitaire vergoedingen) bij zijn netto heeft geteld. Dat is geen loon waarop zijn sociale zekerheidsrechten zijn gebaseerd. Mocht dat een troost zijn.
    Het enige wat ik je kan aanraden is ofwel te verhuizen ofwel dringend een woonlening e.d. aangaan (brengt ons elk jaar toch een 3000 euro netto op), hoewel het principe om kosten te maken om ze vervolgens af te trekken van de belastingen strict gezien bijzonder onlogisch is.
    Mjah, voor mij, als iemand vraagt aan mij wat is je netto loon, dan geef ik het cijfer dat elke maand op mijn rekening komt, dus ik verwacht van anderen dat ze dit ook doen.
    Extra legale voordelen zijn iets anders, heb ik inderdaad ook meer dan voldoende.
    Maarja, ik ben wettelijk alleenstaand (woon wel effectief samen met mijn vriendin, maar nog niet officieel wettelijk samenwonend en zo) en heb geen kinderen, dus veel slechter kan je het niet hebben voor de belastingen denk ik.

En ik ben aan het bouwen sinds een jaar, heb mijn belastingen voor 2008 ingevuld en krijg idd 3000 euro terug.
    Maar goed, ik ga eigenlijk helemaal met jouw mening akkoord dat het systeem van 'af trekken van kosten van de belastingen' een absoluut absurd systeem is, vatbaar voor discussie uiteraard.

Hiapoe
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Member
    iTrader
    0
    Leeftijd: 24
    Opleiding: Master Handelsingenieur in de Beleidsinformatica (hirb) KUL
    Werkervaring (wat / hoelang) : 0
    Burgerlijke staat (+ten laste?): ongehuwd
    -------------
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): IT
    Huidige functie: Consultant
    Anciënniteit (*) : 0
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): voltijds, 38u
    Afstand woon/werk: 25
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Antwerpen
    -------------
    Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?): 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
    Vakantiedagen (andere extra): 0
    ------------
    Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): 13e maand en dubbel vakantiegeld op 92% van bruto wedde
    14e maand of winstuitkering: /
    GSM: /
    Auto: na 3 mnd, leasing bij VW of Opel voor 450€
    Laptop: /
    Maaltijdcheques (bedrag?): maaltijdvergoeding van 88€ per maand
    Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...) Hospitalisatieverzekering
    -------------
    Maand salaris (bruto): 1800
    Maand salaris (netto): 1300

Er wordt ook gewerkt met een IBO (individuele beroepsopleiding, VDAB) gedurende de eerste 3 maand. Proefperiode achteraf wordt dan ook wel verkort van 6 naar 3 maand. Het nettoloon tijdens deze IBO zou ongeveer hetzelfde moeten zijn als wat ik erna zou krijgen, alleen de auto en de hospitalisatieverzekering krijg ik niet. Tijdens de IBO kost ik aan het bedrijf maar 1000 per maand, een hele besparing dus, iets waar ik geen cent van krijg, pff

Ik zie in dit contractvoorstel niet echt de meerwaarde van 5 jaar studeren in.. kan iemand mij het goede van dit voorstel doen inzien??

Member jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peterpan Bekijk bericht
    -------------
    -------------
    ------------
    Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): 13e maand en dubbel vakantiegeld op 92% van bruto wedde
    -------------

Er wordt ook gewerkt met een IBO (individuele beroepsopleiding, VDAB) gedurende de eerste 3 maand. Proefperiode achteraf wordt dan ook wel verkort van 6 naar 3 maand. Het nettoloon tijdens deze IBO zou ongeveer hetzelfde moeten zijn als wat ik erna zou krijgen, alleen de auto en de hospitalisatieverzekering krijg ik niet. Tijdens de IBO kost ik aan het bedrijf maar 1000 per maand, een hele besparing dus, iets waar ik geen cent van krijg, pff

Ik zie in dit contractvoorstel niet echt de meerwaarde van 5 jaar studeren in.. kan iemand mij het goede van dit voorstel doen inzien??
    Auto en tankkaart vertegenwoordigen al een waarde van rond de 500 euro NETTO!!! Niet te onderschatten voordeel, ok je hebt ze nu nog niet, maar 3 maandjes wachten stelt niets voor

Dacht wel dat een IBO meer voor laaggeschoolde was, blijkbaar niet.
    Laatst gewijzigd door jawadde001; 13 augustus 2009 om 17:37

Member snake880's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ......

Als ingenieur zou ik hier nooit mee akkoord gaan, er zijn veel betere jobs te vinden.

Member
    iTrader
    0
    -------------
    -------------
    ------------
    -------------

Ik alvast niet. Als HIR moet je zeker en vast een beter voorstel kunnen krijgen elders.

Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

tenzij de werkomstandigheden super zijn, zou ik het echt niet nemen. Je kan véél beter krijgen (ok, mss nu niet direct, maar later zeker).
    Sent From My Brain Using Common Sense

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    tenzij de werkomstandigheden super zijn, zou ik het echt niet nemen. Je kan véél beter krijgen (ok, mss nu niet direct, maar later zeker).
    Mja, julllie bekijken het te eng. Ok die eerste drie maand is idd vrij mager, maar daarna lijkt het me een vrij correct loon: 1300 netto + auto en tankkaart= ongeveer 1800 NETTO...toch niet zo slecht voor een pas afgestudeerde?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Auto en tankkaart vertegenwoordigen al een waarde van rond de 500 euro NETTO!!! Niet te onderschatten voordeel, ok je hebt ze nu nog niet, maar 3 maandjes wachten stelt niets voor
    ben ik niet zo mee akkoord, ten eerste ben je gelimiteerd in motorisatie en veelal model. Verder met 500 euro meer per maand kan je met gemak een 2dehandse kopen om de 4 jaar, waardoor je eigentlijk loon stijgt, aangezien je zelf beslist waaraan je je geld geeft. En ze tellen niet mee bij je bruto (pensioen). Kvind je stelling wat kort door de bocht, that's all.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boostah Bekijk bericht
    ben ik niet zo mee akkoord, ten eerste ben je gelimiteerd in motorisatie en veelal model. Verder met 500 euro meer per maand kan je met gemak een 2dehandse kopen om de 4 jaar, waardoor je eigentlijk loon stijgt, aangezien je zelf beslist waaraan je je geld geeft. En ze tellen niet mee bij je bruto (pensioen). Kvind je stelling wat kort door de bocht, that's all.
    Ja maar dan moet hij er wel in slagen om ergens anders 500 euro netto meer te verdienen, wat ik betwijfel. Dit zou namelijk neerkomen op 1800 netto en dus een brutoloon van om en bij de 2900 euro (als het niet meer is).
    Niet evident mijn inziens.

Member SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Vanmiddag op gesprek geweest, 't ging toch goed
    Hij ging nog eens bellen naar een docent die hij kende (en waarvan ik les had).
    'k heb ook uit de doeken gedaan wat m'n stageplaats me gelapt heeft en de reactie was "ja, ambtenarenmentaliteit e".
    Hij hecht ook meer belang aan hetgeen die docent gaat zeggen dan aan m'n stageplaats, gezien die docent me beter kent (heb er 2j les van gehad, vs 11 weken stage).

't zou voor in september te beginnen zijn, tegen eind augustus ging hij iets laten weten

Approved 9-lifer |steven|'s schermafbeelding
    iTrader
    8 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Freddie Bekijk bericht
    Vanmiddag op gesprek geweest, 't ging toch goed
    Hij ging nog eens bellen naar een docent die hij kende (en waarvan ik les had).
    'k heb ook uit de doeken gedaan wat m'n stageplaats me gelapt heeft en de reactie was "ja, ambtenarenmentaliteit e".
    Hij hecht ook meer belang aan hetgeen die docent gaat zeggen dan aan m'n stageplaats, gezien die docent me beter kent (heb er 2j les van gehad, vs 11 weken stage).

't zou voor in september te beginnen zijn, tegen eind augustus ging hij iets laten weten
    1 tip: zeker nu niet denken dat het al binnen is.
    Ik zou blijven solliciteren bij anderen bedrijven.

Member SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steven150 Bekijk bericht
    1 tip: zeker nu niet denken dat het al binnen is.
    Ik zou blijven solliciteren bij anderen bedrijven.
    Buiten reageren op eventuele vacatures kan ik nu niets meer doen, 'k heb zowat alle kantoren in de omgeving al aangeschreven/gemailed.

Nu, naast dat kantoor is er nog een ander kantoor die tegen eind volgende week iets ging laten weten dusja. Al bij al ging het wel vlot vanmiddag, hij vond het zelf ook een aangenaam gesprek enzo.
    't ging even vlot als 1 van m'n 1ste gesprekken waar ik de job net niet had, dankzij m'n stageplaats.
    Had die stomme bitch geen leugens zitten vertellen had ik al 1 maand werkervaring...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Ja maar dan moet hij er wel in slagen om ergens anders 500 euro netto meer te verdienen, wat ik betwijfel. Dit zou namelijk neerkomen op 1800 netto en dus een brutoloon van om en bij de 2900 euro (als het niet meer is).
    Niet evident mijn inziens.
    Mijn bedoeling is dan ook niet om 1800 netto te halen (lijkt mij ook onrealistisch voor een starter), wel om iets meer dan 1800 bruto te halen. Jij gaat er van uit dat het dan een contract is zonder auto, maar ik merk dat het merendeel van de bedrijven een wagen voorziet in het loonpakket. Mijn streefdoel is toch zeker 2000 met auto. En zonder die IBO, want dat lijkt me maar iets louche

Bedankt al voor de reacties, als er nog zijn, laat maar komen!

iTrader
    0
    Mijn bedoeling is dan ook niet om 1800 netto te halen (lijkt mij ook onrealistisch voor een starter), wel om iets meer dan 1800 bruto te halen. Jij gaat er van uit dat het dan een contract is zonder auto, maar ik merk dat het merendeel van de bedrijven een wagen voorziet in het loonpakket. Mijn streefdoel is toch zeker 2000 met auto. En zonder die IBO, want dat lijkt me maar iets louche

Bedankt al voor de reacties, als er nog zijn, laat maar komen!
    Is de overheid niets voor u? Iets van 2600 bruto, maar geen bedrijfswagen (weet niet hoe belangrijk dit voor u is).

Pagina 145 van 347 EersteEerste ... 4595135141142143144145146147148149155195245 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten