Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Member
    iTrader
    2 (100%)

nieuwe job, brutoloon vs nettoloon

Hallo,

Momenteel werk ik als afwasser.
    Doordat m'n beloofde promotie wat uitblijft en ik het werk nogal afstompend vind, ben ik aan het uitkijken naar wat anders.
    Zo heb ik vanmorgen dan ook gesolliciteerd bij Decathlon, en ik vermoed dat ik de job ook ga hebben.

Nu, m'n huidig bruttoloon is zo'n 1800 euro, waarvan ik netto zo'n 1250 over hou (dit is met enkele overuren inbegrepen), + dan krijg ik nog maaltijdcheques (goed voor nog es zo'n 150 euro/maand).

Bij Decathlon wist men mij te vertellen dat m'n brutoloon daar 1380 euro bruto ging bedragen, met wel nog enkele voordelen zoals groepsverzekering, maaltijdcheques, eventuele brutoloonsverhoging van 10% als een bepaald target gehaald wordt en 10% korting op de producten.
    Wat niet zo bijster veel is me dunkt.

Als ik daar mag beginnen, houd niets me tegen, het zou al veel beter zijn, dan het harde, afstompende werk wat ik nu doe, alleen m'n loon blijft een probleem (ik woon reeds alleen).

Kan iemand mij vertellen wat m'n nettoloon, bij benadering, zou zijn ?
    Dit ben ik vanmorgen vergeten te vragen en dit is toch wel redelijk belangrijk voor me.
    Ook werd me gevraagd of ik dit loon vond volstaan, en met m'n domme kop heb ik daar toen natuurlijk "best wel" op gezegd.

Op internet ben ik niet wijzer geworden ivm m'n nettoloon, het min. salaris voor mijn sector zou ook rond de 1400 euro hangen, maar dit is dus blijkbaar bruto dan (lijkt me bitterweinig, ander gelijkwaardige verkoopsfuncties spreken van 2000 euro bruto ...)

Btw, ik ben 20, moest dit van belang zijn voor het nettoloon te weten te komen.

Alvast erg bedankt !!
    Koen

Member NoblesseOblige's schermafbeelding
    iTrader
    0
    http://www.loonwijzer.be/main/brutonettocalculator

Mss eens invullen, of anders in de thread 'Wat is uw brutoloon', passeert ook wel vaak zoiets.

Member schep's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)

Member rabsi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koen v Bekijk bericht
    Hallo,

Momenteel werk ik als afwasser.
    Doordat m'n beloofde promotie wat uitblijft en ik het werk nogal afstompend vind, ben ik aan het uitkijken naar wat anders.
    Zo heb ik vanmorgen dan ook gesolliciteerd bij Decathlon, en ik vermoed dat ik de job ook ga hebben.

Nu, m'n huidig bruttoloon is zo'n 1800 euro, waarvan ik netto zo'n 1250 over hou (dit is met enkele overuren inbegrepen), + dan krijg ik nog maaltijdcheques (goed voor nog es zo'n 150 euro/maand).

Bij Decathlon wist men mij te vertellen dat m'n brutoloon daar 1380 euro bruto ging bedragen, met wel nog enkele voordelen zoals groepsverzekering, maaltijdcheques, eventuele brutoloonsverhoging van 10% als een bepaald target gehaald wordt en 10% korting op de producten.
    Wat niet zo bijster veel is me dunkt.

Als ik daar mag beginnen, houd niets me tegen, het zou al veel beter zijn, dan het harde, afstompende werk wat ik nu doe, alleen m'n loon blijft een probleem (ik woon reeds alleen).

Kan iemand mij vertellen wat m'n nettoloon, bij benadering, zou zijn ?
    Dit ben ik vanmorgen vergeten te vragen en dit is toch wel redelijk belangrijk voor me.
    Ook werd me gevraagd of ik dit loon vond volstaan, en met m'n domme kop heb ik daar toen natuurlijk "best wel" op gezegd.

Op internet ben ik niet wijzer geworden ivm m'n nettoloon, het min. salaris voor mijn sector zou ook rond de 1400 euro hangen, maar dit is dus blijkbaar bruto dan (lijkt me bitterweinig, ander gelijkwaardige verkoopsfuncties spreken van 2000 euro bruto ...)

Btw, ik ben 20, moest dit van belang zijn voor het nettoloon te weten te komen.

Alvast erg bedankt !!
    Koen
    als ge met verkoopfuncties, bedoeld aan kassa zitten, rekken bijvullen,... zullen die lonen bij alle grote ketens niet hoog zijn... en zul je zeker niet aan 2000 bruto starten

sinds decathlon hoofdzakelijk kleding is (veronderstel ik)... weet ik dat er in sommige kledingzaken met commisies wordt gewerkt (op de kleren die je aan de man kunt brengen)... msh dat dan beter verdient ???? maar dat zou ik niet weten...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten