Pagina 194 van 241 EersteEerste ... 94144184190191192193194195196197198204 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.861 t/m 3.880 van 4801

Discussie: Big four

Member iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SyntaX_ Bekijk bericht
    Voor seniors? Want bij E&Y krijg je als senior ook nog overuren zeker? Bij Deloitte ben je vanaf senior kader.
    Bij EY ook, je krijgt gewoon 8 extra verlofdagen. Beslissing is opgelegd geweest door de sociale inspectie .

Juniors werken verplicht 43 uur in busy season, 33 u (4 dagen op 5) in de zomer. Wat meer gewerkt wordt telt wel nog als overuren.

Member SyntaX_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Bij EY ook, je krijgt gewoon 8 extra verlofdagen. Beslissing is opgelegd geweest door de sociale inspectie .

Juniors werken verplicht 43 uur in busy season, 33 u (4 dagen op 5) in de zomer. Wat meer gewerkt wordt telt wel nog als overuren.
    Bij ons is het 38 uur buiten in de busy 40. Alles boven 40 is dan overuur.

iTrader
    5 (100%)
    Mja seniors werken gemakkelijk 60-70 u per week eh . Ken er die 3 maand thuis zitten aan overuren.
    Maw, ik zie er veel vertrekken in oktober .

Member Still DRO's schermafbeelding
    iTrader
    5 (78%)
    Mja seniors werken gemakkelijk 60-70 u per week eh . Ken er die 3 maand thuis zitten aan overuren.
    Maw, ik zie er veel vertrekken in oktober .
    Mensen die vertrekken omdat het systeem qua overuren wordt aangepast?

Approved 9-lifer Baats's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Still DRO Bekijk bericht
    Mensen die vertrekken omdat het systeem qua overuren wordt aangepast?
    Wat verandert er precies?

Member Still DRO's schermafbeelding
    iTrader
    5 (78%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baats Bekijk bericht
    Wat verandert er precies?
    Zie toelichting van Iamhollywood.

Seniors worden als leidinggevende beschouwd, waardoor de ingave van overuren wordt beperkt door 8 extra verlofdagen per jaar.

Member Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommie314 Bekijk bericht
    Maar al die uren kan je recupereren he? Dus dan heb je toch bakken verlof?
    Ik kan praktisch niets recupereren van mijn overuren. Ik kan dat maar als ik ook effectief meer dan 40 uur per week factureer aan een klant, wat op zich vaak moeilijk haalbaar is.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Iamhollywood: dus E&Y juniors kunnen niet meer zomeer hun overuren opnemen als extra verlof in de niet-busy periode? Gaat er dan niet teveel werkkracht zijn in zomer?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Ik kan praktisch niets recupereren van mijn overuren. Ik kan dat maar als ik ook effectief meer dan 40 uur per week factureer aan een klant, wat op zich vaak moeilijk haalbaar is.
    Wat doe je precies bij Deloitte?

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guire Bekijk bericht
    Wat doe je precies bij Deloitte?
    fiduciaire (tax)

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Ligt dat ook sowieso niet wat moeilijker bij u dan bij audit?

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Ligt dat ook sowieso niet wat moeilijker bij u dan bij audit?
    Eerst en vooral hebben wij hier de regel dat je pas overuren "mag" maken (op papier dus) indien je daarvoor toestemming van de partner voor krijgt. Uiteraard maken we allemaal wel overuren maar in onze timesheets wordt dat meestal afgetopt op 40u/week. Daarnaast heb je iedere week wel x-aantal uren die je niet kan factureren en die moet je dan al bovenop die 40 erbij tellen voor je aan overuren kan denken die je kan recupereren.

Approved 9-lifer PinkyNTheBrain's schermafbeelding
    iTrader
    103 (98%)
    Het zal misschien al in deze thread staan, maar ik heb geen zin om te zoeken (sorry ).
    Maar kan iemand mij eens summier uitleggen welke functies er zoal zijn op de tax afdeling bij één van de big 4? Ik heb een tijdje terug een telefoontje gehad van KPMG of ik daar niet op die afdeling wou komen solliciteren

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tyhrelier Bekijk bericht
    Iamhollywood: dus E&Y juniors kunnen niet meer zomeer hun overuren opnemen als extra verlof in de niet-busy periode? Gaat er dan niet teveel werkkracht zijn in zomer?
    Jawel eh, juniors kunnen zeker wel nog overuren hebben, zij het stuk minder dan de voorgaande jaren, je verliest er wekelijks 5. Al kan ik mij eigenlijk maar weinig situaties bedenken waarin ik als junior meer dan 45 u de week heb opgeschreven. Misschien wordt er wel meer effectief opgeschreven nu je toch verwacht bent bepaald aantal uren te presteren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PinkyNTheBrain Bekijk bericht
    Het zal misschien al in deze thread staan, maar ik heb geen zin om te zoeken (sorry ).
    Maar kan iemand mij eens summier uitleggen welke functies er zoal zijn op de tax afdeling bij één van de big 4? Ik heb een tijdje terug een telefoontje gehad van KPMG of ik daar niet op die afdeling wou komen solliciteren
    Bij Corporate Tax bied je nationale en internationale bedrijvengroepen ondersteuning aan bij problemen en opportuniteiten op het vlak van lokale en internationale vennootschapsbelasting. Het gaat hierbij om kwesties die variëren van eerder algemeen tot heel specifiek betreffende verschillende diensten (verrekenprijzen, internationale fiscale planning, fusies en overnames, etc.) en uiteenlopende sectoren (financiële diensten, vastgoed, etc.).

In onze afdeling Indirect Tax doe je aanbevelingen inzake btw, douane, Intrastat en accijnzen voor zowel Belgische als internationale bedrijven en zorg je desgewenst ook voor de implementatie ervan. Je adviseert onze klanten over de correcte toepassing van de btw-wetgeving en houdt hierbij rekening met hun specifieke sector.

Of kies je voor Personal Tax? Dan help je individuele belastingplichtigen (zowel inwoners als niet-inwoners) met de structurering en het beheer van hun personenbelasting. Je adviseert ook HR-teams in bedrijven over de fiscale gevolgen van de verloning van top executives en de tewerkstelling van personeel op zowel lokaal als internationaal niveau. Je staat werknemers en bedrijven bij in de praktische uitwerking van hun fiscale verplichtingen, zoals aangiften, salarisberekeningen en dergelijke. Je treedt op als bemiddelaar tussen klanten en belastingautoriteiten en groeit uit tot een expert in de fiscale aspecten van op aandelen gebaseerde incentiveregelingen, pensioenregelingen, successierechten, en zoveel meer.

Je kunt ook kiezen voor een combinatie van Accounting en Tax. Dan help je klanten met hun algemene en analytische boekhouding en assisteer je bij de jaarafsluiting en de jaarrekeningen. Je bereidt de vennootschapsbelasting- en btw-aangifte voor en werkt eveneens aan andere interessante projecten. Een bijzonder gevarieerde en uitdagende job.

Al zie ik transferpricing hier niet meteen in terugkomen. Vragen omtrent personal tax zijn altijd welkom .

Approved 9-lifer Forzaracing's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    ik heb een vraagje aan de mensen die momenteel voor een van de big 4 werken.
    Zelf ben ik een TEW student en ik heb wat raad nodig. Ik doe zeer graag het financiële aspect van een bedrijf en zou graag auditor of consultant. Nu in mijn eerste jaar heb ik "financiële analyse" laten tolereren omdat ik dat echt een schijtvak vond (slechte prof, slecht handboek, onjuiste formules, enz). Nu mijn vraag, trekken deze bedrijven zich hier iets van aan ? Niet dat ik mijn keuzevakken voor volgend jaar ga kiezen met het oog op een financiële job wanneer ze mij niet gaan aannemen omdat ik getolereerd ben op financiële analyse

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Forzaracing Bekijk bericht
    ik heb een vraagje aan de mensen die momenteel voor een van de big 4 werken.
    Zelf ben ik een TEW student en ik heb wat raad nodig. Ik doe zeer graag het financiële aspect van een bedrijf en zou graag auditor of consultant. Nu in mijn eerste jaar heb ik "financiële analyse" laten tolereren omdat ik dat echt een schijtvak vond (slechte prof, slecht handboek, onjuiste formules, enz). Nu mijn vraag, trekken deze bedrijven zich hier iets van aan ? Niet dat ik mijn keuzevakken voor volgend jaar ga kiezen met het oog op een financiële job wanneer ze mij niet gaan aannemen omdat ik getolereerd ben op financiële analyse
    Maakt totaal niets uit, bij mij (en net hetzelfde bij andere starters) hebben ze zelfs nooit mijn punten opgevraagd. Zelfs je graad van verdienste doet er niet toe.

iTrader
    5 (100%)
    Al ben je niet afgestudeerd voor je effectieve start.. maakt niet veel uit (met de voorwaarde natuurlijk dat je binnen aanvaardbare tijd alsnog slaagt). Het is de motivatie en inzet die tellen. De kennis op zich is zeer omlijnd, iedereen kan accounting of fiscaliteit leren/oppikken op de werkvloer.
    Het is uw drive, social skills, motivatie, flexibiliteit, organisatie en motivatie die zwaar gaan doorwegen. Je moet natuurlijk wel analytisch aangelegd zijn, je springt van de ene dataset aan cijfers/onderzoeksmethode/problematiek naar de andere en daar moet je wel vlot mee overweg kunnen. En je moet vooral iemand zijn die goed zijn werk kan organiseren, je moet het overzicht over 1001 zaken tegelijkertijd kunnen bewaren. Je werkt continu in teams en krijgt hierin een vaste rol opgelegd, dat moet u ergens ook wel afgaan. Dat zijn zo de voornaamste zaken die ik kan bedenken die van belang zijn. Ik had zelf zero kennis fiscaliteit en op korte tijd durf ik mensen gericht antwoord bieden op hun fiscale vragen, om maar te tonen hoe snel je kennis oppikt in een omgeving als een big four .

Member McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    59 (100%)
    Al ben je niet afgestudeerd voor je effectieve start.. maakt niet veel uit (met de voorwaarde natuurlijk dat je binnen aanvaardbare tijd alsnog slaagt).
    Wat bedoel je hier mee? Stel dat je nog enkel uw thesis moet schrijven, zou je dan al mogen beginnen? En dus slechts je diploma volgend jaar behalen.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McGregor Bekijk bericht
    Wat bedoel je hier mee? Stel dat je nog enkel uw thesis moet schrijven, zou je dan al mogen beginnen? En dus slechts je diploma volgend jaar behalen.
    Ja, genoeg collega's die het doen. Of zelf nog een vak of 2 moeten slagen.
    Niet alleen bij big four hoor, paar kennissen zijn bij andere multinationals mogen starten terwijl ze nog niet hun diploma hadden verworven.

Bij ons krijg je een contract van bepaalde duur (1 jaar) waarin je de kans krijgt uw diploma alsnog te halen.

Member *FiReStOnE^-*'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Al zie ik transferpricing hier niet meteen in terugkomen. Vragen omtrent personal tax zijn altijd welkom .
    'verrekenprijzen'
    ik begin in september op zo'n afdeling (international transfer pricing services) bij pwc

LinkBacks (?)

1. 13 oktober 2009, 13:19
  2. 12 mei 2009, 17:19
  3. 6 maart 2009, 09:54
  4. 30 oktober 2008, 10:44
  5. 27 oktober 2008, 14:02
  6. 26 oktober 2008, 11:33
  7. 25 oktober 2008, 13:54

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten