Pagina 1 van 87 123451151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 1734

Discussie: Werken bij de NMBS

Member
    iTrader
    0

Werken bij de NMBS

Hoi iedereen,

Heeft hier iemand ervaring met het werken bij de NMBS?
    Ik heb namelijk gesolliciteerd voor de functie van treinbegeleider, en overweeg om dit misschien ook te doen voor de functie van treinbestuurder.
    Kunnen jullie me meer informatie (eventueel eigen ervaring) geven over deze betrekkingen? Hetgeen op de NMBS site staat, weet ik al

Alvast bedankt!

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Coillie moete hebbe!

nzr
    nzr is offline
    Member
    iTrader
    0
    Pak maar alvast een cursus Zelfverdeding erbij Ergens begeleider worden is tegenwoordig risicovoller dan agent, al die Agressieaanvallen. Chapo dat ge het nog ziet zitten!

Member
    iTrader
    0
    Niet overdrijven he, hangt er veel vanaf waar je gaat rijden (m.a.w. waar uw depot is).

Approved 9-lifer Mr. SLASH's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    ik werk bij de nmbs , eigenlijk bij infrabel als onderhoudselektromekanieker aan de bovenleiding .

vele sociale voordelen natuurlijk , kunt er goe uwe boterham verdienen mits wat inspanning , moet u niet dood werken

over hetgeen gij gaat doen , als ge in de regio brussel zit , dan kunde da aspect over die agressievelingen wel in gedachte nemen hoor

ik werk in ploegen en loop dus veel snachts rond in brussel en kan u wel zeggen , alleen zallek daar nie rond lopen , op de trein valt het nog mee . de tram of metro bijv. is veel erger

ge kunt natuurlijk even goed een andere standplaats krijgen

moest ik mogen kiezen tussen die 2 , dan neem ik treinbestuurder(stage is wel vrij veel studeren)

Member
    iTrader
    0
    Hehe, bedankt al voor de reacties hier!
    Dat aspect van geweldpleging , daar heb ik idd al meermaals aan gedacht. Nu is het wel idd zo dat een gewaarschuwd man er twee waard is, en ik ben zoiezo al een type persoon die mja, hoe moet ik het zeggen... 'altijd oplet, weinigen vertrouwt', zo is er nog nooit van me gestolen geweest, bijv. al hebben er wel een paar het geprobeerd.
    Maarja, ge moet maar pech hebben hé... onlangs stond er in den humo nog een artikel over zo iemand die na zen shift in de metro liep (was idd van brussel geloof ik), en die gast hebben ze daar ineengeslagen, een paar minderjarigen. Hij leeft nu min of meer van een plant, en herinnert zich niets van het leven dat hij had voor dat incident... Intriest

Soit, ik zou wss Antwerpen-Centraal ofzo als standplaats hebben, al ben ik 'van-over-t-water' .

Zeg Slash, kan je even aub motiveren waarom je eerder voor bestuurder dan voor begeleider zou opteren? Thanks

Approved 9-lifer marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik dacht dat er niet zoveel "standplaatsen" waren, dat elke standplaats een vrij groot gebied "covert"

mja, t is al +/- 1.5 jaar geleden dat ik daarvoor gesolliciteerd heb

Member Alola's schermafbeelding
    iTrader
    92 (100%)
    Als treinbestuurder ... gohja, je verdient te weinig voor die eeuwig veranderende uren en je weet nooit of je wel vakantie gaat hebben. De trucs à la een kleine operatie laten doen om een week te hebben ipv drie dagen zijn dan ook welbekend. Je moet je ook heel regelmatig bijscholen - iets wat velen vergeten.
    Maar tja, als het je passie is, dan heb je er wel wat voor over zeker?
    Je kunt natuurlijk ook altijd treinbestuurder worden bij privébedrijven (dit is veel beter betaald en daar loop je geen gevaar, maar je kunt het natuurlijk niet over heel het land doen).

Approved 9-lifer massey-ferguson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    treinbestuurder is zo slecht nog niet betaald dacht ik ze

Member Typhon`'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Natuurlijk een droomjob, als ze hun goeste niet krijgen dan staken ze constant...

Member _DM_'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typhon` Bekijk bericht
    Natuurlijk een droomjob, als ze hun goeste niet krijgen dan staken ze constant...
    Ze staken daar enkel wanneer één van hun collega's weer eens is gemolesteerd door een marginaal geval.
    En terecht.

Banned ^MystiQ's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _DM_ Bekijk bericht
    Ze staken daar enkel wanneer één van hun collega's weer eens is gemolesteerd door een marginaal geval.
    En terecht.
    What the fuck
    Volg je wel dagelijks het nieuws ?

Member Typhon`'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    lol, zoals de vorige keer toen de treinbegeleider zelf de rake klappen uitdeelde.

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _DM_ Bekijk bericht
    En terecht.
    nmbs =/= delijn/mivb

toevallig eind vorig jaar niet in het land geweest?

Member coillie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    nmbs =/= delijn/mivb

toevallig eind vorig jaar niet in het land geweest?
    de stakingen die de laatste jaren voorgevallen zijn waren bijna allemaal door agressiegevallen. eind vorig jaar eentje omdat ze een paar weken voor kerst en nieuw nog geen reeksen met nieuwe uren en diensten beschikbaar waren. ik herinner me niet dat er nog voor andere dingen werd gestaakt.

@ threadstarter: ge moet u dus inschrijven voor onderchef: 3*8, goe verdienen. weinig verantwoordelijkheid als ge op peron of aan't loket zit etc...

@ privé: die mannen verdienen gemiddeld nie (veel) meer dan een nmbs besuurder (gemiddeld) denk'k ze. jammergenoeg zijn ze minder goed opgeleid (= gevaar) en moeten ze heel belgie en omstreken rond met hun bedrijfswagen buiten hun uren. het is ook enkel goederen voorlopig.

@ cartek: 'k weet nie hoe hij da doet uw pa maar doorgaans moete toch wel 18-20d werken tenzij hij al z'n verlof netjes spreid over alle maanden, maar dan werkt iedereen er ma 15 ze. of werkt'm 4/5 ofzo?
    hattrick: de coillies: seizoen 12: #1 in IX.259, seizoen 13: #1 in VIII.271, seizoen 14: #2 in VII.817, seizoen 15: #1 in VI.73, seizoen 16: #3 in VI.73, seizoen 17: #3 in VI.73, seizoen 18: #2 in VI.73

nzr
    nzr is offline
    Member
    iTrader
    0
    Kvind wel dat die zen pre vreed hoog ligt voor wat hem moet doen ze Of zijn er dan onbekende verantwoordelijkheden voor een onderstationchef?

of terwijl hebben jullie een speciaal gezinsituatie, waardoor er sérieus weinig van zijn bruto loon word afgehouden ze.

Maar imo waarom zo'n "simpele" bediende 2.2K netto! per maand betalen terwijl nen simpele arbeider aan de band niet zoveel verschillend werk doet en toch maar 1.2k net krijgt vind het maar vreemd ze.

iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nzr Bekijk bericht
    Maar imo waarom zo'n "simpele" bediende 2.2K netto! per maand betalen terwijl nen simpele arbeider aan de band niet zoveel verschillend werk doet en toch maar 1.2k net krijgt vind het maar vreemd ze.
    20 jaar dienst, kinderen ten laste en waarschijnlijk werkt de vrouw des huizes niet, dan zit je rap aan die 2250

iTrader
    4 (100%)
    Lol nzr, 20 jaar dienst enzo en 2200€ netto is precies toch ni echt te veel ze.

iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuBbA Bekijk bericht
    Lol nzr, 20 jaar dienst enzo en 2200€ netto is precies toch ni echt te veel ze.
    Om gewoon achter een loket te zitten ?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Math'ke Bekijk bericht
    Om gewoon achter een loket te zitten ?
    Mja, wie weet waar em nogal gewerkt heeft ofzo.

En dan nog, 20 jaar dienst mag toch wel voor iets tellen, nee?

Pagina 1 van 87 123451151 ... LaatsteLaatste

LinkBacks (?)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten