Pagina 70 van 90 EersteEerste ... 206066676869707172737480 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.381 t/m 1.400 van 1794

Discussie: Werken bij de NMBS

Member t801447's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fabulous233 Bekijk bericht
    Mijn sollicitatie online verstuurd op 3 september... Nog altijd geen antwoord gekregen. Die job day is op 20 oktober. Normaal dat dat zolang duurt?
    kzou me nog geen zorgen maken eerlijk gezegd.

Member
    iTrader
    0
    werk nu ook snachts dat is geen probleem. En het beginloon? als ik mag vragen

Member ndpix's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Goh, mijn eerste loon hing rond de 1350 a 1400 euro. Wel zonder ploeg/nacht/weekendwerk, dus echt in de opleiding.

Member
    iTrader
    0
    ok bedankt

ga mij mess inschrijven voor de selectieproven.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baeyens Bekijk bericht
    ok bedankt

ga mij mess inschrijven voor de selectieproven.
    Je kan maar proberen... Voordeel is dat je steeds verder kan gaan binnen de spoorweg. Promoveren of een andere richting uit gaan...

Member jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ndpix Bekijk bericht
    Ik ben onderstationchef reizigers, doe dit nu 5jaar en ik heb een wedde van +/- 2000 euro momenteel. (Reken wel dat je hiervoor weekends en nachten moet werken). Maar dit blijft wel stijgen.
    's Nachts (na 12 uur) rijden er toch geen treinen? Wat doen jullie dan?

iTrader
    6 (100%)
    Na 00u geen treinen meer? De laatste trein komt in Oostende aan om 2u (ong), de eerste vertelt terug om 3u50 :-)

S nachts is een van mijn taken om te zorgen dat alle eerste treinen (IC EN P treinen dus) klaarstaan. Maw dat de trein in orde is, dat er een locomotief toegewezen is...

Ook toezicht op het station zelf. Je zou nog verschieten wat er s nachts allemaal rondloopt in een station...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fabulous233 Bekijk bericht
    Mijn sollicitatie online verstuurd op 3 september... Nog altijd geen antwoord gekregen. Die job day is op 20 oktober. Normaal dat dat zolang duurt?
    Geen stress ik ben ook ingeschreven sinds 7 september voor de job day en heb ook nog niks ontvangen.

De vorige keer kreeg ik mijn uitnodiging ook pas een paar dagen op voorhand.

Member
    iTrader
    0

Industrieel ing. Bouwkunde

Hallo iedereen,

Ik had een maand terug gesolliciteerd voor de vacature industrieel ing. bouwkunde bij de NMBS. Paar weken terug had ik de geschikheidstesten moeten afleggen en was daarvoor geslaagd. Volgende week vrijdag moet ik op gesprek gaan.

Heeft hier iemand nuttige info over hoe zo'n gesprekken bij de nmbs zijn?

Alvast bedankt

Member bekaertpj's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb vandaag een brief gekregen en ik ben uitgenodigd voor de infosessie voor treinbegeleider.

Wat moet ik me daar allemaal bij voorstellen ? Ik vind precies niet zoveel info op het internet.
    Graag had ik me ook wat voorbereid op de taaltest.. Kan ik dit ergens terugvinden op het internet?

mvg

Member deamon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Treinbegeleider jobday bij nmbs (chronologisch opgesomt, uit eigen ervaring van jobdag Brussel oktober 2012):
    - Infosessie (1 a 2uur) + vragen stellen aan een treinbegeleider
    - Taalproef op pc (begrijpend lezen frans, multiple choice, dus vocabulair is belangrijk)
    - Redeneertest op pc (multiple choice + giscorrectie)
    - Mondeling gesprek met jury (2 personen)
    Mogelijke vragen (niet chronologisch, deze vragen hebben ze mij allemaal gesteld):
    Waarom solliciteer je voor deze functie?
    Hoe heb je je voorbereid voor deze dag?
    Ben je bereid om in stad x te starten?
    Wat denk je dat de opleiding inhoudt? (dus goed opletten tijdens infosessie)
    Hoe geraak je naar stad x mocht je daar om 3u starten (en er is nog geen trein die rijdt)? Hoe lang ben je dan onderweg naar x?
    Gesprek in het Frans (vb over hobbies, reizen, intereses)
    Rollenspel met (heel) moeilijke klant. (!)
    Moeilijke vraag met dilemma (bvb zou je de trein 10 min vertraging laten oplopen om zeker te weten dat je iemand die geen vervoersbewijs heeft te kunnen bestraffen, bvb je moet 10 min wachten voordat de politie komt. )

Deze data heb ik ruw geschat (en is niet 100% accuraat te beschouwen):
    0.5% gaat naar huis na de infosessie (had wss andere verwachtingen vn deze job)
    geen idee hoeveel afvalt na taaltest op pc
    10-20 % (van de resterende kandidaten) valt af na redeneertest
    >40% (van de resterende kandidaten) valt af na gesprek.

Het gesprek is dus echt niet te onderschatten. Als ge bv. zegt dat u hobby's voetballen is, dan vragen ze hier op door of je dat nog zou verderzetten mocht je treinbegeleider wordt. Als je zegt van ja, dan pakken ze je op het feit dat je geen realistische verwachtingen hebt. Want een treinbegeleider heeft nu eenmaal onregelmatige uren (en je kan niet verwachten dat je bvb iedere donderdag/vrijdag/zaterdag van elke week vrij kan zijn voor deze hobby)

Je moet Belg zijn om treinbegeleider te worden = echt verklaard bewijs van geboorteakte kunnen voorleggen. Dus wat me ook opviel bij de testen is dat VEEL van de Belgen die buitenlandse roots hebben (en niet Nederlands als moedertaal hebben) afvielen bij de redeneertesten.
    Dit zijn testen, soort van begrijpend lezen & redeneervermogen test waarbij je snel in het nederlands moet kunnen lezen en als NL niet je moedertaal hebt kan je door het tijdslimiet niet alle vragen beantwoorden.

Hopelijk helpt dit al een heleboel mensen!

Member
    iTrader
    0
    Goeiedag iedereen,
    Ik ga nu op 8 december ook deelnemen aan de infosessie voor treinbestuurder, maar ik vroeg mij af of het inderdaad enkel een infosessie betreft, of er ook al technische testen (of anderen) worden gedaan?

groetjes,
    Jeroen

Member Andy2125's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Voor zover ik weet is dat alleen een informatiesessie (weliswaar verplicht). De testen volgen later. Zo was het toch een paar jaar geleden.

Member Bananarama's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deamon Bekijk bericht
    Moeilijke vraag met dilemma (bvb zou je de trein 10 min vertraging laten oplopen om zeker te weten dat je iemand die geen vervoersbewijs heeft te kunnen bestraffen, bvb je moet 10 min wachten voordat de politie komt. )
    Ooit eens meegemaakt dat er een vent (maar echt een van het type "brutale klootzak") met de conducteur aan het discussiėren was dat hij en zijn vriend gratis mee moesten mogen. Was op een trein om 8u 's morgens op een weekdag, volle spits dus. Al die passagiers woedende blikken naar die twee idioten aan het werpen, omdat ze hun overstap weldra zouden missen... Roept er plots een "Wilt ge nu GODVERDOMME MAKE DA GE VAN DIEN TREIN AFSTAPT", gevolgd door een gezamelijke "JA!" van de rest vd passagiers

Die twee zijn het dan met hun staart tussen de benen afgedruipt, conducteur zag er opgelucht uit

Member
    iTrader
    0
    Dank je wel, Andy!

Approved 9-lifer EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Vandaag de melding gekregen dat ik na het slagen van mijn schriftelijke proeven ook geslaagd ben voor het mondeling examen bij de jury Ze gaan mij nog contacteren voor de effectieve aanwerving. Eindelijk zeg. Mijn eerste gesprek was op 01/09 en het zal naar schatting nog een maand of 2-3 duren eer ik pas kan tekenen (psychotechnische en medisch onderzoek volgen nog).

PS : Eerste veiligheidsbediende.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Vandaag de melding gekregen dat ik na het slagen van mijn schriftelijke proeven ook geslaagd ben voor het mondeling examen bij de jury Ze gaan mij nog contacteren voor de effectieve aanwerving. Eindelijk zeg. Mijn eerste gesprek was op 01/09 en het zal naar schatting nog een maand of 2-3 duren eer ik pas kan tekenen (psychotechnische en medisch onderzoek volgen nog).

PS : Eerste veiligheidsbediende.
    "Veiligheidsbediende" dat is dan de interne bewakingsagenten bij nmbs veronderstel ik?

Was jij trouwens niet diegene die momenteel werkte als alarm operator, maar dit enkel in dagdienst? Zo ja, dan ga je ook terug afzien nu je opnieuw in ploegen gaat werken.

iTrader
    24 (100%)
    Ik doe nu ook regelmatig nachten in een shiften-systeem hoor . Is trouwens voor de controlekamer, dus een trapje op de ladder hoger ;-)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Ik doe nu ook regelmatig nachten in een shiften-systeem hoor . Is trouwens voor de controlekamer, dus een trapje op de ladder hoger ;-)
    Ga je er financieel op vooruit?

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Ga je er financieel op vooruit?
    yup. In het begin valt het mee, maar via examens kan je je loon meer dan verdubbelen. Bovendien liggen de premies veel hoger en dan zijn er nog eens de riante sociale voordelen. Waar ik nu zit heb ik op einde loopbaan aan 3500 ergens, bij de spoorwegen ligt dat opnieuw veel hoger.

LinkBacks (?)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten