Pagina 66 van 87 EersteEerste ... 165662636465666768697076 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.301 t/m 1.320 van 1729

Discussie: Werken bij de NMBS

Member Saar20's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rubmifer Bekijk bericht
    En geslaagd voor de geschiktheidstesten!
    De technische vragen met formules en dergelijke ging heel erg vlot, maar die zaken als logisch redeneren met die codes, en ruimtelijk inzicht ging heel erg moeizaam. Al heel mijn leven lang nooit die aanleg gehad, en dan krijg je zo plots een klets aan zulke vragen.

Was wel afzien, maar ben gelukkig wel geslaagd! Nu wachten op de brief voor een jury afspraak.
    Hej Rubmifer,
    Heb je ondertussen al een brief gekregen voor een gesprek met de jury?

Member Pariah's schermafbeelding
    iTrader
    34 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Het is niet slecht, maar ook niet fantastisch.
    Als ik zie wat iemand in de (petro)chemie verdient die in ploegen werkt, dan heeft die toch al vlug het dubbele aan loon. Al weet ik ook dat deze sector tot een van de best betaalde sectoren behoort en dus zeker niet de standaard is.
    Hoe komt dat eigenlijk dat die mannen zoveel verdienen? komt dat door de risico's of moet je daarvoor een bachelor/master chemie hebben?

Member
    iTrader
    0
    Een paar binnenopleidingen voor treinloket bediendes die al een tijd bezig zijn en het niet graag doen ; les in klantvriendelijkheid en beleefdheid zou ook nie slecht zijn
    ik wou de trein naar brussel nemen met mijn zoon en die had zijn fiets mee
    ticketten gekocht aan een niet zo vriendelijke loketmedewerker (slecht geslapen mischien?)
    Wanneer de trein arriveerd krijgen we te horen dat de fiets niet mee mag omdat er geen plaats zou zijn terwijl er niet veel volk op de trein was laat staan dat er nog fietsen mee waren trein vertrok zonder ons en zonder fiets
    terug naar het loket waar we ons geld terug vroegen... kregen we pas na een hele hoop gejammer van de loketbediende dat hij in't weekend moest werken en dat hij lange uren deed enz enz
    mensen als je dat werk niet graag doet zoek dan ander werk he !!!
    Ik werk als zelfstandige in een winkel en als ik een baaldag heb moet ik ook vriendelijk blijven en lachen willen of niet

Member Saar20's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door linda1965 Bekijk bericht
    Een paar binnenopleidingen voor treinloket bediendes die al een tijd bezig zijn en het niet graag doen ; les in klantvriendelijkheid en beleefdheid zou ook nie slecht zijn
    ik wou de trein naar brussel nemen met mijn zoon en die had zijn fiets mee
    ticketten gekocht aan een niet zo vriendelijke loketmedewerker (slecht geslapen mischien?)
    Wanneer de trein arriveerd krijgen we te horen dat de fiets niet mee mag omdat er geen plaats zou zijn terwijl er niet veel volk op de trein was laat staan dat er nog fietsen mee waren trein vertrok zonder ons en zonder fiets
    terug naar het loket waar we ons geld terug vroegen... kregen we pas na een hele hoop gejammer van de loketbediende dat hij in't weekend moest werken en dat hij lange uren deed enz enz
    mensen als je dat werk niet graag doet zoek dan ander werk he !!!
    Ik werk als zelfstandige in een winkel en als ik een baaldag heb moet ik ook vriendelijk blijven en lachen willen of niet
    Ik snap dat je daar gefrustreerd van wordt.. ik zou hetzelfde doen als passagier, je hebt namelijk recht op terugbetaling in dat geval. Maar ik vind wel niet omdat 1 persoon die daar niet graag werkt, dat alle werkmensen van de NMBS met tegenzin naar hun werk vertrekken. Integendeel, ik denk dat veel mensen hun job daar met plezier doen. En hopelijk kan ik binnenkort ook het verschil maken als erg gemotiveerd treinbegeleidster

Member byter's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Gisteren naar de infosessie geweest voor (1ste) onderstationchef.
    Ik ben wel verschoten dat er zoveel sollicitanten zijn.

Blijkbaar schrikt het ploegenwerk niet af.
    Bij de psychotechnische testen vallen er veel af voor ostch ;p
    Ook tijdens de opleiding vallen er altijd wel af... zeker niet te onderschatten vanaf fase 3. Fase 0 als iemand die nooit bij het spoor heeft gewerkt vond ik op dat moment pittig (terwijl ik nu besef hoe basic dat was >_>)

Member jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door byter Bekijk bericht
    Bij de psychotechnische testen vallen er veel af voor ostch ;p
    Ook tijdens de opleiding vallen er altijd wel af... zeker niet te onderschatten vanaf fase 3. Fase 0 als iemand die nooit bij het spoor heeft gewerkt vond ik op dat moment pittig (terwijl ik nu besef hoe basic dat was >_>)
    Met psychotechnische testen bedoel je waarschijnlijk het interview?

Werk jij momenteel als (1ste) onderstationchef?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saar20 Bekijk bericht
    Super, bedankt!
    Nog een vraagje ivm info die je daar krijgt: geven ze je veel duidelijkheid over wanneer de opleiding ongeveer of effectief zal beginnen of is dat niet duidelijk?
    En heb je dan ook al psychotechnische testen moeten afleggen of niet?
    Met meer dan 200 man kan ik mij wel voorstellen dat het niet gemakkelijk moet zijn om dat allemaal te organiseren maar bon
    Ja, ze zeggen wanneer de opleiding ongeveer zal aanvangen (althans bij ons).

Testen zijn later, dit was gewoon een (verplichte) infosessie.

iTrader
    1 (100%)
    Met psychotechnische testen bedoel ik de computertesten. Bij de jury is het gewoon kwestie van voldoende motivatie te tonen.

Vorig jaar in mei begonnen en dit jaar in maart geslaagd... momenteel dus nog met mijn stage bezig als onderstationschef.

iTrader
    0

Vorig jaar in mei begonnen en dit jaar in maart geslaagd... momenteel dus nog met mijn stage bezig als onderstationschef.
    Interessant. En hoe bevalt de job je?

Wat is eigenlijk de verhouding tussen onderstationchef en 1ste onderstationchef in jouw klas? Ik zou met andere woorden wel eens willen weten wat de verdeling is tussen beide bij de aanwerving van nieuwe mensen.

iTrader
    1 (100%)
    Er is geen verschil buiten het hoger loon en de eerste klas vrijkaart die eerste onderstationschefs hebben. Ik had in ieder geval niet de indruk dat er een onderscheid werd gemaakt.

Er is een enorm verschil tussen scholing en effectief werken. Voor ik begon zei iemand me dat het eigenlijk puzzel is en dat klopt wel. Het is moeilijk te omschrijven wat je kan verwachten .. het hangt ook af van je werkpost. Ik heb het geluk/pech dat ik best wel een drukke post moest leren. De tijd gaat dan wel vooruit maar het is ook elke dag wel iets.

Ploegen ga ik wel niet 20-30 jaar volhouden. Dat besef ik nu wel ;p

Approved 9-lifer LaBuenaVida's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zijn er hier mensen die werken bij de OP in Brugge? (Als kuisman/vrouw).
    Ik ga in augustus vakantiejob doen ginds

iTrader
    0
    Er is geen verschil buiten het hoger loon en de eerste klas vrijkaart die eerste onderstationschefs hebben. Ik had in ieder geval niet de indruk dat er een onderscheid werd gemaakt.
    Hoeveel van je klasgenoten zitten daar als (stagiair) 1st onderstationchefs?

iTrader
    1 (100%)
    Het was een relatief kleine groep van ~16 personen met een 4tal 1ste.

Member t801447's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saar20 Bekijk bericht
    Hallo,

Op 24 mei heb ik gesolliciteerd op de website van de NMBS voor treinbegeleider. Het lijkt
    me een fantastisch beroep, ondanks de vele agressie die vele rondom mij wel eens aanhalen. Dat hoort er voor een stuk bij maar dat stoort mij niet. Nu was mijn vraag, indien ik naar de infosessie van 30 juni zou mogen, zal ik dan al kunnen beginnen met de opleiding in begin of eind september? Of zal dit pas (veel) later zijn?
    Graag een antwoord voor een nieuwsgierige treinbegeleidster-hopelijk-in-spé
    saar, ik denk dat in september aan de opleiding beginnen als de infosessie maar in eind juni was misschien een beetje te snel. Hangt natuurlijk ook af van het aantal kandidaten, de testen enzoverder. Ik denk, realistisch dat ergens in het najaar (kan dus van september tot eind van het jaar) een opleiding zal starten waar je kan bijzitten.

Ik weet niet hoe het is voor treinbegeleiders nu, maar voor treinbestuurders 2 jaar geleden hing de start van de opleiding af van de 'score' die je kreeg bij het gesprek met de jury.

In ieder geval succes met de eventuele testen, en laat ons iets weten ;D

iTrader
    1 (100%)
    Met psychotechnische testen bedoel ik de computertesten. Bij de jury is het gewoon kwestie van voldoende motivatie te tonen.

Waar ben je bezig met je stage? En waar (welk station) hoop je uiteindelijk terecht te komen?

iTrader
    1 (100%)
    Blok 12 Berchem (~93km enkel ..).
    Ik maak me geen illusie over een overplaatsing ..dat duurt jaren in mijn geval (maar obv liefst Hasselt).

iTrader
    0
    Blok 12 Berchem (~93km enkel ..).
    Ik maak me geen illusie over een overplaatsing ..dat duurt jaren in mijn geval (maar obv liefst Hasselt).
    Elke dag zo'n afstand overbruggen en dat met ploegenwerk... moet niet evident zijn.

Ik denk dat je er beter aan had gedaan om tijdens het interview aan te geven dat je in Limburg wenst te werken. Als je zegt dat alles ok is, dan is het ook logisch dat men je in Brussel plaats (omdat daar (te) weinig kandidaten voor zijn).

Iets anders, heb jij bij binnenkomst voor het jurygesprek de leden een hand gegeven? Ik hoor tegenstrijdige berichten van wat nu 'het beste' zou zijn.

iTrader
    1 (100%)
    ik denk dat je gewoon moet doen wat op dat moment het beste lijkt. Want daar staan met je open hand en dan geen hand krijgen is ook maar belachelijk e.
    Ikzelf heb (inmiddels al bijna 2 jaar geleden) geen hand gegeven, enkel bij het buiten gaan, waarschijnlijk omdat de uitkomst positief was

iTrader
    1 (100%)
    Geen hand gegeven. Zoiets zeker niet forceren. Ge zult achteraf nog genoeg handjes mogen geven.

De aanwerving was voor district noord oost... ik had daar niet teveel beslissing in. Met de concentratie van de seinhuizen zal dat niet beteren.

Member Pariah's schermafbeelding
    iTrader
    34 (97%)
    vraagske: ik heb gesolliciteerd op een vacature voor treinbestuurder van een goederentrein. Dit was via een interimkantoor. Weet iemand hoe de sollicitatieprocedure hiervoor verloopt? Kdacht dat je altijd rechtstreeks bij de NMBS moest solliciteren.

Ze nodigen me nu uit voor een eerste gesprek. Zal waarschijnljk zijn om u motivatie te horen?

LinkBacks (?)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (1 leden en 1 gasten)

1. ac1300

Tags for this Thread

Regels voor berichten