Een paar binnenopleidingen voor treinloket bediendes die al een tijd bezig zijn en het niet graag doen ; les in klantvriendelijkheid en beleefdheid zou ook nie slecht zijn
ik wou de trein naar brussel nemen met mijn zoon en die had zijn fiets mee
ticketten gekocht aan een niet zo vriendelijke loketmedewerker (slecht geslapen mischien?)
Wanneer de trein arriveerd krijgen we te horen dat de fiets niet mee mag omdat er geen plaats zou zijn terwijl er niet veel volk op de trein was laat staan dat er nog fietsen mee waren trein vertrok zonder ons en zonder fiets
terug naar het loket waar we ons geld terug vroegen... kregen we pas na een hele hoop gejammer van de loketbediende dat hij in't weekend moest werken en dat hij lange uren deed enz enz
mensen als je dat werk niet graag doet zoek dan ander werk he !!!
Ik werk als zelfstandige in een winkel en als ik een baaldag heb moet ik ook vriendelijk blijven en lachen willen of niet![]()
Ik snap dat je daar gefrustreerd van wordt.. ik zou hetzelfde doen als passagier, je hebt namelijk recht op terugbetaling in dat geval. Maar ik vind wel niet omdat 1 persoon die daar niet graag werkt, dat alle werkmensen van de NMBS met tegenzin naar hun werk vertrekken. Integendeel, ik denk dat veel mensen hun job daar met plezier doen. En hopelijk kan ik binnenkort ook het verschil maken als erg gemotiveerd treinbegeleidster![]()
Bij de psychotechnische testen vallen er veel af voor ostch ;p
Ook tijdens de opleiding vallen er altijd wel af... zeker niet te onderschatten vanaf fase 3. Fase 0 als iemand die nooit bij het spoor heeft gewerkt vond ik op dat moment pittig (terwijl ik nu besef hoe basic dat was >_>)
Met psychotechnische testen bedoel ik de computertesten. Bij de jury is het gewoon kwestie van voldoende motivatie te tonen.
Vorig jaar in mei begonnen en dit jaar in maart geslaagd... momenteel dus nog met mijn stage bezig als onderstationschef.
Er is geen verschil buiten het hoger loon en de eerste klas vrijkaart die eerste onderstationschefs hebben. Ik had in ieder geval niet de indruk dat er een onderscheid werd gemaakt.
Er is een enorm verschil tussen scholing en effectief werken. Voor ik begon zei iemand me dat het eigenlijk puzzel is en dat klopt wel. Het is moeilijk te omschrijven wat je kan verwachten .. het hangt ook af van je werkpost. Ik heb het geluk/pech dat ik best wel een drukke post moest leren. De tijd gaat dan wel vooruit maar het is ook elke dag wel iets.
Ploegen ga ik wel niet 20-30 jaar volhouden. Dat besef ik nu wel ;p
Zijn er hier mensen die werken bij de OP in Brugge? (Als kuisman/vrouw).
Ik ga in augustus vakantiejob doen ginds
Het was een relatief kleine groep van ~16 personen met een 4tal 1ste.
saar, ik denk dat in september aan de opleiding beginnen als de infosessie maar in eind juni was misschien een beetje te snel. Hangt natuurlijk ook af van het aantal kandidaten, de testen enzoverder. Ik denk, realistisch dat ergens in het najaar (kan dus van september tot eind van het jaar) een opleiding zal starten waar je kan bijzitten.
Ik weet niet hoe het is voor treinbegeleiders nu, maar voor treinbestuurders 2 jaar geleden hing de start van de opleiding af van de 'score' die je kreeg bij het gesprek met de jury.
In ieder geval succes met de eventuele testen, en laat ons iets weten ;D
Blok 12 Berchem (~93km enkel ..).
Ik maak me geen illusie over een overplaatsing ..dat duurt jaren in mijn geval (maar obv liefst Hasselt).
Elke dag zo'n afstand overbruggen en dat met ploegenwerk... moet niet evident zijn.
Ik denk dat je er beter aan had gedaan om tijdens het interview aan te geven dat je in Limburg wenst te werken. Als je zegt dat alles ok is, dan is het ook logisch dat men je in Brussel plaats (omdat daar (te) weinig kandidaten voor zijn).
Iets anders, heb jij bij binnenkomst voor het jurygesprek de leden een hand gegeven? Ik hoor tegenstrijdige berichten van wat nu 'het beste' zou zijn.
ik denk dat je gewoon moet doen wat op dat moment het beste lijkt. Want daar staan met je open hand en dan geen hand krijgen is ook maar belachelijk e.
Ikzelf heb (inmiddels al bijna 2 jaar geleden) geen hand gegeven, enkel bij het buiten gaan, waarschijnlijk omdat de uitkomst positief was![]()
Geen hand gegeven. Zoiets zeker niet forceren. Ge zult achteraf nog genoeg handjes mogen geven.
De aanwerving was voor district noord oost... ik had daar niet teveel beslissing in. Met de concentratie van de seinhuizen zal dat niet beteren.
vraagske: ik heb gesolliciteerd op een vacature voor treinbestuurder van een goederentrein. Dit was via een interimkantoor. Weet iemand hoe de sollicitatieprocedure hiervoor verloopt? Kdacht dat je altijd rechtstreeks bij de NMBS moest solliciteren.
Ze nodigen me nu uit voor een eerste gesprek. Zal waarschijnljk zijn om u motivatie te horen?
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)