Oorspronkelijk geplaatst door
brittjan
Thrustmaster! Ik moest je nog een PM sturen.. Zal het hier zetten, misschien heeft nog iemand anders er iets aan.
IK kwam dus aan in brussel in hun gebouw in brussel. Als eerste moet je een paar testen maken op de computer. Een elimenerende test van elektriciteit van 12 vragen en dan nog een maar vragen over verschillende onderwerpen om te kijken in welke specificatie je het beste zou kunne gaan werken.
Zodra deze testen gedaan zijn (duurt ongeveer een uurtje) komen ze vertellen of je geslaagd bent op die 12 vragen van elektriciteit. (curcus van nmbs zelf leren en mag echt geen probleem zijn!).
Ben je niet door zal je naar huis moeten.. Slaag je dan mag je heel hun doolhof gebouw gaan doorkruizen naar een wachtlokaaltje waar je moet wachten op je beurt bij de jury.
De jury is een ander paar mouwen: Ze vragen als eerste je motivatie, zorg maar dat je dat goed kunt uitleggen! Daarna gaven ze me een aantal schemas die ik moest uitleggen, oplossen. Deze dingen waar wat ingewikkelder, en vind je ook niet terug in hun cursus die online staat.
Mijn eerste schema was een schakeling met meerdere weerstanden en meerdere bronnen. Nog wel vrij simpel, maar als je zoiets al een paar jaar neit meer hebt opgelost wel even nadenken hoe je dit doet!
2de blad dat ze me gaven stonden 4 schema's op van filters. Dit wat toelichten en welk doel iedere component had.
Als derde kreeg ik een schema waar 3 fase gelijk werden gericht en met behulp van een frequentie regelaar een nieuwe frequentie geregeld kon worden. Frequentie regelaar was verbonden met transistors en vrijloop diodes die de gelijkgerichte fases dus terug een frequentie gaven. Hier achter was een 3 fasige motor aangesloten. Doel van dat heel ding was het koppel kunnen regelen van de motor bij ieder toerental. Hierbij vroegen ze ook de koppel grafiek te geven.
Laatste 3 puntjes had ik moeite mee om dat het al een tijdje geleden was dat ik zo een dingen gebruikt / opgelost had. Ze hielpen me stukje per stukje op weg waardoor ik wel het meeste heb kunne herleiden naar een een uitleg met veel happeringen in
Hiervoor telde weer, gebuisd, naar huis.
Geslaagd moest je weer hun doolhof gebouw door kruizen naar de dienst aanwerving. Hier je papieren afgeven en papieren invullen.
Hierna het gebouw verlaten en een paar gebouwen verder naar de dokter: medische controle.. Van dit gebouw kloppen de nummers niet van de verdiepingen, ze verwijzen je dus steeds naar verdiepingen die niet kloppen
Na medische controle terug naar het vorige gebouw foto maken voor op je toekomstige badge en dan mag je naar huis. Binnen een aantal weken krijg je dan normaal uitslag van medische controle en weer wat weken later zou je aanwervings brief moeten krijgen hebben ze me verteld.
Hoop dat je hier iets aan hebt