Pagina 6 van 124 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 90 van 1857

Discussie: Werken bij de NMBS

Member
    iTrader
    0
    Zie maar dat we geen dubbel abbonement mogen pakken voor de trein dan binnekort

Wssh weer de mensen afrippen.

Member coillie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PC_Freak Bekijk bericht
    Hoe kan je u nu baseren op iets dat totaal verschillend is? Cargo rijdt op vraag van de klanten en wat hier belangrijk is is hoe duur ze zijn, wat ze aankunnen enz. B-Cargo niet interessant meer, binnen een jaartje komt DLC het doen, of Trainsport, of... Bij reizigers werkt het zo niet. Ten eerste is het al niet de klant die kiest, deze betaalt voor vervoer op een trein van X naar Y op een bepaalde dag, hij kiest niet voor maatschappij X of Y.

Dat de gewesten of provincies hier iets over te zeggen hebben is het eerste dat ik er van hoor. Dan is het al een totaal andere situatie. Bij mijn weten is het echter enkel Infrabel die hier iets over te zeggen heeft en de toelatingen verstrekt. Net als met Prorail in Nederland...
    infrabel word toch bestuurd door de politiek hé, het is toch de minister van verkeer die beslist wat waar rijd etc. dus infrabel zal zijn netwerk regelen en met de rest zal ze zich niet veel moeten moeien in de toekomst vrees ik. thalys en eurostar rijden ook op sporen van infrabel en dat zijn ook onafhankelijke maatschappijen. vliegtuigen vervoeren ook reizigers en zaventem zegt toch ook niet dat jij moet vliegen met sn-brussels. ik zie b-cargo trouwens overgenomen worden door grotere spelers als dlc, zijnde db-fret of ews bv.
    hattrick: de coillies: seizoen 12: #1 in IX.259, seizoen 13: #1 in VIII.271, seizoen 14: #2 in VII.817, seizoen 15: #1 in VI.73, seizoen 16: #3 in VI.73, seizoen 17: #3 in VI.73, seizoen 18: #2 in VI.73

Member gerto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @TS (en andere geïnteresseerden): Ik ben treinbegeleider in opleiding (morgen eindpraktijkexamen, dus zit aan het einde van de opleiding) en heb er in elk geval nog geen seconde spijt van gehad.

Als je nog vragen zou hebben, stel ze gerust
    ^^

Approved 9-lifer Lamsednav's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obama Bekijk bericht
    Vertel ons hoe het geweest is hé
    Ewel, tis zeer positief meegevallen
    Nog redelijk aanvaardbare uren, toffe collega's, veel dagen congé, dikke pré en vooral niet doodwerken
    My specs: Corsair 650D; Corsair 850HX PSU; Asus P8P67 Pro; Intel Core i5 2500K @4,5Ghz; Corsair H80; Corsair Dominator DDR3 8GB; MSI GTX 560 Ti TFII SLI; OCZ Vertex II 90GB; 2x Western Digital 320GB S-ATA3
    Diablo 3: Baldarich#2473

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coillie Bekijk bericht
    infrabel word toch bestuurd door de politiek hé, het is toch de minister van verkeer die beslist wat waar rijd etc. dus infrabel zal zijn netwerk regelen en met de rest zal ze zich niet veel moeten moeien in de toekomst vrees ik. thalys en eurostar rijden ook op sporen van infrabel en dat zijn ook onafhankelijke maatschappijen. vliegtuigen vervoeren ook reizigers en zaventem zegt toch ook niet dat jij moet vliegen met sn-brussels. ik zie b-cargo trouwens overgenomen worden door grotere spelers als dlc, zijnde db-fret of ews bv.
    Thalys en Eurostar is natuurlijk iets anders he, dat zijn internationale verbindingen. En vergelijken met vliegtuigen is weeral niet echt gepast, van zodra er plaats is op de landingsbanen en om te taxiën en in te schepen kan het (eenvoudig genomen). Op het spoor ben je veel beperkter...

Ik denk dat er later in nog veel discussie zal zijn wat betreft die verdeling als het effectief zo zal gebeuren, ik zie de NMBS eerlijk gezegd nog niet meteen blij zijn als men winstgevende diensten gaat moeten opgeven (buiten de diesellijntjes dus).

iTrader
    0
    da is net de clue de nmbs is gesplitst, infrabel zal zich geen zorgen moeten maken, zij verhuren enkel hun spoor aan om het even wie, het word new passengers die zal moeten wroeten voor zijn treinen.
    hattrick: de coillies: seizoen 12: #1 in IX.259, seizoen 13: #1 in VIII.271, seizoen 14: #2 in VII.817, seizoen 15: #1 in VI.73, seizoen 16: #3 in VI.73, seizoen 17: #3 in VI.73, seizoen 18: #2 in VI.73

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coillie Bekijk bericht
    de stakingen die de laatste jaren voorgevallen zijn waren bijna allemaal door agressiegevallen. eind vorig jaar eentje omdat ze een paar weken voor kerst en nieuw nog geen reeksen met nieuwe uren en diensten beschikbaar waren. ik herinner me niet dat er nog voor andere dingen werd gestaakt.

@ threadstarter: ge moet u dus inschrijven voor onderchef: 3*8, goe verdienen. weinig verantwoordelijkheid als ge op peron of aan't loket zit etc...

@ privé: die mannen verdienen gemiddeld nie (veel) meer dan een nmbs besuurder (gemiddeld) denk'k ze. jammergenoeg zijn ze minder goed opgeleid (= gevaar) en moeten ze heel belgie en omstreken rond met hun bedrijfswagen buiten hun uren. het is ook enkel goederen voorlopig.

@ cartek: 'k weet nie hoe hij da doet uw pa maar doorgaans moete toch wel 18-20d werken tenzij hij al z'n verlof netjes spreid over alle maanden, maar dan werkt iedereen er ma 15 ze. of werkt'm 4/5 ofzo?
    Wat bedoel je precies met 3x8
    Heb dat nog ergens gelezen...daar stond: 3x8 / 7/7

???

Member gregjeuh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lies002 Bekijk bericht

???
    3 keer acht uur werken meestal van 14-22, 22-6 en van 6 tot 14 geloof ik

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emu Bekijk bericht
    Nu nog, maar geloof mij, als je daar als jongere nu voor instapt, ga je binnen 20-25 jaar erg bedrogen uitkomen!
    Waarom??

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lies002 Bekijk bericht

???
    volcontinue systeem, dus shiften van 3x8u (vroeg-laat-nacht) en ook weekendwerk. bij nmbs zijn veel shiften 5-13,13-21,21-5. soms verschilt het van plaats tot plaats als ze het liever anders regelen maar doorgaans zit het toch in die buurt

Member
    iTrader
    0
    dus maar drie dagen per week werken of begrijp ik het verkeerd en bedoelt men dat men pas van shift wisselt na drie dagen? :-)

iTrader
    0
    5 dagen per week normaal, er zijn gewoon 3 shiften per dag, 3 personen om een dag van 24u in 3x8u rond te maken. die 5 dagen is natuurlijk een normale werkweek, niet als je verlof neemt of ziek bent ofzo

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emu Bekijk bericht
    Nu nog, maar geloof mij, als je daar als jongere nu voor instapt, ga je binnen 20-25 jaar erg bedrogen uitkomen!
    Emu, als je daar als jonger instapt en je komt aan 30 jaar dienst ga je wel enorm goed verdienen.... Waarom zou je er dan bedrogen kunnen uitkomen?

Banned Galactic's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gregjeuh Bekijk bericht
    Emu, als je daar als jonger instapt en je komt aan 30 jaar dienst ga je wel enorm goed verdienen.... Waarom zou je er dan bedrogen kunnen uitkomen?
    Omdat de loonschalen voor jongeren heel anders zijn dan voor de "oude garde". Ik durf er op te wedden dat 80% van de NMBS medewerkers zijn contractvoorwaarden trouwens niet kent. Net zoals veel werknemers die met loonschalen etc werken, en zelf in het algemeen ZEER veel mensen.
    Laatst gewijzigd door Galactic; 20 mei 2008 om 19:30

Member jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kan mss wel kloppen, maar of men er goed aan doet om dan na 20 jaar werken te veranderen van job...meestal kan men die jaren ancieniteit toch niet meer meenemen, dus dat is dan verloren...dan kan je beter blijven

Pagina 6 van 124 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten