Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste
    tuesadorable's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gast, dat is toch maar zware bullshit dat je vertelt over het werk op de brug. Sorry. Mijn pa staat er de laatste maanden heel vaak en vindt er amper werk. Omdat jij op die ene keer twee weken geleden 'het gevoel' had dat er geen werk werd aangenomen... Dan vind ik nogal belachelijk om op iedere dokwerker een mentaliteit te plakken.

Trouwens, kerstverlof? Mijn vader is vandaag nog eens gaan kijken en heeft toch geen werk gevonden voor morgen. Tiens tiens. Mijn vader werkte aan het papier en dat bedrijf staat op het randje van faillisement.

Het is trouwens niet vanaf januari dat het minder gaat, het gaat al ongeveer drie maanden minder. Dat zeiden ze vandaag zelfs nog op het nieuws. Het feit dat je misschien wat sneller kan werken omdat ze je (klaarblijkelijk goed) kunnen kneden en je niet al te duur bent. Niet omdat je zo'n toffe knul lijkt.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door earthforceone Bekijk bericht
    Wat je verdient als havenarbeider hangt er van af hoeveel "taken " je doet per maand. Maar in't begin krijg je zowiezo een dop van +/-46 euro/dag als je werkloos bent. Na 18 maanden wordt je geevalueerd door CEPA en als ge dan 220 taken hebt gewerkt krijgt ge uwe "goeien" boek en heb je bestaanszekerheid. Dan is uwe dop +/- 72 euro/dag.
    amai das wel dik en vet betaald om te doppen dan?

kun je eens een jobomschrijving geven van een dokwerker?
    buiten de grote verplaatsing en het dure leven in die regio kan ik niet meteen een reden vinden voor die exponentieel hoge wedden

iTrader
    5 (100%)
    1000EUR netto met proximus deur aan deur ... ofwel verkoopt ge slecht ofwel wordt ge afgeript.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuesadorable Bekijk bericht
    Gast, dat is toch maar zware bullshit dat je vertelt over het werk op de brug. Sorry. Mijn pa staat er de laatste maanden heel vaak en vindt er amper werk. Omdat jij op die ene keer twee weken geleden 'het gevoel' had dat er geen werk werd aangenomen... Dan vind ik nogal belachelijk om op iedere dokwerker een mentaliteit te plakken.

Trouwens, kerstverlof? Mijn vader is vandaag nog eens gaan kijken en heeft toch geen werk gevonden voor morgen. Tiens tiens. Mijn vader werkte aan het papier en dat bedrijf staat op het randje van faillisement.

Het is trouwens niet vanaf januari dat het minder gaat, het gaat al ongeveer drie maanden minder. Dat zeiden ze vandaag zelfs nog op het nieuws. Het feit dat je misschien wat sneller kan werken omdat ze je (klaarblijkelijk goed) kunnen kneden en je niet al te duur bent. Niet omdat je zo'n toffe knul lijkt.
    In mijn antwoord had ik het wel over de kerstperiode.
    De week voordat het kerstverlof was, was er nochtans werk met hopen.

15 januari heb ik voor AET gewerkt met de late (autoboot)
    De rest van die week telkens voor 't stukgoed.
    Heb die week zelfs doorgestaan van de late op de nacht omdat er met de afzet van de nacht tekorten waren in't kot.
    De zaterdag van die week ook stukgoed gedaan bij ABES. Ik moet toegeven dat er toen weinig aanbod was aan't kot maar om 11:30 was ik al gesteld voor de late shift terwijl de afzet pas om 13:00 uur is.
    En ja, ge moet daarvoor de kroeg inkruipen en wat rondkuieren op't straat waar t' kot is en vooral uw mond opentrekken en rondvragen aan iedereen die ge daar tegenkomt of er werk is. Het zal niet direct zijn maar uiteindelijk ga je toch iemand tegenkomen die zegt dat die of die foreman nog volk meepakt. Er zijn er zelfs bij die met u meegaan tot aan die foreman.
    Natuurlijk, als er tekorten zijn is het gemakkelijk om aan werk te geraken maar ik heb gezien, tijdens verschillende afzetten van de late shift dat er dokwerkers waren die rechtstreeks naar't doplokaaltje liepen zonder ook maar één blik te werpen op de brug en dat vindt ik schrijnend want als het dan échte slechte tijd is zijn het die gasten die staan te janken.
    Er waren onlangs (ik geloof 1 of 2 weken geleden) 4 blancos gevallen met de late shift. Wel, dat ligt grotendeels aan hun eigen, hé.
    Als je ziet dat er serieus wat volk op de brug staat? Ga dan scannen en pakt dan werk aan, hé! Maar ja, dan is't plotseling "aanwerving +50" (te lezen op de lichtkrant in't kot) en moet ge hunne smoel zien, zeker als 't "werkloosheid +50" is.

Die mentaliteit is gelukkig niet bij elke dokwerker zo maar aan't kot, tijdens de afzet haalt ge de doppers er zo tussenuit hoor. Dat vindt ik triestig want ook die gasten weten dat er een slechte periode voor de deur staat.

Ik moet vandaag ook naar 't kot want bij ons is er ook weinig werk (veel foremannen en ceelbazen die mee in de ploeg gaan, aan dek of in "de put".
    Maar het zal bij veel naties zo zijn vandaag.
    Gelukkig heb ik voor vrijdag al job, ik mag mijn 2 pollekes kussen.

Ik vindt het echt spijtig voor uwe pa want wss verdient die knul dat niet en heeft hij zijn kl*t*n al serieus afgedraaid voor die firma. Dat werkt natuurlijk echt frustrerend dat ge van de ene dag op de andere terug naar't kot wordt gestuurd en ge geen job vindt of niet gesteld geraakt.
    Ik weet nu al dat ik wss ook af en toe ga moeten doppen want al ben ik vaste binnenman, ik sta ook maar op de D-lijst.
    ' t Zal krabben zijn, voor iedereen trouwens.

Dat het al meer dan 3 maanden minder is aan de dok, dat is waar.
    Ik wou alleen maar aangeven dat het nog slechter gaat worden vanaf januari.
    En wat je zegt over dat "minder duur" zijn?
    Ik ben evenduur als uwe pa hoor op voorwaarde dat uwe pa een gewone HA is, net als ik.
    Als ik een shift doe samen met uwe pa verdien ik evenveel per uur als hem ook al heeft hij mss meer dienstjaren aan de dok als ik.

In elk geval wens ik je pa veel succes en hoop ik samen met hem op meer werk.

Happy New Year.

Greetz earthforceone

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpY^ Bekijk bericht
    1600 netto in de maand, da is te weinig voor dokarbeiders...

meeste verdienen tussen de 2000 en 2400 netto. En met zwart werk erbij komen sommige gemakkelijk aan 3000 en meer...
    Ik heb altijd gedacht dat de dokkers hope, geld verdienden.
    Maar nu ik dit lees weet ik niet goed wat ik moet geloven?
    Ik heb een kraanman gekend, en hij zei dat ie toch meer als 3000 netto per maand verdiende?

Groetjes

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankverrees Bekijk bericht
    Ik heb een kraanman gekend, en hij zei dat ie toch meer als 3000 netto per maand verdiende?

Groetjes
    Dat is best mogelijk.
    Een kraanman verdient héél goed op voorwaarde dat hij aan de bak geraakt.
    Die gasten hebben om en bij 22 euro/uur als ze met de dag staan (8 - 16)
    Op een zondag is dat 44 euro / uur.

Een gewone dokwerker heeft ongeveer 16 euro/uur van 8u tot 16u en 32 euro/uur op een zondag.

Kraanman kan je pas worden nadat je twee jaar dienst hebt aan de dok en nadat je geslaagd bent voor de cursus. Het schijnt wel stresserend te zijn bij momenten.

Greetz earthforceone

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    AET, pakken die nog veel pasmannen aan?
    Ik heb daar vroeger nog gewerkt (in mijn studententijd) als pasman. Voertuigen in- en uitladen. Easy jobke, ze hadden ons daar dikwijls liever dan echte dokwerkers en nog voor de middag vroegen ze al of ge niet ineens kon door werken tot 's avonds.

Weet nu niet meer of dat op AET of hessenatie was dat ik legervoertuigen van Amerika heb moeten uitladen. Humvees, tanks, apc's. Was een prachtjob
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

drazax's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankverrees Bekijk bericht
    Ik heb altijd gedacht dat de dokkers hope, geld verdienden.
    Maar nu ik dit lees weet ik niet goed wat ik moet geloven?

Groetjes
    Ik ken ook iemand die in de Antwerpse haven werkt of ging werken. Ik weet nu niet precies wat zijn functie was, maar 't had allesinds te maken met het plaatsen containers, het coördineren ervan ofzoiets En die ging ook 2000€ netto verdienen, maar hij moest wel veel werken, vroeg opstaan enzo

Bose's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zalig jargon moet ik zeggen

|) ][ |V| ]['s schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiXiE Bekijk bericht
    ge moet die arbeiders mentaliteit wel aankunne, ze kunne soms zwaar uit den hoek komen
    en achterklap dat er is...
    Gewoon meedoen Ik ga vaak laden op de havens en in een vd grootste bedrijven van de Antwerpse haven ben ik toch graag gezien bij die mannen gewoon door wat mee te zeveren . Dat zwaar uit de hoek komen, tjah, nog niet veel van gemerkt, hun humor enzo is wel typisch, maar ik kan er wel mee lachen, het grootste deel zijn sympathieke mensen. Als je dan hun loon ziet en hoe het personeel daar overeenkomt met elkaar is het een heel leuke job imo, veel werken, maar je krijgt er genoeg voor terug.

Moloch's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpY^ Bekijk bericht
    1600 netto in de maand, da is te weinig voor dokarbeiders...

meeste verdienen tussen de 2000 en 2400 netto. En met zwart werk erbij komen sommige gemakkelijk aan 3000 en meer...
    bs, mijn pa heeft op den dok van gent gewerkt (kraanman oa.) en zijn loon was verre van 2000€ ze.. ge hebt er die zoveel verdienen, maar die houden ze 10% af en als ze belastingen krijgen mogen ze direct 3-4000€ terugbetalen..

dok goedbetaald? laat mij nie lachen é, kweet hoeveel pensioen hij heeft en hoeveel zijn loon was met 20% afhouding, en tis nie om naar huis over te schrijven (heb de papieren gezien).. integendeel, ik verdien zowa de helft meer dan dat em krijgt van zijn pensioen

laat u da allemaal ne keer nie wijsmaken..
    I, like God, do not play with dice and do not believe in coincidence. - V

drazax's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bose Bekijk bericht
    Zalig jargon moet ik zeggen
    Hopelijk geen ironie, haha
    Today I would like to talk to you about Nicole. Nicole has four sides: top, left, right and bottom.
    I do not know much about Nicole, so I will now go on to talk about the mouse... The mouse sounds like this!

- Deadmau5

tuesadorable's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gisteren 45 markeurs aanwezig, 0 gevraagd. Iemand moet me helpen, ik word gek van mijn vader thuis. :/

Bellerophon's schermafbeelding
    iTrader
    73 (97%)
    Tja, 't zal er niet op verbeteren.

Ik werk bij Sea-Invest. Onder andere BNFW te A'pen is eigendom van ons. Daar is de planning om al ons magazijnen voor 100% te automatiseren. Zelfs het laden van de vrachtwagens zal binnen 6 weken al voor een deel met gerobotiseerde vorkliften gebeuren. Het eerste volautomatische magazijn draait nu al een paar jaar en nr 2 is bijna af en de planning is dit verder te zetten naar alle andere kaaien. Enkel bij het laden / lossen van de boot komen nog havenarbeiders te pas. Dus dat zijn een massa haven-arbeiders die overbodig worden.
    "Never underestimate the bandwidth of a truck full of tapes hurling down the highway"
    Andrew S. Tanenbaum

There is no place like 127.0.0.1::1

Exxos's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    @ Bellerophon,

Ben een paar dagen op de werf van dat nieuw volautomatisch magazijn aan het werk geweest, en volgens een van de ingenieurs van Naessens zouden ze dit jaar nog beginnen met de bouw van het volgende magazijn. Serieuze investeringen die ze daar doen, amai, maar zal idd ten koste gaan van arbeidsplaatsen vrees'k.

Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten