Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 61 t/m 76 van 76
  1. #61
    Member
    Lid sinds
    26/11/08
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    Vandaag tijdens de afzet van 13 uur :

    368 aanwezig
    17 aanbiedingen

    Bij de kuiperij kwamen ze 1 man halen.

    Greetz earthforceone

  2. #62
    Banned Galactic's schermafbeelding
    Lid sinds
    6/05/08
    Locatie
    Geel
    Berichten
    951
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door earthforceone Bekijk bericht
    Vandaag tijdens de afzet van 13 uur :

    368 aanwezig
    17 aanbiedingen

    Bij de kuiperij kwamen ze 1 man halen.

    Greetz earthforceone
    Het zal er de komende weken nog niet op beteren als zie hoe de prijzen van vrachtvervoer zijn gekelderd, en ook gewoon laag blijven. Betekend dat er momenteel weinig schepen uitvaren, dus weinig werk voor de havenwerkers.

  3. #63
    Member
    Lid sinds
    5/05/09
    Locatie
    Borsbeek
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    Ik ben bijna 10 jaar de dok, ben DA, dit wil zeggen dok autovoerder.
    ten eerste, ik heb iemand zien schrijven,goed voor 3 jaar en dan bol ik het af, dan kunt ge beter al gewoon ineens wegblijven, zo een mannen kunnen we missen.

    ten eerste, zoals dacht ik earthforce die er op 1 jaar bij was, dat is heel snel, ik ken mensen die tot 18 jaar hebben moeten wachten voor ze aan de dok hebben kunnen beginnen, de meesten toch rond de 5 jaar.

    Dan idd als ge wordt geselecteerd moet ge naar het schooleke.
    Je hebt 2 lijsten, die van de vakbond, en die van de naties(firma's) diegene die op de 2 staat heeft voorrang.
    dan wordt er opgevuld met de rest.

    Dan is het dus zoals me heeft gezegd, naar Cepa voor de testen en medische
    keuring, en pakt dat ge na een maand of 3 bijna kunt beginnen aan de dok.

    Ge begint zowiezo in de late shift, dat is van 14u tot 21u45 officieel.
    na 2 jaar kan je een aanvraag doen voor een andere shift.
    Het kan natuurlijk ook altijd dat je ergens nen binnenman, binnenpoeper of kapstok wordt zoals wij dat noemen, omdat ze dan met u doen wat ze willen, en gij alleen moet vragen hoe hoog ge moet springen en ja knikken.
    Als je van een firma in de privé komt ga je geen problemen hebben, maar als je een paar jaar de dok zijt, heb je een hele andere mentaliteit.
    In de privé heb je bazen en foremannen, die mogen tegen u brullen en jij moet zwijgen.
    Aan de dok dient nen baas alleen om te zeggen wat er moet gebeuren.
    Als die wat teveel roept, wordt er terug geroepen of gaan we werken volgens de regels, en dan gaat alles een pak trager, en dan is die zever rap gedaan, stopt die nog niet, dan stoppen wij wel tot beleefd komt vragen of we terug willen werken.

    En idd aan de dok zijn er al veel gestopt omdat ze de mentaliteit niet aankunnen.

    Dan na 18 maanden heb je idd je goeie boek en krijg je bestaanszekerheid bij op uwe dop.
    Dus ipv 48 euro of zo is het dan 77 euro bruto.
    als je nen blanco hebt of een ongewettigde afwezigheid dan kan je gesanctioneerd worden en pakken ze dan terug af.

    Nen blanco is als je scant in het kot om te gaan werken, en je pakt geen werk, zoals er ergens nog gezegd is.
    Maar ge moet niet geloven dat wij ne rare kop trekken als dat ineens op dat scherm komt, als je een paar jaar aan de dok zijt, dan weet je al voor de bel hoeveel volk er ongeveer is, en verrassen doen je niet meer.
    trouwens met tekorten pakken we allemaal direct, want dan is er geen reden om te wachten, anders heb je slecht werk en pakken moet je toch of je hebt een blanco.

    Dan de pree, ik had als dokwerker getrouwd zonder kinderen en vrouw werkt ook 1500 euro netto met al mijn premies.
    Als je kinderen hebt of andere mensen ten laatste gaat dat natuurlijk naar boven, want daar is hier over gesproken.

    Het jaar nadien altijd belastingen van rond de 1800 euro te betalen.

    Het probleem is ook, ze zeggen we verdienen goed, en idd dat is waar, als we elke week 5 dagen zouden kunnen werken, 12 maanden lang.
    Maar dat is niet
    Van oktober tm maart is het gewoon slecht, als je 1O dagen werkt op de maand ben je een gelukkige man.
    Ik spreek niet over binnenmannen.

    Nu als chauffeur verdien ik 2300 euro netto op de maand, als ik 5 dagen op de week werk.
    Maar sinds 1,5 jaar is dat tussen de 500 en de 1000 euro minder opde maand.
    dat is de bluts met de buil.
    Dus als je dat over jaar bekijkt verdienen we uiteindelijk niet zoveel meer als een ander.
    Het is wel zo als er veel werk is aan de haven, dan kan je zelf u pree maken, door in de weekends te gaan werken of dubbele shiften te draaien.

    Voor chauffeur te worden moet je idd reeds 2 jaar de dok zijn en 6 maand uwe goeie boek hebben, zou kunnen dat het nu ook 18 maanden is en dan 6 maand hem hebben.
    Want die 18 maanden was bij mij 9 jaar geleden nog 24 maanden.
    En dan moet je weer 4 weken naar het schooleke.
    Als je dan DA zijt, en je bent vast op een firma dan kan je idd kraanman worden, meestal moet je 7 van de 7 werken, mannen verdienen veel geld.
    En hebben bv 10000 euro vakantiegeld, maar hebben ook belastingenbrieven van 8000 tot 12000 euro en geen sociaal leven.

    En het amerikaans leger is idd op ICO nu, vroeger PSA 1241.

    Maar het is nu bij ons vanwege de crisis al bijna 2 jaar slecht, normaal van juni tot september kan je 7 op 7 dubbele shiften draaien, awel wij doppen nu het derde jaar op rij in die vakantieperiode, nog nooit eerder gezien.

  4. #64
    Member
    Lid sinds
    5/05/09
    Locatie
    Borsbeek
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    Ik ken jongens die 5 dagen hebben gewerkt van vorige jaar november 2008 tot op vandaag 25 december.
    En er zijn die echt wel willen en zouden moeten kunnen werken, maar er is gewoon niets.

    er is elke dag met de late shift gemakkelijk 300 à 400 man bij de dokwerkers, 200 à 250 man bij de chauffeurs, en dan nog markeurs, kuipers en dekmannen.
    Dus een 800 à 900 man en ze komen er soms maar 50 halen, dan heb je echt niet veel kans.
    En het is misschien raar te geloven, maar als je 3 maanden staat de doppen, en dan op een vrijdag is er ineens werk, dan heeft niemand nog goesting.
    Ik dacht vroeger ook van allez lamzakken, dan is het iets en ge pakt niet.
    Maar ik heb zelf in de situatie gezeten, 5 maanden geen bal werk, en 8 dagen gewerkt, dan heb je gewoon geen goesting meer en is het moeilijk om nog in gang te schieten.
    Maar vanaf je bezig bent, is het na 1 week terug als vanouds en doe je soms terug 40 dagen zonder 1 dag thuis te zitten, dan ben je verslaafd aan het werken.
    Maar dan moet er wel werk zijn natuurlijk.

    En van dat veranderen van shift, normaal blijf je in je eigen shift, diegene die veranderen krijgen dan wel opmerkingen van collega's dat ze de dok naar de kloten doen.

    Als je vast bij een firma staat met contract, dan heb je geen vaste shift eigenlijk, kan kunnen ze met u doen wat ze willen.
    Dus kan het zijn dat je afwisselt.

    En waarom wij een hoog loon hebben, zal nu wel duidelijk zijn + dat het geen beroep is voor watjes, ik ben nu mijn 9 jaar de dok, en ik heb voor moment een 14-tal collega's verloren dat ik zelf weet, killed in action zullen we maar zeggen.

    Voila, ik heb nen hele boterham geschreven, als er iemand nog iets wil weten dan vraag je het maar.
    Trouwens de mannen die hun laten vangen met blanco's en achteruit gaan staan, zijn meestal de jonge gasten die juist aan de dok zijn.
    Die staan eerst aan het poortje voor hunne dop te ontvangen.
    Niet de oude beren, want het is zelfs opgesplitst in tijden, de eerste 8 min om werk te pakken is onder de 50 jaar en dan de boven, zij mogen ook ervoor pakken, maar dit is gedaan, als er niet veel is, dat de jonge generatie eerst moet pakken om de oude garde te ontzien.

    En idd vroeger werd er heel veel verdient aan de dok met het zakgoed, dan was de pree het dubbele als vandaag, maar die tijden zijn voorbij.

    Al bij al hebben wij een goed leven, hebben heel veel vrijheid, dat is het grootste voordeel aan de dok.
    Maar als je zekerheid wilt en garanties op werk moet je niet aan de dok beginnen maar in een fabriek ergens, of een magazijn aan de dok, dan zijn ook haven arbeiders, maar andere statuten, niet water gebonden goederen en de pree ligt 25 % lager dan een dokwerker van 8u.
    een dokwerker is een haven arbeider, maar een haven arbeider is daarom geen dokwerker.

  5. #65
    Member SeppeSeppe's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/02/09
    Locatie
    eerste boom links
    Berichten
    1.116
    iTrader
    0
    een maat van mij werkt in gent haven. die heeft wel rare uren. maandag vroege, dinsdag late, woensdag vroege, etc. en de week daarop begint hij maandag met late, etc. Ook doet hij nachten. maar dat is dan gedurende een hele week. soms ook weekends, maar dat is niet verplicht.
    weet niet hoeveel hij verdient, maar zijn loon is zeker niet slecht.
    soms is het hard werken. bijv bij een kolenboot, dan moet hij de kolen van tussen de randen enzo lossteken. Maar soms moet hij op een nacht maar 30 min werken en verder ligt hij dan te maffen in hun kot.
    de mentaliteit daar: blijkbaar zitten in zijn ploeg een paar zotten, die echt gevaarlijk werken. voor de rest kijken ze pornofilms in hun kot, bakken ze er fritten, enzo. dus ik denk wel dat je tegen een stootje moet kunnen, wil je daar werken.

  6. #66
    Member
    Lid sinds
    5/05/09
    Locatie
    Borsbeek
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    Zo een kaaien heb je ook natuurlijk, maar vindt je moeilijk zene, zijn meestal hele kleine kaaien die geen continu werk hebben, maar wel vast volk dat in de gang moet gehouden worden.
    Maar Antwerpen verschilt ook totaal van Gent en Zeebrugge en Brussel, jaja Brussel, er zijn er veel die dat niet weten, maar Brussel heeft een 50-tal havenarbeiders.

  7. #67
    Member
    Lid sinds
    26/11/08
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    't is zoals gezegd door @thlon dat de dok niet meer is wat ze vroeger was.
    Dat kan je niet alleen opmaken uit zijn posts maar ook aan de verhalen die je vaak hoort van andere dokwerkers die al jaren aan de dok zijn.

    Ik ben zelf nog maar 1 klein jaarke aan 't kot en in't begin dacht ik ook al helemaal anders dan dat ik nu denk.

    Ben begonnen als binnenman aan HSN. Kaai 307 (den boerenhof), 332,498 ('t steel) en 502 (de coilkaai). Heb daar wat dagen kunnen doen maar er was niet altijd werk en nu is het zelfs nog slechter geworden.
    Ik had (en eigenlijk nu nog) de mentaliteit van: " waar er werk is pak ik" maar dat word U niet steeds in dank afgenomen. de Timekeepers (dat zijn de buromannen die steeds naar de binnenmannen bellen om die in gang te zetten) hebben niet al te graag dat ge op een andere firma gaat werken want dan moeten ze weeral iemand anders opbellen. Ondervind het zelf want die van HSN bellen niet meer en als ik dan al eens zelf bel hebben ze nooit geen werk.
    Ik sta voorlopig ook veel bij de fruitnatie, da's nog één van de weinige firmas die af en toe nog eens volk komen afzetten in't kot. (afzetten = volk zoeken of werk aanbieden in't kot) en bij AET of ICO (autokaaien) kan je af en toe ook wel eens mee.

    10 dagen werken op de maand is inderdaad haalbaar maar heb met momenten meegemaakt dat ge serieus moeite moet doen om "eraan te kunnen".
    De mannen die de lamzak uithangen vind ik soms wel goed, dan heb ikzelf meer kans om werk te vinden maar soms, als je al 4 dagen hebt gedaan in de week en ge vrijdags wil thuisblijven, is het wel om nijdig van te worden dat ge toch moet gaan werken omdat ook die gasten niet in gang te krijgen zijn.

    Deze maand heb ik nog maar 4 dagen kunnen gaan werken omdat er gewoon geen werk is maar januari is steeds een zwakke periode.

    En toch ben ik content dat ik aan de dok werk.
    De mentaliteit onder de collegas is meestal wel tof.
    Roepers, brullers en bleiters worden rap op hun plaats gezet en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik scheef bekeken werd omdat ik niet die ervaring heb van ene die al 15 jaar aan de dok is.
    Zolang ge maar luistert naar de goede raad van de collegas en mee de handen uit de mouwen steekt loopt alles meestal wel los.

    De economische crisis is nog lang niet gedaan, wij waren de eersten die dat gevoeld hebben maar zullen ook de eersten zijn die het gewaar worden als het terug gaat beteren maar voorlopig zie ik nog geen beterschap.

    Greetz earthforceone

  8. #68
    Member
    Lid sinds
    5/05/09
    Locatie
    Borsbeek
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    idd dat is allemaal waar, ik heb vorig jaar 105 dagen gewerkt, dus 2009, dit jaar nog niets.
    Dus idd wij hebben een goeie pree als we werken, maar dat wordt gecompenseerd met dat we niet werken hé.
    En zoals ik eerder zei, nu is het crisis, maar dit is elk jaar aan de haven zo.
    Van oktober tot februari is het boontjes doppen, want elk jaar is er in de periode bijna geen werk.
    En als je dan 7 tot 12 dagen kan werken op de maand is het al heel veel.

    grtz

  9. #69
    Member
    Lid sinds
    26/11/08
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    Vorig jaar heb ik 143 dagen gewerkt inclusief HVD's (voor de Noobs: HerVerDelingsdag = een dag betaald verlof die je krijgt als je 25 dagen gewerkt hebt) en andere gelijkgestelde dagen.
    Ik mag dan wreed content zijn denk ik.
    Nu ja, ik ben blij dat ik op financieel gebied geen mes op de keel heb staan.
    Ik ken gasten die een huis af te betalen hebben. 1200€ per maand en die verdienen dan zelf amper 1250€!

    Greetz earthforceone

  10. #70
    Member
    Lid sinds
    5/05/09
    Locatie
    Borsbeek
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    ja idd, je mag wreed content zijn, er zijn veel jongens aan het kot met 0 en 5 dagen

  11. #71
    Banned Galactic's schermafbeelding
    Lid sinds
    6/05/08
    Locatie
    Geel
    Berichten
    951
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade0075 Bekijk bericht
    Ik werk in de haven wel als bediende verdien 1400€ netto per maand, maar ik denk dat de arbeiders daar serieus wa geld verdienen als ik zo zie met wa voor wagens ze rijden.

    de een rijdt me ne bmw 7 serie 190pk 3.0TDI, de ander heeft ne Range Rover jeep, de nieuwste bmw 5 serie, nieuwste volvo jeep, ne volkswagen tourang (die jeep dus) bmw 3 serie, enz ik denk dat die serieus wa geld verdienen en enigste wa die doen is laden en lossen ik denk rond zo'n 1600€ per maand maar ben niet zeker...
    Er gaat geen lampke branden zeker, hoe die zeer wrs aan dat geld komen. Alleszins niet eerlijk verdient.

  12. #72
    Member
    Lid sinds
    5/05/09
    Locatie
    Borsbeek
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    of dat zijn ceelbazen, kraanmannen met vaste contracten, of mensen die met de nacht staan
    Er zijn er bij die 7 van de 7 werken, dat zul je als bediende ten eerste ook al niet doen.
    En veel van de dokwerkers hebben een zelfstandig bijberoep ook.
    Dus je kan niemand zijn rekening maken op basis met wat voor auto deze rijdt, anders kom je maar eens aan het kot zien, er zijn er genoeg die met versleten brommerkes, fietsen en auto's die uit elkaar vallen.
    En niet eerlijk verdient, is dikke bullshit, de ene geeft geld uit aan de vrouwen, de andere aan drank, nog een andere aan zijn huis, en er zijn er die het aan hun auto's uitgeven.
    En alleszins, dan mag jij mij eens vertellen met wat jij rijdt, hoe groot u huis is en wat jij verdient, zullen we u rekeningske ook eens maken.

  13. #73
    Banned Galactic's schermafbeelding
    Lid sinds
    6/05/08
    Locatie
    Geel
    Berichten
    951
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @thlon Bekijk bericht
    of dat zijn ceelbazen, kraanmannen met vaste contracten, of mensen die met de nacht staan
    Er zijn er bij die 7 van de 7 werken, dat zul je als bediende ten eerste ook al niet doen.
    En veel van de dokwerkers hebben een zelfstandig bijberoep ook.
    Dus je kan niemand zijn rekening maken op basis met wat voor auto deze rijdt, anders kom je maar eens aan het kot zien, er zijn er genoeg die met versleten brommerkes, fietsen en auto's die uit elkaar vallen.
    En niet eerlijk verdient, is dikke bullshit, de ene geeft geld uit aan de vrouwen, de andere aan drank, nog een andere aan zijn huis, en er zijn er die het aan hun auto's uitgeven.
    En alleszins, dan mag jij mij eens vertellen met wat jij rijdt, hoe groot u huis is en wat jij verdient, zullen we u rekeningske ook eens maken.
    Man echt, zowat de hele familie aan mijn moeders kant heeft aan de dokken gewerkt, en dan heb ik het over 11 man. Paar daarvan hadden uiteraard niets, omdat ze eerlijk werkten. De andere reden ook met een Mercedes of een dikke BMW, maar ik weet ook heel goed wat die daar allemaal voor gedaan hebben. Juist ja, gestolen, en dikwijls letterlijk een camionette vol tegelijk. 6 man werken in de ploeg 1ne er rap tussenuit voor de camionette te halen, de rest werkte wat harder zodat het niet opviel, rap met zijn 6 inladen, en 1 rijd er weg naar een van de 6 thuis. Die verdienen daar meer mee, dan met de job die ze doen!

  14. #74
    Member Kemblin's schermafbeelding
    Lid sinds
    14/05/03
    Locatie
    Schoten
    Berichten
    818
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Galactic Bekijk bericht
    Man echt, zowat de hele familie aan mijn moeders kant heeft aan de dokken gewerkt, en dan heb ik het over 11 man. Paar daarvan hadden uiteraard niets, omdat ze eerlijk werkten. De andere reden ook met een Mercedes of een dikke BMW, maar ik weet ook heel goed wat die daar allemaal voor gedaan hebben. Juist ja, gestolen, en dikwijls letterlijk een camionette vol tegelijk. 6 man werken in de ploeg 1ne er rap tussenuit voor de camionette te halen, de rest werkte wat harder zodat het niet opviel, rap met zijn 6 inladen, en 1 rijd er weg naar een van de 6 thuis. Die verdienen daar meer mee, dan met de job die ze doen!
    Weet dat er nu enorm veel gefilmd wordt op de haven. Ons vader heeft nu al 40 jaar dienst als bootman. Vroeger was het waarschijnlijk gemakkelijker om vanalles mee te graaien, mr ik weet van hem dat dat zeker niet meer te riskeren is. Betrappen = ontslag + ferme boete. Trouwens ons vader rijdt ook me ne mercedes, zoveel wil da ni zeggen hoor...

  15. #75
    Member
    Lid sinds
    5/05/09
    Locatie
    Borsbeek
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    Groot gelijk Kemblin, vergeet het maar allemaal nu zene, ik ken kaaien waar ze zelfs warmtecamera's hebben.
    Er wordt nog wel eens iets meegegraaid, maar nu niet om zo een auto's van te kopen zene.
    U familie (Galactica) zijn gewoon grote criminelen dan, want dat is met de hele vrachtwagens, en anders kunt ge blageren zoals de meeste dokwerkers.

    En welke shift en catagorie zaten die dan die mannen, waarschijnlijk allemaal kader, zullen geen gewoon dokwerkers zijn.
    Of het moet 25 jaar geleden zijn, de mannen van het zakgoed, die verdienden nog evenveel in het zwart aan pries dan aan pree, en dan konden ze nog wel eens iets doen.

    En anders zijn het van die criminelen die wit spul laten overkomen zoals die 4 bij ons die zijn gepakt.

    Ik ken ook kerels met een bmw 6, Mercedes CLS, ML's, X5 enz...
    Maar de helft is allemaal van erfenissen, geld van thuis uit, of via via leasingswagens.
    Ik rij ook met een X3, heb ik minder betaald dan nieuwe Kia Picanto of een Dacia Logan.
    Ne kerel dat ik ken ook, rijdt met een X5 laatste model, maar is wel van zijn vader overgenomen na leasing aan 4000 euro, terwijl ze op de markt nog voor 35000 en meer verkocht worden.

    Of zoals ik al zei, heel veel gasten met zelfstandige bijberoepen, in het groen, bezetters, metsers, tegelleggers, loodgieters, alles vindt ge aan de dok, ik ken zelfs nen boekhouder.

  16. #76
    Member
    Lid sinds
    26/11/08
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    Inderdaad,

    Stelen aan de dok is bijlange na zo simpel niet meer.
    Ok, af en toe word er wel eens iets losgevezen aan een auto (een wrak dan) maar dat heb ik eigenlijk nog maar één keer gezien op dat jaar dat ik nog maar aan de dok ben.
    En aan't fruit kan je al eens een tros bananen of nen ananas meepakken.
    Zelfs op een wrakkenboot bij aet waar ze veel busjes en bestelwagentjes propvol geladen tot op hun as op den boot rijden (rammen en beuken is beter gezegd maar coit) kunt ge niet eens nakijken op wat voor lading erin zit, want daar hebt ge gewoon de tijd niet voor.

    En dat van die dure autos waar veel dokwerkers mee zouden rondrijden?
    Ge moet anders maar eens naar't kot komen tijdens de afzet van 13 uur.
    Veel duur auto's gaat ge daar niet zien, zenne.
    Af en toe eens ne BMW of ne Merc maar meestal maar gewone autokes hoor.

    Nee jong, voor 't grote geld en om uw zakken vol te laden met gerat goed moet ge niet bij ons zijn. Dan kunt ge beter bij de flikken gaan werken, ik denk dat die meer kans hebben om iets achterover te slaan.

    En op gebied van werk aanbod is 't momenteel zéér triestig.
    Heb deze en vorige week maar één dag gewerkt.

    Greetz earthforceone

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •