Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: Bedrijfsjurist

Member
    iTrader
    0

Bedrijfsjurist

Weet er iemand wat de meest voorkomende taken van een bedrijfsjurist zijn?
    Wat de doorgroeimogelijkheden en het loon zijn? Ik zie het eigenlijk wel zitten om toch een redelijk leidinggevende functie uit te oefenen in een bedrijf.

Alvast bedankt of voorhand?

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrijfsjurist

http://www.ibj.be/uploads/documents/...enqute_NL.ppt

Zowat de eerste hits op google... Juristen moeten zelfstandig zijn enal?
    Laatst gewijzigd door spray-bunny; 13 januari 2008 om 15:51

Member
    iTrader
    0
    f hulp kunnen vragen op een gamersforum natuurlijk, dat spreekt.

Member
    iTrader
    0
    kpijs nie dat dat zeer leidinggevend is tbh... ge hebt toch geen mensen onder u? wel veel verantwoordelijkheid mssn

Member Santa's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BHCaxel Bekijk bericht
    Weet er iemand wat de meest voorkomende taken van een bedrijfsjurist zijn?
    Wat de doorgroeimogelijkheden en het loon zijn? Ik zie het eigenlijk wel zitten om toch een redelijk leidinggevende functie uit te oefenen in een bedrijf.

Alvast bedankt of voorhand?
    o_O

Een bedrijfsjurist zal alle juridische zaken van het desbetreffende bedrijf moeten afhandelen. Presentaties geven, nota's schrijven over de juridische aspecten en problemen bij bepaalde transacties, ..

Doorgroeimogelijkheden: van gewoon jurist in het bedrijf naar hoofd van de juridische dienst?

Je zit in het hoger kader van het bedrijf als bedrijfsjurist normaal.

Het loon zal afhangen van bedrijf tot bedrijf. Bij een klein bedrijf kan dat "weinig" zijn, bij grote bedrijven zullen dat mooie sommen kunnen zijn. Je blijft evenwel bediende, met alle voordelen van dien, maar ook met de nadelen dat je loon nooit gigantisch zal zijn

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Voor zover ik weet is nen bedrijfsjurist ene die ervoor zorgt dat het bedrijf niet aangeklaagt kan worden n die advies geeft over mogelijk aanklagen van andere mensen.

Dat wil dus zeggen, contracten lezen en bepalen of ze veilig en waterdicht zijn, contracten lezen om gaten te vinden in geval van ontevredenheid, contracten opstellen die het bedrijf naar wens beveiligen en die geldig zijn, zorgen dat alles volgens het boekje verloopt (bv bij het aanvragen van een patent), zorgen dat er geen inbreuken worden gedaan op allerhande wetten (bv copyright) bij het publiceren van promotiemateriaal, advies bij het ontslaan van een personeelslid enz enz enz

Dit kan niet helemaal correct zijn aangezien ik niet professioneel opgeleid ben in die branche. Als ge als bedrijfsjurst wilt gaan werken dan zou ge da toch moeten weten, zker als jurst vind ik het gewoon belachelijk dat gij hier op 9lives.be, d gamesite van belgie, info komt vragen over hoe het werk er aan toe gaat bij bedrijven lol.

Member Santa's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Kdenk da het gene jurist is eig ma gewoon ene die dat met een ander diploma peist te gaan doen ofzo

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hangt gewoon van bedrijf tot bedrijf af.
    Als jurist liggen uw kansen bij uzelf. Ge kunt zo hoog geraken als gij zelf wilt. Wilt ge alleen maar binnen uw vakgebied blijven zal het niet bij alle bedrijven lukken.

Sommige bedrijven hebben maar 1 bedrijfsjurist, dus daar hebt ge gewoon een adviserende rol. Ge hebt leiding over uw eigen dan :P

Als ge de ambitie toont kan het zijn dat ze u na verloop van tijd de kans geven om ergens de leiding over te krijgen. Als ge dat goed doet en men merkt dat op, zijn de mogelijkheden legio.

Geldt trouwens voor quasi elk (hoger) diploma.

Member
    iTrader
    0
    Feit dat hij deze vraag stelt... ik betwijfel ten zeerste hij jurist is. Zo'n domme vraag durf je niet te stellen.
    En gaat ervoor man, je zult de job zeker krijgen zonder Rechten diploma, das np

Mijn god
    Laatst gewijzigd door BuffaloKampioen; 15 januari 2008 om 15:46

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Santa| Bekijk bericht
    Kdenk da het gene jurist is eig ma gewoon ene die dat met een ander diploma peist te gaan doen ofzo
    Mah, da's ook niet moeilijk he. Alles staat toch in de wetboek!

Member
    iTrader
    64 (100%)
    zo een domme vraag is het toch niet van de threadstarter....
    een echte bedrijfsjurist is wel een erkend beroep dus je mag slechts die titel voeren indien het IBJ je dat heeft verleend
    ik vraag me af hoeveel studenten rechten dat weten.....

anyway als je een echte juridische functie wil uitoefenen in een bv. een bank dan verwachten je bijna altijd dat je wat balie-ervaring hebt dus ben je bereid om jaren af te zien?
    indien je graag fiscaal doet, kan je manama fiscaal volgen en zo beginnen bij 1 vd big four als junior

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeylee Bekijk bericht
    zo een domme vraag is het toch niet van de threadstarter....
    een echte bedrijfsjurist is wel een erkend beroep dus je mag slechts die titel voeren indien het IBJ je dat heeft verleend
    ik vraag me af hoeveel studenten rechten dat weten.....
    Als ze hun basiscursus privaatrecht uit de 1e semester, 1e bach geleerd hebben, weten ze het allemaal...
    't Is op zich geen domme vraag, maar is't echt nodig daar een thread voor te openen? Als ge al niet eens wat simpele informatie kunt opzoeken, hoe gaat ge dan een of ander decreet gaan opzoeken?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten