|
||||||
| Werk & Studie - Hier kan je terecht voor alles wat met werk en studie(keuzes) te maken heeft. |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Oprichten café, info gezocht
Dag 9liver's
,Ik ben van plan om in de toekomst een café te beginne of een bestaand over te nemen moest de kans zich voordoen. Mijn vraag is nu of iemand hier eventueel ervaring mee heeft (je hebt het vroeger gedaan, je weet hoe het moet, je doet rechten of immo en je hebt goede info?) Ook ben ik op zoek naar concrete prijzen van bijvoorbeeld tapinstallaties, frigo's etc. Het plan is om een café te starten met genoeg ruimte waar eventueel in weekends optredentjes van lokale bands kunnen gegeven worden, en ook een soort jeugdcentrum te maken. Zoals gezegd wil ik concrete info, of handige tips ofzo. Dus alles qua wetgeving, prijzen van installaties etc is welkom ![]() Alvast bedankt! |
||||
|
|||||
|
|
#7 (permalink) | ||||
|
http://www.startersservice.be/
als aanvulling bij mn vorige post |
||||
|
|||||
|
|
#10 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Extra info is altijd handig in mijn ogen. Je kan er nooit teveel hebben. Ik weet al een hoop dingen over hoe ik moet beginne, maar het kan altijd dat mensen handige links, of info hebben. Als je zo reageert hou het dan liever voor uzelf... |
|||||
|
||||||
|
|
#11 (permalink) | ||||
|
Tja, informeer gewoon bij instanties die je die info kunnen geven in plaats van bij een hoopje gamers. Waarom vraag je hier hoeveel dat dergelijke zaken kosten? Ga gewoon naar een zaak die dergelijke dingen verkoopt en vraag het hen zelf.
Enz. Dat terzijde. |
||||
|
|||||
|
|
#12 (permalink) | ||||
|
als ge hier al geen info moogt vragen
. Hoe meer info hoe beter, de starter moet zelf slim genoeg zijn om te weten wat nuttig kan zijn.Wat ik al veel gedacht heb: Een café id overpoort, dat kan bijna niet mislukken . Ge verkoopt uw bier niet te duur, draait goeie muziek en elke avond in de week zit uw cafe stampvol. Ge kunt u zelf permitteren om in het weekend te sluiten. Dat het hard werken tot in de vroege uurtjes wordt moet ik u niet vertellen. Maar als ik uitga naar de overpoort, en zie hoeveel volk daar is en hoeveel bier daar vloeit, dan moet ge gewoon rijk worden van een cafe daar . Tenzij ge schandalig veel taxen moet betalen, daar heb ik geen zicht op. |
||||
|
|||||
|
|
#15 (permalink) | ||||
|
Mja een cafe kopen op een bekend plein of whatever is niet te doen als starter, kost ongelooflijk veel maw onbetaalbaar.
Best eerst wat sparen (gaan werken voor paar jaar ) en dan u droom waarmaken ![]() Tenzij ge het geluk hebt een mooie kans te krijgen ergens, of stinkend rijk zijt ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#16 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#18 (permalink) | ||||
|
|
Horeca is zowat de allerslechste investering die een mens kan doen,
dat is algemeen geweten met een gemiddeld rendement van -10%, jawel, een gemiddeld verlies van -10% is dit de slechtste sector die er is. met 75% van de opgestarte zaken die failliet gaan binnen de 3 jaar Dit cijfers van officiele instellingen maw: wil je snel blut zijn, failliet gaan, start dan zeker een café. Wil je dat niet, blijf er dan weg en in't weekend sluiten? haha, dan ga jij dat geen 2 maanden uithouden |
||||
|
|||||
|
|
#20 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
Nationale Balans Centrale met de boekhoudkundige verslagevingen, Accountants, advocaten en curators ... betere bron denk ik niet dat er te vinden valt |
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|