Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 51
  1. #16
    Member
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Borgloon
    Berichten
    104
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radiance Bekijk bericht
    Als ik u straks om 22h bel, om mijn pakje om middernacht in Oostende op te halen zodat jij het tegen morgenmiddag in midden Frankrijk aflevert .. daar zit nog wel een markt in volgens mij.
    Daarom noemt het ook Snel Transport.

    Anyway, Ik doe sneltransport maar ik rij alleen internationaal, dus geen "ritjes rond de kerk".

    Als je dit goed wilt doen ( en mooi geld wilt verdienen ) dan moet je naar het buitenland ( heel Europa dus ) rijden en sneltransport doen. Waarom? Je gaat normaal per km betaald worden dus daarom kies je voor het buitenland en sneltransport brengt genoeg geld op.

    In België kun je die km's niet maken, zeker niet als je pakjes rond brengt want dan moet je teveel stoppen op verschillende adressen voor te lossen en verlies je veel te veel tijd.

    Als je kiest voor internationaal te rijden met bestelwagen dan heb ik een vraag voor u ( en 'waarschuwing' )... Heb je 50.000 à 60.000 Euro als start kapitaal ( bestelwagen + kosten )?

    Veel mensen denken dat dit niet veel kost en dat het simpel is, maar dat is fout. Het is niet van "ik koop een bestelwagen en begin te rijden". Denk hier goed over na... Je moet verwachten dat u eerste betaling pas komt na 3 maanden van de eerste klant ( tenzij je onmiddelijk goede contracten hebt en dan is het nog opletten ) heel zelden kun je ook eens een klant hebben wat niet betaald maar uiteindeijk ga je toch altijd voor u beste klant rijden waar je zeker bent van de betalingen etc.

    Even terug naar de 3 maanden, je moet 3 maanden verder kunnen met rijden; tanken, peage ( tol ), onderhoud, vignettes, boetes enz. plus de kosten die je hebt in het prive leven. 3 maanden lijkt misschien niet lang maar je kunt ongeveer 3 ver ritten doen per week ( weg van zondag tot vrijdag ) en dan kost het plots wel veel geld. Als je die 3 maanden kunt over bruggen dan ben je vertrokken natuurlijk!

    Boekhouder heb je nodig. Zeker als je veel geld aan het verdienen bent vergeet dan zeker niet de belastingen vooraf te betalen anders ga je voor een grote verrassing te komen staan als die brief binnen komt ( tenzij u gewoon bent van een 25.000 euro te betalen ).

    ( sommige boekhouders zeggen dat niet dus zeg dat je een deel van de belastingen vooraf wilt betalen tegen u boekhouder. )

  2. #17
    Member hybrid's schermafbeelding
    Lid sinds
    16/10/02
    Locatie
    brasschaat
    Berichten
    792
    iTrader
    0
    Lijkt mij maar saai om iedereen achter te laten van zondag tot vrijdag, kunt ge evengoe trucker worden lijkt me.
    Coming out of my cage
    And I've been doing just fine
    Gotta gotta be down
    Because I want it all

  3. #18
    Member
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Borgloon
    Berichten
    104
    iTrader
    0
    Ahja nog iets, je moet ook vooral beseffen dat als je internationaal gaat rijden je vaarwel kunt zeggen tegen het sociaal leven, veel uren moet rijden en weinig slapen. Als dat niet iets voor u is dan moet je er al heel niet mee beginnen, je moet er 110% zeker over zijn dat dit is wat je wilt.
    Ik ben zeer zelden thuis en als ik thuis kom is het voor te slapen en als ik wakker word dan vertrek ik opnieuw.

    Laat mijn post u zeker niet afschrikken hé, ik wou alleen maar laten zien wat je nodig hebt en wat er kan gebeuren en hoe het is.

    Ik heb dit ook willen doen. Ik was al in dienst bij een koerier die alleen in België en Nederland reed en ik besloot zelfstandige te worden maar na de nodige informatie die ik kreeg kwam ik tot het besluit dat de kosten te hoog waren omdat ik dat bedrag ( 50.000Euro ) niet aan de kant had staan.

    Toen heb ik geluk gehad en kreeg een aanbod voor internationaal te rijden van een andere firma ook met bestelwagens en dat heb ik gedaan en ik doe het nog steeds. Ik moet wel erbij zeggen dat mijn huidige baas ook een vriend van me is die ik al jaren kende en hij wist dat ik graag zelfstandige wou worden en internationaal wou gaan rijden want ik was advies gaan vragen bij hem omdat hij dit al jaren deed. Toevallig een maand of 2 later kwam hij thuis aan en gaf me dit aanbod wat ik natuurlijk niet heb laten liggen.

    Ik zag dat er hier dit nog willen doen, het is moeilijk om 'aangenomen' te worden in deze sector maar ik 2 maal geluk gehad dus wie weet kan dit met u ook wel gebeuren.

    Ik persoonlijk zou nooit nog iets anders willen doen. Avontuur, hele tijd afwisseling, niemand wat aan mijn kop staat te zagen , vrijheid, heel europa zien ( dus elke dag op vakantie vertrekken ) enz wat wil je nog meer? Ik kan er boeken over schrijven... maar je moet het natuurlijk graag doen.

    Stress? Nope.

    PS: Ik wil altijd wel antwoorden op emails maar als ik emails krijg voor welk bedrijf ik rij en wat ik vervoer daar krijg je geen antwoord op. Omdat ik daar "zwijgplicht" over heb ( tegenwoordig zijn er veel diefstallen in de transport sector ) daarom dus. Alle andere vragen in emails zijn welkom natuurlijk.

  4. #19
    Member
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Borgloon
    Berichten
    104
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hybrid Bekijk bericht
    Lijkt mij maar saai om iedereen achter te laten van zondag tot vrijdag, kunt ge evengoe trucker worden lijkt me.
    Het is niet altijd van Zondag tot vrijdag, meestal maandag tot vrijdag! En dat moet iedereen voor zich uitmaken hé

    Voordelen van bestelwagens is dat je geen controle heb op uw rust uren en dat je sneller kunt rijden en dus meer kilometers kunt maken = meer betaald.

    Maar ja eigenlijk wel, het is ongeveer hetzelfde, zoals ik al zei als ik thuis kom is het voor te slapen en als ik wakker wordt heb ik ongeveer 2 tot 3 u vrij en dan vertrek ik opnieuw.

  5. #20
    Member StalkeR's schermafbeelding
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Geraardsbergen
    Berichten
    1.980
    iTrader
    7 (73%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witt0r Bekijk bericht
    Het is niet altijd van Zondag tot vrijdag, meestal maandag tot vrijdag! En dat moet iedereen voor zich uitmaken hé

    Voordelen van bestelwagens is dat je geen controle heb op uw rust uren en dat je sneller kunt rijden en dus meer kilometers kunt maken = meer betaald.

    Maar ja eigenlijk wel, het is ongeveer hetzelfde, zoals ik al zei als ik thuis kom is het voor te slapen en als ik wakker wordt heb ik ongeveer 2 tot 3 u vrij en dan vertrek ik opnieuw.
    hebt gij een vrouw,kind ?

  6. #21
    Member oxbow's schermafbeelding
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    geel
    Berichten
    892
    iTrader
    0
    ne caddy tdi of een grotere bestelbus en hup on the road.

    het grote probleem met zoiets is om uw klanten te kunnen houden, als ze u bellen en gij zegt "ja kben al op weg naar oostenrijk voor nen andere klant" dan bellen zij iemand anders op. en na een paar keer bellen ze nieteens meer. meteen proberen te groeien naar 4-5 auto'kes da ge naar de klant toe kunt inspelen.


    die auto'kes bollen trouwens 200 000km op 3 jaar ofzo dus ge moet alle 3 jaar wel ne nieuwe auto incalculeren

  7. #22
    Member
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Borgloon
    Berichten
    104
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow Bekijk bericht

    die auto'kes bollen trouwens 200 000km op 3 jaar ofzo dus ge moet alle 3 jaar wel ne nieuwe auto incalculeren
    3 jaar?! Maximum 2 jaar imo.

    Zoals ik al zei als je dit wilt doen moet ge het goed doen ( genoeg geld wilt verdienen ). 200 000 km op 3 jaar is te weinig. Als je per km betaald gaat worden dan krijg je wss tussen de 0,40€ en 0,50€ per km. Dus je moet rekenen dat je tussen de 4000 km en 6000 km per week hebt dan verdien je zeer mooi geld.

    Ik krijg elk jaar een nieuwe bestelwagen. Ik heb met deze bestelwagen nu
    240 000 km en deze is 1jaar en 3maanden oud. ( hier een foto van een paar weken geleden zodat je er niet aan twijfelt )
    In september komt de nieuwe aan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StalkeR Bekijk bericht
    hebt gij een vrouw,kind ?
    Nee. Een vriendin, telt dat ook?

    Maar wat heeft dat erbij te maken? Er zijn genoeg mensen wat getrouwd zijn en in een vrachtwagen stappen die weg zijn voor 1 à 2 weken... Niet iedere vrouw kan hierbij leven en het is zeker niet makkelijk om een vriendin te vinden als je uitlegt wat u job is.

    Een 'sociaal' leven zit er niet echt in, maar wat valt er te beleven tijdens de week? Niet veel... Uitgaan? Dat doe ik in het weekend.

    Wat doet een persoon zoal die thuis komt na zijn werk? Douchen, eten, tv kijken of op de computer zitten en dan slapen... Ik reis liever door heel Europa en verdien liever meer geld dan in mijn zetel of voor de pc te zitten en ik heb de nodige ontspanning in mijn weekend. Natuurlijk heeft iedereen daar een andere mening over hé, wie internationaal wilt rijden kiest er zelf voor en weet dat hij niet veel thuis gaat zijn.

    Als je jong bent moet je het geld verdienen, later heb je genoeg tijd om te rusten.
    Laatst gewijzigd door witt0r; 19 augustus 2007 om 01:39

  8. #23
    Member Andy2125's schermafbeelding
    Lid sinds
    19/08/02
    Locatie
    Sint-Katelijne-Waver
    Berichten
    180
    iTrader
    9 (100%)
    Ik doe ook dit soort werk. Heb het eerst anderhalf jaar als zelfstandige in onderaanneming gedaan en werk nu vast voor een van de firma's waar ik voor reed.

    50000 euro heb je echt niet nodig zoals witt0r zegt. Ik ben toen begongen met een Renault Kangoo van 12000 euro ofzo. En dan berdag kan je redelijk makkelijk lenen. Probeer er wel eerst voor te zorgen dat je al een klant hebt waarvoor je kan rijden. Anders heb je mss al wel de wagen en de kosten, maar nog geen inkomsten. Hou er inderdaad ook wel rekening mee dat je pas 2 a 3 maanden later je eerste opbrengsten ziet.

    Verder kan je inderdaad rijden voor bedrijven als TNT, DHL enz. Die hebben buiten hun distributierondes namelijk ook expressritten. Bij deze bedrijven heb je het meeste kans op veel werk, ook betalen ze meestal op tijd en zelfs redelijk snel. Wat je per kilometer krijgt is echter gene vette. Ook de ritten die krijgt zijn meestal niet leuk te noemen. Als je 100km heen en terug gereden hebt mag je al blij zijn.

    Internationaal rijden is het leukste. Je ziet wat, komt overal, verdient goed (alhoewel je het niet per uur mag gaan bekijken), eens je gelost bent ben je zo vrij als een vogeltje en is er idd geen stress. Maar begin er niet aan als je elke nacht je 8 uren slaap nodig hebt. 2 - 3 nachten op een week niet slapen valt niet te onderschatten. En met slaap achter het stuur zitten is geen lachertje.

    Ik doe het nu tussenin. Rijd 1 a 2 internationale ritten par week en voor de rest binnenland. Kan het zowat zelf kiezen. Maar om in zo'n positie te geraken moet je in deze sector wel wat geluk hebben.

    edit: nu zie ik ineens je link staan witt0r, je herkent mijn nick misschien wel van een meer vakgericht forum

  9. #24
    Member Dr_pimpie's schermafbeelding
    Lid sinds
    28/08/02
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    1.444
    iTrader
    6 (100%)
    hetgeen ge krijgt per kilometer, is da enkel heen gerekend? of ook terug?

  10. #25
    Member
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Borgloon
    Berichten
    104
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andy2125 Bekijk bericht
    edit: nu zie ik ineens je link staan witt0r, je herkent mijn nick misschien wel van een meer vakgericht forum
    Ja, klopt.

    50.000 euro was misschien een beetje te hoog, maar ik zal er toch kortbij zitten als je er vanuit gaat dat je een nieuwe bestelwagen koopt, sprinter of iveco de grote versie ervan natuurlijk ( ik zou niet echt een 2de hands bestelwagen vertrouwen als het voor ver ritten is ). Dan ben je zoal 25 000+ kwijt en 3 maanden elke dag rijden ... dan kom je toch wel zeer dicht in de buurt bij de 50 000... Zo denk ik erover hé Andy, iedereen heeft een ander zicht hierop.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andy2125 Bekijk bericht
    Ik doe ook dit soort werk. Heb het eerst anderhalf jaar als zelfstandige in onderaanneming gedaan en werk nu vast voor een van de firma's waar ik voor reed.

    Kan het zowat zelf kiezen. Maar om in zo'n positie te geraken moet je in deze sector wel wat geluk hebben.
    Trouwens ik rij ook maar voor 1 firma ( gewoon geen tijd om voor andere firma's te rijden en deze klant betaald zeer goed ) en kan het ook wat kiezen en inderdaad daar moet je wat geluk voor hebben.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr_pimpie Bekijk bericht
    hetgeen ge krijgt per kilometer, is da enkel heen gerekend? of ook terug?
    daar zit uw heel rit in. Madrid is bvb +- 3500km en die kilometers krijg je dus ook allemaal betaald.

    Als je dit uit gaat rekenen kom je op een mooi bedraag uit maar daar moet nog diesel en peage vanaf.
    Laatst gewijzigd door witt0r; 19 augustus 2007 om 15:48

  11. #26
    Member Dr_pimpie's schermafbeelding
    Lid sinds
    28/08/02
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    1.444
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witt0r Bekijk bericht


    daar zit uw heel rit in. Madrid is bvb +- 3500km en die kilometers krijg je dus ook allemaal betaald.

    Als je dit uit gaat rekenen kom je op een mooi bedraag uit maar daar moet nog diesel en peage vanaf.
    dan is het idd ni slecht verdiend, ik dacht da ge betaald werd tot in Madrid, 1750 km dus, als ge dan nog op eigen kosten terug naar huis moet, is het gene vette da ge verdient.

  12. #27
    Member
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Borgloon
    Berichten
    104
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr_pimpie Bekijk bericht
    dan is het idd ni slecht verdiend, ik dacht da ge betaald werd tot in Madrid, 1750 km dus, als ge dan nog op eigen kosten terug naar huis moet, is het gene vette da ge verdient.
    Klopt. Zoals ik al zei, als je tussen de 4000 en 6000km per week kunt rijden heb je mooi geld verdiend ( je kunt zelfs over die 6000 km gaan ), hoe meer km's hoe meer geld je hebt natuurlijk. Maar ik weet niet of je aan deze km's geraakt door in België te rijden zonder stress , deze km's heb ik zelf nog nooit gedaan in BE, daarom dat je Internationaal moet gaan rijden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andy2125 Bekijk bericht
    Internationaal rijden is het leukste. Je ziet wat, komt overal, verdient goed (alhoewel je het niet per uur mag gaan bekijken), eens je gelost bent ben je zo vrij als een vogeltje en is er idd geen stress. Maar begin er niet aan als je elke nacht je 8 uren slaap nodig hebt. 2 - 3 nachten op een week niet slapen valt niet te onderschatten. En met slaap achter het stuur zitten is geen lachertje.
    Andy heeft ongeveer het zelfde standpunt ( en ergernissen ) als mij.

    Ik heb dit ook al zelf gepost een paar dagen terug en dit is wss wel het belangrijkste wat Andy hier post. Internationaal is het mooiste maar je moet dit echt niet doen als je iemand bent wat vlug moe is. 8u slaap ga je zelden hebben, soms slaap je 24u+ niet.

    Als je sneltransport doet gaat de klant ervan uit dat je er de volgende dag staat en die maakt het niet uit waar dat het ook is in Europa. Als je in de avond ( 18-19u ) moet vertrekken richting bvb Madrid en je moet er voor 12u middag zijn dan weet je dat je 14 tot 15u aan één stuk moet door rijden. Dit moet je totaal niet onderschatten, je slaapt 2 tot 3 niet op een week enz.

    Natuurlijk als je moe bent ga aan de kant staan en slaap voor dat er ongevallen gebeuren maar je moet lang wakker kunnen blijven anders is het niets voor jou.

    Dus je werkt op onregelmatige uren en veel slapen zit er niet in.

    Vanaf vandaag start mijn week zo: Ik moet straks ( deze nacht ) om 3.30 naar Parijs vertrekken, als ik terug kom ga ik terug mijn bed in voor een paar uurtjes want ik heb 90% kans dat ik maandag avond een ver rit moet doen en zo blijft dat de heel week door gaan.

    Zo ik denk dat de topic starter nu toch wel genoeg informatie heeft.
    Laatst gewijzigd door witt0r; 19 augustus 2007 om 16:49

  13. #28
    Member bon_jovi's schermafbeelding
    Lid sinds
    17/12/03
    Locatie
    Pajottenland
    Berichten
    2.444
    iTrader
    11 (100%)
    kom net maar terug mn post bekijken ,

    Leuk een blog met verhalen, zal ik straks eens bekijken .

    Ik werk nog steeds op hetzelfde werk, maar ben al bij een transp.firma langsgeweest. Het zal waarschijnlijk geen zelfstandig worden. (later maybe, eerst wat ervaring opdoen).

    De eerste koeriersdienst waar ik me ben gaan presenteren (heb het gevoel dat ik daar niet zal mogen beginnen).
    Bij UPS mag ik me ook gaan presenteren (maar ik kan niet op die datum, moet werken). En lijkt me ook minder goed gelegen voor me.
    Mss mag ik bij een familielid starten (hope so), op wandelafstand.

  14. #29
    Member bon_jovi's schermafbeelding
    Lid sinds
    17/12/03
    Locatie
    Pajottenland
    Berichten
    2.444
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R4ph4el Bekijk bericht
    bon_jovi als ge ooit werknemers zoekt, ik ben kandidaat, heb er ook al serieus over nagedacht zo een job te doen
    Je woont wel niet vlakbij hé Mss met camionetteje naar huis rijden

  15. #30
    Member Sylph*'s schermafbeelding
    Lid sinds
    10/11/03
    Locatie
    *
    Berichten
    1.136
    iTrader
    5 (86%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witt0r Bekijk bericht
    Klopt. Zoals ik al zei, als je tussen de 4000 en 6000km per week kunt rijden heb je mooi geld verdiend ( je kunt zelfs over die 6000 km gaan ), hoe meer km's hoe meer geld je hebt natuurlijk. Maar ik weet niet of je aan deze km's geraakt door in België te rijden zonder stress , deze km's heb ik zelf nog nooit gedaan in BE, daarom dat je Internationaal moet gaan rijden.

    dus dat is dan tussen de 2000 en 3000 euro per week dat ge verdient ?

    wat moet ge daar dan nog aan aftrekken ?

    - naft ?
    - peage ?
    - overnachting ( hoe wordt dat gregeld ? ) ?
    simplicity is the ultimate sophistication.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •