Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 48
    Member oxbow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ne caddy tdi of een grotere bestelbus en hup on the road.

het grote probleem met zoiets is om uw klanten te kunnen houden, als ze u bellen en gij zegt "ja kben al op weg naar oostenrijk voor nen andere klant" dan bellen zij iemand anders op. en na een paar keer bellen ze nieteens meer. meteen proberen te groeien naar 4-5 auto'kes da ge naar de klant toe kunt inspelen.

die auto'kes bollen trouwens 200 000km op 3 jaar ofzo dus ge moet alle 3 jaar wel ne nieuwe auto incalculeren

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow Bekijk bericht

die auto'kes bollen trouwens 200 000km op 3 jaar ofzo dus ge moet alle 3 jaar wel ne nieuwe auto incalculeren
    3 jaar?! Maximum 2 jaar imo.

Zoals ik al zei als je dit wilt doen moet ge het goed doen ( genoeg geld wilt verdienen ). 200 000 km op 3 jaar is te weinig. Als je per km betaald gaat worden dan krijg je wss tussen de 0,40€ en 0,50€ per km. Dus je moet rekenen dat je tussen de 4000 km en 6000 km per week hebt dan verdien je zeer mooi geld.

Ik krijg elk jaar een nieuwe bestelwagen. Ik heb met deze bestelwagen nu
    240 000 km en deze is 1jaar en 3maanden oud. ( hier een foto van een paar weken geleden zodat je er niet aan twijfelt )
    In september komt de nieuwe aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StalkeR Bekijk bericht
    hebt gij een vrouw,kind ?
    Nee. Een vriendin, telt dat ook?

Maar wat heeft dat erbij te maken? Er zijn genoeg mensen wat getrouwd zijn en in een vrachtwagen stappen die weg zijn voor 1 à 2 weken... Niet iedere vrouw kan hierbij leven en het is zeker niet makkelijk om een vriendin te vinden als je uitlegt wat u job is.

Een 'sociaal' leven zit er niet echt in, maar wat valt er te beleven tijdens de week? Niet veel... Uitgaan? Dat doe ik in het weekend.

Wat doet een persoon zoal die thuis komt na zijn werk? Douchen, eten, tv kijken of op de computer zitten en dan slapen... Ik reis liever door heel Europa en verdien liever meer geld dan in mijn zetel of voor de pc te zitten en ik heb de nodige ontspanning in mijn weekend. Natuurlijk heeft iedereen daar een andere mening over hé, wie internationaal wilt rijden kiest er zelf voor en weet dat hij niet veel thuis gaat zijn.

Als je jong bent moet je het geld verdienen, later heb je genoeg tijd om te rusten.
    Laatst gewijzigd door witt0r; 19 augustus 2007 om 01:39

Member Andy2125's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik doe ook dit soort werk. Heb het eerst anderhalf jaar als zelfstandige in onderaanneming gedaan en werk nu vast voor een van de firma's waar ik voor reed.

50000 euro heb je echt niet nodig zoals witt0r zegt. Ik ben toen begongen met een Renault Kangoo van 12000 euro ofzo. En dan berdag kan je redelijk makkelijk lenen. Probeer er wel eerst voor te zorgen dat je al een klant hebt waarvoor je kan rijden. Anders heb je mss al wel de wagen en de kosten, maar nog geen inkomsten. Hou er inderdaad ook wel rekening mee dat je pas 2 a 3 maanden later je eerste opbrengsten ziet.

Verder kan je inderdaad rijden voor bedrijven als TNT, DHL enz. Die hebben buiten hun distributierondes namelijk ook expressritten. Bij deze bedrijven heb je het meeste kans op veel werk, ook betalen ze meestal op tijd en zelfs redelijk snel. Wat je per kilometer krijgt is echter gene vette. Ook de ritten die krijgt zijn meestal niet leuk te noemen. Als je 100km heen en terug gereden hebt mag je al blij zijn.

Internationaal rijden is het leukste. Je ziet wat, komt overal, verdient goed (alhoewel je het niet per uur mag gaan bekijken), eens je gelost bent ben je zo vrij als een vogeltje en is er idd geen stress. Maar begin er niet aan als je elke nacht je 8 uren slaap nodig hebt. 2 - 3 nachten op een week niet slapen valt niet te onderschatten. En met slaap achter het stuur zitten is geen lachertje.

Ik doe het nu tussenin. Rijd 1 a 2 internationale ritten par week en voor de rest binnenland. Kan het zowat zelf kiezen. Maar om in zo'n positie te geraken moet je in deze sector wel wat geluk hebben.

edit: nu zie ik ineens je link staan witt0r, je herkent mijn nick misschien wel van een meer vakgericht forum

Member Dr_pimpie's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    hetgeen ge krijgt per kilometer, is da enkel heen gerekend? of ook terug?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andy2125 Bekijk bericht
    edit: nu zie ik ineens je link staan witt0r, je herkent mijn nick misschien wel van een meer vakgericht forum
    Ja, klopt.

50.000 euro was misschien een beetje te hoog, maar ik zal er toch kortbij zitten als je er vanuit gaat dat je een nieuwe bestelwagen koopt, sprinter of iveco de grote versie ervan natuurlijk ( ik zou niet echt een 2de hands bestelwagen vertrouwen als het voor ver ritten is ). Dan ben je zoal 25 000+ kwijt en 3 maanden elke dag rijden ... dan kom je toch wel zeer dicht in de buurt bij de 50 000... Zo denk ik erover hé Andy, iedereen heeft een ander zicht hierop.

Ik doe ook dit soort werk. Heb het eerst anderhalf jaar als zelfstandige in onderaanneming gedaan en werk nu vast voor een van de firma's waar ik voor reed.

Kan het zowat zelf kiezen. Maar om in zo'n positie te geraken moet je in deze sector wel wat geluk hebben.
    Trouwens ik rij ook maar voor 1 firma ( gewoon geen tijd om voor andere firma's te rijden en deze klant betaald zeer goed ) en kan het ook wat kiezen en inderdaad daar moet je wat geluk voor hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr_pimpie Bekijk bericht
    hetgeen ge krijgt per kilometer, is da enkel heen gerekend? of ook terug?
    daar zit uw heel rit in. Madrid is bvb +- 3500km en die kilometers krijg je dus ook allemaal betaald.

Als je dit uit gaat rekenen kom je op een mooi bedraag uit maar daar moet nog diesel en peage vanaf.
    Laatst gewijzigd door witt0r; 19 augustus 2007 om 15:48

Member Dr_pimpie's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witt0r Bekijk bericht

daar zit uw heel rit in. Madrid is bvb +- 3500km en die kilometers krijg je dus ook allemaal betaald.

Als je dit uit gaat rekenen kom je op een mooi bedraag uit maar daar moet nog diesel en peage vanaf.
    dan is het idd ni slecht verdiend, ik dacht da ge betaald werd tot in Madrid, 1750 km dus, als ge dan nog op eigen kosten terug naar huis moet, is het gene vette da ge verdient.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr_pimpie Bekijk bericht
    dan is het idd ni slecht verdiend, ik dacht da ge betaald werd tot in Madrid, 1750 km dus, als ge dan nog op eigen kosten terug naar huis moet, is het gene vette da ge verdient.
    Klopt. Zoals ik al zei, als je tussen de 4000 en 6000km per week kunt rijden heb je mooi geld verdiend ( je kunt zelfs over die 6000 km gaan ), hoe meer km's hoe meer geld je hebt natuurlijk. Maar ik weet niet of je aan deze km's geraakt door in België te rijden zonder stress , deze km's heb ik zelf nog nooit gedaan in BE, daarom dat je Internationaal moet gaan rijden.

Internationaal rijden is het leukste. Je ziet wat, komt overal, verdient goed (alhoewel je het niet per uur mag gaan bekijken), eens je gelost bent ben je zo vrij als een vogeltje en is er idd geen stress. Maar begin er niet aan als je elke nacht je 8 uren slaap nodig hebt. 2 - 3 nachten op een week niet slapen valt niet te onderschatten. En met slaap achter het stuur zitten is geen lachertje.
    Andy heeft ongeveer het zelfde standpunt ( en ergernissen ) als mij.

Ik heb dit ook al zelf gepost een paar dagen terug en dit is wss wel het belangrijkste wat Andy hier post. Internationaal is het mooiste maar je moet dit echt niet doen als je iemand bent wat vlug moe is. 8u slaap ga je zelden hebben, soms slaap je 24u+ niet.

Als je sneltransport doet gaat de klant ervan uit dat je er de volgende dag staat en die maakt het niet uit waar dat het ook is in Europa. Als je in de avond ( 18-19u ) moet vertrekken richting bvb Madrid en je moet er voor 12u middag zijn dan weet je dat je 14 tot 15u aan één stuk moet door rijden. Dit moet je totaal niet onderschatten, je slaapt 2 tot 3 niet op een week enz.

Natuurlijk als je moe bent ga aan de kant staan en slaap voor dat er ongevallen gebeuren maar je moet lang wakker kunnen blijven anders is het niets voor jou.

Dus je werkt op onregelmatige uren en veel slapen zit er niet in.

Vanaf vandaag start mijn week zo: Ik moet straks ( deze nacht ) om 3.30 naar Parijs vertrekken, als ik terug kom ga ik terug mijn bed in voor een paar uurtjes want ik heb 90% kans dat ik maandag avond een ver rit moet doen en zo blijft dat de heel week door gaan.

Zo ik denk dat de topic starter nu toch wel genoeg informatie heeft.
    Laatst gewijzigd door witt0r; 19 augustus 2007 om 16:49

Member bon_jovi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    kom net maar terug mn post bekijken ,

Leuk een blog met verhalen, zal ik straks eens bekijken .

Ik werk nog steeds op hetzelfde werk, maar ben al bij een transp.firma langsgeweest. Het zal waarschijnlijk geen zelfstandig worden. (later maybe, eerst wat ervaring opdoen).

De eerste koeriersdienst waar ik me ben gaan presenteren (heb het gevoel dat ik daar niet zal mogen beginnen).
    Bij UPS mag ik me ook gaan presenteren (maar ik kan niet op die datum, moet werken). En lijkt me ook minder goed gelegen voor me.
    Mss mag ik bij een familielid starten (hope so), op wandelafstand.

Member bon_jovi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R4ph4el Bekijk bericht
    bon_jovi als ge ooit werknemers zoekt, ik ben kandidaat, heb er ook al serieus over nagedacht zo een job te doen
    Je woont wel niet vlakbij hé Mss met camionetteje naar huis rijden

Member Sylph*'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witt0r Bekijk bericht
    Klopt. Zoals ik al zei, als je tussen de 4000 en 6000km per week kunt rijden heb je mooi geld verdiend ( je kunt zelfs over die 6000 km gaan ), hoe meer km's hoe meer geld je hebt natuurlijk. Maar ik weet niet of je aan deze km's geraakt door in België te rijden zonder stress , deze km's heb ik zelf nog nooit gedaan in BE, daarom dat je Internationaal moet gaan rijden.

dus dat is dan tussen de 2000 en 3000 euro per week dat ge verdient ?

wat moet ge daar dan nog aan aftrekken ?

- naft ?
    - peage ?
    - overnachting ( hoe wordt dat gregeld ? ) ?

iTrader
    9 (100%)
    Tussen de 2000 en 3000 euro per week? Was het maar waar!

de prijs die je krijgt hangt af van met welk type wagen je rijd. Voor een grote Mercedes sprinter ga je natuurlijk meer krijgen dan voor een caddy-tje. Ik zal proberen een beetje een idee te geven van de inkomsten/kosten die je kan hebben met type caddy, met grotere bestelwagens heb ik minder ervaring.

De prijzen die je krijgt hangt er af van voor welke firma je rijd. Meestal kan je er wel van uitgaan dat de grotere firma's minder geven dan een kleinere firma. De prijzen waar ik van weet varieëren tussen de 0.23 en 0.30 euro/km. Er even van uitgaan dat je die 0.30 euro trekt verdien jij bij 4000 tot 6000 km/week dus 1200 tot 1800 euro. Hier gaat dan vanaf:
    • Auto: Je hebt natuurlijk een bestelwagen nodig. Je zit bijna constant in je auto dus je wilt wel een goed voorziene auto. Airco, navigatie, carkit,... Voor je het weet zit je aan 15000 zonder btw voor je wagen. Je rijd pakweg gemiddeld 5000km week, maar gaat natuurlijk wel twee weekjes op vakantie en niet elke week is even goed, dus na een jaar staat de teller op +200000 km. Na anderhalf jaar kan je dus een nieuwe wagen kopen. 15000/18= 833 euro/maand.
    • Onderhoud: Je auto moet natuurlijk ook onderhouden worden. Bij bestelwagens is dat meestal om de 30000km. Dus elke anderhalve maand. Over de prijs durf ik me niet uitspreken, is erg merk afhankelijk. Je zal trouwens ook geen 300000km kunnen rijden met dezelfde banden, en een set goeie banden is ook niet goedkoop.
    • Diesel: Ik zat met mijn Kangoo 1.5dci 65pk indertijd op een gemiddelde van 6.5l ongeveer. Als je de diesel nu rekent op 1euro/liter komt dat op ongeveer 0.83 euro zonder btw. Dat is 270 euro per 5000km. Moet je wel goed uitkijken waar je tankt in belgië om die prijs nog te vinden. In het buitenland tanken is nog duurder. Als je bijvoorbeeld in frankrijk langs de snelweg tankt mag je tegenwoordig rekenen op een prijs van 1.20 euro/liter. Buitenlandse btw kan je bovendien niet terugtrekken! (nuja, kan wel, bestaan speciale tankkaarten voor maar weet niet precies hoe dat zit).
    • Sociale lasten: De sociale lasten zijn afhankelijk van je inkomsten. T'is een vrij complex gegeven dus ik verwijs even door naar deze website. In het kort kan ik al zeggen dat je in het begin een voorlopige minimumbijdrage betaald van 500 euro/kwartaal. Dat word dan nog wel herzien dus na een aantal jaar krijg je een serieus hoge rekening. Dit kan je wel voorkomen door al vrijwillig meer te betalen in het begin. Maargoed, als je er intresse in hebt moet je de website maar eens bekijken.
    • Verzekeringen: Je hebt drie verzekeringen nodig. Een BA uitbating en een CMR verzekering. Deze zijn beide niet zo heel duur. Tesamen zal het op 400 euro/jaar komen ofzo.
      Vervolgens een auto verzekering. Ik weet niet hoe oud je bent, maar de verzekering zal lachen al je al 21 jarige een verzekering wilt als koerier. Ik had geluk, doordat mijn ouders met al hun verzekeringen bij die agent waren ging er een behoorlijke korting af. Maar buiten dat was het nog steeds 1600 euro/jaar (wel full omnium).
    • Boekhouder: je kan natuurlijk het papierwerk allemaal zelf doen. De meeste mensen nemen echter een boekhouder. Niet de grote kost, want veel werk hebben ze niet met je papieren. Maar toch iets om mee rekening te houden elk kwartaal.
    • Telefoon: Als koerier hang je behoorlijk veel aan de telefoon. Zeker als je in het binnenland rijd. Maargoed, dat is de kost niet. In het buitenland loopt het echter wel op. Je belt al eens naar het thuisfront, de klant belt als eens op, je bent wat later dus even bellen om dat te laten weten, problemen: bellen, even laten weten dat je gelost bent: sms,... Het varieërde heel erg, maar in de drukke maanden had ik soms een rekening van rond de 300 euro.
    • Belastingen: De gemeente wilt geld voor je vestigingsplaats (in mijn geval was dat mijn slaapkamer van 12m² ), de provincie ook nog is, en wat is het allemaal. Geen idee meer wat dat allemaal koste.
    • Belastingen: Zo, als er ondertussen nog wat overblijft dan noemt men dat winst. En daar mag je dan belastingen op betalen. Hier vind je een mooi tabeltje over hoeveel dat is. Het begint bij 25% tot 7000 euro, en vandaar word het alleen maar meer.

Ik hoop dat je er iets aan hebt (dan heb ik tenminste niet de moeite voor niets ingestoken ) en als er nog vragen zijn stel ze gerust.

Misschien dat witt0r nog kan aanvullen wat ik vergeten ben of waar hij het niet mee eens is.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylph* Bekijk bericht
    dus dat is dan tussen de 2000 en 3000 euro per week dat ge verdient ?

wat moet ge daar dan nog aan aftrekken ?

- naft ?
    - peage ?
    - overnachting ( hoe wordt dat gregeld ? ) ?

De bedragen lijken misschien hoog maar er moet een hele hoop vanaf getrokken worden.

peage, diesel, eten, onderhoud aan de bestelwagen, verzekeringen enz. ( dit alleen kost al hopen geld ). Wij hebben slaap cabines dus overnachten doen we in de bestelwagen zelf.

De rest staat hier boven mooi geschreven door Andy.

En ja, wij rijden met grote bestelwagens dus wij tellen tussen de 0,40 - 0,50 wat de normale prijs is.

Member Xircon's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    om het bovenstaande te quoten is het me wat te veel (onoverzichtelijk)
    maar euhm.. schiet er dan eigenlijk nog iets over.. na al die dingen dat ge rekening mee moet houden (SB, belastingen, onderhoud, etc..) /mnd?

en zoals zelf gezegd, gaan we niet direct internationaal mogen beginnen rijden, dus erges beginnen als 'gewone' koerier is dus het beste? en heb je enig idee wat dat opbrengt btw? Hoelang men er dan over doet om internationaal te mogen rijden, hangt van geluk en inzet af dus? (juiste mensen kennen/bedrijf)

Member
    iTrader
    0
    @ Sylph

Bij ons is een week ongeveer tussen de 2500 - 4000 euro op 1 bestelwagen en we hebben er 3. Elke week is ook anders...

Maar ik wil even dit duidelijk maken ( voorbeeldje ): vorige week deed ik 6800 km dus omgerekend is dat +-68 rij/werk uren, dan praat ik nog niet over de laad & los tijden ( wacht uren ) en de uren dat ik sliep in het buitenland. Je moet er niet vanuit gaan dat je niets moet doen en dat het makkelijk geld verdienen is. Ja, je hebt een vrijheid en je komt overal in Europa maar 68 uren rijden/werken is veel, heel veel...

Goed, dit lijkt misschien veel en natuurlijk blijft er genoeg van over maar je hebt ook genoeg onkosten, je bent zelden thuis en maakt veel uren plus je werkt ook weekends, dus is het toch normaal dat je meer verdient?

Andy zijn prijs is lager omdat hij een kleinere bestelwagen heeft dus hij heeft iets minder maar hij zal gerust wel een mooi bedrag hebben op het einde van de maand, daar ben ik zeker van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silver Dragon Bekijk bericht
    maar euhm.. schiet er dan eigenlijk nog iets over.. na al die dingen dat ge rekening mee moet houden (SB, belastingen, onderhoud, etc..) /mnd?

en zoals zelf gezegd, gaan we niet direct internationaal mogen beginnen rijden, dus erges beginnen als 'gewone' koerier is dus het beste? en heb je enig idee wat dat opbrengt btw? Hoelang men er dan over doet om internationaal te mogen rijden, hangt van geluk en inzet af dus? (juiste mensen kennen/bedrijf)
    Zo erg is het ook niet, er schiet natuurlijk over ( zie hierboven ).
    Ik denk dat Andy gewoon een punt wou maken met zijn post "van dat het niet gewoon een bestelwagen kopen is en dan serieus geld verdienen", zo simpel is het niet en zijn post klopt ook helemaal.

Maar wie zei dat je niet onmiddelijk internationaal mag beginnen? Ik denk dat ik en Andy hier meermaals geschreven hebben dat als je met zoiets wilt beginnen dat je juist wel internationaal moet gaan rijden. Ik persoonlijk rij niet graag in België ( ik krijg meestal ruzie onderweg als ik hier rij ) en met internationaal te rijden verdien je ook wat meer...

Er is genoeg werk in deze sector maar je moet met de juiste mensen ( klanten ) in zee gaan, die op tijd betalen enz. Over de opbrengst dat hangt af van welke bestelwagen je hebt en ze betalen meestal per km of je krijgt een vast tarief van de klant.

Grote sprinters/ivecos krijgen tussen de 0.40 en 0.50 per km.
    Kleine bestelwagens tussen de 0.23 en 0.30 per km denk ik ( weet ik niet zeker ).
    Laatst gewijzigd door witt0r; 27 september 2007 om 19:02

Member
    iTrader
    0
    dag 9livers

ik en mijn schoonbroer zouden dus willen starten als zelfstandig koerier met 2 kangoo's in bvba wij zitten momenteel in de voorbereidingsfase en zijn op zoek naar info en misschien zelfs een beetje hulp

als er iemand is die alles hier of in pm/mail zou kunnen verduidelijken wat soort kosten er gaan komen van notaris/verzekeringen/taksen enz enz (dan kunnen wij ons startkapitaal gaan berekenen ) zou dat zeker gewaardeerd worden

momenteel zitten we aan 15000 euro om te starten en dit met 2 kangoo's die we zouden huren ,de vraag is of dit wel de oplossing is ,wat denken jullie ?

wij hebben al hier en daar info gevraagd aan TNT taxipost eurospinters enz maar nog niet echt veel reactie gekregen dus als er al imand ervaring zou hebben met zulke bedrijven laat ons gerust uw mening weten

wat is volgens jullie de beste manier om te starten ?

bij een groot bedrijf die correct en stipt maar iets minder betaald lijkt me de veilige route

maar gaan we dan uit de kosten komen is de vraag

ik heb hier al gelezen dat buitenlansdse ritten de beste keuze zou zijn maar is dit wel zo als je juist start ?

lang opblijven en rijden is voor ons beide geen probleem zolang we maar deftig verdienen is ons motto wel

zijn er verder nog dingen waar we moeten aan denken en voor opletten ?

mvg,marc

iTrader
    9 (100%)
    Voor algemene zaken om een zaak te starten kan je terecht op http://www.unizo.be/starten/. Die moet je maar eens goed doorlezen, staat veel bruikbare informatie op. Verder kan een boekhouder jullie ook altijd verderhelpen en de nodige informatie verschaffen. Ben je van plan een BVBA te starten of een eenmanszaak? Dat maakt wel veel uit in het startbudget.

Voor meer specifieke zaken in het koerierswereldje heb ik hierboven wat meer informatie staan. Buiten dat alles ondertussen weer wat duurder geworden is, klopt het volgens mij nog wel. Als jullie met kangoo's willen rijden is er geen probleem. Als je naar grotere bestelwagens gaat moet je er aan denken dat je boven de 500kg laadvermogen een vergunning nodig hebt.

Ik vrees dat huren niet echt een optie zal zijn. Je gaat echt enorm veel kilometer doen, geen enkele lease maatschappij gaat daar aan willen meedoen volgens mij. Wel geen ervaring mee, ken ook niemand die het zo doet.

TNT en taxipost heb ik geen ervaring mee. Eurosprinters wel, al is dat ongeveer al 3 jaar geleden. Blijf er van weg! Ze betalen enorm weinig, beloven veel (ja we geven weinig maar als je ergens gelost bent kan je daar in de buurt meestal weer laden en dat betalen we dat ook heen en terug) en je hebt echt alleen het werk wat niemand anders wil doen.
    Hoor dan beter eens bij http://www.jetcar.be/ . Zij betalen ook niet superveel, maar toch al beter dan eurosprinters. Verder heb ik er wel positieve ervaringen mee. Je krijgt verschillend werk, zowel rond de kerktoren als ver weg (heb er zowel in Finland als in Portugal voor gezeten) en ze betalen altijd op tijd! Met kleine bedrijven moet je wel oppassen, er zitten veel oplichters tussen.

Dingen waar je moet aan denken en voor opletten: standaard dingen als onderschat het niet, indien moe stoppen!!! (kan dat niet genoeg zeggen want ben zelf eens van de weg geraakt door in slaap te vallen terwijl ik altijd dacht dat het mij niet zou overkomen, gelukkig alleen met de schrik (en een kapotte velg) van af gekomen) En vast nog een heleboel dingen zoals dit .

Member SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Vergeet vooral niet dat je een attest bedrijfsbeheer nodig hebt om uw zaak op te richten.
    Sommige mensen vergeten dat wel eens, met alle gevolgen van dien

Member
    iTrader
    0
    thx voor de info al

attest bedrijfsbeheer heb ik das geen probleem

verder heb ik nog iets gelezen ergens van een sprinter of vito te laten keuren tot max 500kg kan dit zomaar ?

marc

Member Musqito's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    BonJovi,

Is het er uiteindelijk van gekomen?
    Het lijkt me ook een mooie job, maar zeker niet te onderschatten.

Member olivier's schermafbeelding
    iTrader
    0
    je moet wel weten dat meer mensen voor TNT of de duitse post (DPD) gaan kiezen, omdat die goedkoper zijn. ik heb deze droom ook, en ik ga op men 18de dit ook proberen. vooral door ontzettend veel reclame te maken en heel veel uren te draaien. misschien is frigotransport of personenvervoer toch meer kapitaalsinzet ( voor VIPS bijvoorbeeld, dan moet je al mercedes ofzo kopen) of voor frigo een speciale bestelwagen. maar ik zou me specialiseren in kort afstandsritten want nu rijden bedrijven alleen maar boven de 50 of zelfs 100 km en dat is al niet niets

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten