Beste studenten,
ik loop al lange tijd rond met een, ondertussen, prangende vraag.
We weten allemaal dat er hogescholen en universiteiten bestaan en dat je op elk van de twee een aantal richtingen kan volgen.
Het enige wat ik hieraan raar vind is dat je sommige richtingen op beide kan volgen. Het zou logisch zijn wanneer je moeilijke richtingen hebt op unif (burgerlijk, geneeskunde e.d.) en de minder moeilijke (verpleegkunde, journalistiek) op hogeschool. Als men nu zou stellen dat economie een tussenrichting is, zou men het op de hogeschool kunnen aanbieden én op de universiteit. Hier knelt echter het schoentje. TEW en EW kan je enkel op universitair niveau (wanneer we handelswetenschappen buiten beschouwing laten) terwijl dat handelsingenieur (wat toch als moeilijker dan TEW en EW wordt beschouwd) wel op hogeschool kan.
Hetzelfde "probleem" met industrieel ingenieur...
Waarom zijn sommige richtingen nu op beide scholen aanwezig en anderen niet? Als men nu een splitsing zou maken: moeilijk (unif), makkelijk (hogeschool), tussen (beide), dan zou ik het begrijpen. Maar de situatie van HI en TEW spreekt dat toch wat tegen vind ik.
Begin nu aub niet met HI niet moeilijk en journalistiek en verpleegkunde niet makkelijk enzo... Het was gewoon om mijn vraag duidelijker te illustreren...
Kan iemand mij helpen?
Thanks,
Zipke.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

)