Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
    Member felixdraait's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Post Vrijstellingen a/d universiteit

Hallo

Even kort mijn situatie schetsen: ik ben student aan de universiteit in Gent (meer bepaald TEW). Ik ben van plan volgend jaar hogeschool te doen (zijnde bedrijfskunde: afstudeerrichting marketing), aangezien het er niet naar uitziet dat ik ga slagen dit jaar.

Mijn vraag: hoe zit dat met vrijstellingen? Ik heb al eens rondgekeken en heb begrepen dat je 12/20 moet halen als je niet geslaagd bent dat jaar. Klopt dat? Moet ik dat ergens aanvragen ofzo? Zijn er mensen die weten wélke vakken ik kan overdragen?

Ik heb deze week een afspraak met de studietrajectbegeleider van de hogeschool gent om eens te zien welke vakken ik juist kan vrijstellen, maar ik had toch graag al een paar antwoorden gehad op bovenstaande vragen...

Bedankt op voorhand

Member Djeck's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    taalvakken, statistiek, computervakken zal je wel een vrijstelling voor kunnen krijgen.

Je kan dan wel IAJ-student worden denk ik... Dat zijn vakken van het eerste jaar meedoen, en dan nog een aantal van het 2de jaar ook volgen.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Zodra je 10 hebt voor een vak heb je een credit daarvoor. Onafhankelijk van het feit of je nu voor alles gebuisd of geslaagd bent.

Onafhankelijk daarvan kan de hogeschool in kwestie u vrijstellen voor een vak als ze van mening zijn dat jij je kennis daarvan al voldoende bewezen hebt. Moet zelfs niet desnoods geslaagd zijn daarvoor bij mijn weten.

IAJ bestaat niet meer trouwens, het zijn allemaal GIT's.

En: zoek contactpersoon van die school op en bel/mail eens, zij zullen het VEEL beter weten als mensen op een forum.

Member ClayDavis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    ik kan je niet helpen maar ik zal je missen studiegenoot

^^

Member rabsi's schermafbeelding
    iTrader
    0