Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 79
    Approved 9-lifer Siana's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

6de jaars en eindwerk (gip) verdedigingen

Zelf ben ik nu in men 6de TSO, en maandag heb ik 2de gip verdediging.
    De eerste was met 2 leerkrachten en zonder juryleden. Maar nu is het met 2 leerkrachten en met 2 juryleden. Nu ben ik super hard aan het stressen, want ik zie dat echt nie zitten om daar voor die juryleden te zitten.

Weet iemand hoe je dit het best kunt aanpakken?
    Mss is het wel een domme vraag maar ik zit er wel zwaar mee in, en das echt nie goe voor m'n hart

Dus als er iemand tips weet (buiten heel die gip van buiten leren, want dat ga ik al doen) zeg het mij aub!!!

met vriendelijk groeten
    Siana
    ~Like a Glove~

Member Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zit in het 6de ASO en ik weet niet wat een gip is.

Banned ^^pathfinder^^'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    rustig blijven, spontaan blijven, NIET panikeren

Member Santa's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Nooit zoiets moeten doen maar zoiets uit je kop leren is zowa het domste daje kunt doen denkek. Dan val je zowiezo door de mand
    KKen zo domme sletten uit mn middelbaar die een spreekbeurt ofzo uit hun kop leerden, en dan zaten ze in de helft vast omdat ze niet op een woord konden komen en begonnen ze te wenen enzo

Member ChfZ | Hanky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ge uw eige GIP hebt gemaakt en ge hebt nix gepikt van een ander, dan kunde normaal gezien alles uitlegge en moete gene schrik emme..

Member
    iTrader
    0
    Ik zou het daar persoonlijk niet echt moeilijk mee hebben om gip voor te stellen
    Natuurlijk zijn er wel de zenuwen, maar als je alles goed voorbereid moet het echte werk wel meevallen imo

Member Poppel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca
    Ge´ntegreerde Proef

Een eindwerk die alle 6de jaars maken.. En daar normaal al van het begin van het jaar mee bezig zijn. Dus ik weet niet wat jij allemaal in de les uitspookt maar opletten zal er wel niet bij zitten

Member
    iTrader
    13 (100%)
    Gewoon geen zorgen maken, ze gaan u niet opeten

GIP staat voor ge´ntegreerde proef. ASO heeft dat (meestal) niet denk ik, toch niet op mijn oude school. Wij hadden in het 5de en 6de een "zelfstandig werk".

Member EternalSilence's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca

in mijn school moet de ASO ook een GIP maken
    kijk, dit vind ik nu dom hee, sommige scholen verplichten leerlingen een GIP te maken, en andere dan weer niet.. hoe dom is da ..
    ik vind da iedereen een GIP moe maken... of ge nu een blokbeest of ne werker zijt.. nondedju

anyway:: mijne GIP gaat over een heel domotica systeem, en infeitelijk moet ik nog mijne GIP gaan verdedigen, maar da gebeurd ergens voor de vakantie.. en ik ben totaal chill (ma alst zover zal zijn.. dan ga ik ongeloofelijk stressen .. )

Member Poppel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf

GIP staat voor ge´ntegreerde proef. ASO heeft dat (meestal) niet denk ik.
    waarom TSO dan wel?

DISCRIMINATIE !!

Member Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij ons heet dat gewoon een eindwerk, en wij moeten dat ook gaan verdedigen voor een jury, en daarna nog eens brengen voor 50 a 60 man.

gewoon nog nooit van de naam GIP gehoort.

Approved 9-lifer xDama's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Let vnl. op uw uitspraak en taal. Naar het schijnt letten ze daar enorm op want bij ons hebben ze ons daar al dikwijls op aangewezen.

Voor de rest rustig blijven. Rustig je werkjes nog eens overlezen en beetje denken wat je allemaal zal vertellen en dat komt wel in orde.

Member Ble$$ed^'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    als da over u eindwerk is en je hebt da zelf gemaakt ... en ni teveel gepikt van hier en daar hoef je da ni te leren . Gewoon een spreekschema opstellen misschien =-)
    In ieder geval zenuwen ga je zowiezo hebben eh Ik had 3 leerkrachten en 6 jury leden ofzo ;D

Eerst alles gepresenteerd en dan kwamen de vragen , was redelijk goed allemaal als je iets fout zegt maak gebruik van een beetje humor of 'zeg ochja da had ik moeten weten , ik zal der nog is naar kijken'

geen vrees het moet al heel slecht zijn eer ze je voor een gip buizen

Member Darth-Falcon's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik vind heel da jury gedoe van GIP's echt belachelijk

die van mij opt einde vant jaar heeft 45 min geduurd en die hebben een half uur over stomme dinges staan zagen die geeneens iets me mijne GIP te maken hadden

Approved 9-lifer roslar's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Bij ons telde die voorstelling niet voor veel mee, dus ik nam het gedacht dat het toch niet meetelde mee naar binnen. Ik kreeg de reactie dat ik onverschillig, boers en dialect sprak overkwam.

Verwarmingselement Radiance's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Inderdaad, klinkt allemaal veel erger dan het is. Besef gewoon dat jij dat eindwerk gemaakt hebt, jij hebt daar veel tijd ingestoken (dat mag k toch hopen ), jij weet meer over het onderwerp dan het gemiddeld jurylid hoor, zonder twijfel (in 't hoger onderwijs is dat vaak niet waar, maar hier : geen probleem).

Misschien een domme tip, maar drink een pintje voor ge naar 't school vertrekt, gaat u veel losser voelen (nu ook niet aan te raden om 7u 's morgens ).

Bij mij ging het goed 2 jaar terug, 5 domme vraagjes "om toch maar iets te vragen", en dan keken ze zo es naar mekaar omdat niemand nog vragen had, ging heel vlot. Was GIP over een stagebedrijf btw.

Member Nibblerken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Siana
    Zelf ben ik nu in men 6de TSO, en maandag heb ik 2de gip verdediging.
    De eerste was met 2 leerkrachten en zonder juryleden. Maar nu is het met 2 leerkrachten en met 2 juryleden. Nu ben ik super hard aan het stressen, want ik zie dat echt nie zitten om daar voor die juryleden te zitten.

Weet iemand hoe je dit het best kunt aanpakken?
    Mss is het wel een domme vraag maar ik zit er wel zwaar mee in, en das echt nie goe voor m'n hart

Dus als er iemand tips weet (buiten heel die gip van buiten leren, want dat ga ik al doen) zeg het mij aub!!!

met vriendelijk groeten
    Siana

Ze gaan u daar nie ondervragen alsof ge een misdaad hebt begaan dus gewoon rustig zijn. Normaal is dat gewoon wat vragen van waarom hebde dat gedaan, of als er ergens een foutje inzit moete dat kunnen uitleggen.
    Tis niet dat ze super moeilijke vragen stellen.

Just be cool

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ge hebt dat werk gemaakt dus weet ge ook wel hoe het ineenzit? Ge kunt uw ideeŰn verdedigen? Gewoon wat uitleg geven ... ge moet het eerder zien als een trots 'uw werk', en het met plezier uitleggen.

Approved 9-lifer whoopie's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    hier noemt het voor de ASO'ers een eindwerk, en in het tso noemt het een gip.

Verschil is dat aso gewoon een eindwerk over iets maken dat ze zelf kiezen, terwijl hier in tso je een stage van 2 weken moet doorlopen bij een bedrijf, en daarna rond dat bepaald bedrijf je eindwerk moet maken. Vandaar dat het GeIntegreerde Proef noemt, omdat je tijdje intern in een bedrijf meewerkte

Member
    iTrader
    1 (100%)
    de GIP proef gaat vooral om het redeneren waarom heb je het zo aangepakt?
    Waarom niet dat gedaan. Gewoon zorgen dat je goede argumenten hebt en geen schrik hebben om toe te geven dat het misschien niet de goede richting was die je genomen hebt.
    Vooral kalm blijven maak een klein schema zodat je na vragen terug de draad kunt oppikken. Nooit nen ganse tekst voorbereiden !!!!
    Anders val je direct door de mand als ze vragen beginnen stellen. Oefen eens thuis probeer u schema'tje uit en zorg dat je alles gezegd hebt dat je wilt zeggen.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten