Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 27
    Member
    iTrader
    0

Afronden Examenresultaat

Gegroet,

Mijn vriendin heeft op de Lerarenopleiding Ledeganck in Gent voor een vak een 9.7 / 20 gekregen ( geen cluster and what not, alleenstaand vak ).

Nu hebben ze dit afgerond naar een 9 / 20.
    --> Zijn hier officiële documenten / regels voor ( die ik liefst zelf kan vinden/krijgen )
    --> Als er iemand met zekerheid kan zeggen dat dit soort kwestie hogeschoolafhankelijk is of ze allemaal een zelfde commisie moeten volgen...
    --> Zijn er mensen met persoonlijke ervaring hieromtrent ?

-Timon

Member
    iTrader
    0
    De studiefiche van het vak al eens bekeken. Mss staat daarover iets? En in principe heeft de prof gelijk hé, gebuisd is gebuisd ookal is het zo nipt. Hoewel dat ik de frustratie zeker snap.
    If you follow pussy, you can't pay your rent - Laurel Aitken

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Het zou mij enorm verbazen mocht dat niet kunnen.
    Het is zeker niet de enige docent die dat doet en er zijn dan docenten die met regels werken van min zoveel op elk onderdeel. (wat ook kan betekenen dat ze u buizen ondanks dat ge meer dan de helft scoort)

Zo lang ze dezelfde regels voor iedereen toepassen, gaat dit wel mogen.
    Ge zijt misschien beter af eens uw examen goed te gaan inkijken. Ge vindt misschien wel 0.3 punten ergens.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member
    iTrader
    0
    Ik zit op Hogent Vesalius en het is effectief zo bij ons indien je op een cluster minder dan 10 hebt, wordt je cluster naar beneden afgerond dus 9/20.

reglement -> zie chamilo
    Studentenaangelegenheden Faculteit Mens & Welzijn -> algemene documentenmap->onderwijs-e en examenreglement 2011-2012-> Facultaire afwijkingen FMW op de Onderwijs- en examenregeling 2011-2012: zie artikel 12 op blz 8
    Laatst gewijzigd door eivlys; 3 juli 2012 om 12:00

Member
    iTrader
    0
    Ik heb aan de KUL de indruk dat de officiële regel afronden naar beneden is. Zo weet ik met 100% zekerheid dat ik voor een examen met giscorrectie een 9,75 had en op mijn resultatenblad stond 9. Een prof van een ander vak liet mij tijdens een examenbespreking ook eens weten dat hij 9,5 altijd afrondt naar een 10, maar zei dat wel op een toontje van "niet voortvertellen hoor".

Member rookiepookie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik weet dat in 3de jaar rechten KUL dit jaar een hele hoop mensen zijn gaan klagen over de afronding voor een bepaald vak. Weet niet meer of het over 9,5 of meer gaat (dus 9,6-9,9), maar ze kregen in ieder geval gelijk. Kweet nie of het u helpt, maar meer weet ik er nie van

Member gazmask's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Minder dan de helft is niet geslaagd en gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet delibereren naar een goed punt, 10/20 dus, zeker nie wanneer het over een vak gaat op het einde van het jaar, maar ik heb die info over mijn school ooit gevonden in het OER/examenreglement, daar staat wanneer ze wel/niet afronden
    i5-3450|Asrock H77|16GB CORSAIR XMS3 1600mhz| HIS Radeon 7770 IceQ X Turbo|Samsung 830 SSD 64GB|Hitachi 1TB|WD 160GB Scratch Disk w/ Premiere CS5|CM Storm Scout|Logitech G15|CM Storm Xornet|Win 7

Member
    iTrader
    0
    Nuja, een 9. Zet uw buispunten in he. Tenzij ge die allemaal al opgebruikt hebt natuurlijk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ark'ay Bekijk bericht
    Nuja, een 9. Zet uw buispunten in he. Tenzij ge die allemaal al opgebruikt hebt natuurlijk
    Kan da in Gent ?

Member BeeLz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind het niet meer dan logisch dat je met een 9,75 een 9 krijgt. Je bent gebuisd dus er doorlaten zou absurd zijn.
    Bovendien beslissen profs toch zelf hoeveel punten ze geven? Als die moeilijk zou verbeteren kan die evengoed van die 9.75 een 8 maken. Punten geven is echt geen exacte wetenschap tenzij het multiple choice is. Voor de rest is dat wat natte vinger werk en als de docent beslist dat je je leerstof niet voldoende beheerst krijg je een 9.
    Recedite, Plebes

Member
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rookiepookie Bekijk bericht
    Kan da in Gent ?
    Da kan in in elke school waar ge hoger onderwijs kunt volgen Al kan 't wel zijn dat 't vak zelf daarvoor nie in aanmerking komt.
    What you call faith, I call a sorry excuse,
    cloak and daggers murder the truth.
    The bitter taste, there's nothing else,
    I'll bow for your king when he shows himself.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Da kan in in elke school waar ge hoger onderwijs kunt volgen Al kan 't wel zijn dat 't vak zelf daarvoor nie in aanmerking komt.
    Ah, ok, dacht dat je in Gent alleen gedelibereerd kon worden

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rookiepookie Bekijk bericht
    Ah, ok, dacht dat je in Gent alleen gedelibereerd kon worden
    Is dat niet hetzelfde? Volgens mij verschilt het trouwens van faculteit tot faculteit (of richting tot richting). Bij ons kan je alleen een 8 of een 9 tolereren in het eerste jaar en in de master.

Of wacht, is dat nu in elke faculteit zo? Deliberatie — Universiteit Gent
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Platinum Member GaMe®'s schermafbeelding
    iTrader
    86 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Niet op de PHL hoor. Daar moogt ge om gedelibereerd te worden niet meer dan 2 buizen hebben en op die twee moogt ge niet minder dan 8 halen. Als ge geen modeltraject volgt komt ge al helemaal niet in aanmerking.

Daar ronden ze ook alle cijfers af naar een 9. Zelfs 9,9 wordt afgerond naar een 9. Ik vind het trouwens enorm smerig als er docenten zouden zijn die deze regel niet toepassen en de studenten toch een 10 zouden geven en anderen dan weer niet.

Heb het zelf nog aan de hand gehad in juni. Had twee examens en twee keer een 9/20. :')

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ark'ay Bekijk bericht

Ik vermoed dat zijn vriendin op HoGent zit, waarbij je bij 1ste zit niet gedelibireerd kan worden enkel in 2de zit. buispunten inzetten kunnen we niet.

Member coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Op de Kaho (althans in mijn richting, ICT) ronden ze af.
    Ik ben niet slim, jij bent gewoon achterlijk

Member
    iTrader
    0
    Ik vraag mij gewoon al af hoe je uiteindelijk aan 9.7 komt? Is er dan een prof die zegt, op deze vraagt heeft hij toch 1.7 op 2 verdient? Tenzij het examen puur multiple choice was, in dat geval is inderdaad minder dan de helft van de vragen correct ingevuld en verdient ge niet erdoor te zijn in mijn opzicht..

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Bij ons kan je alleen een 8 of een 9 tolereren in het eerste jaar en in de master.
    Tolereren in de master? Aan de KUL geldt voor alle masters nultolerantie, en maar goed ook.

Member Kowalskii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij ons kan je enkel gedelibereerd worden in 1e bachelor als je minstens 8 hebt en maximum voor twee vakken gebuisd bent. (ugent)
    Arguing on the internet is like running in the special olympics, even if you win, you're still retarded

Approved 9-lifer kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hier @Hogent - Faculteit Mens & Welzijn is er ook wat veranderd omtrent het delibereren.

Dit academiejaar kan er nog gedelibereerd worden, enkel in 2e zit en onder bepaalde voorwaarden.

Vanaf volgend academiejaar wordt er enkel nog gedelibereerd in het jaar dat je je diploma zou behalen, ook onder bepaalde voorwaarden.
    Systeem is volgens 6 gewogen buispunten bij een programma van 60 studiepunten (bij programma's minder dan 60 studiepunten mag je maar één tekort hebben en mag niet lager zijn dan 9/20)

Afrondingmechanismen bij ons hangt wat af van docent tot docent. Elk heeft zijn 'eigen systeem' en deze wordt ook meegedeeld in de eerste les.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten